Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit-tips in Friesland

+10
Error
Ooh La La!
rapa nui
Caroow
SuperGrover
Rush
nina
Lady4
Jezzie
ekiaam87
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Uit-tips in Friesland

Bericht  ekiaam87 di 5 jul 2011 - 20:32

Eind juli ga ik met mijn vriend op vakantie naar Oldeholtwolde (Friesland), we gaan met de auto en nemen onze fietsen mee.
Zijn er nog meiden die tips hebben van dingen die we echt moeten doen (bijv. musea, wandelingen, meertjes enz.), maar ook restaurant tips zijn welkom smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Jezzie di 5 jul 2011 - 20:41

Wat ik zelf leuk vind is de Aldfaers Erf Route.
Dan kom je bijvoorbeeld met de auto, maar je kan het ook fietsen. Langs allemaal kleine musea in friesland. Een oude bakkerij, een oude kruidenierswinkel enz.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Lady4 di 5 jul 2011 - 20:48

Ik moest eerst even opzoeken waar het ligt, heb er nooit van gehoord!

- in Heerenveen heb je een aantal leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten, waaronder De Buurman en El Pacho.
- in Jubbega zit een pottenbakkerij, leuk om eens te doen.
- als je een keer de decadent wilt doen, ga dan lunchen of een high tea bestellen bij landgoed Lauswolt. Dit is wel prijzig maar je zit in een prachtige omgeving en je kunt ook nog het huis van Rutger Houwen aanschouwen.
- een dagje Ameland, Vlieland, of Schiermonnikoog is zeker aan te raden.
- Leeuwarden is een leuke stad om eens doorheen te wandelen of varen. Je kunt leuk zitten en heerlijk eten bij de Walrus, Sems, Dikke van Dale of Humpreys. Houd je van Mexicaans, dan is Yucatan een aanrader. Ook Onder de Kelders zit erg leuk, hier zit je een verdieping lager en daardoor letterlijk aan het water. Verder kun je in Lwdn de Oldehove beklimmen of een wandeling maken door de Prinsentuin.
- Appelscha is een leuk dorpje om eens naar toe te gaan. In de zomer zijn er veel toeristen en is het er erg gezellig.
- Grou is een prachtig plaatsje aan het water en ook hier is het in de zomer gezellig druk met toeristen en bootjes. Dit geldt trouwens ook voor Makkum, Balk, Lemmer en Harlingen.
- Dokkum is een oud stadje, bovenin Friesland, en absoluut een aanrader om eens een middag naar toe te gaan.

Hopelijk kun je hier wat mee, zowel op de fiets als in de auto.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  nina di 5 jul 2011 - 20:56

Lady4 schreef:Ik moest eerst even opzoeken waar het ligt, heb er nooit van gehoord!

- in Heerenveen heb je een aantal leuke restaurantjes waar je lekker kunt eten, waaronder De Buurman en El Pacho.
- in Jubbega zit een pottenbakkerij, leuk om eens te doen.
- als je een keer de decadent wilt doen, ga dan lunchen of een high tea bestellen bij landgoed Lauswolt. Dit is wel prijzig maar je zit in een prachtige omgeving en je kunt ook nog het huis van Rutger Houwen aanschouwen.
- een dagje Ameland, Vlieland, of Schiermonnikoog is zeker aan te raden.
- Leeuwarden is een leuke stad om eens doorheen te wandelen of varen. Je kunt leuk zitten en heerlijk eten bij de Walrus, Sems, Dikke van Dale of Humpreys. Houd je van Mexicaans, dan is Yucatan een aanrader. Ook Onder de Kelders zit erg leuk, hier zit je een verdieping lager en daardoor letterlijk aan het water. Verder kun je in Lwdn de Oldehove beklimmen of een wandeling maken door de Prinsentuin.
- Appelscha is een leuk dorpje om eens naar toe te gaan. In de zomer zijn er veel toeristen en is het er erg gezellig.
- Grou is een prachtig plaatsje aan het water en ook hier is het in de zomer gezellig druk met toeristen en bootjes. Dit geldt trouwens ook voor Makkum, Balk, Lemmer en Harlingen.
- Dokkum is een oud stadje, bovenin Friesland, en absoluut een aanrader om eens een middag naar toe te gaan.

Hopelijk kun je hier wat mee, zowel op de fiets als in de auto.
Helemaal eens, behalve de walrus.. Daar zou ik echt niet naar toe gaan.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Rush di 5 jul 2011 - 21:00

Als je toch naar De Walrus wilt, kan je beter naar Sneek gaan Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Lady4 di 5 jul 2011 - 21:36

Waarom niet? Walrus is hartstikke leuk en gezellig en je kunt er heerlijk eten. Het zit ontzettend sfeervol in Lwdn. Maar Rush heeft ook een punt, die in Sneek is ook leuk en bovendien is Sneek zelf erg leuk!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 21:46

Rush schreef:Als je toch naar De Walrus wilt, kan je beter naar Sneek gaan Wink

Ja, wilde ik net zeggen! Verder niks toe te voegen aan de tips die Lady4 noemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  nina di 5 jul 2011 - 22:22

Lady4 schreef:Waarom niet? Walrus is hartstikke leuk en gezellig en je kunt er heerlijk eten. Het zit ontzettend sfeervol in Lwdn. Maar Rush heeft ook een punt, die in Sneek is ook leuk en bovendien is Sneek zelf erg leuk!
Ik was er laatst en het eten was echt slecht! We kregen te weinig en de rekening klopte niet en het was ook zeker niet bijzonder. En hoor steeds meer slechte verhalen om me heen.. Maar dat betekent niet dat het altijd slecht is hoor..
Iedereen moet het gewoon zelf weten. (Oftewel ik wil geen discussie starten over de walrus)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Lady4 di 5 jul 2011 - 23:06

nina schreef:
Lady4 schreef:Waarom niet? Walrus is hartstikke leuk en gezellig en je kunt er heerlijk eten. Het zit ontzettend sfeervol in Lwdn. Maar Rush heeft ook een punt, die in Sneek is ook leuk en bovendien is Sneek zelf erg leuk!
Ik was er laatst en het eten was echt slecht! We kregen te weinig en de rekening klopte niet en het was ook zeker niet bijzonder. En hoor steeds meer slechte verhalen om me heen.. Maar dat betekent niet dat het altijd slecht is hoor..
Iedereen moet het gewoon zelf weten. (Oftewel ik wil geen discussie starten over de walrus)

Nee, dat gaan we ook niet doen hoor. edereen heeft inderdaad zijn eigen ervaringen en die van mij zijn heel goed. Ik zit er gemiddeld zo'n twee keer per week en ze verdienen daar grof geld aan mij. Laughing
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  SuperGrover vr 8 jul 2011 - 6:42

Vakantie in Oldeholtwolde? Op een boerderij? laughcry

Vlakbij zijn 2 natuurgebieden, de Rottige Meente en de Weerribben. Vooral de Weerribben is erg de moeite waard, als je van natuur houdt. Je kunt er kanoën, of gewoon fietsen of wandelen.

Maar goed, Appelscha is inderdaad wel een leuk dorp. De Heksenhoeve is erg leuk, echt een aanrader. Je moet wel een klein beetje open minded zijn, maar ik vond het ook leuk en ik ben behoorlijk nuchter en a-spiritueel.

Verder is er een bioscoop in Heerenveen, een theater in Steenwijk en een redelijk leuk zwembad in Joure en Steenwijk (en een buitenbad in Noordwolde), niet echt bijzonder.

En nou ja, laat ik het er maar in gooien: Orvelte schijnen mensen leuk te vinden, is een oud dorp, zoals men vroeger leefde. Is niet in Friesland, maar dichterbij dan Harlingen ofzo vanaf Oldeholtwolde. Ook is kamp Westerbork goed te bereizen.
In Dwingeloo is een planetarium, dat vind ik nog best wel leuk eigenlijk. Kun je ook in zo'n koepel van die films kijken, best indrukwekkend.

Daarmee is mijn inspiratie eigenlijk al op, want eerlijk is eerlijk, er is gewoon weinig...

Oh ja restaurant tips! In Heerenveen zit een Griek, Meteora, echt super eten. Wij gaan eigenlijk altijd daar uit eten, 't is gewoon de beste! En in Wolvega zit een Van der Valk, maar goed niet echt spectaculair dus. En er zit ook een restaurant dat het Lagerhuis heet (is tegelijk een leuk terrasje), daar is het eten ook lekker.

En je mag mij ook komen opzoeken in de Hema laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Caroow vr 8 jul 2011 - 7:18

Niet in Friesland, wel redelijk dichtbij: Giethoorn. Kan je leuk fietsen, heel veel bruggetjes over het water. Ook kan je op dat water vanalles doen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  ekiaam87 vr 8 jul 2011 - 7:23

SuperGrover schreef:Vakantie in Oldeholtwolde? Op een boerderij? laughcry

Ja op een boerencamping Wink Waar werk jij in de Hema dan?
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  ekiaam87 za 16 jul 2011 - 9:26

@ Allemaal, bedankt voor deze tips, zijn er nog meer tips? Een bepaalde zomermarkt misschien of waar je mooi kan wandelen / fietsen
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  rapa nui za 16 jul 2011 - 10:34

Kijk eens op deze site, misschien staat daar wel iets op, In Havelte, Vledder, Diever en meer van dat soort dorpen zijn er zomers regelmatig braderieen, rommelmarktjes e.d.

http://www.dorpvledder.nl/

Via de snelweg goed te doen: Donderdag Meppeldag, dit is grootschaliger opgezet dan bovenstaande marktjes, Hier heb je 's ochtends een grote kinderrommelmarkt, weekmarkt, braderie door de stad, optredens e.d. s Avonds is er ook elke keer een thema met artiesten e.d. Leuke terrasjes en niet al te grote maar wel leuke winkelstad, vooral in de Woldstraat zitten wat apartere winkeltjes.

http://www.donderdagmeppeldag.nl/

Steenwijk, heeft ook welk een zomermarkt, ben ik verder nooit geweest.

http://www.insteenwijkgebeurthet.nl/Pages/Agenda/Events_list.aspx

Olderberkoop

http://www.oldeberkoop.nl/

Volgens mij kun je mooi fietsen/wandelen bij het Drents Friese Wold maar misschien is dat weer te ver weg. Friesland lijkt me ook wel mooi om te fietsen maar geen idee waar precies

Kijk anders voor evenementen in de buurt ook eens hier: http://www.dekoerier.nu/agenda/
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  rapa nui za 16 jul 2011 - 10:47

Ik heb nog een fietsroute gevonden die door Oldeholtwolde gaat:

http://www.de12landschappen.nl/Uploaded_files/Zelf/AD%20wandel-%20en%20fietsroutes/Wandelroute%20Ketliker%20Skar%20IFG%2031%20juli%202010.pdf

en nog een andere in de buurt:
http://www.routeyou.com/route/view/60138/fietsroute-rottige-meente-en-weerribben-route.nl
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  ekiaam87 za 16 jul 2011 - 20:36

@ Rapa Nui, dank je wel!! Ik ga me er vandaag in verdiepen smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Ooh La La! di 19 jul 2011 - 21:32

Rush schreef:Als je toch naar De Walrus wilt, kan je beter naar Sneek gaan Wink

Klopt! smile Mijn favo restaurant als ik bij m'n ouders ben.

Hoe lang ga je trouwens?
Want mocht je er het 1e weekend van Augustus nog zijn dan zou je een dagje Sneekweek mee kunnen pakken. Het feest begint op vrijdagavond (erg gezellig) en zaterdag is overdag ook genoeg te doen. Veel muziek, markt en gezelligheid.

Voor lekker eten kun je daar bijvoorbeeld gaan naar Cook&Ny. Een tapasrestaurant aan het water. Wel wat prijziger dan bijvoorbeeld de Walrus, maar zeker de moeite waard! *heb nu zelf zin in eten bij Cook&Ny gekregen :shock: *

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Error wo 20 jul 2011 - 23:50

Even upje van dit topic! Ik ben op het moment in Friesland, ergens in de buurt van Grou geloof ik. Mijn ouders hebben hier wat gehuurd maar ik heb wel zin om iets leuks te gaan doen vanmiddag, waarschijnlijk met mijn schoonzusje en moeder. De mannen willen de tour de France kijken!
Iemand ideeen? (winkelen hebben we al gedaan, en ik kan niet zo heel ver/veel lopen, maar verder ben ik voor vanalles in!)
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Rush wo 20 jul 2011 - 23:55

Nou vlakbij het Theehuis in Grou om de hoek staat een woning waar druk in geklust wordt, dus als je even tijd hebt :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  rapa nui wo 20 jul 2011 - 23:59

Mummies kijken in Wieuwerd. Is op zich niet zo speciaal maar dan ben je in elk geval eens bij de Nederlandse mummies geweest.

Rondlopen/kijken in Sneek
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Error do 21 jul 2011 - 0:00

Haha, mwaa aan mij heb je niet zoveel op het moment, ben nog beetje mank! Very Happy
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Error do 21 jul 2011 - 0:31

We gaan naar Harlingen toe straks, is een zomermarkt. Voor de tijd waarschijnlijk nog even langs de mummies! Bedankt voor de tips!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 0:46

Dan ben je vlakbij mij in de buurt :P
Als Harlingen wat tegenvalt kan je ook altijd nog even naar Franeker

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Error do 21 jul 2011 - 4:08

Oh grappig :P We zijn gisteren al naar Leeuwarden geweest en naar Grou, en Jirnsum ofzo.
Nu even wachten tot paps het eten klaar heeft en de tour is afgelopen en dan naar Harlingen. Zal de tip onthouden Daisy!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 4:18

Is er in Jirnsum dan iets te doen :P
Franeker heeft vanavond helaas geen koopavond, morgen wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uit-tips in Friesland Empty Re: Uit-tips in Friesland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum