Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantiepech, heel veel.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 19:49

Inmiddels ben ik terug van vakantie. We zijn zaterdagavond vertrokken en zouden 4 augustus terugkomen. Helaas liep dat even anders.
Onze vakantiegeschiedenis is al niet om jaloers op te zijn. Het eerste jaar zijn we samen met mijn ouders geweest, 8 daagjes. We bleken in een lekke tent te slapen, kwamen we op de laatste dag achter en alles moet dus kleddernat mee de trein in. (Ouders bleven langer) Het jaar erna hebben we gigantische ruzie gekregen en wist ik niet of ik wel verder wilde met de relatie. Het zat al langere tijd niet lekker en dat kwam er dus op vakntie uit. Na vijf dagen naar huis gegaan ipv twee weken. Thuis hebben we onze relatie gelukkig weten te herstellen. Zo goed zelfs dat we de volgende zomer niet op vakantie zijn geweest, om geld te sparen voor ons huis en bruiloft. Vorig jaar zijn we twee weken wezen kamperen aan zee. Helaas maar twee dagen zee door het weer. Verder wel een fijne vakantie gehad.
Dit jaar hadden we er dus helemaal zin in. Mijn man had drie weken vrij ipv twee, ds we konden een keer lekker lang. Een camping geboekt in Zuid-Frankrijk zodat het weer waarschijnlijk beter zou zijn. Vrijdag kwam de eerste tegenvaller al. Op de foto's van mijn moeders onderzoek was een plekje gevonden en ze moest dus woensdag voor onderzoek naar het ziekenhuis. Zelf was ze nog op vakantie, dus mijn zus had alle afspraken gemaskt. Samen met mijn moeder besloten toch op vakantie te gaan.
We zouden zondag weggaan, maar zaterdag hadden we alles al ingepakt. Dus besloten
alles in de auto te gooien en te gaan rijden. De reis ging voorspoedig. He was wel rotweer, heel de nacht regen, maar geen vertraging. Om half negen deden we de laatste wissel. Om tien uur zouden we op de camping aankomen. Helaas begon de auto na een half uur gekke te doen. Wij dus snel gestopt op een parkeerplaats. De motorkap bleek helemaal te roken. ANWB mocht ons niet komen helpen, zij mogen niet op de snelwegen komen. Wij dus de politie gebeld en die verbindt je dan door met de pechhulp. Ik in gebrekkig Frans uitgelegd waar we stonden. Vrij snel was er iemand, de auto moest weggesleept worden. De auto werd naar een aangesloten garage gebracht. Daar werd iemand opgetrommeld om de formulieren in te vullen. (Het was immers zondag) Mijn man gebeld om zijn polisnummer van zijn reisverzekering te achterhalen, maar dat viel nog niet mee. Bij de garage tot laat in de middag bezig geweest. Toen een taxi gebeld om ons naar een hotel (Formule1) te brengen. Een uur staan wachten, in de regen onder een miniafdakje. 's Avonds Mac gegeten en een beetje gelezen op de hotelkamer.
De volgende dag eindelijk de reisverzekering te pakken gekregen. Die hebben veel gebeld en geregeld met de garage. De hele dag nog veel onzekerheid. Het hotel zat vol voor de volgende dag, dus daar moesten we uit. We wisten niet of we een nieuw hotel moesten gaan zoeken of dat de auto gemaakt zou worden. Om half vijf werd duidelik dat de auto pas dinsdag of later gemaakt kon worden. Wij kregen vervangend vervoer en hebben onze spullen overgeladen naar de (Nederlandse) huurauto.
Onderweg naar de camping kregen we er weer zin in, het weer was goed, omgeving mooi. Op de camping een mooi plekje gekregen en begonnen met het opzetten van de tent. We hoefden alleen nog de haringen erin te slaan, toen we een telefoontje kregen van de reisverzekering. De reperatie aan de auto zou 2.500 euro gaan kosten. Dit is de auto niet meer waard, dus wij nagedacht wat we moesten doen. Naar Nl laten vervoeren was dik €700, dus ook niet echt een optie, want reperatie in Nl was wel goedkoper maar nog zo'n €1000.
Wij besloten de tent en spullen weer in te pakken en een hotel te zoeken. Uiteindelijk iets gevonden en om 22u nog iets om te eten te zoeken. Alle keukens natuurlijk al dicht, behalve fastfood. Dus weer Mac.
De volgende dag (gister dus) naar de garage om de auto te laten vrijwaren. De auto kon naar de sloop. Gelukkig ging dit redelijk vlotjes. Om een uur of elf zaten we weer in de (huur)auto naar huis. Deze kon namelijk ook in NL ingeleverd worden.
Na een minuut of tien stapte een Fransman achter ons uit z'n auto bij een stoplicht. Zachte/lekke band, schroef erin.
Wij terug naar de garage. Daar waren ook mensen van het Nederlandse verhuurbedrijf. De garage adviseerde gewoon het reservewiel erop te leggen. De mannen van het verhuurbedrijf waren gelukkig ook heel handig, dus één van hen heeft de gewone band gemaakt met een prop en er weer opgelegd. Met het reservewiel mag je namelijk maar 80km/u rijden, dus dat was een lange reis geworden.
Gisteravond laat eindelijk thuis aangekomen. Nu moeten we gaan zoeken naar een nieuwe auto en alles afronden met de vrijwaring en verzekering.
Het zuurste van het hele verhaal is misschien nog wel dat er nog een rekening van onze eigen garage ligt voor €1000. We heben namelijk voor we op vakantie gingen de hele auto laten nakijken en een grote beurt laten doen.

Een heel verhaal met veel pech. We zijn blij dat we allebei ongedeerd zijn, maar verder balen we natuurlijk gigantisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 20:12

Rot...alleen...ik ken ook dit soort vakanties omdat iedereen dat wel eens heeft en gek genoeg zijn dat de leukste herinneringen omdat we vreselijk melig werden/aparte dingen meemaakten/ niet bij de pakken neer gingen zitten en elkaar echt leerden kennen. Het ligt er dus ook aan hoe je ermee omgaat! Al begrijp ik dat het rot is dat zoiets geld kost maar het zal toch wel niet dat jullie auto van de een op de andere dag slooprijp was, niet. En ik snap even niet waarom jullie meteen hebben ingepakt en zijn teruggegaan. Alsie naar de sloop moest, kon dat toch ook best wachten tot aan het einde van jullie vakantie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Inge di 19 jul 2011 - 20:14

Wat een pech Sad

Moest de huurauto terug naar NL dat jullie terug gegaan zijn van de vakantie?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 20:17

We konden niet meer verder rijden met de auto. Dus dan hadden we met de huurauto verder moeten rijden en dat was een duur grapje geworden. Daarnaast hebben we het geld nu nodig voor een andere auto. Vandaar maar terug naar huis.
En natuurlijk was hij niet in één dag slooprijp, maar het was geen superslechte auto. Anders hadden we hem geen beurt van €1000 meer gegeven.
Ik denk niet dat dit voor ons een leuke herinnering wordt. Vooral omdat het allemaal bovenop elkaar kwam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Inge di 19 jul 2011 - 20:19

Weten jullie ook hoe het gekomen is dat de auto slooprijp was? want als de auto net een fikse beurt gehad heeft moet dat niet kunnen toch? (maar ik heb niet zo veel verstand van auto's :P)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  miss22 di 19 jul 2011 - 20:20

:shock: Jullie hebben de hele auto na laten kijken voor de vakantie inclusief grote beurt voor €1000,- euro en nu is die auto rijp voor de sloop. Nou ik val hier echt pal achter over dat mag toch niet gebeuren
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 20:24

Versnellingsbak kapot. Doordat het een dichte kast is, wordt die niet nagekeken ofzo (Ik heb er ook geen verstand van).
En omdat wij een Seat hebben en in Frankrijk stonden, moest er een nieuwe bak besteld worden. Seats zijn namelijk niet erg populair daar en een tweedehands ging niet lukken.
Daarom zou dereperatie in NL goedkoper zijn, maarja, dan zat je weer met de vervoerskosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Tullow di 19 jul 2011 - 22:34

Jeetje, hoeveel pech kun je hebben!? Ik kan me voorstellen dat je flink baalt!
Hadden jullie iets geboekt voor de vakantie en ben je dat geld nu kwijt? Of ging je op de bonnefooi?
Wij hebben onze vakantie vorig jaar ook moeten omgooien omdat onze auto onverwachts stuk ging. Repareren was idd ook duurder, dan wat ie nog waard was. We hebben onze vakantie toen gebruikt om last minute een andere auto te vinden Wink
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:47

Ging allemaal nog best vlot bij de ANWB, petje af haha. Heb er zelf jaren gewerkt, op die afdeling. Je reed in een Logicx naar huis dus? Wel balen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:51

Wat ontzettend balen!!!!!!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 22:53

_Leaf_ schreef:Ging allemaal nog best vlot bij de ANWB, petje af haha. Heb er zelf jaren gewerkt, op die afdeling. Je reed in een Logicx naar huis dus? Wel balen!

Het was via Interpolis Wink We hadden een Kia C'eed, prima auto!
@Tullow Alleen gemaild of er plek was, dus gelukkig geen geld daarvoor kwijt! Dat wordt nu onze vakantie, een auto zoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 23:06

Chipp schreef:
_Leaf_ schreef:Ging allemaal nog best vlot bij de ANWB, petje af haha. Heb er zelf jaren gewerkt, op die afdeling. Je reed in een Logicx naar huis dus? Wel balen!

Het was via Interpolis Wink We hadden een Kia C'eed, prima auto!
@Tullow Alleen gemaild of er plek was, dus gelukkig geen geld daarvoor kwijt! Dat wordt nu onze vakantie, een auto zoeken.

Interpolis loopt volgens mij ook via de ANWB....Dacht ik. Vandaar Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Lavendel wo 20 jul 2011 - 0:03

Zuur dat het zoveel geld gaat kosten en jullie geen vakantie hebben gehad!
Waarom mag de ANWB trouwens niet op de snelweg komen?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 0:05

Omdat de Wegenwacht in Frankrijk anders geregeld is. Daar nemen de plaatselijke garages en sleepbedrijven de boel waar, dus de depannages. Frankrijk heeft namelijk geen Wegenwacht zoals in NL. Iedere zomer zijn er wel enkele auto's van de ANWB ter plaatse hoor, maar meer in de omgeving van Lyon, bij het steunpunt dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  marjoleinnn wo 20 jul 2011 - 8:26

Maar het enige probleem van de vakantie op zichzelf (op het moment dat jullie besloten toch te gaan) is dan toch alleen de auto? Dat is natuurlijk echt helemaal niet leuk en erg vervelend maar opzich kan je er dan nog wel een leuke vakantie van maken dan toch? Ondanks al het geregel en de kosten achteraf.
Was het de bedoeling dat jullie maar voor een paar dagen gingen of zouden jullie langer gegaan zijn maar zijn jullie eerder naar huis gegaan door de auto? (Kan zijn dat dit laatste al in je tekst staat hoor maar dat ben ik even vergeten)

Edit: Ik lees nu je reactie later en snap nu dus ook waarom jullie naar huis gegaan zijn. Een camping ofzo ergens in de buurt zoeken van waar jullie zaten was geen optie?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 9:26

Nouja, de camping die we gemaild hebben was dichtbij. Daar zijn we ook een uurtje geweest. De auto is alleen op de heenweg kapot gegaan, op een uurtje afstand. Eerst in een hotel geslapen, volgende dag huurauto en naar camping gegaan. Daar kregen we de kosten van de reperatie te horen. Door de kosten hebben we besloten terug naar huis te gaan en onze tijd te besteden aan het zoeken van een andere auto. Straks zijn we weer druk met werk/studie en kunnen we niet rustig zoeken.
Ook door al het gedoe hadden we geen zin meer om op een camping te gaan zitten en konden we niet alles 'loslaten' Eerst regelen en dan zien we volgende week nog wel voor een nachtje/weekendje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantiepech, heel veel. Empty Re: Vakantiepech, heel veel.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum