Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spoedvraagje (verjaardag oma)

4 plaatsers

Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 21:52

Moet vanmiddag na werk even een pakketje samenstellen voor m'n oma die vandaag 94 wordt en dat a.s. wknd viert. Hou normaal niet zo van een gevuld mandje geven, maar voor mijn oma is dit perfect. Ze kan hier tenminste echt nog gebruik van maken, maar ik ben niet zo creatief ingesteld en kom niet verder dan de standaarddingetjes:

puzzelboekje, bonbons, potje jam, koekjes, douchespul, thee, koffie, tijdschriftje, dvd André Rieu en daarnaast plantje of bosje bloemen.

Ze mag i.c.m. medicatie geen alcohol, dus een flesje advocaat valt af. Hebben jullie wat leuke ideetjes, want we geven het met z'n 3-tjes en dan vind ik dit toch wel wat karig. Moet rond 13:30 uur naar de stad en hoop voor die tijd hier nog wat tips vandaan te kunnen plukken.:-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 21:53

Een boek? Andere snoepjes?

Pff, ik vind het lastig, hoor. Je hebt al leuke dingen bedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Spring do 7 jul 2011 - 21:55

Foto's! Al is dat misschien te kort dag om te regelen.
Dagje weg ofzo. Tegoedbon zeg maar, voor een leuk dagje. Hoeft niet eens duur te zijn. Gezellig ergens koffie en taart eten is al leuk.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Caro do 7 jul 2011 - 21:58

Bonbons, chocolade, leesboek, National Geographic DVD Planet Earth (heb gemerkt dat vooral 'oudere' mensen dat een erg mooie dvd vinden)...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Pien do 7 jul 2011 - 21:59

Haar een keer lekker mee uit eten nemen? DUs in het mandje een tegoedbon daarvoor?

Wij gaven mijn oma vaak een luxe visschotel, ze is helemaal gek van verse vis maar vind het zelf te duur om te kopen. Ze vroor het dan in portie's in en kon dan wekenlang 1 of 2 keer per week lekker vis eten...
Maar goed, mijn oma woont nog wel gewoon zelfstandig dus dan kan het, weet niet hoe jou oma woont.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:02

Bij de Xenos hebben ze leuke dingen. Potpourrie, (geur) kaarjes/waxinelichtjes, stompkaarsen, antimug kaarsjes,kaarzenplateau, waxinehoudertjes, een leuke mok, theeglas bijv. die met dubbele glaswand, zo'n kleine theedoos met inhoud, keukenattributen zoals bijv. setje van een pannenlap en doek, klein opbergdoosje bijv. sieradenkistje, koffie attributen zoals melkkannetje met suikerpotje, dingen met delfsblauw, handige dingetjes zoals brilpoetsdoekjes, wegwerpwashandjes, placemats, fotolijstjes, van die kale kleine houten doosjes die je zelf dan versierd en/of verft, bakvormen bijv. van die siliconen.

Dit is allemaal bij de Xenos verkrijgbaar.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:05

Mijn oma deden we altijd een groot plezier met kaarsen, armbandjes en kettingen van bijvoorbeeld de six, mooie kopjes/mokken of glazen.

Edit: Gefeliciteerd trouwens met je oma, dat is een hele leeftijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:14

Oeh, wat fijn zoveel meedenkende reacties. Kaarsjes zat ik ook aan te denken, maar die mogen niet worden aangestoken in het complex waar ze woont. Zelf koken kan niet meer, want ze krijgt tafeltje-dekje (of hoe dat ook mag heten) en heeft alleen nog een magnetron als ze bijvoorbeeld melk wil opwarmen (met van die velletjes erop, ieeeuwh;-)). Ja, ik zou haar echt een plezier doen met een recente foto van m'n zus en mij, maar die hebben wij dus niet, haha. Naja, alleen in beschonken toestand, m'n moeder vraagt er ook al jaren om.Very Happy

Voor een leuk mokje met snoepjes erin kan ik nog wel even kijken.smile Uit eten met d'r kan wel, maar ergens ben ik heel bang dat dit zo'n op de lange baan idee wordt, aangezien ze 1,5 uur bij me vandaan woont. Natuurlijk kan ik daar zelf dan moeite voor doen, maar in die zin vind ik het leuker echt iets tastbaars te geven voor nu. Het is zo lastig, want ze is op een leeftijd dat ze haar kinderen al bepaalde spullen (terug)geeft en na jaren viert ze het weer voor iedereen, omdat ze zelf ook wel beseft dat de kans vrij reëel is, dat dit volgend jaar niet meer mogelijk is. Geestelijk is ze nog heel erg bij, maar fysiek absoluut niet meer. Ze is snel moe en niet meer echt mobiel.

Maar ik kan hier zeker wat mee! Heel erg bedankt; ook voor de felicitatie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:20

Lekkere warme kniekous-sokken! Daar was mijn oma helemaal blij mee toen ik ook zo'n mandje had gemaakt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:21

ik weet niet of je je zus vandaag nog ziet maar je geeft aan dat ze graag een foto van jullie wil. Als je die zelf dan maakt met een zelfontspanner ... fotozaken drukken foto`s al binnen een uur af.

En vind ze een plant ook niet mooi, een orchidee ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:26

Lily schreef:ik weet niet of je je zus vandaag nog ziet maar je geeft aan dat ze graag een foto van jullie wil. Als je die zelf dan maakt met een zelfontspanner ... fotozaken drukken foto`s al binnen een uur af.

En vind ze een plant ook niet mooi, een orchidee ofzo?

Ja, planten/bloemen is ze dol op. Dus dat doe ik er wel bij. M'n zus zie ik vandaag niet meer en waarschijnlijk pas zondag, als we naar m'n oma rijden. Die foto wordt 'em dus niet.

Haha Jen, wat origineel! Wel handig voor m'n oma, want die heeft het altijd koud.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:28

Het hangt er een beetje van af wat voor type ze is natuurlijk, maar een subtiel sieraad is ook een idee. Bij de Bijou Brigitte hebben ze mooie oorbelletjes van zilver en halfedelstenen. Dat vind ik vaak wat gepaster voor een dame op leeftijd dan het bling-bling-spul.Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:30

freakielief schreef:Het hangt er een beetje van af wat voor type ze is natuurlijk, maar een subtiel sieraad is ook een idee. Bij de Bijou Brigitte hebben ze mooie oorbelletjes van zilver en halfedelstenen. Dat vind ik vaak wat gepaster voor een dame op leeftijd dan het bling-bling-spul.Wink


M'n oma heeft geen gaatjes in d'r oren. Anders had ik hier zeker wel iets voor gehaald. Ik zat zelf te denken aan een mooie armband, maar ook dat heeft niet meer zoveel zin, want ze draagt alleen maar goud en steeds minder omdat het allemaal niet meer lekker zit, volgens haar. Jeetje, 94 is echt oud hè, bedenk ik me nu. Geestelijk geef ik d'r dat nog lang niet, want ze is in die zin echt nog heel goed bij. Fysiek heeft ze alleen problemen en heel veel kwaaltjes en altijd pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:31

Kan je niet van die kaarsjes kopen waar een ledje in zit? Geen gevaar, maar wel wat sfeer!
Verder kan je eventueel lossen foto's doen, in ieder geval van jezelf neem ik aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:34

SunnyScience schreef:Kan je niet van die kaarsjes kopen waar een ledje in zit? Geen gevaar, maar wel wat sfeer!
Verder kan je eventueel lossen foto's doen, in ieder geval van jezelf neem ik aan?

Hee, wat een goed idee van die led-dinkies. Zou ik die bij Blokker of Xenos o.i.d. kunnen halen, denk je? Oeh, ik zit te springen op m'n stoel!;-) Ja, foto's van m'n zus en mij apart kan wel. Dat is wel een goeie, ook al vind ik het zo fout om jezelf met een mooi lijstje eromheen in een papiertje in te pakken. Maar goed, het gaat om m'n lieve oma, die dit wel heel leuk zal vinden.smile Thnx!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:37

ow en wij hadden opa en oma van m`n vriend afgelopen jaar een digitaal fotolijstje gegeven. Dit omdat hun dus ook 3 uur rijden van ons afwonen. Toen hebben we de dag zelf van iedereen foto`s gemaakt en de laptop meegenomen en toen de foto`s meteen op het fotolijstje gezet. Ledkaarsen hebben ze bij de xenos, blokker, tuincentra, ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:37

Guattari schreef:
SunnyScience schreef:Kan je niet van die kaarsjes kopen waar een ledje in zit? Geen gevaar, maar wel wat sfeer!
Verder kan je eventueel lossen foto's doen, in ieder geval van jezelf neem ik aan?

Hee, wat een goed idee van die led-dinkies. Zou ik die bij Blokker of Xenos o.i.d. kunnen halen, denk je? Oeh, ik zit te springen op m'n stoel!;-) Ja, foto's van m'n zus en mij apart kan wel. Dat is wel een goeie, ook al vind ik het zo fout om jezelf met een mooi lijstje eromheen in een papiertje in te pakken. Maar goed, het gaat om m'n lieve oma, die dit wel heel leuk zal vinden.smile Thnx!
Haha, dat vond ik ook, maar ik wist dat mijn oma dat graag wilde. Wat was ze er blij mee zeg! Die foto heeft heel lang een ereplaatsje gehad en ze liet hem aan iedereen zien haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 22:49

Vooral oma's vinden foto's altijd zo leuk! Vooral het aandenken eraan. Mijn oma wil ook liever geen flutdingen meer en liever dingen waar ze wat aan heeft of mooie herinneringen mee heeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Kiara do 7 jul 2011 - 23:05

Mijn zusje en ik staan ook bij mijn oma's in een lijstje. En dan hebben we allebei een eigen lijstje. Toen mijn opa nog leefde stonden we op zijn nachtkastje en hij zei dat hij ons elke avond gedag zei. De andere kleinkinderen staan gewoon in de woonkamer. Inmiddels zijn we verhuisd naar het nachtkastje van oma.
Kortom, ook mijn ervaring is dat opa's en oma's dat alleen maar leuk vinden!

De meeste dingen die mijn oma's krijgen die zijn om neer te zetten of langere tijd te gebruiken (vaas ofzo), komen na een tijdje weer terug naar de gever, omdat er toch eigenlijk geen plek in huis is, of ze liever hun eigen spulletjes die ze al jaren hebben neerzetten/gebruiken. Gebruiksartikelen die op gaan vallen meer in de smaak.

LED-kaarsjes en digitaal fotolijstje vind ik een goed idee!
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 23:19

Guattari, gefeliciteerd met je oma, een hele mijlpaal!

Zijn kaarsjes met zo nepvlammetje die je dmv een batterijtje aan kan doen een goed alternatief?
Controleren ze alle bewoners dan dat ze geen kaarzen aansteken?
Wel een rare regel zeg, mijn oma heeft dat niet en zij is overigens 93.

Aangezien je oma het altijd koud heeft is zo deken met mouwen misschien wel wat en anders zo fleecedeken die je voor nog geen 5 euro bij Zeeman kan kopen. Of huissokken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 2:46

Je cadeautjes zijn denk ik al gekocht, maar een hittepit is ook leuk! Dat kun je kopen bij de tuinen, is een zak met kersepitten, die leg je in de magnetron en dan wordt ie lekker warm. Net als een kruik, maar dan beter smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 2:50

Jen_ schreef:Je cadeautjes zijn denk ik al gekocht, maar een hittepit is ook leuk! Dat kun je kopen bij de tuinen, is een zak met kersepitten, die leg je in de magnetron en dan wordt ie lekker warm. Net als een kruik, maar dan beter smile

Ik liep er idd langs en daar dacht ik toen aan. Maar de cadeautjes zijn nog niet allemaal gekocht, omdat ter hoogte van de Tuinen een oude man niet goed werd en ik het een beetje debiel vond om dan de Tuinen in te lopen en te doen alsof ik het niet zag, terwijl er verder niet veel mensen liepen. Ga morgen nog even kijken.smile

@CBL: Thanx voor alle tips. Ik snap het wel dat er geen echte kaarsen mogen worden gebrand, maar kan altijd nog uitwijken naar een LED-dingetje.

Iedereen heel erg bedankt voor de tips iig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 3:13

Ik vind zo'n mandje voor iedereen leuk! Maak ze zelf regelmatig. De inhoud ligt aan de persoon natuurlijk.

Maar ik denk dat je voor je oma echt wel wat moois hebt samen kunnen stellen smile

Fijne verjaardag alvast!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spoedvraagje (verjaardag oma) Empty Re: spoedvraagje (verjaardag oma)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum