Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke leeftijd peuterkamer?

+6
Printje
kletskousje
Susan
sheila123
Wennes
juffie001
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welke leeftijd peuterkamer? Empty Welke leeftijd peuterkamer?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 5:58

Op welke leeftijd ging/gaat jullie kleintje naar een peuterkamer?

En hebben jullie gekozen voor een peuterbed, groot bed of meegroeibed?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke leeftijd peuterkamer? Empty Re: Welke leeftijd peuterkamer?

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:01

H. gaat rond september/oktober naar een "grote kamer".
Ze is dan 19/20 maanden krijgt dan een meegroeibed.

Een groot bed vond ik haar nog te klein voor.

Gast
Gast

Bericht  juffie001 zo 24 jul 2011 - 6:49

mijn zoontje is 23 maanden maar ik zie het echt nog niet gebeuren dat hij blijft liggen in een peuterbed..
wanneer weet je dat je kind hier "klaar" voor is? Kan hem moeilijk tot zijn 10e in t ledikant laten liggen natuurlijk laughcry
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes zo 24 jul 2011 - 6:52

juffie001 schreef:mijn zoontje is 23 maanden maar ik zie het echt nog niet gebeuren dat hij blijft liggen in een peuterbed..
wanneer weet je dat je kind hier "klaar" voor is? Kan hem moeilijk tot zijn 10e in t ledikant laten liggen natuurlijk laughcry

Ik denk dat je hier vanzelf achter gaat komen: bv als je kindje eruit gaat klimmen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:53

juffie001 schreef:mijn zoontje is 23 maanden maar ik zie het echt nog niet gebeuren dat hij blijft liggen in een peuterbed..

Ik zou H. er nu al graag in willen hebben...
Ze is zo lang dat als ze over de rand gaat hangen dat ze zich er zo uit kan laten zakken/vallen.
Gelukkig heeft ze dit (nog) niet door.

De kleine van een vriendin ligt er nu al in (nog net geen anderhalf) en zij blijft keurig liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:56

Mijn neefje kreeg toen hij ruim 20 maanden was een groot bed. Hij heeft wel zo'n houten stang ervoor dat hij er niet uit kan vallen of zelf klimmen want die stang zit nog redelijk hoog.

Bij mijn ouders slaapt hij op een airobed wat hij helemaal geweldig vind.. Afgelopen weekend stond hij wel ineens in de badkamer waar m'n moeder op de wc zat hahaha.. was hij zelf van het bed geklommen de deur opgemaakt en daar de badkamer gelopen en die deur opgemaakt. Toen schrokken ze wel even want ze hebben geen traphekje o.i.d. (hij is nu trouwens 2 jaar en 2 maanden). - Hij had trouwens nog nooit de deur zelf opgemaakt, thuis niet en ook bij mijn ouders niet.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 zo 24 jul 2011 - 6:58

Wennes schreef:

Ik denk dat je hier vanzelf achter gaat komen: bv als je kindje eruit gaat klimmen.
Idd,hier ligt J. nog prima in haar ledikant.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:00

Ik vind het zo lief staan een ledikant, en denk dat als ik een kind heb, die er zo lang mogelijk in blijft, lekker veilig! Tot het kleintje zich er zelf uit kan gaan krijgen, dan kun je toch beter voor een groter bed gaan denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 24 jul 2011 - 7:03

Ezra was bijna twee toen hij met slaapzak en al uit zijn bedje kon klimmen, dus toen kreeg hij eerst een peuterbed en later vonden we een eenpersoonsbed toch wel handiger, wel speciaal eentje voor kinderen. Yrsa blijft voorlopig nog wel in haar ledikant, als ze daaruit gaat klimmen dan denk ik dat ze toch eerst een peuterbed krijgt. Ze is nog zo klein dat een eenpersoonsbed echt reusachtig is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  kletskousje zo 24 jul 2011 - 7:10

Hazeltje schreef:

Ik zou H. er nu al graag in willen hebben...
Ze is zo lang dat als ze over de rand gaat hangen dat ze zich er zo uit kan laten zakken/vallen.
Gelukkig heeft ze dit (nog) niet door.

De kleine van een vriendin ligt er nu al in (nog net geen anderhalf) en zij blijft keurig liggen.

Yep, dat ben ik dus haha Very Happy
Ze was 17 maanden toen ze overging en het ging helemaal prima.
Wij hebben dit gedaan omdat ons tweede kindje straks in haar kamer gaat.
Ze heeft een peuterbedje trouwens.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Printje zo 24 jul 2011 - 7:13

Ik probeer hem nog zo lang mogelijk in zijn ledikantje te houden, hij wordt al zo snel groot en hij ligt er nog prima in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Bruintje Beer zo 24 jul 2011 - 7:23

Onze meid moest uit haar babykamer voor haar broertje. Maar die slaap nog in het wiegje dus hoefde nog niet perse.
Dus ze heeft toen hij geboren was nog 2 weken in het ledikant geslapen totdat ze ineens op de rand zat tot 3x toe en toen haar slaapzak andersom aangedaan(deze deed ze uit)
Dit ging even goed totdat ze dus uit echt haar ledikant geklommen is en dus eruit gevallen is met slaapzak en al. De volgende avond lag ze gelijk in haar peuterbedje.
Hier was ze er dus echt klaar voor om naar een peuterbed te gaan

Ze was toen 22 maanden en het ging eigenlijk gelijk goed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Liadan zo 24 jul 2011 - 7:27

Onze dochter kreeg met 23 maanden een peuterbed. Hier ook omdat ik zwanger was van de tweede. We hebben de eerste week het ledikant op haar kamertje laten staan voor als ze niet in haar peuterbed zou willen. Maar toen haar peuterbed er stond, wilde ze niet meer in haar ledikant dus dat ging gelijk goed. Ze is er trouwens tot nu toe 2 keer zelf uitgekomen, maar eigenlijk blijft ze altijd liggen totdat wij haar uit bed halen.
We hebben wel een rekje aan de zijkant zodat ze er niet uit kan vallen want ze beweegt nogal in haar slaap.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Filoria zo 24 jul 2011 - 7:28

Wow dankzij dit topic bedenk ik me dat Tomas al 32 maanden oud is. Wat gaat dat hard zeg.

In elk geval ligt hij pas sinds een paar dagen in een peuterbed. Tomas was echt gek op zijn ledikantje. Maar hij is ook erg lang, en het paste gewoon echt niet meer. Verder stond hij regelmatig te springen in zijn bedje, en dat vond ik er een beetje akelig uitzien. Zo'n enorme peuter: springend in een piepklein bedje..
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:35

Onze dochter krijgt een groot bed voor haar tweede verjaardag (van mijn schoonouders). We wilden eigenlijk een peuterbed kopen, maar vonden geen enkele leuk en het enige bed dat we leuk vonden is een eenpersoonsbed. Wel echt meisjemeisje en ze vindt het fantastisch (in de winkel tenminste Welke leeftijd peuterkamer? 394967). Over 4-6 weken wordt het bed geleverd, ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan.

Gast
Gast

Bericht  Filoria zo 24 jul 2011 - 7:54

haha ja dat bed heb ik gezien in het andere topic. Mooi roze is niet lelijk Wink
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 7:55

Hier wachten we nog even met de jongste, tenzij ze gaat klimmen. Zij is nu 22 maanden. De oudste was 2 jaar en 4 maanden toen hij overging naar een peuterbed. Dat ging gelijk prima.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 9:32

Ik denk dat ik zolang mogelijk wacht, zolang ze geen gekke dingen doet in haar ledikant of eruit kan komen dan laat ik haar er nog in. Afhankelijk van haar leeftijd dan wil ik of voor een peuterbed gaan, of meteen voor een leuk 'gewoon' eenpersoonsbed (al lijkt me dat zo'n grote overgang).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:42

Hier gaat hij er in als zijn kamer af is. We zijn nog niet begonnen dus dat duurt nog even smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 20:47

Mijn zoontje ligt nog in zijn ledikantje.
Hij klimt er nog niet uit en het is ook niet gevaarlijk, dus ik hou het nog even zo. Denk dat hij rond de jaarwisseling in een peuterbedje gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: