Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

+9
Paper Crown
Melis_je
Winegum
Bruintje Beer
sonly
TukTuk
Fearie
Jules
PapillonRose
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 1:57

Heb dat spul sinds kort ook in huis. Tafel is weer vlekvrij (wil dat nu 1x per 2mnd doen...lijkt me niet goed voor tafel om het vaker te gebruiken).

Waar gebruiken jullie dat allemaal voor? Dan heb ik het over de gele fles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  PapillonRose zo 24 jul 2011 - 2:20

Ik gebruik het zowat overal en nergens voor :P In elk geval waar hij voor bedoeld is: ontvetten. En verder gebruik ik het vooral bij vlekken. Vlekken op het aanrecht, de tafel, in kleding.. Werkt over het algemeen heel erg goed!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Jules zo 24 jul 2011 - 5:53

Ik gebruik het vooral bij het schoonmaken van het fornuis.
Jules
Jules
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Fearie zo 24 jul 2011 - 6:13

Ik gebruik het voor mijn gasfornuis en bbq, af en toe ook nog voor de oven. Maar ook mijn lampen maak ik ermee schoon, ideaal om stof (wat er al heel lang ligt en dus vast zit) weg te halen - ff insprayen en inlaten trekken en je haalt het er zo af.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:45

nou, heb laatst ook mijn aanrechtblad gedaan trouwens...en lijkt nu wel of er een laagje af is...is doffer geworden.
Vind het dus wel eng spul.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 6:55

Als dat Dasty werkelijk zo goed is als jullie zeggen, dan moet ik nodig mijn Cif Powercream Cuisine eens inruilen. Want neem aan dat Dasty goedkoop is? Wat kost een fles eigenlijk? Want ik betaal nu €3,49 voor een fles Cif.

En daar doe ik dus ook alles mee. Keuken uitboenen, badkamer uitboenen (want soms zit er wat vettigs op en dan kan ik dat alleen met Cif verwijderen), Oven schoonmaken, gasfornuis streeploos krijgen en schoon. Etc. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  TukTuk zo 24 jul 2011 - 6:58

Dasty kost 1,99 voor een fles van 750ml.
Ik gebruik Dasty vooral om vlekken uit kleding te halen, en om mijn oven en gasfornuis schoon te krijgen.

Overigs vond ik het keuken spul van Dasty helemaal niks, die grijze fles:
Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter 3418233634_191342fa3c
Stinkt enorm en laat een vies laagje achter!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  sonly zo 24 jul 2011 - 7:24

Ik gebruik alleen de gele. Daar doe ik het gasfornuis, koekenpannen, badkamermuur en het aanrechtblad mee. Overigens heb ik geen dof aanrechtblad er van, maar misschien helpt het om er gelijk achteraan een doekje over te halen waar alleen water op zit zeg maar??
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Bruintje Beer zo 24 jul 2011 - 8:35

Ik gebruik het voor vlekken in mijn kleren en voor mijn keukenkastje die boven mijn fornuis hangen om te ontvetten.
Gisteren toevallig ook mijn lamp er mee schoongemaakt zat onder het vet van het gourmetten. Nu glimpt hij weer.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 18:42

ivax schreef:nou, heb laatst ook mijn aanrechtblad gedaan trouwens...en lijkt nu wel of er een laagje af is...is doffer geworden.
Vind het dus wel eng spul.

Het is idd wel agressief spul, je kunt er zelfs verf mee 'dood' krijgen als je wilt schuren. Daarom dus nooit in laten trekken, maar meteen wegvegen. Bij kleding kan het wel.

De roze variant is ook heel fijn, daar maak ik de ramen van de auto aan de binnenkant mee schoon, en als de kinderen eens met de vingers op de ramen zitten en ik ze niet helemaal kan of wil wassen, even dat plekje insprayen en met een doek na, ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Winegum zo 24 jul 2011 - 19:16

Mijn vriend heeft er een paar weken geleden ook het smeer van zijn velgen mee schoongemaakt.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Melis_je zo 24 jul 2011 - 20:07

Ik heb het ook in de keuken. Ik laat het een kwartier trekken in de oven en op het fornuis en dan veeg je zo het vuil weg.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Paper Crown zo 24 jul 2011 - 21:16

De gele heb ik niet, maar wel de roze.. die ruikt zo lekker! smile Ik stof daarmee af.. maak de tafels schoon, de spiegel.. eigenlijk alles.. wat stoffig is. Soms doe ik een flinke scheut in mijn sopje van de dwijl, dan ruikt het zo lekker,maar niet als de vloer vies is maar als ik voor 'de lol' dwijl.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 0:08

2CKC2 schreef:De gele heb ik niet, maar wel de roze.. die ruikt zo lekker! smile Ik stof daarmee af.. maak de tafels schoon, de spiegel.. eigenlijk alles.. wat stoffig is. Soms doe ik een flinke scheut in mijn sopje van de dwijl, dan ruikt het zo lekker,maar niet als de vloer vies is maar als ik voor 'de lol' dwijl.

Ja want dwijlen is ook zo leuk, mafkees! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 0:09

Melis_je schreef:Ik heb het ook in de keuken. Ik laat het een kwartier trekken in de oven en op het fornuis en dan veeg je zo het vuil weg.

Onze oven is heel erg vies. Teninste, ja hij is vies. Krijg ik het daarmee schoon denk je? Denk aan zwarte aangekoekte dingen, enz Embarassed Ik krijg het tot nu toe gewoon niet goed schoon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 0:10

Jen_ schreef:
Melis_je schreef:Ik heb het ook in de keuken. Ik laat het een kwartier trekken in de oven en op het fornuis en dan veeg je zo het vuil weg.

Onze oven is heel erg vies. Teninste, ja hij is vies. Krijg ik het daarmee schoon denk je? Denk aan zwarte aangekoekte dingen, enz Embarassed Ik krijg het tot nu toe gewoon niet goed schoon!

Grote kans van wel, ik doe het daar ook altijd mee. Gewoon goed inspuiten en met een doek met heet water veeg je het zo weg, het weekt echt goed los.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  minoessepoes ma 25 jul 2011 - 0:14

Fornuis, oven, frituurpan, aangebrande pannen, kragen van overhemden en ik spray wat in een emmer water en dat gebruik ik als sopje om af te stoffen.

Voor de badkamer gebruik ik de blauwe fles.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Paper Crown ma 25 jul 2011 - 2:16

Jen_ schreef:
2CKC2 schreef:De gele heb ik niet, maar wel de roze.. die ruikt zo lekker! smile Ik stof daarmee af.. maak de tafels schoon, de spiegel.. eigenlijk alles.. wat stoffig is. Soms doe ik een flinke scheut in mijn sopje van de dwijl, dan ruikt het zo lekker,maar niet als de vloer vies is maar als ik voor 'de lol' dwijl.

Ja want dwijlen is ook zo leuk, mafkees! :P

Als ik zit te niksen op de bank, en ik verveel me, dan ga ik gewoon dwijlen hoor.. ik hou van schone vloeren.. I love you
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Paper Crown ma 25 jul 2011 - 2:17

_MamaRosa_ schreef:
Jen_ schreef:
Melis_je schreef:Ik heb het ook in de keuken. Ik laat het een kwartier trekken in de oven en op het fornuis en dan veeg je zo het vuil weg.

Onze oven is heel erg vies. Teninste, ja hij is vies. Krijg ik het daarmee schoon denk je? Denk aan zwarte aangekoekte dingen, enz Embarassed Ik krijg het tot nu toe gewoon niet goed schoon!

Grote kans van wel, ik doe het daar ook altijd mee. Gewoon goed inspuiten en met een doek met heet water veeg je het zo weg, het weekt echt goed los.

Jen, je moet mr muscle ovenreiniger proberen.. dat spul is echt zo goed! Zit in een spuitbus.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Sjaantje ma 25 jul 2011 - 2:42

2CKC2 schreef:
Jen_ schreef:
2CKC2 schreef:De gele heb ik niet, maar wel de roze.. die ruikt zo lekker! smile Ik stof daarmee af.. maak de tafels schoon, de spiegel.. eigenlijk alles.. wat stoffig is. Soms doe ik een flinke scheut in mijn sopje van de dwijl, dan ruikt het zo lekker,maar niet als de vloer vies is maar als ik voor 'de lol' dwijl.

Ja want dwijlen is ook zo leuk, mafkees! :P

Als ik zit te niksen op de bank, en ik verveel me, dan ga ik gewoon dwijlen hoor.. ik hou van schone vloeren.. I love you
Kun je dan niet een beetje bij mij in de buurt komen wonen? angel
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Janine ma 25 jul 2011 - 4:25

Ik heb het spul net opgehaald, en vindt het wel redelijk werken. Bij mijn oven zit aan de zijkant allemaal zwarte stippen. En krijg het der maar niet uit! Bah!!

Janine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:44

Janine schreef:Ik heb het spul net opgehaald, en vindt het wel redelijk werken. Bij mijn oven zit aan de zijkant allemaal zwarte stippen. En krijg het der maar niet uit! Bah!!

Dat hebben wij ook, maar volgens mij krijg je dat niet meer weg, is er een soort van ingebrand volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Fayebella ma 25 jul 2011 - 6:05

Ik gebruik die gele ontvetter voor mijn fornuis en de oven. Ik heb ook de badkamerreiniger van Dasty en die vind ik ook fijn en ruikt ook est lekker. Voor de kalk gebruik ik evengoed antikal.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Janine ma 25 jul 2011 - 6:07

_MamaRosa_ schreef:
Janine schreef:Ik heb het spul net opgehaald, en vindt het wel redelijk werken. Bij mijn oven zit aan de zijkant allemaal zwarte stippen. En krijg het der maar niet uit! Bah!!

Dat hebben wij ook, maar volgens mij krijg je dat niet meer weg, is er een soort van ingebrand volgens mij.

Nee idd! Ik denk ook niet meer dat het eruit wil! Heb al met soda geprobeerd. En dat wou wel een beetje....

Janine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 24
Registratiedatum : 25-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Melis_je ma 25 jul 2011 - 7:05

Jen_ schreef:
Melis_je schreef:Ik heb het ook in de keuken. Ik laat het een kwartier trekken in de oven en op het fornuis en dan veeg je zo het vuil weg.

Onze oven is heel erg vies. Teninste, ja hij is vies. Krijg ik het daarmee schoon denk je? Denk aan zwarte aangekoekte dingen, enz Embarassed Ik krijg het tot nu toe gewoon niet goed schoon!
Nee, dat denk ik niet. Wat je wel kan doen: Oven voorverwarmen, oven uitzetten, schaal met ammoniak erin, deur dicht en nacht laten weken. Volgende dag alle ramen open, schaal eruit en het aangekoekte vuil glijdt in je doekje (L). Je hoeft dan helemaal niet meer te wrijven. Werkt ook bij magnetrons (die kan je gewoon een minuut aanzetten met de schaal erin). Oh, als je aangekoekte ovenschalen hebt of vuile gaspithoudertjes, zet die er dan meteen bij in. Je gaspittending (zo'n vierkante zwarte) kan je ook in een dichtgeknoopte vuilniszak met een scheut ammoniak een nacht laten staan.
Wel heel slecht voor het milieu.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter Empty Re: Wat doen jullie allemaal met de Dasty ontvetter

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum