Sapkuur
+8
Beachgirl
SuperGrover
Sterre
Sjonno
Geluk
Zininzon
Atelier Madame
Bliss
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Sapkuur
Wie heeft dit wel eens gedaan? Ik heb het me ineens in mn hoofd gehaald vorige week en ga het de komende dagen doen. Ik ben pas verhuisd en heb de laatste tijd ERG slecht gegeten, dus het leek me wel goed om eens een paar daagjes te detoxen. Ik heb alleen erg vaak honger en vraag me af of ik het überhaupt vol kan houden! Heb gisteren bij de natuurwinkel allemaal ranzige sapjes gehaald: wortel-fruitsap, groentecocktailsap en een soort appelsap. Daarnaast nog twee soorten thee en groentebouillon, voor als ik het echt niet uithou.
Het idee is om dit sowieso twee dagen vol te houden en als dat goed gaat, dan ook de woensdag er nog bij. Ben erg benieuwd!
Het idee is om dit sowieso twee dagen vol te houden en als dat goed gaat, dan ook de woensdag er nog bij. Ben erg benieuwd!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Sapkuur
Mss net anders, maar vroeger als Ik een paar kilo kwijt wilde begon Ik altijd met een fruitdag: alleen maar fruit eten overdag en savonds een salade. Tis pittig, je hebt honger, en vaak koppijn door de giffen de vrijkomen. Maar het is vaak wel een goede omschakeling om gewicht te verliezen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
ohh ik ben ook heel benieuwd hoe je het gaat vinden!
Doe je het om af te vallen of alleen voor de detox?
Ik heb t net even gegoogled en daar staat dat je vaak snel over de honger heenbent.
Het lijkt mij eigenlijk ook wel wat..!
Doe je het om af te vallen of alleen voor de detox?
Ik heb t net even gegoogled en daar staat dat je vaak snel over de honger heenbent.
Het lijkt mij eigenlijk ook wel wat..!
Gast- Gast
Nou, ik wil ook wel afvallen, maar heb niet zozeer de indruk dat ik dat hiermee ga bereiken. Er zal wel iets af gaan, maar dat zit er daarna zo weer aan denk ik. Wel hoop ik dat ik daarna weer wat bewuster ga eten. Voor nu ga ik eerst voor de reiniging van de inwendige mens
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik heb vorige week 3 dagen op soep en vla gezeten omdat ik mijn darmen moest ontlasten wegens een ontsteking.
Ben ruim 2 kilo afgevallen in die 3 dagen...
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik verwacht ook wel af te vallen, maar niet structureel lijkt me. Tot nu toe gaat t nog goed Wortel-fruitsap viel mee, leek een beetje op multivitaminedrank. Straks ga ik die andere proberen, die lijkt me wel echt smerig!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik heb dit weleens gedaan en het was voor mij alleen goed vol te houden omdat ik die dagen niet echt veel hoefde te doen (had ik zo ingepland), maar dat komt misschien ook omdat ik zelfs met mijn dagelijkse eetpatroon altijd al supertrillerig wordt als ik 2,5 uur niets eet, mijn lichaam is gewoon verwend geloof ik
Ik gebruikte er trouwens ook Berry Blaster bij, dit werkt ook heel reinigend - helemaal als je de neiging hebt weleens een biertje/wijntje teveel te drinken, want het werkt vooral reinigend en herstellend voor je lever.
Succes met je sapkuur!
Ik gebruikte er trouwens ook Berry Blaster bij, dit werkt ook heel reinigend - helemaal als je de neiging hebt weleens een biertje/wijntje teveel te drinken, want het werkt vooral reinigend en herstellend voor je lever.
Succes met je sapkuur!
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
http://www.vitamins.nl/berry.blaster.htm
Ik heb geen aandelen in Berry Blaster hoor, haha, maar ik vind het gewoon een goed product en op deze site staan ook een hoop detoxtips - vond het zelf heel nuttig en leerzaam.
Ik heb geen aandelen in Berry Blaster hoor, haha, maar ik vind het gewoon een goed product en op deze site staan ook een hoop detoxtips - vond het zelf heel nuttig en leerzaam.
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Ja ik word ook altijd heel snel trillerig, dus dit is wel een uitdaging. Heb nu ook wel echt honger eigenlijk! Net dat groentesap geprobeerd: GADVER! Te smerig, dat ga ik dus niet drinken. Ik hou het wel bij wortel-fruitsap en appel-perensap en thee en water. Morgen nog maar een fles erbij halen. Ik zal eens even op die site kijken!
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik zou als ik jouw was je neus gewoon dichthouden. Groentesap is echt heel erg gezond!! (nog beter dan fruitsap omdat daar natuurlijk veel suikers inzitten)
Gast- Gast
Punk'd schreef:Ik zou als ik jouw was je neus gewoon dichthouden. Groentesap is echt heel erg gezond!! (nog beter dan fruitsap omdat daar natuurlijk veel suikers inzitten)
Ik waag straks nog één poging, maar dan leng ik het wel aan met water. En anders blijft het bij wortel-fruitsap. Heb nog wel groentebouillon trouwens, denk dat dat mn avondmaaltijd maar wordt
Bliss- Lady Post-a-lot
Echt goed je neusdichtknijpen en direct slikken (en doordrinken, verstand op nul) haha. Werkt als een tierelier. Daarna wel snel een glas water om die nasmaak weg te spoelen.
Gast- Gast
haha ik moest echt lachen om jullie beschrijvingen
Is het trouwens niet gewoon makkelijker om die sapjes zelf te maken in de blender? Lijkt me sowieso wel een stukje goedkoper
Is het trouwens niet gewoon makkelijker om die sapjes zelf te maken in de blender? Lijkt me sowieso wel een stukje goedkoper
Atelier Madame- Ratel
Zininzon schreef:Ik heb vorige week 3 dagen op soep en vla gezeten omdat ik mijn darmen moest ontlasten wegens een ontsteking.
Maar zitten die kilo's er dan niet meteen weer aan? Ik val altijd af als ik ziek ben, leef dan op crackers en thee maar als ik dan weer normaal ga eten zitten de kilo's er in no-time weer bij
Sjonno- Fluisteraar
- Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10
Poehh ik kan niet zeggen dat het makkelijk is. Heb steeds honger en denk alleen maar aan eten Denk dat ik die woensdag maar skip, dit is niet echt iets voor mij. De volgende keer doe ik ook gewoon een fruitdag, dat lijkt me prima vol te houden!
Bliss- Lady Post-a-lot
Hoe gaat het vandaag? Ik heb over een paar weken ook wat dagen vrij en nog weinig gepland, en ik denk er vaker aan om gezonder te gaan leven. Dit zou een goede start zijn denk ik! Alleen een beetje jammer dat mijn verhuizing daarna nog komt, dat worden juist een paar weken slecht eten ;-)
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Het gaat nu weer beter! Het gaat echt met ups en downs een beetje, het ene uur heb ik honger en t volgende uur gaat t wel weer. Maar heb het idee dat het nu een beetje aan het stabiliseren is.
Ik moet ook nog zien in hoeverre ik er hierna een gezonde leefstijl op nahoud, want ik heb vakantie en dat betekent in mijn geval vaak niet al te best eten. Daarbij komt er donderdag t/m zondag een vriendin hier en zullen er de nodige drankjes (en sigaretjes) doorheen gaan denk ik
Maar ja, zo'n sapkuur kan nooit kwaad natuurlijk. Ben trouwens een kilo afgevallen sinds gisteren
Ik moet ook nog zien in hoeverre ik er hierna een gezonde leefstijl op nahoud, want ik heb vakantie en dat betekent in mijn geval vaak niet al te best eten. Daarbij komt er donderdag t/m zondag een vriendin hier en zullen er de nodige drankjes (en sigaretjes) doorheen gaan denk ik
Maar ja, zo'n sapkuur kan nooit kwaad natuurlijk. Ben trouwens een kilo afgevallen sinds gisteren
Bliss- Lady Post-a-lot
Hmm nee, t gaat toch nog mer ups en downs. Nu weer een beetje slapjes, maar ben ff naar een paar winkels. Thuis maar weer een sapje nemen.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik heb er net even wat over opgezocht, ze raden inderdaad aan om zoveel mogelijk rust te nemen in die dagen. Je kunt je er ook behoorlijk beroerd van gaan voelen als de gifstoffen vrij gaan komen. Maar daarna is het heel heilzaam, om je toch wat moed in te spreken . Op die site raden ze je aan om 1 a 2 keer per jaar zo'n kuur van een week (!!!) te doen. Volgens mij kan je me dan opvegen, maar een paar dagen is wel een keer het proberen waard.
Succes!
Succes!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
ik vind het knap van je hoor! Mennn het lijkt me echt super lastig. Maar ja aan de andere kant, je lichaam is wel weer helemaal vit. Misschien een idee voor mij na mijn moeheidstopic
Atelier Madame- Ratel
Ja ik ga zo ook maar eens even in de zon op mijn balkonnetje zitten denk ik, al heb ik in huis nog genoeg te doen. Gisteren de hele dag mijn badkamer staan poetsen en ik heb al twee keer een kozijn geschilderd, dus echt rust heb ik niet genomen. Morgen wil ik nog even de stad in, dus ik denk dat ik daarvoor maar weer iets ga eten. Wat rijst ofzo, dat is in elk geval licht verteerbaar. Een week zou ik écht niet trekken joh! Daarvoor hou ik ook gewoon te veel van eten
Bliss- Lady Post-a-lot
In 'The truth about food' was ooit een aflevering over detoxen. Het scheen echt geen klap te doen voor je lichaam, in positieve zin. Was wel een grappige aflevering, eens kijken of ik hem ergens kan terugzien.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb me trouwens niet meer aan dat groentesap gewaagd, jak!
Bliss- Lady Post-a-lot
Collega van me houdt elke week 1 dag een appeldag.
Eet ze alleen maar appels!
Eet ze alleen maar appels!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Oh dat zou ook wel wat voor mij zijn, ik hou van appels (eet er elke werkdag twee), maar niet elke week!
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: