Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gesloten vagina(kind)

+5
Pussycat
PapillonRose
Pien
Monte
RiLiJu
9 plaatsers

Ga naar beneden

gesloten vagina(kind) Empty gesloten vagina(kind)

Bericht  RiLiJu wo 13 jul 2011 - 9:32

Zes weken geleden kwam ik erachter tijdens het verschonen dat C.eline haar vagina helemaal dicht zit.
Het lijkt alsof die binnenste schaamlipjes helemaal verkleeft zijn.
Nou was ik twee weken geleden op het cb en heb ik de arts er even naar laten kijken.
Zij zei ook dat ze verkleeft zijn en dat ik naar de huisarts moest gaan voor een hormoonzalf.
Nu ben ik hier dus vorige week geweest en hij wist niet zo goed wat hij er mee aan moest. Hij zou me vandaag terug bellen. Hij zei nu dat hij dacht aan een stug maagdenvlies en dat hij er dus niks aan gaat doen. Volgens hem gaat het vanzelf een keer open.
Ik weet nu niet meer zo goed wat ik er mee aan moet.

Als er geen behandeling nodig is, dan het liefst dat natuurlijk.
Maar wat nou als het niet vanzelf open gaat en het straks op haar twaalfde nog dicht zit.
Op die leeftijd is behandeling en gepruts op die plek natuurlijk vreselijk.
Dit gaf ik ook aan bij de huisarts, maar hij wil dat gewoon afwachten en dan maar zien.
Wat moet je daar nou mee?
En heeft iemand hier ook ervaring mee?
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gesloten vagina(kind) Empty Re: gesloten vagina(kind)

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:37

Bij meisjes tot aan een bepaalde leeftijd is het normaal, want ik weet nog dat de kwaamverzorgster iets in die richting tegen mij zei. Ik heb alleen geen idee wat de leeftijd is dat het normaalgesproken open zou moeten zijn. Anders weer even naar de huisarts voor een iets gedetailleerder antwoord? Bijvoorbeeld wanneer het dan wel vanzelf open zou moeten gaan? Kan me voorstellen dat je hier niet zoveel mee kunt.

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:41

Ik zou dat ook een moeilijk dilemma vinden en zou graag doorverwezen worden naar het ziekenhuis(wat voor soort arts zou daar over gaan, de kinderarts?). Dan kan daar eens goed naar gekeken worden, die mensen hebben toch vaak wat specifiekere kennis dan een huisarts(die zal het niet vaak tegenkomen denk ik). Als ze het in het ziekenhuis ook vinden zou ik me er denk ik bij neerleggen, maar nu nog niet. Want ja wat als het niet open gaat dan moet zo'n kind in de basisschooltijd of middelbare school een behandeling of operatie(?) ondergaan. Dat lijkt me heel naar en gênant voor een meisje van die leeftijd, dus ik zou denken hoe eerder opgelost hoe beter. Op de leeftijd die ze nu heeft zal ze zich later niet veel van herinneren denk ik.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien wo 13 jul 2011 - 9:44

Ik heb daar zelf voor in het ziekenhuis gelegen, ik meen toen ik ruim 2,5was!! Bij mij was het zo erg dat er echt wat aangedaan moest worden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  PapillonRose wo 13 jul 2011 - 10:03

Ik snap dat je nu niet goed weet waar je aan toe bent. Ik zou in elk geval meer duidelijkheid van de huisarts eisen, vragen hoe lang je hier maximaal mee kan wachten. En als hij vaag blijft doen of niet weet wat hij er mee moet zou ik een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Beter voor niks dan er achteraf achter komen dat het handiger was geweest als je wel op je strepen had gaan staan toch?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 19:20

Merle heeft dit ook gehad, en inderdaad ze laten het liefste het zo omdat het uit zich zelf kan ''scheuren''. Echter hebben ze het hier net na haar 1e verjaardag open gemaakt, mede omdat Merle zo vaak ziek was en druppeltjes plaste zou dat mogelijk met elkaar in verband kunnen staan.
Ze hebben er een verdovingszalfje op gedaan en daarna zo open gemaakt stelde echt helemaal niets voor... (ik was er onwijs bang voor haha) daarna 1 week lang insmeren met vaseline omdat het natuurlijk weer aan elkaar kan groeien.

het komt overigens bij meer baby's voor alleen scheurt het vliesje dan zonder dat ouders dat in de gaten hebben.

liefs

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 13 jul 2011 - 19:50

Ik weet niet hoe oud jou dochter is... maar mijn dochter is pas een half jaartje en sinds haar geboorte is dit ook al zo.
Maar vooralsnog laat ik er niks aan doen omdat het gewoon vanzelf open kan gaan.
Misschien gaat het vanzelf open... en zo niet.. dan twijfel ik nog wanneer ik zou laten ingrijpen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Kat1980 wo 13 jul 2011 - 21:39

RiLiJu schreef:Zes weken geleden kwam ik erachter tijdens het verschonen dat C.eline haar vagina helemaal dicht zit.
Het lijkt alsof die binnenste schaamlipjes helemaal verkleeft zijn.
Nou was ik twee weken geleden op het cb en heb ik de arts er even naar laten kijken.
Zij zei ook dat ze verkleeft zijn en dat ik naar de huisarts moest gaan voor een hormoonzalf.
Nu ben ik hier dus vorige week geweest en hij wist niet zo goed wat hij er mee aan moest. Hij zou me vandaag terug bellen. Hij zei nu dat hij dacht aan een stug maagdenvlies en dat hij er dus niks aan gaat doen. Volgens hem gaat het vanzelf een keer open.
Ik weet nu niet meer zo goed wat ik er mee aan moet.

Als er geen behandeling nodig is, dan het liefst dat natuurlijk.
Maar wat nou als het niet vanzelf open gaat en het straks op haar twaalfde nog dicht zit.
Op die leeftijd is behandeling en gepruts op die plek natuurlijk vreselijk.
Dit gaf ik ook aan bij de huisarts, maar hij wil dat gewoon afwachten en dan maar zien.
Wat moet je daar nou mee?
En heeft iemand hier ook ervaring mee?

Dit snap ik dus niet he! Hij weet niet zo goed wat hij er mee aan moest, maar laat je meisje er wel gewoon mee rondlopen. Ik heb ook zo'n huisarts die graag zelf dingen wil oplossen, maar als je er nu eenmaal niet genoeg verstand van hebt, moet je iemand gewoon doorverwijzen vind ik.

Als het verkleefd is, zou het dan misschien niet lichten sclerose kunnen zijn? Heb wel eens gehoord dat jonge meisjes dan verklevingen krijgen en dat het vanzelf overgaat.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 13 jul 2011 - 22:50

Zou het niet kunnen dat de ha contact heeft gehad met een kinderarts? Dat hij het zelf niet wist en je later heeft terug gebeld omdat hij het heeft overlegd met een kinderarts?

Zo niet, dan zou ik een doorverwijzing vragen denk ik. Beter een keer teveel naar laten kijken dan te weinig.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Fiwen wo 13 jul 2011 - 22:56

J. heeft het ook. Op het consultatiebureau zeiden ze dat ze het er in principe niks aan doen omdat het meestal vanzelf open gaat en dat ze anders op latere leeftijd het met een hormoonzalfje behandelen.

Nu is ze bijna 11 maanden en met jullie verhalen in mijn achterhoofd ga ik het de volgende keer toch maar eens vragen wanneer ze het willen behandelen want tot op heden is er niks veranderd. Ze had het trouwens bij de geboorte niet, bij haar is het later ontstaan en volgens de arts van het CB kwam dit erg vaak voor Question
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  RiLiJu do 14 jul 2011 - 2:24

Dankjullie wel voor de reacties.
Ik heb dat lichten sclerosus eens opgezocht, maar ik denk niet dat dat het is. Daar zie ik meer een verdikking en bij C.eline lijkt het gewoon meer aan elkaar gegroeid.

Ik moet 12 augustus weer naar het cb en zal dan eens vragen wat zij er van vinden om het niet te behandelen, zoals de huisarts het wil. (CB zei dus dat ik voor hormoonzalf naar de huisarts moest gaan)´
Heel vervelend als twee artsen allebei wat anders zeggen. Hoe moet je dan als ouder weten wat het beste is voor je kind.

Wel ´fijn´ dat er hier meer moeders zijn met een dochter die dit heeft. Ik was er toch best wel van geschrokken. Helemaal omdat de huisarts dit nog nooit eerder heeft gezien, zoals hij zei.
Het is dan toch ´fijn´ om te weten dat zij niet het enige kind ter wereld is dat hiermee rond loopt.

Laatst aangepast door RiLiJu op do 14 jul 2011 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Pussycat do 14 jul 2011 - 2:40

Ook raar dat je huisarts dit niet vaker heeft gezien? Mijn kraamhulp had het al zooo vaak gezien zei ze. En meestal gaat het inderdaad vanzelf open. Maar ja...
Misschien komt het wel omdat kraamhulpen en het cb enzo eerder daarover ingelicht worden als de huisarts ofzo.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Teddyaapje do 14 jul 2011 - 7:29

Misschien dat andere niet naar de ha worden doorverwezen omdat het blijkbaar toch vaak voorkomt en vanzelf over gaat?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Niene do 14 jul 2011 - 23:22

Mijn dochter heeft dit ook gehad toen ze een maand of 4 was.Bij het verschonen viel het mij op en ik ben meteen naar de huisarts gedaan,heb hier een hormoonzalf voor gekregen en met een week was het weer open en dat is het gebleven.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: