Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Duiven..

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Duiven..  Empty Duiven..

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:25

Zojuist heb ik het 6e ei van 'mijn' duiven van dit jaar van mijn balkon gehaald. De duif is echter weer op haar nest teruggekropen, het kan nu ook een hij zijn, want ze broeden samen het ei uit. En kreeg ik de duif net amper weg, heb ik hem echt met een stok moeten verjagen, nu gaat hij/zij helemaal niet meer van het nest.

Nu wil ik hem/haar nog weleens wegjagen, want ik wil het nest weer eens opruimen, maar kunnen die beesten eigenlijk agressief worden? (Sorry, zit sinds de reclame van de man die door een spin te grazen werd genomen, een beetje bang te wezen voor beesten die eigenlijk geen vlieg kwaad doen. :P)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Duiven..  Empty Re: Duiven..

Bericht  Beachgirl wo 13 jul 2011 - 8:31

Waarom haal je het ei weg?! Heb je er zoveel overlast van dan?

Anders toch gewoon lekker laten broeden! Arm beest...
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:33

Beachgirl_24 schreef:Waarom haal je het ei weg?! Heb je er zoveel overlast van dan?

Anders toch gewoon lekker laten broeden! Arm beest...

Heb je ooit een duivennest op je balkon gehad? De beesten schijten er alles onder en dat is nog niet het ergste, maar als er kleine duifjes uitkomen, dan kun je niet meer op je balkon komen. Ze stinken, piepen, pikken etc. Ik heb één nest uit laten komen, drie duifjes en dat was best mooi, maar mijn hele balkon zat onder uitwerpselen van de beesten en het stond zo erg dat er zelfs strontvliegen opaf kwamen. En het is wel mijn balkon en in de zomer, als we zomer hebben, dan moet ik mijn balkondeur open hebben, want anders ga ik hier binnen dood. Dat gaat dus niet als ik een nestje op het balkon heb. Wink

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 8:35

Ik heb echt werkelijk geen idee of ze agressief kunnen worden, maar zou ze gewoon blijven wegjagen en inderdaad de eieren blijven weghalen en gewoon kapot gooien, dan gaan ze vast wel een keer weg(al zijn ze erg gehecht aan een plekje als ze die eenmaal hebben)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:39

Monte schreef:Ik heb echt werkelijk geen idee of ze agressief kunnen worden, maar zou ze gewoon blijven wegjagen en inderdaad de eieren blijven weghalen en gewoon kapot gooien, dan gaan ze vast wel een keer weg(al zijn ze erg gehecht aan een plekje als ze die eenmaal hebben)

Ze zijn dus erg gehecht aan mijn balkon en dan vooral bij mijn balkondeur. Daar zitten ze al zo lang als ik de sleutel heb van mijn huis. Ik vind het erg zielig om de eieren en hun gebouwde nest telkens weg te moeten halen, maar ik moet wel. Wil ik zelf nog iets aan mijn balkon hebben.

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 8:57

Angel Blue Eyes schreef:
Monte schreef:Ik heb echt werkelijk geen idee of ze agressief kunnen worden, maar zou ze gewoon blijven wegjagen en inderdaad de eieren blijven weghalen en gewoon kapot gooien, dan gaan ze vast wel een keer weg(al zijn ze erg gehecht aan een plekje als ze die eenmaal hebben)

Ze zijn dus erg gehecht aan mijn balkon en dan vooral bij mijn balkondeur. Daar zitten ze al zo lang als ik de sleutel heb van mijn huis. Ik vind het erg zielig om de eieren en hun gebouwde nest telkens weg te moeten halen, maar ik moet wel. Wil ik zelf nog iets aan mijn balkon hebben.
Ja erg vervelend en zo zielig is het ook weet niet hoor. Er is een overschot aan duiven en veel stadsduiven hebben inteelt waardoor ze allerlei rare lichaamsverschijnselen hebben(zoals extra of minder tenen, rare veren e.d.). En daarbij is het voor jou heel erg vervelend, dus dan zou ik het wel weten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  flower wo 13 jul 2011 - 8:57

Duiven kunnen wel boos worden, gaan slaan met hun vleugels maar zover ik weet gaan ze je niet aanvallen ofzo nerd
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 8:59

Monte schreef:
Angel Blue Eyes schreef:

Ja erg vervelend en zo zielig is het ook weet niet hoor. Er is een overschot aan duiven en veel stadsduiven hebben inteelt waardoor ze allerlei rare lichaamsverschijnselen hebben(zoals extra of minder tenen, rare veren e.d.). En daarbij is het voor jou heel erg vervelend, dus dan zou ik het wel weten.

