Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

+5
Pannetoet
Atelier Madame
Zininzon
Angela_1986
luenca
9 plaatsers

Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca do 7 jul 2011 - 6:25

kan iemand me misschien helpen met een idee voor een en welke opleiding?
het mag mbo of hbo zijn, ik ben al aan het zoeken geweest via internet maar op de een of andere manier kom ik er maar niet uit
dit zijn de dingen die ik leuk vind: financieen beheren, ordenen, papieren en gegevens verwerken op pc, post behandelen.
werken in een kledingwinkel, leidinggeven,managen
gezins hulp, relatiehulp

het enige wat ik wil is niet voltijd studeren, het liefst of parttime, met evt stage, of werken en leren tegelijk.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 6:40

Secretaresse?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Angela_1986 do 7 jul 2011 - 7:07

Als ik het eerste wat je schrijft lees, ordenen, post behandelen, papieren en gegevens verwerken op de pc, dan denk ik inderdaad ook aan secretaresse, administratief medewerkster, receptioniste.

Maar omdat je ook gezinshulp aangeeft denk ik, mede in combinatie met die andere dingen, ook aan bv. a.mbulant b.egeleider. Een groot deel van mijn clienten hebben een a.mbulante b.egeleider om hun administratie op orde te houden omdat zij dit zelf niet kunnen. Voor zover ik van 'n afstand kan bepalen voeren zij niet alleen administratieve taken uit maar komt er ook 'n stukje begeleiding bij kijken.

Succes met het maken van 'n keuze!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Zininzon do 7 jul 2011 - 7:35

Bij je laatste interesses denk ik aan Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, maar ik vind dat een opleiding waar je echt voor moet gaan. Dat moet je niet doen als je het 'een beetje' leuk vind.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Atelier Madame do 7 jul 2011 - 8:23

Personeel en Arbeid?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Pannetoet vr 8 jul 2011 - 5:37

Atelier Madame schreef:Personeel en Arbeid?

Hier dacht ik inderdaad ook aan!
Of iets met management?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca vr 8 jul 2011 - 23:09

Ik_zelf_87 schreef:
Atelier Madame schreef:Personeel en Arbeid?

Hier dacht ik inderdaad ook aan!
Of iets met management?

personeel en arbeid is dat een mbo of hbo opleiding? kan die ook parttime?
management ja lijkt me wel wat, maar ik weet niet of ik dat aankan, aan andere kant ben ik nu wel sociaal veel sterker dan paar jaar geleden...
maatschappelijk werk en dienstverlening is inderdaad net iets teveel voor me, maar had anders ook leuk geweest!
secetaresse, hmm ...adm medewerker heb ik ook al aan zitten denken..moeilijk moeilijk
moet er echt goed over gaan nadenken voor ik anders straks weer met n studieschuld zit van een niet afgemaakte studie :S


luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 0:39

shygirl87 schreef:
Ik_zelf_87 schreef:
Atelier Madame schreef:Personeel en Arbeid?

Hier dacht ik inderdaad ook aan!
Of iets met management?

personeel en arbeid is dat een mbo of hbo opleiding? kan die ook parttime?
management ja lijkt me wel wat, maar ik weet niet of ik dat aankan, aan andere kant ben ik nu wel sociaal veel sterker dan paar jaar geleden...
maatschappelijk werk en dienstverlening is inderdaad net iets teveel voor me, maar had anders ook leuk geweest!
secetaresse, hmm ...adm medewerker heb ik ook al aan zitten denken..moeilijk moeilijk
moet er echt goed over gaan nadenken voor ik anders straks weer met n studieschuld zit van een niet afgemaakte studie :S



P&A is een HBO-studie en is sowieso op windesheim in deeltijd te doen, op andere scholen ook vast wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  silly-one wo 13 jul 2011 - 19:51

P&A is op de Avans ook in deeltijd te doen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 20:53

Wat voor omgeving vind je prettig om te werken? Vind je het geen probleem om de hele dag op een kantoor te zitten of ben je liever onderweg? Wil je met mensen werken of ben je liever administratief bezig (natuurlijk wel met collega's maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel).

Toen ik het eerste gedeelte las moest ik aan secretaresse denken.

Wat betreft Personeel en Arbeid: je noemt voornamelijk heel veel uitvoerende werkzaamheden op. P&A is meer personeels management vakken. Veel over hoe organisaties eruit zien etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Jeanette wo 13 jul 2011 - 22:08

Opleiding Accountancy? Deze is deeltijd op de Avans in Breda (staat onder je avater dat je woonplaats Breda is, dus vandaar Wink ) http://www.avans.nl/smartsite.shtml?em=39&id=1622

Management assistent? Dit is MBO. http://www.florijn.nl/studiekiezer/opleidingen/managementassistente-florijn-college-bbl.aspx?search=&select=onderdeel:opleiding;hoofddomein:18;domein:;
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca za 16 jul 2011 - 21:41

ow het klinkt allemaal zo interessant, maar ik weet het allemaal niet confused
accountancy lijkt me ook erg zwaar, en erg gedetailleerd. iets als budgetcoach of wat er op lijkt zou al prima zijn, alleen dat is meestal vrijwilligerswerk vertellen ze mij. ben al een aantal jaren uit de routine en nog steeds onder behandeling, dus ben nog steeds erg bang om de stap te zetten, maar ondertussen zie ik iedereen slagen en naar school gaan en naar volgend leerjaar gaan, ik wil ook naar school, en een diploma. ben nu 24 en heb er nog geen enkele beh van de middelbare.
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca za 16 jul 2011 - 21:43

secetaresse of adm medewerker lijkt me ook wel leuk, maar wel erg veel zitten, dat zou ik dan wel parttime willen doen ( in vorm van werk ) en dan nog iets anders parttime erbij. ja of receptioniste. maar het liefst gelijk werken en interne opleiding dan! Very Happy
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Angela_1986 za 16 jul 2011 - 23:22

shygirl87 schreef:ow het klinkt allemaal zo interessant, maar ik weet het allemaal niet confused
accountancy lijkt me ook erg zwaar, en erg gedetailleerd. iets als budgetcoach of wat er op lijkt zou al prima zijn, alleen dat is meestal vrijwilligerswerk vertellen ze mij. ben al een aantal jaren uit de routine en nog steeds onder behandeling, dus ben nog steeds erg bang om de stap te zetten, maar ondertussen zie ik iedereen slagen en naar school gaan en naar volgend leerjaar gaan, ik wil ook naar school, en een diploma. ben nu 24 en heb er nog geen enkele beh van de middelbare.

Juist omdat je graag een opleiding wilt volgen en uiteindelijk je diploma wilt halen lijkt het me verstandig om dit rustig uit te zoeken. Vraag informatie aan op scholen, bezoek open dagen, informeer bij bedrijven of je bij hen kunt werken en leren tegelijk.
Als je nu halsoverkop aan een opleiding begint dan loop je natuurlijk wel het risico dat dit het nét niet is en dat zou zonde zijn want dan moet je weer opnieuw op zoek naar een opleiding.

Je geeft aan dat je nog onder behandeling bent en bang bent om de stap te zetten (wat ik me overigens heel goed kan voorstellen, juist omdat je zo graag wilt). Kun je vanuit je behandelaar geen hulp krijgen bij het maken van een keuze en het zetten van die stap?

Succes!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca zo 17 jul 2011 - 2:17

ja ik krijg in september een nieuwe trajectbegeleider en die gaat dan samen met mij dat uitzoeken, alleen ik ben beetje ongeduldig en ben nu zelf al aan het rondkijken haha, zal ook wel volgend jaar pas zijn dat ik eraan begin, maargoed, das ook niet erg Very Happy
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Angela_1986 zo 17 jul 2011 - 2:23

Fijn dat je een trajectbegeleider krijgt! En je vooraf alsvast orienteren is natuurlijk nooit verkeerd!

Veel succes met het vinden van de juiste opleiding!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Mariposa ma 18 jul 2011 - 0:29

De opleiding Sociaal Juridisch Medewerker (mbo) of Sociaal Juridische Dienstverlening (hbo) past misschien ook wel bij je? Omdat je het o.a. leuk vind om mensen te helpen maar daarnaast ook van papierwerk houdt. Met deze opleidingen kan je bijv. bij de sociale dienst, uitzendbureau's, CWI, advocatenkantoren etc. gaan werken. Je moet er alleen wel van houden om wetten en regeltjes uit je hoofd te leren.
Omdat je aangeeft dat je het ook leuk vind om in een winkel te werken en leiding te geven/managen zou Detailhandel (mbo) of Small Business & Retail Managment (hbo) ook wel bij je kunnen passen; die laatste opleiding is heel geschikt als je als zelfstandig ondernemer aan de slag zou willen.
Verder zou je nog kunnen kijken naar de opleiding Managment, Economie en Recht (MER), dat is echt een hele brede opleiding.
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  TNMN ma 18 jul 2011 - 1:22

Vind je toerisme niets? Dat heb je zowel op MBO als op het HBO en er zitten veel stages bij (ook in het buitenland als je het leuk vindt). Een groot deel van de opleiding is administratie, dingen regelen en met mensen om gaan.
Ik heb zelf 4 jaar op het MBO toerisme gestudeerd, dus als je vragen hebt mag je me altijd PM-en smile
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca do 21 jul 2011 - 2:03

Mariposa schreef:De opleiding Sociaal Juridisch Medewerker (mbo) of Sociaal Juridische Dienstverlening (hbo) past misschien ook wel bij je? Omdat je het o.a. leuk vind om mensen te helpen maar daarnaast ook van papierwerk houdt. Met deze opleidingen kan je bijv. bij de sociale dienst, uitzendbureau's, CWI, advocatenkantoren etc. gaan werken. Je moet er alleen wel van houden om wetten en regeltjes uit je hoofd te leren.
Omdat je aangeeft dat je het ook leuk vind om in een winkel te werken en leiding te geven/managen zou Detailhandel (mbo) of Small Business & Retail Managment (hbo) ook wel bij je kunnen passen; die laatste opleiding is heel geschikt als je als zelfstandig ondernemer aan de slag zou willen.
Verder zou je nog kunnen kijken naar de opleiding Managment, Economie en Recht (MER), dat is echt een hele brede opleiding.

klinkt erg aantrekkelijk, alleen heb alleen t probleem dat ik sociaal niet zo sterk ben...hoe te gek me dat ook lijkt, maar ik ga dat zeker in goed overleg met trajectbegeleider bespreken!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  luenca do 21 jul 2011 - 2:05

TNMN schreef:Vind je toerisme niets? Dat heb je zowel op MBO als op het HBO en er zitten veel stages bij (ook in het buitenland als je het leuk vindt). Een groot deel van de opleiding is administratie, dingen regelen en met mensen om gaan.
Ik heb zelf 4 jaar op het MBO toerisme gestudeerd, dus als je vragen hebt mag je me altijd PM-en smile

bedankt, klinkt leuk, zal het in mn achterhoofd houden. ik krijg in september een nieuwe begeleider dus vanaf die tijd kan ik zo beetje gaan orienteren met haar. sowieso cursus haarknippen staat gepland :P
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding? Empty Re: kan iemand me helpen met t vinden v e geschikte opleiding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum