Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke vloer in huis?

+4
RioolSpook
Parisienne
Linda
nijntje4
8 plaatsers

Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Welke vloer in huis?

Bericht  nijntje4 za 9 jul 2011 - 5:44

Aangezien ik bijna mijn huurhuisje krijg ben ik een beetje aan het oriënteren op de vloeren en muren. Als ik de badkamer niet meetel heb ik ongeveer 60 m2 over aan vloer waar iets op moet. Ik vind het te duur als ik daar nieuw laminaat op moet leggen want dat is al gauw 15 euro per m2.

Nou zat ik te denken om alleen in de woonkamer en hal laminaat te leggen en op de rest vinyl. Laminaat kan ik nog tweedehands vinden, vinyl niet, en vinyl is niet vreselijk veel goedkoper dus daar bespaar ik dan niet veel op.

Hoe zouden jullie dat doen? Ik vind voor de slaapkamers vinyl prima, aangezien dat niet zoveel belopen wordt. En voor de keuken eigenlijk ook, die is apart en redelijk groot, dus makkelijk te dweilen. En ik heb ook nog twee konijnen, die zouden daar dan makkelijk los kunnen lopen.

Hoe zouden jullie dat doen? Of zou je dan juist overal vinyl leggen (met houtprint, dat dan wel) om het in 1 stijl te houden.

Ik heb even een plattegrondje getekend (ongeveer)

Welke vloer in huis? 2ylshnd

Nou heb ik voor de keuken dit gezien (maar dan in grijs):

Welke vloer in huis? 22104682_Landscape_M

Maar dat zou ik dan weer niet in de slaapkamers doen... Dan zou betekenen dat ik 3 verschillende vloeren heb, zou dat teveel worden?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Linda za 9 jul 2011 - 6:19

Ik zou voor 1 vloer gaan. Vind dat er op 1 verdieping toch netter uit zien. Of alleen vloerbedekking in de slaapkamer, als je daar van houdt.

Ikea heeft overigens prima laminaat tegen een zacht prijsje, zeker geschikt voor een huurhuis.

Edit: ik had deze in m'n vorige huis. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20213519

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 6:26

15 m2 voor laminaat?? Je hebt bij Ikea laminaat voor 5,95 per m2. En dat is echt prima!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Parisienne za 9 jul 2011 - 6:41

Wij hebben donker laminaat in de woonkamer, hal en keuken. Het laminaat komt bij Ikea vandaan, naar mijn mening prima kwaliteit! In de slaapkamer en babykamer hebben we vloerbedekking (slaapkamer = donkerbruin, babykamer = zand).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:06

Fauve schreef:15 m2 voor laminaat?? Je hebt bij Ikea laminaat voor 5,95 per m2. En dat is echt prima!

Inderdaad, in mijn vorige woning had ik een prachtige vloer van de Ikea! Dat zie je er echt niet aan af, hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:20

Alex schreef:
Fauve schreef:15 m2 voor laminaat?? Je hebt bij Ikea laminaat voor 5,95 per m2. En dat is echt prima!

Inderdaad, in mijn vorige woning had ik een prachtige vloer van de Ikea! Dat zie je er echt niet aan af, hoor!

Is het niet 15 euro i.p.v. 15 m2. smile

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om in het hele huis dezelfde vloer te leggen. Vooral als de woning gelijkvloers is. En wat hierboven wordt gezegt, zou ik ook zeggen, haha. Dus dat doe ik dan maar even weer niet. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  nijntje4 za 9 jul 2011 - 11:25

Okeej Ikea fans dus Wink Ik wist niet dat het zo goed was daar.

Ik heb net even zitten zoeken maar ik lees wel heel gemengde verhalen erover, moeilijk te leggen, dun, en geen goede toplaag. Hebben jullie daar geen problemen mee dan?

Ik zoek trouwens (licht)grijs, hebben ze dat ook?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 19:40

Angel Blue Eyes schreef:
Alex schreef:
Fauve schreef:15 m2 voor laminaat?? Je hebt bij Ikea laminaat voor 5,95 per m2. En dat is echt prima!

Inderdaad, in mijn vorige woning had ik een prachtige vloer van de Ikea! Dat zie je er echt niet aan af, hoor!

Is het niet 15 euro i.p.v. 15 m2. smile

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om in het hele huis dezelfde vloer te leggen. Vooral als de woning gelijkvloers is. En wat hierboven wordt gezegt, zou ik ook zeggen, haha. Dus dat doe ik dan maar even weer niet. smile

Ja foutje, ze snapt vast wel wat ik bedoel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  RioolSpook zo 10 jul 2011 - 12:45

nijntje4 schreef:Okeej Ikea fans dus Wink Ik wist niet dat het zo goed was daar.

Ik heb net even zitten zoeken maar ik lees wel heel gemengde verhalen erover, moeilijk te leggen, dun, en geen goede toplaag. Hebben jullie daar geen problemen mee dan?

Ik zoek trouwens (licht)grijs, hebben ze dat ook?

Ikea laminaat is inderdaad erg kut te leggen, heeft een slechte toplaag maar is in principe niet dun. Als het eenmaal ligt en je onderhoudt het goed zou je er in principe geen problemen van moeten ondervinden.
Als iemand die vaak laminaat legt zou ik het ikea laminaat iig niet aanraden. Dan kun je nog beter voor praxis laminaat gaan. En ook niet voor Gamma laminaat. Het merk Cando bijvoorbeeld is redelijk budget en heeft een grijs laminaatje.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 17:24

Praxis heeft ook grijs dacht ik, Ikea niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 17:45

Ik zou voor laminaat gaan, maar ik vind vinyl ook gewoon erg lelijk. Mijn laminaat was ook niet zo duur, geloof €7,50 per m2 en is van CanDo. Gekocht bij Karwei toen ze 20% korting gaven. Ik zou even de folder in de gaten houden en bij zo'n actie toeslaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Pien zo 10 jul 2011 - 22:01

Wij hebben dus wel vinyl en wil je een beetje een kwaliteit daar van hebben betaal je ook gauw zo´n 50 euro per strekkende meter, wat dan neer komt op 12,5euro per vierkante meter. Voor de helft van het geld heb je bij een bouwmarkt ook een laminaat vloer...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Sarah1985 ma 11 jul 2011 - 0:52

wij hebben een laminaat vloer die 4,95 per m2 was en na 7 jaar nog steeds prima. Toch gaan we dit jaar een nieuwe vloer aanschaffen omdat we wat anders willen. Ik zou persoonlijk niet voor kiezen om 3 verschillende vloeren te nemen in huis wij hadden dat boven eerst ook en vond dat niet mooi
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  duckie ma 11 jul 2011 - 0:57

ik zou ook overal hetzelfde doen
verder goed de folderacties in de gaten houden

wij hebben een metroflor in de woonkamer ook grijs kleur en vind de kleur echt heel mooi, was wel erg prijzig (weet niet meer precies)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Phileine ma 11 jul 2011 - 1:08

Wij hebben ook grijs laminaat, volgens mij hebben wij het bij Praxis gekocht (of Gamma, weet niet meer zeker welke van de twee het nou was). Was toen in de aanbieding voor 11 euro per m2. Het is geen geweldig goed laminaat, want er zitten na 9 maanden al wel wat beschadigingen op de vloer. Maar het laminaat is wel erg mooi. Ik heb ook eens het goedkoopste laminaat van Ikea gehad, dat kost ongeveer 3 euro per m2. Is best een mooie kleur en dat bleef wel goed. Dan heb je geen grijs, maar wel een goedkope vloer.

Dit is het goedkoopste Ikea laminaat (3,49 per m2)

Welke vloer in huis? Slatten-laminaatvloer__0134226_PE290148_S4

En dit is ook wel een mooi laminaat van Ikea, grijs en 7,99 per m2

Welke vloer in huis? Prarie-laminaatvloer__0132059_PE286774_S4
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  RioolSpook ma 11 jul 2011 - 3:58

serieus, als je gaat voor een laminaat van rond de 7 euro, kies niet voor ikea. Ikea heeft slag laminaat. Het lange deel klik je erin, maar de koppen moet je erin slaan Waardoor je veel sneller last krijg van opstaand koppen. En je ziet bij het ikea laminaat ook alle naden lopen. Erg lelijk!
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Pien ma 11 jul 2011 - 5:20

TIP: de praxis heeft nu hele mooie betaalbare grijze in de folder staan!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Phileine ma 11 jul 2011 - 5:29

Pien schreef:TIP: de praxis heeft nu hele mooie betaalbare grijze in de folder staan!!

Dat is ook degene die ik heb, alleen had ik niet de basic maar een andere kleur (antiek grijs heette die volgens mij). Maar de grijze basic uit de folder ziet er ook mooi uit en niet duur!
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vloer in huis? Empty Re: Welke vloer in huis?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum