hoe oud was jij....
+27
Thunder
Novalee
Kat1980
Pandora
Pien
Fearie
Happydobby
Bloem86
PapillonRose
Jelin
miss22
Fiebje
SarahKey
studiebol
Roos
pitbullgup
sheila123
Mida4you
Pussycat
Atelier Madame
Teddyaapje
Bruintje Beer
Makamba
Smaragdje
duckie
Muppetje
me1987
31 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: hoe oud was jij....
Ik was 23 toen ik zo had ja de tijd is daar, toen is de pil ook de deur uitgegaan in overleg uiteraard.
Helaas hebben wij toen nog erg lang moeten wachten voordat ik zwanger was
Helaas hebben wij toen nog erg lang moeten wachten voordat ik zwanger was
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Toen jij er klaar voor was om een gezinnetje te stichten? Mijn man was er eerder klaar voor. Ik wilde altijd wel graag jong moeder worden, maar had niet verwacht dat ik er ook al zo vroeg klaar voor was. Ik was 21 jaar toen ik stopte met de pil en binnen 4 maanden zwanger was.
Nu kriebelt het niet ontzettend voor een tweede en is mijn man er nog niet klaar voor.
Was je man/vriend er toen ook klaar voor? Ja die was er al klaar voor. Hij was overigens 25 jaar. Voor een tweede kindje wacht ik nog steeds op, duurt al ruim 2 jaar, maar hij heeft gezegd dat ik me niet druk moet maken en dat hij toch graag een tweede kindje zou willen.
Nu kriebelt het niet ontzettend voor een tweede en is mijn man er nog niet klaar voor.
Was je man/vriend er toen ook klaar voor? Ja die was er al klaar voor. Hij was overigens 25 jaar. Voor een tweede kindje wacht ik nog steeds op, duurt al ruim 2 jaar, maar hij heeft gezegd dat ik me niet druk moet maken en dat hij toch graag een tweede kindje zou willen.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Ik voel me geestelijk al helemaal klaar voor kinderen maar financieel/praktisch gezien echt totaal nog niet. Ik hoop moeder te worden rond mijn 27/28e.
Gast- Gast
Volgens mij ben ik er altijd al klaar voor geweest, wilde altijd al graag moeder worden en het liefst ook nog wel redelijk jong als dat kon. Uiteindelijk ben ik op mijn 23e moeder geworden en het bevalt prima!
Alleen was het niet helemaal 'gepland' en mijn ex was er dus totaal niet klaar voor.. Hij was toen 24 overigens. Aangezien abortus op dat moment totaal niet in mijn straatje paste was het dus pech voor hem: of vertrekken of heel snel zorgen dat hij er wel klaar voor was
Alleen was het niet helemaal 'gepland' en mijn ex was er dus totaal niet klaar voor.. Hij was toen 24 overigens. Aangezien abortus op dat moment totaal niet in mijn straatje paste was het dus pech voor hem: of vertrekken of heel snel zorgen dat hij er wel klaar voor was
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Toen jij er klaar voor was om een gezinnetje te stichten?
20 Jaar
Was je man/vriend er toen ook klaar voor?
Nee nog niet.
Zo niet, hoelang heeft het geduurd voordat je man/vriend er klaar voor was?
2 jaar
20 Jaar
Nee nog niet.
2 jaar
Gast- Gast
Ik ben op mijn 23e getrouwd, man was ook 23, en toen zijn we er meteen voor gegaan. Wij wilden wachten tot we getrouwd waren.
Gast- Gast
Toen ik 23 was en mijn vriend 28 besloten we te stoppen met de pil.
We hadden toen net een huis gekocht en waren er toen gewoon klaar voor.
Ik was 24 en mijn vriend 29 toen onze kleine meid geboren werd!
We hadden toen net een huis gekocht en waren er toen gewoon klaar voor.
Ik was 24 en mijn vriend 29 toen onze kleine meid geboren werd!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
PapillonRose schreef:Volgens mij ben ik er altijd al klaar voor geweest, wilde altijd al graag moeder worden en het liefst ook nog wel redelijk jong als dat kon. Uiteindelijk ben ik op mijn 23e moeder geworden en het bevalt prima!
Sorry alvast voor mijn brutale vraag, maar ik ben er toch nieuwsgierig naar:
Jou vriend is dus bij jou weggegaan toen hij hoorde dat je zwanger was. Maar heeft hij daar dan nooit spijt van gehad of wat dan ook? Of liep jullie relatie sowieso al niet lekker? Niet dat een kind ervoor zorgt dat ouders niet uit elkaar gaan of juist naar elkaar toegroeien, maar ik kan me wel indenken dat hij na de geboorte van jullie dochter misschien wel zoiets had van kut wat heb ik gedaan... of echt totaal niet? En ziet hij jullie dochter wel?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik denk 25/26, maar ik was nog druk met een opleiding die ik graag af wilde hebben en mijn vriend raakte toen door een reorganisatie zijn baan kwijt. Toen ik klaar was met mijn opleiding had hij alweer een contract voor onbepaalde tijd. (ik zeg niet vast want vast is het nooit.
Hij was er wel klaar voor maar net als een vrouw twijfelt hij ook regelmatig. Hij vind zichzelf nog een kind
Ik denk 25/26, maar ik was nog druk met een opleiding die ik graag af wilde hebben en mijn vriend raakte toen door een reorganisatie zijn baan kwijt. Toen ik klaar was met mijn opleiding had hij alweer een contract voor onbepaalde tijd. (ik zeg niet vast want vast is het nooit.
Hij was er wel klaar voor maar net als een vrouw twijfelt hij ook regelmatig. Hij vind zichzelf nog een kind
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Toen ik 22 was ( ben nu 23). Ik was vanaf mijn 20e al veel met kindjes bezig en had al rammelende eierstokken haha maar ik was me er toen ook bewust van dat ik er nog niet op alle vlakken helemaal klaar voor zou zijn.
Vorig jaar op vakantie gaf mijn vriend ( toen 24) aan, dat hij er ook klaar voor was. Nu we 23 en 25 zijn, ben ik alweer 22 weekjes zwanger
Vorig jaar op vakantie gaf mijn vriend ( toen 24) aan, dat hij er ook klaar voor was. Nu we 23 en 25 zijn, ben ik alweer 22 weekjes zwanger
Gast- Gast
Toen jij er klaar voor was om een gezinnetje te stichten? Met 21 jaar wou ik het en met 22 jaar is de pil eruit gegaan, toen was ik er ook helemaal 100% aan toe.
Was je man/vriend er toen ook klaar voor? Mijn vriend is 9 jaar ouder, dus was er al wat eerder aan toe. Met zijn 28/29ste toch al wel.
Was je man/vriend er toen ook klaar voor? Mijn vriend is 9 jaar ouder, dus was er al wat eerder aan toe. Met zijn 28/29ste toch al wel.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Toen we een half jaar samen woonde
ja die was er ook klaar voor
Mijn vriend heeft bij de 2e en de 3e het voortouw genomen haha!!
Toen we een half jaar samen woonde
ja die was er ook klaar voor
Mijn vriend heeft bij de 2e en de 3e het voortouw genomen haha!!
Gast- Gast
Pussycat schreef:PapillonRose schreef:Volgens mij ben ik er altijd al klaar voor geweest, wilde altijd al graag moeder worden en het liefst ook nog wel redelijk jong als dat kon. Uiteindelijk ben ik op mijn 23e moeder geworden en het bevalt prima!
Jou vriend is dus bij jou weggegaan toen hij hoorde dat je zwanger was. Maar heeft hij daar dan nooit spijt van gehad of wat dan ook? Of liep jullie relatie sowieso al niet lekker? Niet dat een kind ervoor zorgt dat ouders niet uit elkaar gaan of juist naar elkaar toegroeien, maar ik kan me wel indenken dat hij na de geboorte van jullie dochter misschien wel zoiets had van kut wat heb ik gedaan... of echt totaal niet? En ziet hij jullie dochter wel?
Geeft niks, ik wil er best antwoord op geven hoor. Hij is inderdaad bij me weggegaan toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Hij vond het allemaal teveel verantwoordelijkheid en kreeg het nogal benauwd. Hij vond dat hij teveel werd vastgelegd en dat hij nu niet meer kon doen wat hij wilde ofzo.. Hij was nog niet toe aan zoveel vastigheid
Hij ziet onze dochter wel, ongeveer eens per week. En hij vindt het nu helemaal geweldig, hij had niet gedacht dat het zo leuk was. En hij heeft zeker ook al zijn momenten gehad van: wat heb ik gedaan? En had het misschien toch wel kunnen werken allemaal? etc.
Alleen heeft hij inmiddels wel een andere vriendin en zou een relatie tussen ons ook niet meer werken, omdat hij over veel dingen gelogen bleek te hebben (dat kwam er allemaal uit toen hij bij me wegging, toen heeft hij een aantal dingen maar meteen opgebiecht..).
PapillonRose- Ratel
Toen we ongeveer een half jaar samenwoonde heb ik heel voorzichtig eens gevraagd wanneer hij kindjes zou willen.hij gaf toen gelijk aan dat de eerste jaren nog niet te willen. ik was toen net 21 en hij 25.
nee, toen nog niet. hij heeft altijd gezegd dat hij me alles wilt geven en alles voor me over heeft, alleen moet hij er zelf wel 100% achter staan. zolang hij dat niet stond, moest ik echt geduld opbrengen.
vorig jaar februari zijn wij oom en tante geworden en toen begon het toch wel heel erg te kriebelen bij hem. Kort daarna besloten ervoor te gaan maar omdat we wat moeilijke maanden gehad hebben besloten we in sept/okt nogmaals er nu écht voor te gaan.. toen was het al raak want op 21 oktober testte ik positief! Ik heb al met al dus wel een jaar of 4 moeten wachten!
Toen we ongeveer een half jaar samenwoonde heb ik heel voorzichtig eens gevraagd wanneer hij kindjes zou willen.hij gaf toen gelijk aan dat de eerste jaren nog niet te willen. ik was toen net 21 en hij 25.
nee, toen nog niet. hij heeft altijd gezegd dat hij me alles wilt geven en alles voor me over heeft, alleen moet hij er zelf wel 100% achter staan. zolang hij dat niet stond, moest ik echt geduld opbrengen.
vorig jaar februari zijn wij oom en tante geworden en toen begon het toch wel heel erg te kriebelen bij hem. Kort daarna besloten ervoor te gaan maar omdat we wat moeilijke maanden gehad hebben besloten we in sept/okt nogmaals er nu écht voor te gaan.. toen was het al raak want op 21 oktober testte ik positief! Ik heb al met al dus wel een jaar of 4 moeten wachten!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
PapillonRose schreef:
Hij ziet onze dochter wel, ongeveer eens per week. En hij vindt het nu helemaal geweldig, hij had niet gedacht dat het zo leuk was. En hij heeft zeker ook al zijn momenten gehad van: wat heb ik gedaan? En had het misschien toch wel kunnen werken allemaal? etc.
Heeft hij jullie dochter erkend of heeft ze jou naam?
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
me1987 schreef:Toen jij er klaar voor was om een gezinnetje te stichten?
Ik raakte op mijn 28e toch wel een beetje onverwacht zwanger, was er toen nog niet echt klaar voor maar daar had ik toen nog 9 maanden de tijd voor.
Mijn man was er ook nog niet helemaal klaar voor maar samen zijn we er in die maanden wel naar toe gegroeid, we wisten altijd al dat we wel graag kinderen wilden maar wisten nooit wanneer. Het was dus wel hartstikke welkom.
Nvt
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
PapillonRose schreef:Pussycat schreef:PapillonRose schreef:Volgens mij ben ik er altijd al klaar voor geweest, wilde altijd al graag moeder worden en het liefst ook nog wel redelijk jong als dat kon. Uiteindelijk ben ik op mijn 23e moeder geworden en het bevalt prima!
Geeft niks, ik wil er best antwoord op geven hoor. Hij is inderdaad bij me weggegaan toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Hij vond het allemaal teveel verantwoordelijkheid en kreeg het nogal benauwd. Hij vond dat hij teveel werd vastgelegd en dat hij nu niet meer kon doen wat hij wilde ofzo.. Hij was nog niet toe aan zoveel vastigheid
Alleen heeft hij inmiddels wel een andere vriendin en zou een relatie tussen ons ook niet meer werken, omdat hij over veel dingen gelogen bleek te hebben (dat kwam er allemaal uit toen hij bij me wegging, toen heeft hij een aantal dingen maar meteen opgebiecht..).
Gelukkig vind je het niet erg
Lijkt me wel heftig hoor als je zwanger bent en je vriend het allemaal teveel is.
Wel fijn voor je dochtertje dat hij haar nog wel ziet lijkt me.
Lullig dat hij zoveel gelogen heeft. En dat je daar dan pas later achter moet komen zeg. Sommige mannen kunnen echt zo dom zijn... maar goed. Je hebt er wel een mooie dochter aan overgehouden
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik had eigenlijk al rond mijn 24/25 een kind willen hebben, maar mijn toenmalige relatie was niet heel stabiel. Toen die relatie uit ging en ik mijn huidige vriend leerde kennen, was ik bijna 26 en na een half jaar hadden we het al over kinderen gehad. Mijn vriend wilde toen nog even wachten en toen we een jaar en 2 maanden samen waren, zijn we er voor gegaan (ik was toen 27 en hij 29). En 3 maanden later was ik zwanger en ben ik dus op mijn 27ste mama geworden.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Voor mijn gevoel ben ik er al heel lang klaar voor geweest. Maar geen goede relatie en nog studerende. Op mijn 21/22e mijn huidige man leren kennen en een jaar later met de pil gestopt. 4 jaar later was ik eindelijk zwanger. Uiteindelijk was ik 27 en mijn man 31 toen onze zoon is geboren.
Gast- Gast
Ik wist al heel lang dat ik graag jong moeder zou willen worden, maar op m'n 22e werd de wens echt enorm. M'n vriend was er toen nog niet aan toe, wilde nog een jaar of 2 hard werken zodat hij ook de tijd zou hebben om papa te zijn (heeft eigen bedrijf). In oktober 2008 hebben we afgesproken er een jaar later voor te gaan. Maar in het voorjaar van 2009 hoorden we dat m'n schoonzus zwanger was en toen ging het bij m'n vriend heel snel. In mei van dat jaar, ik was inmiddels 24, gaf hij aan er ook klaar voor te zijn, dus ik heb zo'n 2 jaar op hem moeten wachten.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Hij heeft haar erkend, maar ze heeft wel mijn achternaam. Dat wilde ik graag en hij was het er wel mee eens.Happydobby schreef:PapillonRose schreef:
Heeft hij jullie dochter erkend of heeft ze jou naam?
@Pussycat: Ja, het was zeker heftig, vooral tijdens de zwangerschap. Maar ik heb er inderdaad wel iets heel moois aan overgehouden! En nu is het contact met mijn ex weer best goed, als vrienden dan. Voor ons dochtertje wel goed, en zolang ik geen relatie meer met hem heb kunnen we denk ik best door 1 deur.
PapillonRose- Ratel
Ik zou het stiekem wel willen nu; maar vriend vindt het nu nog niet het goede moment, waarin hij ook gelijk heeft.
Gast- Gast
We waren 22 en 23 toen ik er achter kwam zwanger te zijn. Er klaar voor waren we dus niet, het was ongepland, maar dat zijn we geworden in de laatste weken van de zwangerschap. Mijn man was ook net 23 (hij is een jaar jonger dan ik) toen onze oudste geboren werd.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik was 25, we hadden net een huis gekocht en toen we daar klaar waren voelde ik een soort rust over me. Dit was het! Het was toen september. Mijn man had dat ook wel, wilde alleen nog heel even wachten, wilde eerst nog een keer alleen op vakantie.. Haha, uiteindelijk heb ik 3 maanden later de pil de deur al uit gedaan (ipv een jaar Een van de beste vrienden van mijn man werd toen vader en toen dacht mijn man bij zichzelf- hmm.. waarom doe ik ook zo moeilijk???) en was ik meteen de eerste maand al zwanger...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
me1987 schreef:Toen jij er klaar voor was om een gezinnetje te stichten?
Ik zei vroeger altijd dat ik rond mijn 25e moeder wilde worden... Toen ik 25 was, was ik nog bezig met studeren en was ik er eigenlijk nog niet echt klaar voor. Eens ik begon te werken, kon het niet snel genoeg gaan. Jammer genoeg zat ik steeds in tijdelijke contracten... In februari heb ik gehoord dat ik een vast contract zou krijgen vanaf juni. Toen hebben we de beslissing genomen om te stoppen met de pil in de zomervakantie (in België hele maand juli en augustus). Nu zitten we dus in ronde 1 en zijn we allebei net 27.
Nog idealer zou zijn als we een eigen huis zouden hebben (nu huren we), maar dat kan nog wel een tijdje duren ...
Hij was er klaar voor, maar vind het ook heel spannend allemaal...
/
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: