Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk matras en toebehoren hebben jullie?

+11
Tania
PapillonRose
Bruintje Beer
kwak
Pien
duckie
Happydobby
Mida4you
Liadan
Annemie
studiebol
15 plaatsers

Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  studiebol di 5 jul 2011 - 6:46

Ik ben me aan het verdiepen in de matrassen voor in het ledikantje.
Maar er is zoveel keus en ik kom er niet zo goed achter waar je nou het beste voor kan gaan. Is een aerosleep matras plus een areosleep matrasbeschermer dan echt zoveel beter dan een gewoon matrasje met een aerosleepmatrasbeschermer er over heen?

En dan hebben ze ook nog areaosleephoeslakens :shock: Wat een keus!

Wat hebben jullie en waarom heb je daar voor gekozen?

Alvast bedankt!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Annemie di 5 jul 2011 - 6:48

Wij hebben een matras van de kwantum en gewoon een normale hoeslaken. En waarom? Omdat het niet duur was en op zich bevalt het wel, alleen het matras moet je wel regelmatig omkeren, anders gaat hij een beetje inzakken op de plek waar mijn zoontje gelegen heeft.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Liadan di 5 jul 2011 - 6:51

Volgens mij kan je net zo goed een aerosleepmatje nemen voor over je gewone matras. Dat hebben wij ook en dat werkt in ieder geval goed genoeg.
Wij hebben een aerosleepmatje gekocht toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik liep met mijn moeder in de prenatal en stond ernaar te kijken. Er was toen een verkoper die zei dat het wel slim was om er 1 aan te schaffen want 'als er iets met mijn kind zou gebeuren omdat ik het niet zou hebben, zou ik het mezelf nooit vergeven'.
Heel slim om te vertellen aan een zwangere vrouw met veel hormonen, ik heb meteen zo'n ding gekocht.
Bij mijn dochter was het helemaal niet nodig en was het dus zonde van het geld.
Onze zoon blijkt nu een buikslaper te zijn en ik vind het nu wel heel fijn dat we een aerosleep hebben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Mida4you di 5 jul 2011 - 6:52

Wij hebben dit matras van de Ikea. Hij bevalt super goed en is niet duur! Verder hebben wij er een molton en een normaal hoeslaken er overheen.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10150292
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 7:03

Wij hebben een pocketveer-matras, en dan verder normale moltons, hoeslakens enz. Toen ik zwanger was van de 1e had ik nog niet echt gehoord van de aerosleep, en alle kinderen sliepej/slapen op datzelfde matrasje nu. Het matrasje was dus wel iets duurder, zodat die wel langer dan 1 kind meekon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Happydobby di 5 jul 2011 - 7:05

Wij hebben ook dat ikea matrasje, aerosleep is een marketingtruc.
Ik zou dat alleen kopen als je kindje een buikslaper is maar je kindje mag in het begin niet op de buik slapen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 7:17

Happydobby schreef:Wij hebben ook dat ikea matrasje, aerosleep is een marketingtruc.
Ik zou dat alleen kopen als je kindje een buikslaper is maar je kindje mag in het begin niet op de buik slapen.

als jij na 3 weken niet geslapen te hebben erachter komt dat je kindje wel op zijn buik slaapt, laat je hem snel op zijn buik slapen hoor Very Happy

Wij hebben een matras van de Leen Bakker.
Een goed dik matras met afneembare en uitwasbare hoes.
Daaroverheen gewone moltons en hoeslakens.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  duckie di 5 jul 2011 - 7:20

wij hebben een matrasje van ikea met een aerosleepmatje erop en dan een aerosleep hoeslakentje erop. Hadden de aerosleep pas later gekocht, met n maand of 3 omdat ons meisje op dr buik draaaide en zo woy slapen en vond het dan wel eenfijn idee
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Pien di 5 jul 2011 - 7:24

Wij hebben wel een aerosleep, we hebben een gewoon matras met daarom de dunne topper van aerosleep.

Mensen die wij kennen hebben een baby verloren die dus op zijn buik gedraaid is en toen gestikt is, ik zou het mezelf nooit vergeven...
Daarnaast zijn mijn man en ik beide buikslapers.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  kwak di 5 jul 2011 - 7:54

wij hebben ons een een of andere pocket vering matras laten aansmeren.
wij hebben daarbij een matrasbeschemmer, een onderlaken en een hoeslaken voor het bedje.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Bruintje Beer di 5 jul 2011 - 7:55

Hazeltje schreef:

Wij hebben een matras van de Leen Bakker.
Een goed dik matras met afneembare en uitwasbare hoes.
Daaroverheen gewone moltons en hoeslakens.

+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  PapillonRose di 5 jul 2011 - 8:35

Ik heb een matrasje met pocketveren van de Ikea. Daaroverheen een molton hoeslaken en dan tenslotte een gewoon hoeslaken. Ze slaapt hier bovendien niet erg graag op de buik, dus dat scheelt weer. Plus dat ik dan wel zo 'paranoïde' ben dat ik mijn gratis Nannycare heb aangevraagd bij de verzekering, dus extra controle heb ik wel (dan gaat er een alarm af als er geen ademhalingsbeweging meer wordt waargenomen door het matje).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Tania di 5 jul 2011 - 8:39

Wij hebben het aerosleepmatras met de aerosleep erop gekocht. Maar het is een gewoon matrasje hoor, dus als je liever een ander matrasje hebt kun je ook gewoon een losse aerosleep kopen, het effect blijft hetzelfde.
Ik vond het een prettig idee om de aerosleep te hebben, puur gevoel en we bleken ook een buikslapertje te hebben dus ik heb er nooit spijt van gehad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Flip Fluitketel di 5 jul 2011 - 9:15

Bruintje Beer schreef:
Hazeltje schreef:

Wij hebben een matras van de Leen Bakker.
Een goed dik matras met afneembare en uitwasbare hoes.
Daaroverheen gewone moltons en hoeslakens.

+1

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  studiebol di 5 jul 2011 - 18:40

Mijn vriend denkt dat alle matrasjes wel goed zullen zijn omdat hij denkt dat ze ze anders niet mogen verkopen toch? Tja ik weet het niet zeg ik dan.

Zo'n areosleep klinkt allemaal wel logisch enzo, maar ik moet natuurlijk ook naar het financiele stuk kijken en dat keer 2 te kopen vind ik echt erg prijzig. Dus zat ik te denken aan alleen zo'n bovenlaag van de aerosleep. En waarom ik dat dan koop? Dat is gevoel, gevoel dat als mijn kindje dan omdraait hij/zij wel kan blijven door ademenen.
Ik vind het erg lastig hoor, om die keus te maken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  chipa di 5 jul 2011 - 19:10

Wij hebben de hele set van aerosleep: Matras, beschermer en hoeslakens. Ook voor in de wandelwagenbak een aerosleep want daar slaapt hij nu in.

Vond een goed matras belangrijk voor het ruggetje, maar daarvoor hoef je natuurlijk niet zonodig een aerosleep te kopen. Bij de babykamer konden wij een gratis matras krijgen, maar dat was zo'n dun flut ding dat we een duurdere hebben gekocht.
Omdat ik bang ben voor wiegendood heb ik een aerosleep aangeschaft. Geeft natuurlijk gen 100% zekerheid en veiligheid maar geeft mij wel een prettig gevoel. Gekocht met korting bij babyveilig.nl. Misschien is die aanbieding van 20% er nog steeds.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Novalee di 5 jul 2011 - 19:44

Ik heb ook lang getwijfeld over wat voor soort matrasje we moesten kopen. Ook op internet gekeken, maar hoe goedkoop of duur je het ook maakt, er is altijd iemand die dat matras heeft en er tevreden over is. Uiteindelijk zijn we dus maar naar een slaapzaak hier in de buurt gegaan. Daar hadden ze drie opties. De goedkoopste was erg dun en meer iets voor in een campingbedje bij opa & oma. De duurste versie was volgens de verkoopster nergens voor nodig, het andere matrasje (wat we dus gekocht hebben) was goed genoeg. Alleen even eens in de zoveel tijd omdraaien om kuilen enzo te voorkomen. Maar goed, dat doe je met je eigen matras ook. We waren nu €69,- kwijt en het matras is belastbaar tot 60kg, maar ik hoop dat ze tegen die tijd al wel uit haar ledikantje is gegroeid Wink

Verder hebben wij molton hoeslakens en gewone hoeslakens. Aerosleep hebben we helemaal niks van. Mochten we een buikslaper krijgen kunnen we het eventueel altijd nog kopen, maar voor nu vind ik het niet nodig. Beetje geldklopperij. Maar die keus moet iedereen voor zich maken. Als jij erg bang bent voor wiegendood en spullen van Aerosleep geven je meer rust dan zou ik het kopen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  PapillonRose di 5 jul 2011 - 19:50

Wat ik laatst trouwens ergens las, is dat maar een heel klein percentage van wiegendood wordt veroorzaakt door buikliggen.. Dat wist ik dus echt niet! Het gebeurt vaker door andere dingen (zoals te warme slaapomstandigheden, verkeerd opgemaakt bedje, etc.).
Mede daarom lijkt een Aerosleep me persoonlijk niet echt nodig, aangezien de kans al zo ontzettend klein is op wiegendood en de kans op wiegendood door buikliggen nog veel kleiner. Hoewel ik het me goed kan voorstellen dat het bij een buikslaper wel een fijn idee is, en ook in het algemeen als het je wat meer rust geeft zou ik het ook zeker doen.

Daarom heb ik zelf een Nannycare, geen idee of het nou echt toegevoegde waarde heeft maar ik slaap er wel rustiger door Wink Dus als je denkt dat het een fijner idee is met iets van Aerosleep of wat anders, dan zou ik het doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Novalee di 5 jul 2011 - 19:54

M'n schoonzus had er ook een keer over dat het nut van de Aerosleep ook nog helemaal niet bewezen is. Maar of dat echt zo is weet ik niet.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  pitbullgup di 5 jul 2011 - 20:17

Wij hebben bij het kamertje een matras gekocht (babydump) en ben nu op MP aan het speuren voor zo'n aerosleep top matje.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 20:22

PapillonRose schreef:Wat ik laatst trouwens ergens las, is dat maar een heel klein percentage van wiegendood wordt veroorzaakt door buikliggen.. Dat wist ik dus echt niet! Het gebeurt vaker door andere dingen (zoals te warme slaapomstandigheden, verkeerd opgemaakt bedje, etc.).
Mede daarom lijkt een Aerosleep me persoonlijk niet echt nodig, aangezien de kans al zo ontzettend klein is op wiegendood en de kans op wiegendood door buikliggen nog veel kleiner. Hoewel ik het me goed kan voorstellen dat het bij een buikslaper wel een fijn idee is, en ook in het algemeen als het je wat meer rust geeft zou ik het ook zeker doen.

Daarom heb ik zelf een Nannycare, geen idee of het nou echt toegevoegde waarde heeft maar ik slaap er wel rustiger door Wink Dus als je denkt dat het een fijner idee is met iets van Aerosleep of wat anders, dan zou ik het doen.

Klopt.
Wiegendood is meestal een oorzaak van meerdere factoren en niet buikslapen alleen.
Bijvoorbeeld roken in huis, te warm op het kamertje en zelfs verandering in de dagelijkse routine...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Gast di 5 jul 2011 - 21:18

Mijn zus was zich inderdaad doodgeschrokken toen haar kindje 1 week oud was.. De kraamverzorgster had het hoofd van het bedje hoger gezet omdat hij heel veel spuugde, maar op een of andere manier was hij iets verder naar ondergezakt en lag dus met zijn hoofd in het lakentje.. Mijn zus lag er naast in hun eigen bed maar hoorde een beetje geproest en gehuil lag.. Ze schrok zich echt helemaal dood. Ze was ook echt blij dat hij 50 cm bij haar vandaan lag.

Brr ik krijg er al de kriebels van als ik er aan denk. Ik vind het trouwens ook eng als baby's op hun buikje liggen.. (haha volgens mij is het beter als ik nog even wacht met het krijgen van kinderen, ben veel te bang dat ik ze perongelijk iets aan doe Embarassed )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk matras en toebehoren hebben jullie? Empty Re: Welk matras en toebehoren hebben jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum