Chronisch moe/ slaaptekort...
+21
Julia
PapillonRose
Pineco
Razz
Vixen
Wennes
Limburg85
Pompoen
Snoes
Susan
Parisienne
Silke
Luce
PiP
Thunder
Mom-Of-3
Tania
Caroow
Laurientje
Linda
Printje
25 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Chronisch moe/ slaaptekort...
Aan de ene kant doe ik het mezelf aan want ga over het algemeen te laat naar bed en werken de laatste schoolweken ook niet helemaal mee. Maar vandaag ook met een collega (ook mama van jonge kindjes) over gehad en wij zijn gewoon allebei (momenteel) chronisch moe. Echt die gebroken nachten, vroeg wakker, te druk op school, te druk thuis ik word gek ervan. En aardiger/gezelliger word ik er ook niet van.
Accepteren klinkt enorm leuk maar ook daar ben ik na 10x N goed leggen in bed wel klaar mee.
Nog een weekje een geweldige feest laatste schoolweek, en ik ben gesloopt en klaar voor vakantie waarin ik hopelijk ergens rust vind.
Genoeg geklaagd, wie is er nog meer chronisch moe voor haar gevoel?
Accepteren klinkt enorm leuk maar ook daar ben ik na 10x N goed leggen in bed wel klaar mee.
Nog een weekje een geweldige feest laatste schoolweek, en ik ben gesloopt en klaar voor vakantie waarin ik hopelijk ergens rust vind.
Genoeg geklaagd, wie is er nog meer chronisch moe voor haar gevoel?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Chronisch moe/ slaaptekort...
Ik meld me!!
Ik hoop dat we gauw 2 jaar verder zijn. Daar hou ik me steeds aan vast.
Ik hoop dat we gauw 2 jaar verder zijn. Daar hou ik me steeds aan vast.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pff vertel mij wat na 15 maanden geen nacht doorslapen door dochter en een zoontje die elke ochtend tussen 5 en 6 naast je bed staat.. Gaaaapp
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Wil ze niet tussen jullie in slapen? Of gaat dat heel erg tegen je principes in? Even 1 nachtje in het weekend geen wekker zetten en lekker met zijn drieën (of vieren natuurlijk) in bed, lekker uitrusten.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Niet meer, maar ik weet wel precies hoe je je voelt. Ik ging ook altijd te laat naar bed maar als ze dan eindelijk even sliepen vond ik het zo lekker om tijd voor mezelf te hebben.
Nog even doorbijten dan heb je lekker vakantie. Probeer dan ook echt even tijd voor jezelf te hebben. Gaan R en N dan naar de opvang? Dan heb je af en toe even lekker rust om te doen wat je wilt.
Ik dacht altijd als ik me zo voelde "volgend jaar gaat het vast beter". En gelukkig was dat ook zo, deze periode gaat voorbij ook voor jou. En dan ga je je slaap extra waarderen
Nog even doorbijten dan heb je lekker vakantie. Probeer dan ook echt even tijd voor jezelf te hebben. Gaan R en N dan naar de opvang? Dan heb je af en toe even lekker rust om te doen wat je wilt.
Ik dacht altijd als ik me zo voelde "volgend jaar gaat het vast beter". En gelukkig was dat ook zo, deze periode gaat voorbij ook voor jou. En dan ga je je slaap extra waarderen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ikke, en dan slaapt de jongste nog wel door. Ik ben weer begonnen met werken sinds 2 weken dus vroeg op en dan toch laat naar bed vanwege de laatste voeding.
En de oudste is nu na 2 weken bijna van de waterpokken af, maar nu heeft de middelste het en het lijkt erop dat de jongste het ook krijgt.
En de oudste is nu na 2 weken bijna van de waterpokken af, maar nu heeft de middelste het en het lijkt erop dat de jongste het ook krijgt.
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
R ligt regelmatig tussen ons in maar N vind ik daar nog te klein voor. Ze draait me veel te veel en belandt dan, ben ik bang, onder het dekbed bij het voeteneind ofzo.
Linda; dat is ook mijn mantra ooit ooit ooit zal ik s'nachts weer slapen. Maar dan ga ik wraak nemen en ga ik snachts ook vragen om de Ipad, wil ik snachts ook echt perse naar de Woezel en Pipfilm kijken, wil ik nog eeeeeeeeeeeeeeen kusje..
Linda; dat is ook mijn mantra ooit ooit ooit zal ik s'nachts weer slapen. Maar dan ga ik wraak nemen en ga ik snachts ook vragen om de Ipad, wil ik snachts ook echt perse naar de Woezel en Pipfilm kijken, wil ik nog eeeeeeeeeeeeeeen kusje..
Printje- Lady Post-a-lot
Tania; ja ze gaan dan gewoon nog naar de opvang, ik ga dan een slaapdag inlassen (das het plan nu, in theorie race ik meestal nog gewoon verder...)
N sliep heel goed maar die draait echt zo in bed dat ze helemaal vast ligt en dus wakker wordt. Ze kan rollen maar op een bijzondere wijze kan ze snachts opeens niet meer van buik naar rug rollen, zeer irritant.
N sliep heel goed maar die draait echt zo in bed dat ze helemaal vast ligt en dus wakker wordt. Ze kan rollen maar op een bijzondere wijze kan ze snachts opeens niet meer van buik naar rug rollen, zeer irritant.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:R ligt regelmatig tussen ons in maar N vind ik daar nog te klein voor. Ze draait me veel te veel en belandt dan, ben ik bang, onder het dekbed bij het voeteneind ofzo.
Haha als R 17 is en met een kater in bed ligt ga jij zeuren om een kusje Lijkt me geniaal.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ja, present! Wij slapen inmiddels al bijna 4 jaar slecht 's nachts.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
*steekt haar hand op*
Zo herkenbaar en ook ik doe het grotendeels mezelf aan...
Ik zou nu ook op bed kunnen liggen, maar ik zit ook nog zo lekker op de bank
Ik zou ook oppas kunnen regelen(wat ik heel soms ook doe) en even aan mezelf kunnen denken, maar vind dat zo moeilijk en voel me bezwaard.
Poosje terug ben ik ook naar de ha geweest, hopend dat het gewoon een tekort aan iets zou zijn, maar helaas/gelukkig was alles perfect! conclusie ha: oververmoeid, recept: kinderen vaker uit handen/te logeren geven...
Ik kijk dan ook enorm uit naar de vakantie! nog 5 weekjes!!!
Zo herkenbaar en ook ik doe het grotendeels mezelf aan...
Ik zou nu ook op bed kunnen liggen, maar ik zit ook nog zo lekker op de bank
Ik zou ook oppas kunnen regelen(wat ik heel soms ook doe) en even aan mezelf kunnen denken, maar vind dat zo moeilijk en voel me bezwaard.
Poosje terug ben ik ook naar de ha geweest, hopend dat het gewoon een tekort aan iets zou zijn, maar helaas/gelukkig was alles perfect! conclusie ha: oververmoeid, recept: kinderen vaker uit handen/te logeren geven...
Ik kijk dan ook enorm uit naar de vakantie! nog 5 weekjes!!!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja Caroow, dat hebben man en ik bedacht toen we voor de 1088237287x wakker werden op een nacht. Ons plan is; R komt terug van het stappen, we wachten totdat hij bijna slaapt en dan komen wij: R ik wil nog een knuffel, ik wil bij jou slapen, ik wil op de Ipad, ik wil nog een kusje. whahahaha ze krijgen alles terug:lol:
Printje- Lady Post-a-lot
Hahaha echt te grappig.
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:Hahaha echt te grappig.
Over 17 jaar, ongeveer, krijg je een update hoe R het vindt hahahaha. En dit ga ik ook echt serieus een keer doen denk ik tegen die tijd.
Printje- Lady Post-a-lot
Hoeveel dagen gaan ze dan naar de opvang? Want dan kun je misschien 1 vaste dag houden waarop je niks doet. Dan hoef je niet echt te slapen maar kun je ook gewoon lekker op de bank hangen met een leuke serie ofzo. Gewoon iets waar je van ontspant.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik ben benieuwd!
Caroow- Lady Post-a-lot
1 dag in de week. Op zich zijn de dagen niet echt zwaar ofzo, ik ben wel altijd bezig maar rustig zitten is toch al niet zo mijn ding. Maar die nachten, in combi met laatste schoolweken maakt het gewoon zo zwaar af en toe.
Ik heb het al vaker gezegd maar voor de nachten mogen ze voor mij echt een mute-knop of een uitknop hebben. Wakker worden vind ik niet erg als het maar 1x is ofzo maar 10x op een nacht...daar word ik echt zo sjag van.
Ik heb het al vaker gezegd maar voor de nachten mogen ze voor mij echt een mute-knop of een uitknop hebben. Wakker worden vind ik niet erg als het maar 1x is ofzo maar 10x op een nacht...daar word ik echt zo sjag van.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik meld me ook.
Al moet ik zeggen dat het de laatste week een stuk beter gaat *afkloppen*.
We hebben haar bed naast dat van ons gezet en daar slaapt ze nu in ipv tussen ons in. De laatste weken was haar favoriete slaaphouding dwars in bed met haar hoofd in papa's rug en haar voeten in mijn gezicht. Resultaat was dat ik minimaal 5x per nacht wakker geschopt werd en dat was ik echt beu.
Nu in haar eigen bed slaapt ze ineens een stuk rustiger en wij dus ook. Hopelijk kunnen we (en vooral ik want papa slaapt overal doorheen) eindelijk een beetje gaan bijslapen.
Edit: ik ga maar eens starten met bijslapen
Al moet ik zeggen dat het de laatste week een stuk beter gaat *afkloppen*.
We hebben haar bed naast dat van ons gezet en daar slaapt ze nu in ipv tussen ons in. De laatste weken was haar favoriete slaaphouding dwars in bed met haar hoofd in papa's rug en haar voeten in mijn gezicht. Resultaat was dat ik minimaal 5x per nacht wakker geschopt werd en dat was ik echt beu.
Nu in haar eigen bed slaapt ze ineens een stuk rustiger en wij dus ook. Hopelijk kunnen we (en vooral ik want papa slaapt overal doorheen) eindelijk een beetje gaan bijslapen.
Edit: ik ga maar eens starten met bijslapen
Laatst aangepast door Fiwen op vr 21 jun 2013 - 10:00; in totaal 1 keer bewerkt
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Caroow schreef:Ik ben benieuwd!
Jij bent de eerste die het tzt te horen krijgt. Kom ik met puber R en N naar de mac ( dat willen ze vast wel) en dan geef ik je een update, en misschien wel inspiratie tips voor jouw R.
Printje- Lady Post-a-lot
De 1e 9 maanden van B's leven wel. Nu niet meer zo. Maar dat komt wel weer hoor, als nummer 3 zich aandient.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Printje schreef:Caroow schreef:Ik ben benieuwd!
Jij bent de eerste die het tzt te horen krijgt. Kom ik met puber R en N naar de mac ( dat willen ze vast wel) en dan geef ik je een update, en misschien wel inspiratie tips voor jouw R.
Ik ga er niet vanuit dat ik dan nog steeds hamburgers sta te bakken hoor Moet je toch wat eerder komen
Caroow- Lady Post-a-lot
De 2weken dat we thuis zijn gaan de kinderen hier ook naar de opvang.
ze gaan 3 dagen en wou ze eigenlijk 2 dagen brengen, maar misschien gaan ze ook wel alle dagen.
Heb nog zoveel plannen als we kinderloos zijn!
ze gaan 3 dagen en wou ze eigenlijk 2 dagen brengen, maar misschien gaan ze ook wel alle dagen.
Heb nog zoveel plannen als we kinderloos zijn!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ja hier ook sinds de geboorte van de jongste, dus nu zo'n 20 maanden. Heb het advies gekregen ivm mijn gezondheid zo'n 10-12 uur slaap/rust te nemen, maar ik zit maximaal aan de helft en overdag wordt er ook niet meer geslapen door de oudste.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Silke schreef:Ja hier ook sinds de geboorte van de jongste, dus nu zo'n 20 maanden. Heb het advies gekregen ivm mijn gezondheid zo'n 10-12 uur slaap/rust te nemen, maar ik zit maximaal aan de helft en overdag wordt er ook niet meer geslapen door de oudste.
Haha, dat vind ik zo'n vreemd advies ook altijd. Ja eh, als je geen kinderen had, had je waarschijnlijk ook geen slaapgebrek. Ding dong, belletje.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik meld me, al bijna 3 jaar slaaptekort. Ondanks dat zit ik nu toch gezellig in 't café Zonde van m'n vrije tijd om vroeg naar bed te gaan. En ach.. ik weet inmiddels uit ervaring dat een paar avonden slaap inhalen of op tijd naar bed gaan toch helemaal niet werken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: