babynieuws!! onze dochter is geboren! (update pag16)
+118
*Troela*
miss piggy
Floor
Sjonno
Tazz
Ezzer
*Lookie*
Novalee
Printje
Dora
Annemie
vlinder19
Wennes
Dimphna
ShallY
Bay
patjuhhh
sanne-84
Kabouter
Jezzie
Teddyaapje
TNMN
liesje
Janelie
CCC
Happy
Earane
chipa
sharky
Dolphinne
MissD
Laced
Roos
Niene
Bloem86
blauwwitrood
pitbullgup
Linda
Jelin
Clapperdie
Koffieleut
Flinder
Coccinelle
joyce0606
Ugly Betty
Mikki
Jules
miss22
Liadan
Limburg85
Meeko
Bimbam
Koetjeboe
SarahKey
L!ND@
LindaK
Parisienne
Fiebje
Vancity_girl
Phileine
Sjaantje
Qiara
Marin
Flip Fluitketel
Mamsie
Petteflet
Suus
Susan
moepie
Lady4
pindaatje
Smaragdje
Zininzon
Famke
Muppetje
Tiara
meisjesmama
M@niek
Monnie
JD
blondje1313
Happydobby
ProudMom
Fearie
Oasis
Rumble
Spring
Ambivalence
LMCurious
Hutselfuts
PapillonRose
duckie
Inge
kwak
Coco
VanillaRose
Tiana
flower
May
Blue flower
studiebol
PiP
red rose
sheila123
**_pearl_**
Bruintje Beer
Nana
Thunder
Minx
Flower_L
banjer49
mauwmauw
Chelle
Sarah1985
Lejow
Amber-
_Jet
Pien
122 plaatsers
Pagina 9 van 11
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Re: babynieuws!! onze dochter is geboren! (update pag16)
woezel schreef:Wat een schatje zeg. Fijn dat het drinken goed gaat.
Als het goed is heb je wel nog recht op wat uren kraamzorg hoor. Mijn oudste heeft de kraamtijd in de couveuse gelegen en dat we thuis kwamen, hebben we nog 3 dagen en paar uurtjes couveuse nazorg gehad. Dus zou het even navragen bij je zorgverzekering.
Dit heeft mijn zus ook gehad. Zij heeft een week in het ziekenhuis gelegen en mijn neefje nog een week langer. Toen hij thuis kwam hebben ze nog kraamhulp gehad. Het was niet heel veel maar ieder geval nog wel iets.
Gast- Gast
Jij en je dochter doen het fantstasch Pien! Hoe gaat het met je man/vriend? Die moet jullie allebei steeds achterlaten in het ziekenhuis..
Er is volgens mij wel couveuze nazorg te krijgen hoor bij de kraamzorg. Toevallig ben ik vorige week bij een zwangerenvoorlichting geweest met mijn zwangere zusje en dar werd verteld dat er nog wel een aantal mogelijkheden zijn tot kraamzorg, wanneer de eerste week voorbij is.
Er is volgens mij wel couveuze nazorg te krijgen hoor bij de kraamzorg. Toevallig ben ik vorige week bij een zwangerenvoorlichting geweest met mijn zwangere zusje en dar werd verteld dat er nog wel een aantal mogelijkheden zijn tot kraamzorg, wanneer de eerste week voorbij is.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een mooi meisje!
Wat fijn dat het nu allemaal wat beter gaat!
Wat fijn dat het nu allemaal wat beter gaat!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Inderdaad even bij je verzekering navragen voor couveuse na-zorg.
Waarschijnlijk moet de kinderarts dan wel een briefje/verklaring tekenen, dus vraag dit optijd na. Je staat er echt niet meteen alleen voor hoor!
Bij M.aaike op de kamer heeft een jongetje gelegen wat bijna 10 weken in het ziekenhuis heeft gelegen en zij kregen ook nog couveuse na-zorg!
Waarschijnlijk moet de kinderarts dan wel een briefje/verklaring tekenen, dus vraag dit optijd na. Je staat er echt niet meteen alleen voor hoor!
Bij M.aaike op de kamer heeft een jongetje gelegen wat bijna 10 weken in het ziekenhuis heeft gelegen en zij kregen ook nog couveuse na-zorg!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Pien: Ik zou idd ook recht hebben op couveuse nazorg (maar uiteindelijk zijn ze lang genoeg blijven zitten dus niet meer nodig), gewoon even over bellen.
Heb nu ook totaal (incl ziekenhuis) 10 zorgdagen gehad.
Dat kolven herken ik, helemaal blij met 10 cc na 15 min kolven. En nu in 15 min heb ik 120 cc, en moet het nog omhoog zien te krijgen naar minimaal 180cc, maar dat moet vast lukken met een paar dagen.
Heb nu ook totaal (incl ziekenhuis) 10 zorgdagen gehad.
Dat kolven herken ik, helemaal blij met 10 cc na 15 min kolven. En nu in 15 min heb ik 120 cc, en moet het nog omhoog zien te krijgen naar minimaal 180cc, maar dat moet vast lukken met een paar dagen.
Gast- Gast
Update: de kleine moet sowieso tot en met maandag blijven. Ik ga zelf zaterdag al naar huis. Deze keuze hebben mijn man en ik vrij bewust gemaakt om samen nog even goed onze rust te kunnen pakken. De afgelopen 2weken hebben we echt in een roes geleefd en we hebben echt even de tijd nodig om samen na te praten en alles even op een rijtje te zetten.
De bloeduitslagen van E zijn gelukkig allemaal goed vandaag. De uitslagen van de kweekjes zijn nog niet binnen... Zo meteen gaat ook de sonde er weer uit!!!!! Ze heeft haar flessen allemaal zo goed leeg gedronken gister en vandaag dat er geen rede is meer de sonde in te houden!!
Ik voel mezelf ook weer een stuk beter, heerlijke kraamtranen natuurlijk maar doordat ons meisje het zo goed doet voel ik mezelf ook veel beter!!!
De bloeduitslagen van E zijn gelukkig allemaal goed vandaag. De uitslagen van de kweekjes zijn nog niet binnen... Zo meteen gaat ook de sonde er weer uit!!!!! Ze heeft haar flessen allemaal zo goed leeg gedronken gister en vandaag dat er geen rede is meer de sonde in te houden!!
Ik voel mezelf ook weer een stuk beter, heerlijke kraamtranen natuurlijk maar doordat ons meisje het zo goed doet voel ik mezelf ook veel beter!!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pien schreef:Update: de kleine moet sowieso tot en met maandag blijven. Ik ga zelf zaterdag al naar huis. Deze keuze hebben mijn man en ik vrij bewust gemaakt om samen nog even goed onze rust te kunnen pakken. De afgelopen 2weken hebben we echt in een roes geleefd en we hebben echt even de tijd nodig om samen na te praten en alles even op een rijtje te zetten.
Mooie wisselwerking is dat he?
Dat is andersom precies zo, die kleintjes voelen alles haarfijn aan, dus groot gelijk dat jullie even de rust pakken.
Ik neem aan dat je heel de dag door gewoon bij haar mag zijn toch?
Heerlijk dat zze nu zo goed drinkt dat de sonde eruit mag!
En hopelijk mag ze dan maandag lekker met jullie mee naar huis!
Gast- Gast
Ik vind dat het een heel verstandige keuze is, even je rust nog pakken. Heb het de laatste nacht ook gedaan, kinderen in de babykamer laten zetten en de verpleging de nachtvoeding laten geven, en zelf geslapen op een slaaptabletje. Daar ben ik zo van opgeknapt!!
Hoop echt dat je snel thuis bent met je kleine meisje, dan begint het genieten pas echt merk ik. Je eigen omgeving, kleine in het eigen bedje, je privacy terug enz.
Pas wel goed op jezelf he, Pien!! Je heb flink wat moeten doorstaan
Hoop echt dat je snel thuis bent met je kleine meisje, dan begint het genieten pas echt merk ik. Je eigen omgeving, kleine in het eigen bedje, je privacy terug enz.
Pas wel goed op jezelf he, Pien!! Je heb flink wat moeten doorstaan
Gast- Gast
Fijn dat het goed gaat met de voeding en dat je meisje ook al een stuk vooruit gaat. Snap het wel dat je zelf naar huis gaat al, ik zou daar zeker even je rust pakken en daarna als je meisje thuis is word het eindelijk volop genieten als gezinnetje thuis. Fijn dat je je al wat beter voelt inmiddels! Hopelijk zijn jullie gauw als gezinnetje thuis!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Goed dat jullie nog even naar huis gaan om jullie rust te pakken!
En wat super om te lezen dat het steeds wat beter gaat met jullie meisje!!
En wat super om te lezen dat het steeds wat beter gaat met jullie meisje!!
juffie001- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 543
Wat fijn dat het beter gaat met je meisje! En denk dat het erg slim is om zelf zaterdag al naar huis te gaan om je rust te pakken. En zoals de meeste hier al vertelden, vaak ben je verzekerd voor couveuse nazorg.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Pien, ik kreeg na 5 dagen ziekenhuis nog 25 uur kraamzorg + 6 uur vanwege de keizersnee.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wat ben jij sterk zeg, ik ben echt zo trots op jullie.
Gast- Gast
@Mamavan2, wat lief. dank je! ik voel me gek genoeg ook zo alsof ik de hele wereld aan kan en dat beangstigd me een beetje. ik weet namelijk dat er heel veel verdriet in me zit en ik zou liever willen dat dat eruit komt eigenlijk... zal vast wel komen denk ik hoor, maar liever nu als over 2 weken eigenlijk.
@All, de borstvoeding begint echt goed te lopen! Per keer kolf ik nu zo'n 30cc af! gister heeft E. 2 keer over behoorlijk lang aan de borst gelegen, helaas kwam er geen voeding en was ze de eerste keer echt ontroostbaar. Hebben toen na een tijdje dus maar gewoon de fles gegeven.
ik kom nog even een mooie foto van ons meiske showen, zo kijkt ze mij altijd aan als ze mijn stem hoort...
KNIP
@All, de borstvoeding begint echt goed te lopen! Per keer kolf ik nu zo'n 30cc af! gister heeft E. 2 keer over behoorlijk lang aan de borst gelegen, helaas kwam er geen voeding en was ze de eerste keer echt ontroostbaar. Hebben toen na een tijdje dus maar gewoon de fles gegeven.
ik kom nog even een mooie foto van ons meiske showen, zo kijkt ze mij altijd aan als ze mijn stem hoort...
KNIP
Laatst aangepast door Pien op vr 29 jul 2011 - 8:57; in totaal 1 keer bewerkt
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wat fijn dat de borstvoeding op helemaal op gang komt!
Wat een lekker koppie zeg!
Wat een lekker koppie zeg!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ahwwww wat een mooi meisje is het toch zeg
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
aaahhh wat een schatje!! Ik smelt helemaal weg hier...
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Fijn dat je vertrouwen krijgt in de borstvoeding. En wat een lieve foto, lief dat ze al echt reageert op je stem.
Wil me trouwens even aansluiten bij mamavan2, echt knap hoe jij (en je man) hier allemaal mee omgaan. Kan me voorstellen dat je een beetje zit te wachten tot je verdriet eruit komt. Hopelijk kunnen jullie dit weekend samen tot rust komen/ uithuilen en dan maandag dat mooie meisje mee naar huis nemen.
Wil me trouwens even aansluiten bij mamavan2, echt knap hoe jij (en je man) hier allemaal mee omgaan. Kan me voorstellen dat je een beetje zit te wachten tot je verdriet eruit komt. Hopelijk kunnen jullie dit weekend samen tot rust komen/ uithuilen en dan maandag dat mooie meisje mee naar huis nemen.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Pien, ik kan me ergens wel voorstellen dat het je beangstigd, je hebt echt wel wat meegemaakt de afgelopen dagen. Ten eerste de spanning al van overtijd gaan, door lopen tot 43 weken, de spanning of het inleiden nu wel of (weer) niet gaat lukken, de bevalling en nu de antibiotica, het drinken en noem maar op. Als je je maar bedenkt dat je een sterke vrouw bent, ook als het verdriet er op een gegeven moment uit komt. Iedereen moet een bevalling verwerken, dus schaam je niet als je er straks misschien wel moeite mee krijgt! Ik vind jullie heel sterk en jullie hebben een prachtig kindje gekregen, daar mogen jullie met recht trots op zijn!
Gast- Gast
Ik kan me alleen mar 100% aansluiten op wat dromertje zegt!
En het is echt een mooi meisje en kijkt al heel wijs uit haar oogjes zeg.
En het is echt een mooi meisje en kijkt al heel wijs uit haar oogjes zeg.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Ook ik kan me helemaal aansluiten bij Dromertje haar woorden. Schaam je niet, het verdriet moet er een keer uit. En wat kijkt jullie meisje al zo wijs uit haar ogen zeg, echt een dotje. Ze lijkt wel op jou hé ?
Gast- Gast
Van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje!
Gast- Gast
Super dat de sonde eruit mag. En erg verstandig dat jij zaterdag al naar huis gaat om je rust te pakken.
Hopelijk mag zij maandag ook mee naar huis.
Geniet maar lekker van je meisje!
Hopelijk mag zij maandag ook mee naar huis.
Geniet maar lekker van je meisje!
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ahhh *smelt* Wat een hele mooie foto!!
Over de borstvoeding, fijn dat je meer vertrouwen er in krijgt. Het duurt altijd even maar zie je nu dat het nu al op gang gaat komen!
Over de borstvoeding, fijn dat je meer vertrouwen er in krijgt. Het duurt altijd even maar zie je nu dat het nu al op gang gaat komen!
Gast- Gast
Wat een schatje *smelt*
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 9 van 11 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Onze dochter is geboren!!
» Onze dochter is geboren!!
» Onze zoon is geboren!
» Onze zoon is geboren!!!
» Onze 3e zoon is geboren!