Dagcafé
+23
Zwoesj
Lavendel
Julia
Bimbam
Inge
TGR
May
Filoria
Minx
Lies
Kabouter
Oasis
ExpressoB
Joontjuh
Rush
Tiana
Suus
Atelier Madame
Zwerver
Toet
Lejow
Qiara
Sjaantje
27 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Dagcafé
Toch ongelofelijk dat er zoveel onduidelijkheden waren omtrent hoeveel mensen in de sloepen konden en dat sommige sloepen met veel te weinig mensen erin te water werden gelaten, en ook met voorkeursbehandeling .
Qiara- Ratel
- Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Dat maakt de film ook éxtra zielig... de wetenschap dat het waargebeurd is. Nou ja, niet het verhaal van Jack en Rose, maar wel het verhaal rondom de Titanic
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Sjaantje schreef:Dat maakt de film ook éxtra zielig... de wetenschap dat het waargebeurd is. Nou ja, niet het verhaal van Jack en Rose, maar wel het verhaal rondom de Titanic
Ja, dat is ook wel zo . Volgens mij hebben ze ook zoveel mogelijk geprobeerd de dingen om het verhaal en de uitstraling van het schip zo veel mogelijk trouw aan de bekende feiten te maken. En ik denk dat er alsnog aan veel liefdesverhalen een einde is gekomen .
Ik wil ook een Jack!
Qiara- Ratel
Ff serieus??? Is t verhaal van rose en jack nie echt???
(of is dit een totale 'onder welke steen heb jij gelegen' opmerking)
(of is dit een totale 'onder welke steen heb jij gelegen' opmerking)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik wil óók een Jack!
Nee Lejow, sorry... Jack en Rose hebben niet echt bestaan
woeps, mijn tel stuurde m dubbel!!
Wtf.. Dacht altijd dat dat de meest romantische liefdes story ever was.. Pssjjjj weer een jeugddroom tot trauma gemaakt.,,
en kom nu niet met het verhaal dat sinterklaas nie bestaat want pssjjj!!
*lejow kan nie slapen*
Wtf.. Dacht altijd dat dat de meest romantische liefdes story ever was.. Pssjjjj weer een jeugddroom tot trauma gemaakt.,,
en kom nu niet met het verhaal dat sinterklaas nie bestaat want pssjjj!!
*lejow kan nie slapen*
Laatst aangepast door Lejow op wo 27 jul 2011 - 11:39; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow- Lady Post-a-lot
Sjaantje schreef:Ik wil óók een Jack!
Inderdaad, maar vast wel iets soortgelijks, maar minder dramatisch . Ik bedoel, met zoveel mensen op het schip... of geliefden die onderweg waren naar elkaar...
Volgens mij zijn juist de dingen om het verhaal heen, de namen van bemanningsleden en hoe het schip eruitziet, wel waarheidsgetrouw...
Qiara- Ratel
Ja,volgens mij ook. Dat hebben ze allemaal zo echt mogelijk nagemaakt..
Lejow- Lady Post-a-lot
Hmmm, ik lees net dat er in het echt niemand is neergeschoten, in de film gebeurt dat wel...
Rondom de film ontstond een kleine controverse; in één scene is te zien hoe hoofdofficier William Murdoch eerst een aantal passagiers doodschiet die naar de reddingsboten vluchten alvorens hij zelfmoord pleegt. De meeste overlevenden van de Titanic hebben echter verklaard niemand te zien schieten. Enkele maanden na de première van de film ging de vicepremier van filmproducent 20th Century Fox op bezoek bij het stadje Dalbeattie waar Murdoch woonde om daar zijn excuses aan te bieden. Daarnaast bood hij een geldbedrag van 5000 pond aan Dalbeattie High School, de organisatie achter de William Murdoch-herdenkingsprijs.
Rondom de film ontstond een kleine controverse; in één scene is te zien hoe hoofdofficier William Murdoch eerst een aantal passagiers doodschiet die naar de reddingsboten vluchten alvorens hij zelfmoord pleegt. De meeste overlevenden van de Titanic hebben echter verklaard niemand te zien schieten. Enkele maanden na de première van de film ging de vicepremier van filmproducent 20th Century Fox op bezoek bij het stadje Dalbeattie waar Murdoch woonde om daar zijn excuses aan te bieden. Daarnaast bood hij een geldbedrag van 5000 pond aan Dalbeattie High School, de organisatie achter de William Murdoch-herdenkingsprijs.
Laatst aangepast door Qiara op wo 27 jul 2011 - 11:42; in totaal 1 keer bewerkt
Qiara- Ratel
Klopt, het is natuurlijk op elke manier een tragedie. Heel veel feiten kloppen ook, ik heb er ooit eens op zitten googelen. Zoals de namen van o.a. Ismay, Andrews, en anderen zijn ook echt. Dat maakt het kippenvel-gehalte toch weer wat hoger.
Volgend jaar is het 100 jaar geleden dat de Titanic zonk en dan is er volgens mij een wereldwijde herdenking gepland.
Volgend jaar is het 100 jaar geleden dat de Titanic zonk en dan is er volgens mij een wereldwijde herdenking gepland.
Sjaantje schreef:Klopt, het is natuurlijk op elke manier een tragedie. Heel veel feiten kloppen ook, ik heb er ooit eens op zitten googelen. Zoals de namen van o.a. Ismay, Andrews, en anderen zijn ook echt. Dat maakt het kippenvel-gehalte toch weer wat hoger.
Ik heb nu ook net het Titanic-verhaal op Wiki opgezocht, maar ik denk niet dat ik er nu aan toekom het helemaal te lezen, maar ik heb me eerder ook wel iets verdiept en docu op tv gezien.
Ja, dat zag ik ook net, dat het volgend jaar 100 jaar geleden is.
Qiara- Ratel
Ik las net dat er wel echt een J. Dawson op het schip zat, maar dat dat bemanning was.
Gast- Gast
Oh dat wist ik dan weer niet.Reva schreef:Ik las net dat er wel echt een J. Dawson op het schip zat, maar dat dat bemanning was.
Meiden ik ga mijn nestje opzoeken. Slaap lekker en tot de volgende keer maar weer!
Ja, 1912, het geboortejaar van mijn opaatje!! Die had dan ook alweer 100 geworden!
Dames ik ga nog een keer proberen te slapen, moet wel helder zijn als we de auto gaan halen morgen.. Euhh straks!!
Dames ik ga nog een keer proberen te slapen, moet wel helder zijn als we de auto gaan halen morgen.. Euhh straks!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Slaap lekker, Sjaan en Lejow!
Lejow, het is bijna zover
Ik wist dat ook niet, Reva, misschien had hij ook wel een liefje op het schip
Lejow, het is bijna zover
Ik wist dat ook niet, Reva, misschien had hij ook wel een liefje op het schip
Qiara- Ratel
Droom maar fijn van je nieuwe auto, Lejow! Truste!
Voor wie (morgen) geinteresseerd is:
http://hubpages.com/hub/titanic-fact-vs-titanic-fiction
Daar staat o.a. van J. Dawson, andere passagiers met foto's, iets over de muziekband en over het oude echtpaar wat ik een paar bladzijden terug vertelde (wat ik in New York had gehoord).
Voor de slapers: Truste!
http://hubpages.com/hub/titanic-fact-vs-titanic-fiction
Daar staat o.a. van J. Dawson, andere passagiers met foto's, iets over de muziekband en over het oude echtpaar wat ik een paar bladzijden terug vertelde (wat ik in New York had gehoord).
Voor de slapers: Truste!
Gast- Gast
Ik had mezelf afgesproken dat ik om 01.00 uur zou gaan slapen, trusten! Tot de volgende keer maar weer!
Qiara- Ratel
Nog iemand hier??
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Nou ja, jammer dit hoor. Ik helemaal vol met stoere verhalen over mijn sl.amfm avontuur, is er niemand
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
heee lily!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Pagina 2 van 40