Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slaaptekort?

+4
girli
Marie
Minx
Atelier Madame
8 plaatsers

Ga naar beneden

slaaptekort?  Empty slaaptekort?

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 21:17

Ik heb de laatste weken echt het gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen. Maar vanochtend heb ik echt het toppunt bereikt. Ik heb bibberende handen, mn hele lichaam doet pijn en ik heb hoofdpijn. Voor mijn gevoel komt dit door een langdurige slaaptekort.

Ben nu ongeveer sinds 5 maanden fulltime stage aan het lopen waarbij ik tussendoor geen vakantie heb gehad. Wel ben ik een aantal weekendjes weggeweest, maar dat kom je voor mijn gevoel altijd moeier van terug dan dat je er heen gaat. Ik merk gewoon ontzettend dat ik toe ben aan een lekkere luiervakantie. Gewoon een paar weken rust zonder dat er iemand aan mijn hoofd zeurt.

Mijn stage ritme is in principe ma, di, do en vrijdag om half 7 op, savonds lig ik dan gemiddeld rond 12 uur, half 1 te slapen. Wat natuurlijk veel te laat is want ik heb gemiddeld wel 8 uur slaap nodig. De overige dagen sta ik gemiddeld rond 10 uur op, maar dan lig ik vaak ook nog later in bed. Onregelmatig kan je mijn ritme dus wel noemen.

Daarnaast ben ik nu ook ongeveer 2 weken op dieet, maar ik probeer gewoon alle voedingsstoffen binnen te krijgen en ik sport niet overdreven veel (3 keer 3 kwartier per week ongeveer), dus heb ook niet het idee dat het daaraan ligt.

Iemand enig idee hoe ik mijn vermoeidheid kan verbeteren? Zou het zoveel uitmaken als ik bijvoorbeeld om 11 uur naar bed ga elke dag?

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slaaptekort?  Empty Re: slaaptekort?

Bericht  Minx ma 4 jul 2011 - 21:20

Kun je geen weekje vakantie opnemen bij je stage? Bij mij mag dat. Ik mag tijdens mijn lange stage 3 weken vakantie nemen.

En ben je echt in die 2 weken al bijna 4 kilo kwijt? Dan zou het heel goed daar aan kunnen liggen hoor. Dat is namelijk heel erg veel
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marie ma 4 jul 2011 - 21:23

Het lijkt mij als je al vijf maanden structureel tekort slaapt en nu ook nog eens begonnen bent met een dieet dat je lichaam inderdaad gaat protesteren. Ik zou proberen gewoon iedere dag rond 11 uur te gaan slapen, half 7 op. En in de weekenden proberen om ook je ritme erin te houden. Verder zorgen dat je genoeg eet, slaaptekort en dieten is wel een hele slechte combinatie voor je gezondheid.
Het zal best wel een paar dagen/weken duren voordat je je beter voelt en dat je verschil gaat merken, maar dat lijkt mij het verstandigste.
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  girli ma 4 jul 2011 - 21:27

Zorg dat je een ritme opbouwd, dat is echt belangrijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 21:33

Fairytale schreef:Kun je geen weekje vakantie opnemen bij je stage? Bij mij mag dat. Ik mag tijdens mijn lange stage 3 weken vakantie nemen.

En ben je echt in die 2 weken al bijna 4 kilo kwijt? Dan zou het heel goed daar aan kunnen liggen hoor. Dat is namelijk heel erg veel

Ben wel van weegschaal gewisseld in de tussentijd dus het is bijna 3 kilo. Maar best wel veel inderdaad.
Overigens heb ik idd wel recht op vakantiedagen, ben de afgelopen weken ook wel telkens de vrijdag vrij geweest, maar dan moet ik vaak alsnog naar rijles vroeg, en daarna ga ik doorgaans in de bieb zitten om aan mn scriptie te werken. Dus het is niet dat ik is een paar weken helemaal kan uitrusten.

@Marie: ik ga idd proberen wat meer ritme te creeeren, en zal is kijken of ik het eten hier en daar wat kan aanvullen oid.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 21:35

Als jouw lichaam gewend is aan 8 uur slaap, omdat jouw lichaam dat nodig heeft; ga je het echt wel merken op den duur als je dit structureel doordeweeks niet haalt. Daarbij komt dat je veel nieuwe indrukken hebt opgedaan en dat is vermoeiend. Je moet dagelijks presteren, dus probeer jezelf ertoe te zetten eerder te gaan slapen. Ik slaap ook te laat en na een paar weken merk ik dat vaak heel goed (hoofdpijn) en dan ga ik een paar avonden wat eerder naar bed en voel ik me meteen al een stuk fitter.

Gast
Gast

Bericht  bluppie ma 4 jul 2011 - 21:39

Wat hier ook al gezegd is, probeer een goed ritme te krijgen. Dat je op de dagen dat je de volgende dag stage moet lopen wel zorgt dat je sowieso om 11 uur in bed ligt. En dat je op de dagen dat je niet weg hoeft ook op een normaal tijdstip je bed in gaat en ook uit gaat.

Bovendien is een goed eetpatroon heel belangrijk, zorg dat je alle benodigde vitaminen en mineralen wel binnenkrijgt.
bluppie
bluppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 91
Punten : 111
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 21:45

@Bluppie: ik hou wel de eetwijzer bij van het voedingscentrum en in principe krijg ik gewoon genoeg voedingsstoffen binnen, je ziet namelijk precies wat je binnenkrijgt en wat je tekort komt.

@Guatari: mijn lichaam is nooit écht gewend geweest aan 8 uur slaap, maar dat betekent niet dat ik het niet nodig heb natuurlijk.

Pff ik kan hier ondertussen wel janken, voel me zo beroerd Cry Sad maar ben dan nog zon schijtert niet durft te vragen of ze zich ziek mag melden.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Sorella ma 4 jul 2011 - 22:25

Dit klinkt misschien gek maar misschien ben je aan het afkicken van een suikerverslaving. Ik ben een paar jaar terug ook op een soort van dieet geweest (lees, gestopt met snoepen) en ik had precies dezelfde klachten. Ik nam toen vaak een dextro'tje mee voor als het trillen en de duizeligheid echt te erg werd. Misschien een tip voor jou?
Sterkte ermee!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 22:36

Ik heb net een paar zoutjes genomen en daarna werd er nog getrakteerd op cake dus daar ook eentje van gehad. Nog een sterke kop koffie genomen en ik begin me nu wat beter te voelen. Mn lichaam is nog steeds wel moe, maar ik voel me nu iig iets sterker.. denk dat het mss toch suikertekort is ja. Hoewel ik wel gewoon suiker binnenkrijg (bedoel in ontbijtkoek zit genoeg suiker).. Zal is even kritisch kijken toch naar mn voeding en mn slaapritme

Morgen werk ik gelukkig een dagje thuis, dan kan ik wat langer slapen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:37

Sorella schreef:Dit klinkt misschien gek maar misschien ben je aan het afkicken van een suikerverslaving. Ik ben een paar jaar terug ook op een soort van dieet geweest (lees, gestopt met snoepen) en ik had precies dezelfde klachten. Ik nam toen vaak een dextro'tje mee voor als het trillen en de duizeligheid echt te erg werd. Misschien een tip voor jou?
Sterkte ermee!

Ik had het er net nog met Powerbabe over, ik ben zondag begonnen met gezond(er) eten en ik voel me toch beroerd! Hoofdpijn, duizelig, moe, en dus eens met Sorella. Eet je genoeg fruit? Bouillon kan ook helpen tegen een flauw gevoel en is toch gezond.

Gast
Gast

Bericht  xxDila ma 4 jul 2011 - 22:40

Fauve schreef:
Sorella schreef:Dit klinkt misschien gek maar misschien ben je aan het afkicken van een suikerverslaving. Ik ben een paar jaar terug ook op een soort van dieet geweest (lees, gestopt met snoepen) en ik had precies dezelfde klachten. Ik nam toen vaak een dextro'tje mee voor als het trillen en de duizeligheid echt te erg werd. Misschien een tip voor jou?
Sterkte ermee!

Ik had het er net nog met Powerbabe over, ik ben zondag begonnen met gezond(er) eten en ik voel me toch beroerd! Hoofdpijn, duizelig, moe, en dus eens met Sorella. Eet je genoeg fruit? Bouillon kan ook helpen tegen een flauw gevoel en is toch gezond.

Klopt, hier heb ik ook last van gehad. Een dextro deed bij mij ook inderdaad wonderen! Ik snapte het eerst ook niet, maar kreeg overal last van als ik dan een blikje golden power nam ( zonder er bij na te denken ) voelde ik me opeens beter, toen ben ik de link gaan leggen!
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 22:41

Fauve schreef:
Sterkte ermee!

Ik eet minimaal 2 stuks fruit per dag, 3 boterhammen, zuivel, gewoon normaal avondeten en vaak nog 1 gezond tussendoortje. Maar dat is eigenlijk ook gelijk wel alles wat ik eet. Boullion is idd heel goed voor een flauw gevoel, lekker zout. De eerste week dat ik met afvallen bezig was heb ik dat heel veel gedronken, maar heb nu geen boullionblokjes bij me dus kan helaas geen boullion pakken..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:42

Ik ben Bouillon altijd na 2 slokken zat maar het is wel heel goed haha. Ik gebruik dan van die opkikkers.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 22:44

ja die werken ook perfect, lekker zout. Ik heb hier op mn stage wel aspergesoep gevonden, maar daar zitten gelijk bijna 100 calorien in :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:46

Atelier Madame schreef:ja die werken ook perfect, lekker zout. Ik heb hier op mn stage wel aspergesoep gevonden, maar daar zitten gelijk bijna 100 calorien in :P

Is dat een gewone cup a soup? Daar zit ook veel meer in dan in die opkikkers kwam ik laatst achter.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 22:50

Fauve schreef:
Atelier Madame schreef:ja die werken ook perfect, lekker zout. Ik heb hier op mn stage wel aspergesoep gevonden, maar daar zitten gelijk bijna 100 calorien in :P

Is dat een gewone cup a soup? Daar zit ook veel meer in dan in die opkikkers kwam ik laatst achter.

jup, echt zon zakje met gevulde soep. Maar goed 100 calorien is ook nog wel te overleven. Straks eerst maar is lekker eten.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 22:51

Beter dan duizelig zijn!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 4 jul 2011 - 22:56

Dat is nu gelukkig wel over. ben gewoon behoorlijk futloos...
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 23:09

Atelier Madame schreef:Dat is nu gelukkig wel over. ben gewoon behoorlijk futloos...

Hopelijk helpt het smile

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 4 jul 2011 - 23:11

hmm het zou natuurlijk kunnen liggen aan of slaaptekort/geen ritme, of het dieten, of een combi ervan.
je gaf zelf al aan dat je behoefte hebt aan 8 uur slaap per nacht, terwijl je pas om 12 uur naar bed gaat en er om half 7 weer uit moet, dat is ruim 6 uurtjes slaap... en dat x paar keer in de week. tel maar uit;)
ik werk zelf ook onregelmatig, en merk dat dat idd wel opbreekt. als ik 3x achter elkaar vroeg mn bed uit moet dan voel ik dat zeker, terwijl mn vriend altijd op da tijdstip eruit moet en nergens last van heeft. en als ik dan een late dienst of vrij heb, dan lig ik zeker tot 9 uur in bed.
een ritme opbouwen kan voor jou moeilijk zijn, maar ik zou dan wel iets eerder naar bed gaan.
en qua dieet heb je hierboven al genoeg kunnen lezen;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 4 jul 2011 - 23:41

Eerder naar bed gaan is geen optie? En dieeten zou ik even mee wachten totdat je stage afgelopen is. Je kan al je voedingsstoffen nu wel gebruiken. Sporten zou ik ook even minderen. Dat kan allemaal wel weer als je je stage af hebt gerond lijkt me?

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 5 jul 2011 - 1:42

James schreef:Eerder naar bed gaan is geen optie? En dieeten zou ik even mee wachten totdat je stage afgelopen is. Je kan al je voedingsstoffen nu wel gebruiken. Sporten zou ik ook even minderen. Dat kan allemaal wel weer als je je stage af hebt gerond lijkt me?
Jawel, maar ik kan gewoon moeilijk in slaap komen savonds, ben echt een avondmens.
Na mijn stage ga ik gelijk op vakantie. dus daarom wilde ik er graag een paar kilo vanaf angel
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud