Ryanair + handbagage
+2
luisa
xxDila
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ryanair + handbagage
Hallo dames,
Was ik weer met nog een vraag over Ryanair..
Ik heb de bij de leenbakker deze koffer gekocht:
edit: de kleinste dus!
Alleen nu is deze 50 X 36 X 23
van Ryanair mag het 55 X 40 X 20 zijn!
Zullen ze hier echt moeilijk over gaan doen? Ik hoor namelijk verhalend at ze heel streng zijn hierop!
Alvast bedankt!
xxDila
Was ik weer met nog een vraag over Ryanair..
Ik heb de bij de leenbakker deze koffer gekocht:
edit: de kleinste dus!
Alleen nu is deze 50 X 36 X 23
van Ryanair mag het 55 X 40 X 20 zijn!
Zullen ze hier echt moeilijk over gaan doen? Ik hoor namelijk verhalend at ze heel streng zijn hierop!
Alvast bedankt!
xxDila
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Ryanair + handbagage
Het moet in zo'n bak passen. Die zijn meestal wel iets groter dan de aangegeven maten denk ik want ik had laatst ook qua afmetingen te grote handbagage (iets van 30 ipv 20 cm), maar pastte wel in de bank. Ik zou het gewoon proberen, maar met ryanair weet je het nooit.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ze hebben een bak staan die dient als mal, als ze twijfelen stoppen ze hem daar in. Als hij erin past is het goed. Als hij er niet in past moet hij in het bagageruim mee en betaal je flinke kosten.
Waarschijnlijk zullen ze er niet moeilijk over doen, maar mochten ze inderdaad het formaat checken, dan kan dat een duur grapje worden.
Waarschijnlijk zullen ze er niet moeilijk over doen, maar mochten ze inderdaad het formaat checken, dan kan dat een duur grapje worden.
Gast- Gast
Ik neem bij Ryanair geen risico's. Ze staan erom bekend veel geld te verdienen met boetes / extra toeslagen wanneer passagiers foutjes maken. Zoals bijvoorbeeld 150 euro voor de correctie van één letter in de naam van een passagier bij een schrijffoutje en dus ook hoge toeslagen bij bagage die eigenlijk te groot is. Het is maar drie centimeter, maar persoonlijk zou ik het er niet op gokken.
Gast- Gast
Hmm lastig! Ik ben er inderdaad ook bang voor. Dat het dan extra geld gaat kosten etc.. Misschien moet ik ze toch maar terug brengen! :o
xxDila- Prater
Ryanair verkoopt trouwens een koffer die precies aan hun eisen voldoet qua formaat.
Gast- Gast
Oh..? Waar kan ik die vinden dan?
xxDila- Prater
Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was
Edit: die is 50x32x23 cm en van zacht materiaal dus zette nog flink wat uit qua diepte. Ik denk dat het met jouw koffertje dus prima lukt!
Deze heb ik!
Edit: die is 50x32x23 cm en van zacht materiaal dus zette nog flink wat uit qua diepte. Ik denk dat het met jouw koffertje dus prima lukt!
Deze heb ik!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
xxDila schreef:Oh..? Waar kan ik die vinden dan?
Gewoon op de site, normaal als je je ticket boekt, bieden ze hem vanzelf aan. Is vast ook wel los van het ticket te bestellen.
Gast- Gast
Aziraphale schreef:Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was
Deze heb ik!
Maar checken ze iedere koffer? Of kijken ze en als ze het niet vertrouwen dan wordt hij gemeten of in zo'n mal gedaan?
xxDila- Prater
xxDila schreef:Aziraphale schreef:Ik wil mijn trolley wel even voor je opmeten zo. Want die is best groot en paste net in de mal van Ryanair terwijl -ie volgestouwd was
Deze heb ik!
Maar checken ze iedere koffer? Of kijken ze en als ze het niet vertrouwen dan wordt hij gemeten of in zo'n mal gedaan?
Op Londen Stansted controleerden ze vorige keer iedereen, ook kwa gewicht, je kon er eigenlijk niet onder uit maar wij zijn er uiteindelijk langs gerend Want er werd al op de borden "final call" aangegeven, en gate was veel verder dan gedacht.. uiteindelijk bleek de gate nog niet eens open te zijn
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons (terugvlucht vanaf Rhodos naar Weeze) checkten ze elke koffer in de mal. Omdat de vlucht vertraagd was en ze op deze manier lekker tijd konden rekken
Aziraphale- Ratel
Hmm.. ik ben nog in twijfel haha!
Kijk het nadeel is dat ik overal lees dat het duurder is als ze je er bij de controle uithalen, dan wanneer je het van te voren incheckt.
Zit er nu over te denken ( als dit mogelijk is) eerst zelf te testen. En zo niet dan prop ik alleen de noodzakelijke dingen wel in een sporttas ofzo!
Kijk het nadeel is dat ik overal lees dat het duurder is als ze je er bij de controle uithalen, dan wanneer je het van te voren incheckt.
Zit er nu over te denken ( als dit mogelijk is) eerst zelf te testen. En zo niet dan prop ik alleen de noodzakelijke dingen wel in een sporttas ofzo!
xxDila- Prater
Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.
Gast- Gast
Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.
Ja ik geloof iets van 35 a 40 euro alleen heen!
Maar kun je het van te voren zelf ook proberen?
xxDila- Prater
Jep. Maar ik weet echt zeker dat het past aangezien mijne ook 23 diep is en zelfs nog dikker werd door de vulling. Jouwe is 'hard' zeg maar, dus zal amper uitzetten.xxDila schreef:Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.
Aziraphale- Ratel
Aziraphale schreef:Jep. Maar ik weet echt zeker dat het past aangezien mijne ook 23 diep is en zelfs nog dikker werd door de vulling. Jouwe is 'hard' zeg maar, dus zal amper uitzetten.xxDila schreef:Twellie schreef:Ik weet niet precies hoeveel duurder het dan is, maar ik gok heel erg veel duurder. Ryanair heeft gewoon supergoedkope tickets, ze verdienen alleen wel erg veel geld aan foutjes van passagiers. Overigens niks ten nadele van Ryanair, ik reis er binnen Europa (bijna) altijd mee, maar dat is de manier waarop ze geld verdienen.
Klopt.. en het stukje wat het 23 cm maakt is die bolling halverwege de koffer begint en na onder loopt. Als ik daar met mijn hand op druk, dan deukt het in. (net even geprobeerd ) Dan komt ie op plusminus 20 uit. Het is namelijk geen keiharde koffer. Hoewel dat wel zo lijkt!
xxDila- Prater
Ik denk dat die drie centimeter geen problemen zal opleveren hoor. Maar RA is inderdaad behoorlijk streng. Voor elke kilo extra gewicht betaal je 20 euro, dus houd daar rekening mee.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn tas was nog veel dikker dan 23 cm en ik heb zeker 15x met ryanair gevlogen. Mijne is alleen wel een 'schouder' tas dus misschien wordt hij daarom niet gecontroleerd haha. Hij is namelijk wel een stuk korter dan een koffer.
Gast- Gast
Denk je er ook aan dat je maar 10 kilo mee mag nemen? Zon harde koffer is toch al snel een stukje zwaarder dan een stoffen koffer of een weekendtas (ik denk dat het zo een kilo kan schelen). En dan ook nog het risico dat het niet past, ik zou gewoon eentje kopen die precies binnen de maten past of zelf iets kleiner.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ohjaa! Goeie, Atelier Madame! Dat zou ik zo vergeten & dan die hele koffer volproppen! Misschien kan ik dan beter sowieso een iets kleinere koffer kopen!
xxDila- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Handbagage Ryanair: weekendtas?
» Ryanair!?
» Fuck foutje bij boeking Ryanair
» Ryanair stoelkeuze/priority boarding
» Wie heeft ervaring met Ryanair? (of Airarabia?)
» Ryanair!?
» Fuck foutje bij boeking Ryanair
» Ryanair stoelkeuze/priority boarding
» Wie heeft ervaring met Ryanair? (of Airarabia?)
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: