chicken tonight
+3
Romee
Rush
Lientje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
chicken tonight
Hey meiden,
even een vraagje; een vriendin komt morgen eten en ik wilde eigenlijk chicken tonight maken, maar is 1 zo'n pot met saus genoeg voor 4 personen? Het is voor mij heel lang geleden dat ik het gegeten heb, dus vandaar mijn vraag! En dan ook gelijk even de vraag; hoeveel rijst ongeveer? (voel me echt wel een beetje blond nu... )
Alvast bedankt!
even een vraagje; een vriendin komt morgen eten en ik wilde eigenlijk chicken tonight maken, maar is 1 zo'n pot met saus genoeg voor 4 personen? Het is voor mij heel lang geleden dat ik het gegeten heb, dus vandaar mijn vraag! En dan ook gelijk even de vraag; hoeveel rijst ongeveer? (voel me echt wel een beetje blond nu... )
Alvast bedankt!
Lientje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
Re: chicken tonight
1 kopje rijst is goed voor 1 persoon.
En aan 1 pot hebben wij met 4 niet genoeg.
En aan 1 pot hebben wij met 4 niet genoeg.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb gister met mn huisgenootje zo'n pot met zn 2en bijna helemaal opgegeten, haha. En voor rijst moet je ongekookt 75 à 100 gram per persoon rekenen.
Romee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10
Wij doen met zijn 2en met zo'n pot en ik gooi er ook altijd nog 450 gr groente door heen
Voor 4 personen zou ik een pakje rijst gebruiken van 400gram, hoogstwaarschijnlijk zal je dan nog wel wat overhebben, maar mocht je ook nog saus over hebben kan je dat mooi bewaren voor een andere keer.
Vind zelf de chicken tonight altijd wel lekker, maar koop bijna nooit meer potjes en pakjes. Opzich is zoetzure kip ook wel makkelijk zelf te maken, maar moet je net zin en tijd voor hebben natuurlijk
Voor 4 personen zou ik een pakje rijst gebruiken van 400gram, hoogstwaarschijnlijk zal je dan nog wel wat overhebben, maar mocht je ook nog saus over hebben kan je dat mooi bewaren voor een andere keer.
Vind zelf de chicken tonight altijd wel lekker, maar koop bijna nooit meer potjes en pakjes. Opzich is zoetzure kip ook wel makkelijk zelf te maken, maar moet je net zin en tijd voor hebben natuurlijk
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Wij eten wel met z'n 2-en twee keer van zo'n pot (dus 4 personen zouden wij wel redden). Ik gooi er wel veel extra's doorheen, veel groente, (half) bakje champignons bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Ik doe er alleen kip doorheen en dan eten wij met z'n 2-en 1 pot. Ik zou dus 2 potten doen en ongeveer 400 gram rijst.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Inge schreef:Wij doen met zijn 2en met zo'n pot en ik gooi er ook altijd nog 450 gr groente door heen
Ik wil ook graag minder potjes en pakjes gaan gebruiken maar ik weet echt niet hoe ik het dan moet maken... Hoe maak je bijvoorbeeld nasi of macaroni?
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Nasi: rijst, groente, rundergehakt of kipblokjes (die marineer ik vaak in ketjap, knoflook, chilisaus), Djinten (komijn), ketoembar(koriander), djahé (gemalen gemberwortel), knoflook, koenjit, sambal en ketjap
macaroni; macaroni, rundergehakt, groente, pakje heinz tomatenpurree, blikje tomatenblokjes (afgegoten) en/of tomaat in blokjes, knoflook, peper, eventueel een scheutje rode wijn, groene pesto, italiaanse kruiden en/of verse oregano en basilicum. Als ik het wat pittiger wil dan doe ik er nog sambal door
macaroni; macaroni, rundergehakt, groente, pakje heinz tomatenpurree, blikje tomatenblokjes (afgegoten) en/of tomaat in blokjes, knoflook, peper, eventueel een scheutje rode wijn, groene pesto, italiaanse kruiden en/of verse oregano en basilicum. Als ik het wat pittiger wil dan doe ik er nog sambal door
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Iedereen bedankt voor de tips!
En vooral de nasi en macaroni klinkt ook lekker om zelf te maken, dus ook maar een keer proberen!
Ik haal er in ieder geval nog een pot bij en doe er nog wat groente doorheen, dus dat moet helemaal goed komen!
En vooral de nasi en macaroni klinkt ook lekker om zelf te maken, dus ook maar een keer proberen!
Ik haal er in ieder geval nog een pot bij en doe er nog wat groente doorheen, dus dat moet helemaal goed komen!
Lientje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 47
Punten : 277
Registratiedatum : 04-01-11
wij eten er ook met zn 2en van (mn vriend kan dat nog wel in zn 1tje op..)
dus 2 potten is geen overbodige luxe
dus 2 potten is geen overbodige luxe
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ugly Betty schreef:
Ik wil ook graag minder potjes en pakjes gaan gebruiken maar ik weet echt niet hoe ik het dan moet maken... Hoe maak je bijvoorbeeld nasi of macaroni?
Moet je eens in dit boek kijken. Daar staan echt een hoop recepten in zonder dat pakjes en de zakjes. Super leuk boek is het.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Soortgelijke onderwerpen
» chicken tonight + invriezen van fruit + porties verdelen.
» Ik zoek een liedje, (are you gonna play house tonight...)
» Ik zoek een liedje, (are you gonna play house tonight...)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: