nieuw tafelblad - iemand die dit weet?
+3
Pien
TukTuk
JD
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
nieuw tafelblad - iemand die dit weet?
Wij hebben een eettafel van Leenbakker, 180 lang.
We hebben hem nu een jaar of 6, en het blad is heel erg lelijk geworden.
De poten zijn creme/wit, en nu kan ik wel een hele nieuwe tafel kopen, maar eigenlijk vroeg ik me af of het mogelijk is om gewoon een nieuw blad op je tafel te laten monteren?
ik vind een mooi stoer houten blad mooi, maar vroeg me af of iemand weet of dit kan, waar het kan, en of het erg prijzig is?
Kan ook een nieuwe tafel kopen, maar ik hou echt van die grote landelijke tafels, en die zijn érg prijzig...
We hebben hem nu een jaar of 6, en het blad is heel erg lelijk geworden.
De poten zijn creme/wit, en nu kan ik wel een hele nieuwe tafel kopen, maar eigenlijk vroeg ik me af of het mogelijk is om gewoon een nieuw blad op je tafel te laten monteren?
ik vind een mooi stoer houten blad mooi, maar vroeg me af of iemand weet of dit kan, waar het kan, en of het erg prijzig is?
Kan ook een nieuwe tafel kopen, maar ik hou echt van die grote landelijke tafels, en die zijn érg prijzig...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: nieuw tafelblad - iemand die dit weet?
Is het blad van hout? Kan je het niet gewoon schuren en zelf opnieuw schilderen?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
nee het is geen hout, het is glad, soort samengeperst mdf achtig iets.
mn eettafel is van deze serie:
en wat ik heeeel graag zou willen is zoiets:
mn eettafel is van deze serie:
en wat ik heeeel graag zou willen is zoiets:
JD- Ratel
Volgens mij kan dat heel goed... Misschien kun je zelfs de delen van bijv steigerhout over je reeds bestaande tafelblad maken. Denk dat het ook nog eens supermooi staat!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
is dat zelf te doen denk je?
loop te googlen als een gek, maar kan niks in de buurt vinden waar je losse tafelbladen kunt kopen?..
kan t vriendje van mn nichtje wel ns vragen, die is timmerman...misschien dat die zoiets kan
loop te googlen als een gek, maar kan niks in de buurt vinden waar je losse tafelbladen kunt kopen?..
kan t vriendje van mn nichtje wel ns vragen, die is timmerman...misschien dat die zoiets kan
JD- Ratel
een timmerman moet daar zeker wat mee kunnen!! het lijkt mij echt super mooi en volgens mij past het ook héél mooi in jullie inrichting...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Nee, zoiets is echt heel duur. Koop gewoon een nieuwe tafel als er geld voor is Marietje.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Smikkell schreef:Nou, dat geld was er toch juist niet?
Hebt gij het tegen mij? Ze zegt zelf: ik kan wel een nieuwe tafel kopen maar misschien is dit goedkoper. Ik weet zeker dat het niet heel veel schelen zal met een nieuwe brocante tafel. Die dingen zijn gewoon duur.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Als jij je tafel zo wilt laten maken, gaat je dat veel geld kosten...
Gast- Gast
Als je de onderkant van de tafel al hebt en iemand die 'n beetje handig is dan gaat dat volgens mij niet zo veel kosten hoor.
Je kunt bestaande planken schuren en daarna behandelen met beits (te koop bij de Bouwmarkt in diverse kleuren). Daarna moeten ze dan op de tafel bevestigd worden. Hoe je dat 't beste kunt doen weet ik niet maar als jij 'n timmerman in je omgeving hebt dan weet die dat vast wel.
Je kunt bestaande planken schuren en daarna behandelen met beits (te koop bij de Bouwmarkt in diverse kleuren). Daarna moeten ze dan op de tafel bevestigd worden. Hoe je dat 't beste kunt doen weet ik niet maar als jij 'n timmerman in je omgeving hebt dan weet die dat vast wel.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Als je de onderkant van de tafel al hebt en iemand die 'n beetje handig is dan gaat dat volgens mij niet zo veel kosten hoor.
Maar dan krijg je niet dat resultaat van het plaatje hoor.
Gast- Gast
Niet?
Volgens mij moet dat wel lukken. Mijn vader heeft er al 'n paar gemaakt voor kennissen en die zien er best uit alsof ze uit de winkel komen! En ja, als je weinig te besteden hebt dan moet je iets... Als je dit zo doet dan kun je ondertussen doorspraken voor 'n 'echte' als je dat wilt.
Volgens mij moet dat wel lukken. Mijn vader heeft er al 'n paar gemaakt voor kennissen en die zien er best uit alsof ze uit de winkel komen! En ja, als je weinig te besteden hebt dan moet je iets... Als je dit zo doet dan kun je ondertussen doorspraken voor 'n 'echte' als je dat wilt.
Daar heb je gelijk in Angela. Maar dan zou ik er nu nog geen 100 euro (want dat ben je zo kwijt) voor betalen, wat ik eigenlijk niet heb. Dan maar liever doorsparen.
Gast- Gast
Ja ok daar heb je ook gelijk in. En wij hebben die tafels gemaakt van hout dat we toch nog hadden liggen dus dat kostte al niets. Als je dat zo ergens aan kunt komen dan ben je echt met 'n paar tientjes klaar. Maar ja, dat geluk moet je dan wel hebben...
Nee, tegen de TO.. Die om en om topics over geldproblemen en kopen, kopen, kopen plaatst!2CKC2 schreef:Smikkell schreef:Nou, dat geld was er toch juist niet?
Hebt gij het tegen mij? Ze zegt zelf: ik kan wel een nieuwe tafel kopen maar misschien is dit goedkoper. Ik weet zeker dat het niet heel veel schelen zal met een nieuwe brocante tafel. Die dingen zijn gewoon duur.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nee, tegen de TO.. Die om en om topics over geldproblemen en kopen, kopen, kopen plaatst!2CKC2 schreef:Smikkell schreef:Nou, dat geld was er toch juist niet?
Ik snap dat ook niet hoor....
Gast- Gast
Lize schreef:Smikkell schreef:Nee, tegen de TO.. Die om en om topics over geldproblemen en kopen, kopen, kopen plaatst!2CKC2 schreef:Smikkell schreef:Nou, dat geld was er toch juist niet?
Ik snap dat ook niet hoor....
Jezus meiden,is ewr nog wel iets wat ik mag posten????
Ik vraag gewoon advies, zeg toch niet dat ik morgen een nieuwe tafel wil?? Ik zat gister alleen op de bank en was gewoon eens aan t rondgooglen.... En uiteraard gaan we dan met zn allen weer over mijn financiele situatie beginnen, ben t een beetje zat aan t worden.
Ik heb een flinke rekening, kan die in termijnen betalen, en verdien daarnaast gewoon 1600 euro netto per maand. Ik ga niet op vakantie, ben van de ah overgestapt naar de lidl, heb al 6 maanden geen kleren gekocht, sportschool opgezegd en kan me niet heugen wanneer ik voor t laatst een avondje uit ben geweest... Mag ik dan misschien nog iets van mijn geld waar ik heel hard voor werk??
Topic mag van mij gesloten worden,omdat t dus al niet meer gaat over de reden waaeom ik hem opende.
Overigens, heb t vriendje van mn nichtje net een plaatje laten zien, hij kan t voor me doen, voor een kratje bier. Kost me 50 a 60 euro.
JD- Ratel
Leuk Marietje!
Ben beniewd naar het resultaat.
Op de foto ziet het er mooi uit en dan heb je voor weinig geld een mooie tafel die weer voorlopig mee kan!
Ben beniewd naar het resultaat.
Op de foto ziet het er mooi uit en dan heb je voor weinig geld een mooie tafel die weer voorlopig mee kan!
Gast- Gast
Welk merk bier drinkt dat vriendje?
50 a 60 euro is erg veel geld voor een kratje hoor!
BTW ; bij de Plus is alle Heineken in de aanbieding deze week!
Ik heb totaal geen verstand van tafels verbouwen e.d., maar ik zag dat je die oplossing zelf al had gevonden!
Vind het wel weer héél erg triest dat als zij een topic opent met een normale vraag, er gelijk weer wordt begonnen over haar financiele situatie! Vind het serieus een beetje beschamend, beetje jammer dat er hier kennelijk mensen zijn die zichzelf beter voelen door anderen zich minder te laten voelen, no names said, maar het forum wordt er zo niet leuker op!
Ik heb totaal geen verstand van tafels verbouwen e.d., maar ik zag dat je die oplossing zelf al had gevonden!
Vind het wel weer héél erg triest dat als zij een topic opent met een normale vraag, er gelijk weer wordt begonnen over haar financiele situatie! Vind het serieus een beetje beschamend, beetje jammer dat er hier kennelijk mensen zijn die zichzelf beter voelen door anderen zich minder te laten voelen, no names said, maar het forum wordt er zo niet leuker op!
Gast- Gast
@ parels, ik bedoelde gaan kratje bier van 50 euro haha. De materialen zijn rond de 50a60 euro, en dan wil hij het voor een kratje bier mooi voor me maken;)
En bedankt voor je reactie,lief
En bedankt voor je reactie,lief
JD- Ratel
Je mag best mijn naam noemen hoor Parels. Ik zeg niet dat ik me beter voel dan Marietje. Maar het ene topic van haar over geen geld hebben en krap zitten en weet ik wat is nog niet klaar, of er komt er een met vakantie die zo goedkoop mogelijk moet of een nieuwe eettafel. Ik snap zulke dingen niet. En dat wil niet zeggen dat iemand niet hard werkt, of niet aardig is enz.. Maar mijn mening is wel dat een cursusje 'hoe ga ik met mijn geld om' niet zo verkeerd zou zijn.
Gast- Gast
Lize, jij kunt niet in mijn portemonnee kijken. En als je mijn topic over de vakantie leest, kun je lezen dat ik al lang iets heb geregeld wat me niets kost.
Wat jij blijkbaar niet snapt, is dat het ontzettend zwaar is om anderhalf jaar lang rond te komen van 500 euro in de maand. nu, 60 sollicitatiebrieven verder, heb ik eindelijk weer een baan. Ik heb een kutjaar achter de rug, er zijn veel dingen gebeurd, ook naast mijn werkloosheid, en ja....dan probeer ik het beste uit het leven te halen, ook met een klein budget. Dáárom opende ik de topic over een goedkope vakantie, om te zien of er meiden met supertips waren zodat we misschien toch nog samen ergens van kunnen genieten, niet om ook daar weer afgezeken te worden.
De vakantie gaat niet door, en een paar posts hierboven staat wat ik nog meer allemaal heb moeten laten de afgelopen tijd...nu komt er wat geld binnen, op vakantie ga ik niet, mag ik dan wel iets met mijn verdiende geld doen, zonder dat jullie daar commentaar op hebben?
Als ik zulke reacties had gewild, dan had ik als topic titel wel gehad "nieuwe tafel....goed idee of niet?"
En staat er ergens in de topic dat ik die tafel morgen al wil laten opknappen??? ik vraag gewoon om ideeen over een tafel, geen ideeen om hoe ik met mn geld om moet gaan.
En bovendien beetje raar om te zeggen dat ik op een cursus moet om te leren met geld om te gaan. Probeer jij maar anderhalf jaar met 500 euro te leven, dan wil ik nog wel eens zien of het je beter afgaat dan mij, succes!
Wat jij blijkbaar niet snapt, is dat het ontzettend zwaar is om anderhalf jaar lang rond te komen van 500 euro in de maand. nu, 60 sollicitatiebrieven verder, heb ik eindelijk weer een baan. Ik heb een kutjaar achter de rug, er zijn veel dingen gebeurd, ook naast mijn werkloosheid, en ja....dan probeer ik het beste uit het leven te halen, ook met een klein budget. Dáárom opende ik de topic over een goedkope vakantie, om te zien of er meiden met supertips waren zodat we misschien toch nog samen ergens van kunnen genieten, niet om ook daar weer afgezeken te worden.
De vakantie gaat niet door, en een paar posts hierboven staat wat ik nog meer allemaal heb moeten laten de afgelopen tijd...nu komt er wat geld binnen, op vakantie ga ik niet, mag ik dan wel iets met mijn verdiende geld doen, zonder dat jullie daar commentaar op hebben?
Als ik zulke reacties had gewild, dan had ik als topic titel wel gehad "nieuwe tafel....goed idee of niet?"
En staat er ergens in de topic dat ik die tafel morgen al wil laten opknappen??? ik vraag gewoon om ideeen over een tafel, geen ideeen om hoe ik met mn geld om moet gaan.
En bovendien beetje raar om te zeggen dat ik op een cursus moet om te leren met geld om te gaan. Probeer jij maar anderhalf jaar met 500 euro te leven, dan wil ik nog wel eens zien of het je beter afgaat dan mij, succes!
JD- Ratel
Lize, ik had jouw naam niet eens onthouden!
Ik vind vooral dat iedereen zijn eigen keuzes moet maken, en dat je heus wel je mening mag geven op een openbaar forum, maar soms worden bepaalde mensen er zo met hun neus in ingewreven, dat ik het zielig vind!
Ik vind vooral dat iedereen zijn eigen keuzes moet maken, en dat je heus wel je mening mag geven op een openbaar forum, maar soms worden bepaalde mensen er zo met hun neus in ingewreven, dat ik het zielig vind!
Gast- Gast
Parels schreef:Welk merk bier drinkt dat vriendje?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Weet iemand dit....?
» Weet iemand dit ???
» Iemand die dit weet?
» Oog/iemand die dit weet??
» Weet iemand dit?
» Weet iemand dit ???
» Iemand die dit weet?
» Oog/iemand die dit weet??
» Weet iemand dit?