Als ze een ringetje om de pootjes hebben dan is het toch van een duivenhouder? En niet, dan niet? :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:00

flower schreef:Duiven kunnen wel boos worden, gaan slaan met hun vleugels maar zover ik weet gaan ze je niet aanvallen ofzo nerd

Als ze seks hebben slaan ze ook met hun veren. Dus dan zal het wel meevallen haha. Maar ik zag het al helemaal voor me, dat de duif me alle hoeken van de kamer zou laten zien. :P

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:05

Angel Blue Eyes schreef:
Monte schreef:
Angel Blue Eyes schreef:

Als ze een ringetje om de pootjes hebben dan is het toch van een duivenhouder? En niet, dan niet? :P
Oh dat zou ik dan weer niet weten, maar lijkt me wel logisch ja
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:15

Dat leek me inderdaad ook wel een logische conclusie. smile

En wat je zegt over de bastaard kindjes, dat idee heb ik al een hele tijd. Vooral wanneer ik denk dat mijn stadsduifjes zich vermengen met houderduifjes. En dat kan niet goed zijn, net als het niet goed is voor honden/katten e.d.

We hebben van de VvE een duivenvanger ingeschakeld. Deze heeft alle duiven in de stad en rond onze woningen gevangen en honderden km verder uitgezet, maar het was een maand rustig en toen waren ze er weer. Ik heb ook gewoon het idee dat het dezelfde duiven zijn.

Gast
Gast

Bericht  Lara wo 13 jul 2011 - 9:18

Dat van die tenen wordt niet veroorzaakt door inteelt, maar door het feit dat duiven draadjes gebruiken als nestmateriaal, waar hun pootjes en tenen in vertrikt kunnen raken, waardoor deze afsterven. Als er een overschot is, zou er trouwens juist minder inteelt moeten zijn. De hoeveelheid inteelt neemt immers toe naarmate de populatie kleiner is.
Lara
Lara
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 7
Registratiedatum : 13-07-11

Bericht  Lara wo 13 jul 2011 - 9:23

Als ik het goed begrijp haal je de eieren dus weg, maar leg je er niks voor in de plaats? In dat geval zullen de duiven inderdaad terug blijven komen om nieuwe eitjes te leggen. Als je een blijvende oplossing wilt, kan je 2 dingen doen: a. de eieren goed schudden, en dan weer terugleggen. b)de eieren weghalen, en dan vervangen door kalkeieren. Voordeel van deze methoden is, dat de duiven geen nieuwe eieren zullen leggen, omdat ze niet weten dat hun eieren niet uit zullen komen, en dus gewoon doorgaan met broeden. Je moet er dan natuurlijk wel op tijd bij zijn, en dit niet pas doen als de eieren al bijna uitkomen.
Lara
Lara
Zwijger
Zwijger

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:26

Lara schreef:

Dat van die tenen wordt niet veroorzaakt door inteelt, maar door het feit dat duiven draadjes gebruiken als nestmateriaal, waar hun pootjes en tenen in vertrikt kunnen raken, waardoor deze afsterven. Als er een overschot is, zou er trouwens juist minder inteelt moeten zijn. De hoeveelheid inteelt neemt immers toe naarmate de populatie kleiner is.
Oh ok, maar zeker ook door inteelt kunnen duiven rare kenmerken krijgen dus dat wil je ook niet. En natuurlijk weet ik dat hoe groter de populatie hoe kleiner de kans op inteelt, maar dit heb ik daarom ook los van elkaar gezet. Er is inteelt en er is een overschot. Ik heb niet gezegd dat er meer inteelt is door het overschot, want dat is immers niet zo. Maar duiven hebben nou eenmaal vaker inteelt dan andere vogels(vraag me niet waarom)

Maar even een andere vraag. Heb je je nou speciaal aangemeld om deze reactie te kunnen geven?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Lara wo 13 jul 2011 - 9:27

Angel Blue Eyes schreef:We hebben van de VvE een duivenvanger ingeschakeld. Deze heeft alle duiven in de stad en rond onze woningen gevangen en honderden km verder uitgezet, maar het was een maand rustig en toen waren ze er weer. Ik heb ook gewoon het idee dat het dezelfde duiven zijn.

Het zouden dezelfde kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Er zijn namelijk ook weleens gemeenten geweest, die de duiven lieten vergassen, maar ook dan zijn er in no-time weer evenveel duiven als voorheen. Duiven broeden namelijk het hele jaar door, en als er minder duiven zijn, is er meer voedsel voor de rest, waardoor er gewoon meer jonge duifjes op zullen groeien dan anders. De enige methode die op lange termijn effectief is, is het weghalen en vervangen van de eieren.
Lara
Lara
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:27

Lara schreef:Als ik het goed begrijp haal je de eieren dus weg, maar leg je er niks voor in de plaats? In dat geval zullen de duiven inderdaad terug blijven komen om nieuwe eitjes te leggen. Als je een blijvende oplossing wilt, kan je 2 dingen doen: a. de eieren goed schudden, en dan weer terugleggen. b)de eieren weghalen, en dan vervangen door kalkeieren. Voordeel van deze methoden is, dat de duiven geen nieuwe eieren zullen leggen, omdat ze niet weten dat hun eieren niet uit zullen komen, en dus gewoon doorgaan met broeden. Je moet er dan natuurlijk wel op tijd bij zijn, en dit niet pas doen als de eieren al bijna uitkomen.

Dat is een goede tip. Dank je.

Ik ken mijn duiven nu inmiddels. Wanneer ze luidkeels roeken of wat ze ook doen, dan weet ik dat het tijd wordt om mijn balkon in de gaten te houden. Tot nu toe ben ik er vroeg bij geweest. Vanochtend hoorde ik ze dus extreem roeken en ik wist dat ik vanavond weer moest controleren of er een ei lag. Dat lag er en dus gelijk in de bosjes gegooid.

Ik ben zo'n barbaar en ik snap niet waarom ze het gewoon nu zes keer opnieuw hebben geprobeerd. Als iemand mij pijn doet, dan ga ik toch ook niet weer hetzelfde doen? Maar ja, duiven denken niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:28

Lara schreef:Als ik het goed begrijp haal je de eieren dus weg, maar leg je er niks voor in de plaats? In dat geval zullen de duiven inderdaad terug blijven komen om nieuwe eitjes te leggen. Als je een blijvende oplossing wilt, kan je 2 dingen doen: a. de eieren goed schudden, en dan weer terugleggen. b)de eieren weghalen, en dan vervangen door kalkeieren. Voordeel van deze methoden is, dat de duiven geen nieuwe eieren zullen leggen, omdat ze niet weten dat hun eieren niet uit zullen komen, en dus gewoon doorgaan met broeden. Je moet er dan natuurlijk wel op tijd bij zijn, en dit niet pas doen als de eieren al bijna uitkomen.
Ok leuk, maar dan heb je nog steeds broedende, poepende en roepende duiven op je balkon die daar blijven omdat ze te dom zijn om te weten dat de eieren niet uitkomen. Lijkt me ook niet de bedoeling, de eieren moeten niet alleen weg, maar ook de duiven zelf.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:28

Lara schreef:
Angel Blue Eyes schreef:We hebben van de VvE een duivenvanger ingeschakeld. Deze heeft alle duiven in de stad en rond onze woningen gevangen en honderden km verder uitgezet, maar het was een maand rustig en toen waren ze er weer. Ik heb ook gewoon het idee dat het dezelfde duiven zijn.

Het zouden dezelfde kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Er zijn namelijk ook weleens gemeenten geweest, die de duiven lieten vergassen, maar ook dan zijn er in no-time weer evenveel duiven als voorheen. Duiven broeden namelijk het hele jaar door, en als er minder duiven zijn, is er meer voedsel voor de rest, waardoor er gewoon meer jonge duifjes op zullen groeien dan anders. De enige methode die op lange termijn effectief is, is het weghalen en vervangen van de eieren.

Nogmaals, bedankt voor de tip. Ik ga hem zeker gebruiken! smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:30

Monte schreef:
Ok leuk, maar dan heb je nog steeds broedende, poepende en roepende duiven op je balkon die daar blijven omdat ze te dom zijn om te weten dat de eieren niet uitkomen. Lijkt me ook niet de bedoeling, de eieren moeten niet alleen weg, maar ook de duiven zelf.

De duiven zelf zijn niet zo'n grote last. Ja, ze roeken. En de mijne hebben een zeurderige roek, volgens Sjaan. Maar dat valt in het niet met een nest met kleine poepende en piesende duifjes. Dus als bovenstaand ervoor zorgt dat ik geen strontvliegen heb op het balkon, dan is dat al het halve werk.

Nu alleen de duiven nog echt blijvend wegkrijgen. Zijn zoveel prachtige balkons. Very Happy:P

Gast
Gast

Bericht  Lara wo 13 jul 2011 - 9:30

Monte schreef:
Lara schreef:

Oh ok, maar zeker ook door inteelt kunnen duiven rare kenmerken krijgen dus dat wil je ook niet. En natuurlijk weet ik dat hoe groter de populatie hoe kleiner de kans op inteelt, maar dit heb ik daarom ook los van elkaar gezet. Er is inteelt en er is een overschot. Ik heb niet gezegd dat er meer inteelt is door het overschot, want dat is immers niet zo. Maar duiven hebben nou eenmaal vaker inteelt dan andere vogels(vraag me niet waarom)

Maar even een andere vraag. Heb je je nou speciaal aangemeld om deze reactie te kunnen geven?

Ja, normaal lees ik alleen mee, maar ik heb mijn scriptie over dit onderwerp geschreven, dus kon het nu niet laten om even te reageren smile . Ik weet niet waar jij woont, maar in veel steden is inmiddels geen overschot meer omdat er en voederverbod is ingesteld. Ik ben trouwens eigenlijk wel benieuwd naar je bron voor dat inteeltverhaal? Ik had daar nog niet eerder van gehoord smile .
Lara
Lara
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:33

Jeej, ik heb een meelezer aan het praten gekregen! cheers

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:34

Lara schreef:
Monte schreef:
Lara schreef:

Ja, normaal lees ik alleen mee, maar ik heb mijn scriptie over dit onderwerp geschreven, dus kon het nu niet laten om even te reageren smile . Ik weet niet waar jij woont, maar in veel steden is inmiddels geen overschot meer omdat er en voederverbod is ingesteld. Ik ben trouwens eigenlijk wel benieuwd naar je bron voor dat inteeltverhaal? Ik had daar nog niet eerder van gehoord smile .
Oh vandaan, wat een grappig onderwerp. Ik moet eerlijk bekennen er ook niet veel van af te weten hoor. Alles wat ik nu heb gezegd heb ik van een collega(biologe), maar als ik jou zo hoor is dat verhaal niet helemaal waar? Of kan het zijn dat het vroeger wel zo was(want zij heeft al ik denk zon 7-10 jaar geleden haar studie gedaan)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Monte wo 13 jul 2011 - 9:36

Angel Blue Eyes schreef:Jeej, ik heb een meelezer aan het praten gekregen! cheers
Nou dan zorgen die duiven toch nog voor iets positiefs
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:37

Monte schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Jeej, ik heb een meelezer aan het praten gekregen! cheers

lol!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:39

Alex schreef:
Monte schreef:

lol!

En daar doen mijn duiven het voor. smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven