Verloving en voorgenomen huwelijk
+2
Sarah1985
SoGood
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verloving en voorgenomen huwelijk
In de categorie stomme vragen...
Is dit hetzelfde?
Is dit hetzelfde?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Verloving en voorgenomen huwelijk
ja toch. je bent verloofd als je besluit te trouwen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Lijkt mij wel.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Maar moet je per se verloofd zijn om een voorgenomen huwelijk te hebben?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
ik vind het het wel hetzelfde maar toch ken ik mensen die wel verloofd zijn en trouwen zien als iets wat in de toekomst gaat gebeuren.
Gast- Gast
Maar als je gaat verloven krijg je toch al je trouwring (maar dan aan je linker hand)? En met een voorgenomen huwelijk niet?
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Oke, maar waar feliciteer je een stel mee?
SoGood- Ratel
Ugly Betty schreef:Maar als je gaat verloven krijg je toch al je trouwring (maar dan aan je linker hand)? En met een voorgenomen huwelijk niet?
ringen hebben geen vaste plaats meer is ons verteld, geloof alleen als je in de kerk trouwt. Wij dragen onze trouwringen links
Gast- Gast
Een felicitatie kan toch bij allebei?
Waarschijnlijk vinden de personen om wie het gaat het wel leuk om ermee gefeliciteerd te worden en het maakt voor jou toch verder vrij weinig uit? Ik zeg bij zoiets eigenlijk automatisch gefeliciteerd.
Waarschijnlijk vinden de personen om wie het gaat het wel leuk om ermee gefeliciteerd te worden en het maakt voor jou toch verder vrij weinig uit? Ik zeg bij zoiets eigenlijk automatisch gefeliciteerd.
Gast- Gast
En iemand nog tips/ideeen wat je nog meer kan schrijven op een kaart dan 'gefeliciteerd met jullie verloving?' 'Veel geluk' vind ik raar.
SoGood- Ratel
Lily schreef:Ugly Betty schreef:Maar als je gaat verloven krijg je toch al je trouwring (maar dan aan je linker hand)? En met een voorgenomen huwelijk niet?
ringen hebben geen vaste plaats meer is ons verteld, geloof alleen als je in de kerk trouwt. Wij dragen onze trouwringen links
Wij hebben geen ring, een ring is geen verplichting
De vinger waaraan je de ring draagt is een vrije keuze, maar katholieken dragen hem meestal links.
Gast- Gast
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen voor de trouwdag.
zoiets misschien? Zo'n soort teksten ontvingen wij in kaarten namelijk, nooit gefeliciteerd met jullie verloving.
ik vind voorgenomen huwelijk en verloving hetzelfde. Wij waren vervloofd en hadden ons voorgenomen op ... datum te gaan trouwen.
(en over die ringen, wij dragen onze ringen links, maar wij zijn in de kerk getrouwd)
Succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen voor de trouwdag.
zoiets misschien? Zo'n soort teksten ontvingen wij in kaarten namelijk, nooit gefeliciteerd met jullie verloving.
ik vind voorgenomen huwelijk en verloving hetzelfde. Wij waren vervloofd en hadden ons voorgenomen op ... datum te gaan trouwen.
(en over die ringen, wij dragen onze ringen links, maar wij zijn in de kerk getrouwd)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Birgit schreef:Lily schreef:Ugly Betty schreef:Maar als je gaat verloven krijg je toch al je trouwring (maar dan aan je linker hand)? En met een voorgenomen huwelijk niet?
Wij hebben geen ring, een ring is geen verplichting
De vinger waaraan je de ring draagt is een vrije keuze, maar katholieken dragen hem meestal links.
En protestanten rechts. (Wij dragen daarom rechts)
Gast- Gast
Dan heb ik in de categorie 'trouwen' ook wel een stomme vraag: ondertrouw en trouwen.... Is dat hetzelfde?
Gast- Gast
Bitterkoek_ schreef:Dan heb ik in de categorie 'trouwen' ook wel een stomme vraag: ondertrouw en trouwen.... Is dat hetzelfde?
Nee. Bij ondertrouw geef je aan de gemeente aan wanneer je wilt gaan trouwen en moet je de identiteitspapieren van je getuigen laten controleren.
Dit kan vanaf een jaar tot zes weken voor de trouwdatum.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Cadeau bij verloving?
» Hoe ben jij ten huwelijk gevraagd?
» Cadeau 2e huwelijk vader
» Je vriend ten huwelijk vragen
» Cadeau 2e huwelijk vader
» Je vriend ten huwelijk vragen
Pagina 1 van 1