Rhesusfactor negatief en anti stoffen in bloed
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rhesusfactor negatief en anti stoffen in bloed
.
Laatst aangepast door mama2be op za 19 mei 2012 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Rhesusfactor negatief en anti stoffen in bloed
Normaal krijg je dan toch een prik daarvoor?
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
.
Laatst aangepast door mama2be op za 19 mei 2012 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn oudste is ook een Rhesuskind. Hij heeft de bloedgroep van zijn vader. Ik had nog geen antistoffen en daarom kon ik het laten bij de normale spuiten daarvoor, na de bevalling heb ik ook nog een spuit gehad. Bij mijn tweede zwangerschap kreeg ik met zo'n 30 weken ook een spuit en na de bevalling weer. Mijn tweede heeft mijn bloedgroep.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook een negatieve bloedgroep, man positief. Alle kinderen hebben het bloed van mijn man, dus ik kreeg sowieso met 30 weken zwangerschap altijd anti-D, en na de bevallingen ook alle 3 de keren. Ik had verder niet dat er antistoffen waren aangetroffen geloof ik, dus geen ervaring verder met Leiden enz.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Ik heb ook een negatieve bloedgroep, man positief. Alle kinderen hebben het bloed van mijn man, dus ik kreeg sowieso met 30 weken zwangerschap altijd anti-D, en na de bevallingen ook alle 3 de keren. Ik had verder niet dat er antistoffen waren aangetroffen geloof ik, dus geen ervaring verder met Leiden enz.
Hier precies hetzelfde... dus ook geen ervaring met eventuele volgende stappen. Wanneer krijg je de uitslag en weet je wat er verder gaat gebeuren??
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
pitbullgup schreef:Normaal krijg je dan toch een prik daarvoor?
Vanaf 1 juli 2011 is dat niet meer, je moet zelf bloedprikken nogmaals om de bloedgroep van je kindje te bepalen. Normaliter/vroeger kreeg je een prik voor die antistoffen en namen ze na de bevalling bloed uit de navelstreng om het eea te beslissen.
Gast- Gast
[
Laatst aangepast door mama2be op za 19 mei 2012 - 1:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door mama2be op za 19 mei 2012 - 1:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
mama2be schreef:Famke schreef:_MamaRosa_ schreef:Ik heb ook een negatieve bloedgroep, man positief. Alle kinderen hebben het bloed van mijn man, dus ik kreeg sowieso met 30 weken zwangerschap altijd anti-D, en na de bevallingen ook alle 3 de keren. Ik had verder niet dat er antistoffen waren aangetroffen geloof ik, dus geen ervaring verder met Leiden enz.
Hier precies hetzelfde... dus ook geen ervaring met eventuele volgende stappen. Wanneer krijg je de uitslag en weet je wat er verder gaat gebeuren??
Mijn vriend heeft vanmiddag bloed laten prikken. En nu is het dus even wachten op die uitslag. Ik neem aan dat deze zo gauw mogelijk bekend is. Begin volgende week moet ik weer naar de verloskundige. Ik hoop dat het straks allemaal een beetje meevalt. Maar het klinkt allemaal niet echt fijn. Ik hoop ook niet dat het zover komt dat ons een kindje een bloedtransfusie nodig gaat hebben. Maar als dat wel het geval is, dan is het natuurlijk fijn dat ze zulk soort dingen kunnen. Nu maar afwachten dus en hopen op een goede uitslag.
Spannend allemaal! Ik hoop dat het allemaal wat mee gaat vallen voor jullie. Hou je ons op de hoogte?
Famke- Fluisteraar
Zo dat is wel even schrikken lijkt me!
Ik heb ook een negatieve bloedgroep en dus een prik gehad. Mijn man is ook negatief dus onze dochter ook. Hier zeiden ze trouwens dat het niets uitmaakt of mijn man wel of niet negatief is omdat ze nooit 100% zeker kunnen weten dat hij de vader is Ik moest dus hoe dan ook die prik.
Ik heb ook een negatieve bloedgroep en dus een prik gehad. Mijn man is ook negatief dus onze dochter ook. Hier zeiden ze trouwens dat het niets uitmaakt of mijn man wel of niet negatief is omdat ze nooit 100% zeker kunnen weten dat hij de vader is Ik moest dus hoe dan ook die prik.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
[
Gast- Gast
De opmerking is nogal tactloos, zoiets zeg je toch niet?!
(al blijkt 1 op de 10 baby's niet van de vader te zijn die naast het kraambed staat)
(al blijkt 1 op de 10 baby's niet van de vader te zijn die naast het kraambed staat)
Gast- Gast
Ik heb gisteren een anti-D prik gehad,omdat ik een negatieve bloedgroep heb.
Verder zijn er 3 buisjes bloed afgenomen om te kijken,of ik nu mischien al anti-stoffen aanmaak.
Verder zijn er 3 buisjes bloed afgenomen om te kijken,of ik nu mischien al anti-stoffen aanmaak.
Gast- Gast
Lieveheersbeestje schreef:Ik heb gisteren een anti-D prik gehad,omdat ik een negatieve bloedgroep heb.
Ook voor jou spannend dus. Hopelijk krijg je een goede uitslag. Is het je 1e zwangerschap?
Gast- Gast
ProudMama schreef:De opmerking is nogal tactloos, zoiets zeg je toch niet?!
Idd niet erg tactisch, maar ik kon er wel om lachen toen. De verloskundige dacht dat zelf ook niet hoor, maar zo is hier het protocol. En omdat dus blijkbaar 1 op de 10 baby's niet van de vader is die naast het kraambed staat nemen ze geen risico en gaan ze alleen uit van de bloedgroep van de moeder.
Vancity_girl- Prater
.
Laatst aangepast door mama2be op za 19 mei 2012 - 1:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat is een in elk geval een goed begin, zo'n bericht! Hopen dat het zo blijft!!
Gast- Gast
Fijn dat ze je goed in de gaten houden, en hopen dat de hoeveelheid antistoffen niet toeneemt.
Vancity_girl- Prater
Gelukkig lijkt het tot nu toe mee te vallen en wordt het goed in de gaten gehouden!
Famke- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Leren of stoffen zetel?
» Stoffen stoel reinigen
» stoffen ster hangers
» Welke stoffen stretchen goed mee?
» foammatten onveilig ivm giftige stoffen
» Stoffen stoel reinigen
» stoffen ster hangers