Sapkuur
+8
Beachgirl
SuperGrover
Sterre
Sjonno
Geluk
Zininzon
Atelier Madame
Bliss
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Sapkuur
Beachgirl_24 schreef:Collega van me houdt elke week 1 dag een appeldag.
Eet ze alleen maar appels!
Dat zou ik echt niet een hele dag moeten eten hoor
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Woohoo ik zit nu aan de beschuit met aardbeien Zo fijn om weer te eten, haha. Het lijkt wel alsof ik nu gewoon een beetje raar in mn hoofd word, duizelig ofzo. Vaag. Was vanmorgen exact twee kilo afgevallen; ben benieuwd hoe snel die er weer aan zitten
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
En hoe is je sap kuur uiteindelijk bevallen?
Ik heb ook wel eens een sapkuur gevolgd, ook om te boel van binnen weer een keer op te schonen maar ik moest het echt goed opbouwen. Dit schema moest ik volgen:
dag1: 1 maaltijd vervangen met sap. 2 lichte maaltinden. Veel water/thee tussendoor
dag2: 2 maaltijden vervangen met sap, 1 lichte maaltijd. Veel water/thee tussendoor
dag3: Alleen maar sap. Veel water thee tussendoor en eventueel een opkikker.
dag4: idem als vorige dag
dag5: idem als vorige dag
dag6: idem als vorige dag
dag7: 2 maaltijden vervangen met sap. 1 lichte maaltijd. Veel water/thee tussendoor
dag8: 1 maaltijd vervangen met sap. 2 lichte maaltijden. Veel water/thee tussendoor.
dag 9: lichte maaltijden
dag10: weer 'normaal' eten
Dit omdat je lichaam anders een flinke schock te verdragen krijgt en dan heeft het weinig effect.
Ik was ook ruim 4 kilo afgevallen en deze kwamen er niet meer aan.
Ik heb ook wel eens een sapkuur gevolgd, ook om te boel van binnen weer een keer op te schonen maar ik moest het echt goed opbouwen. Dit schema moest ik volgen:
dag1: 1 maaltijd vervangen met sap. 2 lichte maaltinden. Veel water/thee tussendoor
dag2: 2 maaltijden vervangen met sap, 1 lichte maaltijd. Veel water/thee tussendoor
dag3: Alleen maar sap. Veel water thee tussendoor en eventueel een opkikker.
dag4: idem als vorige dag
dag5: idem als vorige dag
dag6: idem als vorige dag
dag7: 2 maaltijden vervangen met sap. 1 lichte maaltijd. Veel water/thee tussendoor
dag8: 1 maaltijd vervangen met sap. 2 lichte maaltijden. Veel water/thee tussendoor.
dag 9: lichte maaltijden
dag10: weer 'normaal' eten
Dit omdat je lichaam anders een flinke schock te verdragen krijgt en dan heeft het weinig effect.
Ik was ook ruim 4 kilo afgevallen en deze kwamen er niet meer aan.
@applestar: wat voor sapjes heb je gedronken tijdens die kuur? gewoon smoothies en zelf gemaakte sapjes? Lijkt me echt heel lastig vol te houden :p
En raak je niet compleet verstopt?
En raak je niet compleet verstopt?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb 1 keer een citroensapkuur gedaan 2 weken lang en was 10 kilo afgevallen.
Voelde me echt super! Tenminste in de zin van me lijf voelde weer lekker aan, minder last van puistjes etc...
Het enige nadeel was dat je op een gegeven moment weer zin krijgt om iets te knabbelen haha.
Maar echt honger heb je gewoon niet meer na een paar dagen dat verdwijnt gewoon omdat je maag eraan went.
Wat ook niet meewerkte was dat ik nog thuis woonde en de rest dus lekker aan de chips, chocolade en al het lekkers bleef zitten haha logisch natuurlijk, maar dat was wel moeilijk. Al met al vond ik het toch knap van mezelf.
Maar goed door samenwonen, kind gekregen en de nodige stress zitten er weer wat kilo's teveel aan en ik zit erover te denken om het weer te doen.
Voelde me echt super! Tenminste in de zin van me lijf voelde weer lekker aan, minder last van puistjes etc...
Het enige nadeel was dat je op een gegeven moment weer zin krijgt om iets te knabbelen haha.
Maar echt honger heb je gewoon niet meer na een paar dagen dat verdwijnt gewoon omdat je maag eraan went.
Wat ook niet meewerkte was dat ik nog thuis woonde en de rest dus lekker aan de chips, chocolade en al het lekkers bleef zitten haha logisch natuurlijk, maar dat was wel moeilijk. Al met al vond ik het toch knap van mezelf.
Maar goed door samenwonen, kind gekregen en de nodige stress zitten er weer wat kilo's teveel aan en ik zit erover te denken om het weer te doen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Wat moet ik me daarbij voorstellen, alleen maar citroensap drinken?Pussycat schreef:Ik heb 1 keer een citroensapkuur gedaan 2 weken lang en was 10 kilo afgevallen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Wat moet ik me daarbij voorstellen, alleen maar citroensap drinken?Pussycat schreef:Ik heb 1 keer een citroensapkuur gedaan 2 weken lang en was 10 kilo afgevallen.
Zoiets... citroensapkuur
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Die twee kilo zit er bij mij alweer aan, maar ik had de afgelopen dagen een vriendin op bezoek en we hebben ons niet echt ingehouden qua eten (en drank!). Ga vanaf nu maar weer proberen wat gezonder te leven en goed fruit en groente te eten!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Bliss schreef:Ja ik ga zo ook maar eens even in de zon op mijn balkonnetje zitten denk ik, al heb ik in huis nog genoeg te doen. Gisteren de hele dag mijn badkamer staan poetsen en ik heb al twee keer een kozijn geschilderd, dus echt rust heb ik niet genomen. Morgen wil ik nog even de stad in, dus ik denk dat ik daarvoor maar weer iets ga eten. Wat rijst ofzo, dat is in elk geval licht verteerbaar. Een week zou ik écht niet trekken joh! Daarvoor hou ik ook gewoon te veel van eten
Mijn vriendin doet het al jaren 2x per jaar een week! Ik vind het zo knap van haar. Ik wil ook nog steeds een keer een kuur van 5 dagen doen, maar het komt er steeds niet van. Mijn vriendin raadt ook aan dit in een vakantie te doen, niet als je gewoon naar je werk moet.
Laatst aangepast door Jen_ op di 12 jul 2011 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik wil het ook wel eens doen. Maar dan wel echt allemaal verschillende groenten en fruitsappen. Maar ik heb geen idee of ik het vol kan houden als mijn man gewoon een lekker maaltje heeft.
Misschien dat ik dan wel gewoon een combi doe: overdag groenten en fruit sappen en 's avonds een gevulde salade met noten en verschillende groenten. Dat lijkt me wel vol te houden :-)
Misschien dat ik dan wel gewoon een combi doe: overdag groenten en fruit sappen en 's avonds een gevulde salade met noten en verschillende groenten. Dat lijkt me wel vol te houden :-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: