Overdrachtsbelasting maatregel!
+7
Juutjepetuutje
Bliss
Shisha
Linda
Atelier Madame
Zora
Lady4
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Overdrachtsbelasting maatregel!
Bliss, het bouwdepot staat hier verder los van toch? Ik hoef nu minder overdrachtsbelasting te betalen, dus mijn hypotheeklast wordt lager. Maar het bouwdepot behoud ik wel gewoon, omdat ik het geld niet op mijn rekening gestort krijg ofzo.
Juutjepetuutje, dat is echt zuur! 1dag..
Juutjepetuutje, dat is echt zuur! 1dag..
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn collega heeft het vannacht even voor me uitgezocht en het is toch dat je het geld op je rekening gestort krijgt, wanneer je het voorlopig koopcontract of de koopakte al hebt getekend. Hypotheekverstrekkers zullen de hypotheek namelijk niet meer aanpassen en dus krijg je het geld teruggestort op je bankrekening.
Dit heeft voordelen, want je kunt zelf bepalen wat je met het geld gaat doen:
- deel van de hypotheek versneld aflossen (wel checken of je dit boetevrij mag doen!)
- je huis opknappen cq verbouwen
- bouwdepot gelijk aflossen
- sparen
- een andere auto kopen
- mooie reis boeken
- etc
Edit, ik zie net dat Ostara ook al een soortgelijke geplaatst had. Wijdt het maar aan de nachtdienst!
Dit heeft voordelen, want je kunt zelf bepalen wat je met het geld gaat doen:
- deel van de hypotheek versneld aflossen (wel checken of je dit boetevrij mag doen!)
- je huis opknappen cq verbouwen
- bouwdepot gelijk aflossen
- sparen
- een andere auto kopen
- mooie reis boeken
- etc
Edit, ik zie net dat Ostara ook al een soortgelijke geplaatst had. Wijdt het maar aan de nachtdienst!
Lady4- Ratel
Een andere collega zei net dat je het geld wel aan je huis moet besteden. Dat vind ik op zich raar. Men besluit dat je minder hoeft te betalen, dus met het geld wat je uiteindelijk bespaart, moet je toch ook mogen doen wat je zelf wilt? Of zie ik dat nou zo verkeerd?
Het zal met de tijd allemaal wel wat duidelijker worden, ik ga nu slapen!
Het zal met de tijd allemaal wel wat duidelijker worden, ik ga nu slapen!
Lady4- Ratel
Pff zuur!! Wij zij gisteren gepasseerd, nieuwbouwhuis geldt dus in de regel geen overdrachtsbelasting op. Maar wat had de notaris het druk! Niemand wilde passeren natuurlijk gisteren, maar het moest toch.. dus uiteindelijk stond de telefoon roodgloeiend, al die mensen die een andere passeerdatum wilde en mensen die pas gepasseerd waren!!
Maar goed, wij zijn officieel eigenaren van een schitterend huis!!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
2CKC2 schreef:
En daar gaat het om toch?!!
Poeh... hier is het nog wel even spannend. De hypotheekverstrekker doet enorm moeilijk over het rondkrijgen van de financiën. Wij hebben ouderschapsverlof opgenomen dus verdienen we nu tijdelijk een heel stuk minder. Onze werkgevers hebben gewoon een werkgeversverklaring getekend over ons volledige loon, maar daar gaat de hypotheekverstrekker niet mee akkoord... Gezeik...
Als ze uitgaan van ons (super weinige) loon op dit moment komen we € 8500,- te kort. En dat is nét het bedrag wat we uitsparen met deze regeling van de overdrachtsbelasting.. Arghhh.... Spannend dus..
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hadden ze dit niet een half jaar eerder kunnen bedenken?!?!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb net even telefonisch contact gehad met mijn hypotheekverstrekker (Rabo) omdat ik nog wat vragen had. Als ik het allemaal goed begrepen heb, zijn dit de nieuwe regels:
Als je een hypotheek hebt afgesloten met NHG dan krijg je het geld in principe niet contant, maar wordt het in mindering gebracht op de hypotheek:
- Alleen de mensen die voor 1 juli hun akte hebben laten passeren krijgen het geld wel contant terug.
- Teken je tussen 1 juli en 1 augstus dan hoeft je hypotheek niet perse aangepast worden, maar moet je het geld wel gebruiken om in je huis te investeren.
- Teken je op (ik) of na 1 augustus dan wordt er een nieuwe hypotheekofferte gemaakt, waarop het bedrag in mindering is gebracht.
Ik ben héél blij dat ik binnen de regeling val en dat in mijn geval de hypotheeklast dus naar beneden gaat, maar stiekem had ik het ook wel heel fijn gevonden het geld gewoon op mijn rekening te krijgen..
Als je een hypotheek hebt afgesloten met NHG dan krijg je het geld in principe niet contant, maar wordt het in mindering gebracht op de hypotheek:
- Alleen de mensen die voor 1 juli hun akte hebben laten passeren krijgen het geld wel contant terug.
- Teken je tussen 1 juli en 1 augstus dan hoeft je hypotheek niet perse aangepast worden, maar moet je het geld wel gebruiken om in je huis te investeren.
- Teken je op (ik) of na 1 augustus dan wordt er een nieuwe hypotheekofferte gemaakt, waarop het bedrag in mindering is gebracht.
Ik ben héél blij dat ik binnen de regeling val en dat in mijn geval de hypotheeklast dus naar beneden gaat, maar stiekem had ik het ook wel heel fijn gevonden het geld gewoon op mijn rekening te krijgen..
Lady4- Ratel
Wij krijgen ook op 1 aug de sleutel. We hebben vandaag de nieuwe akte getekend.
Bij ons is het bedrag in mindering gebracht op het aflossingsvrije gedeelte van de hypotheek. Als je er voor kiest om het van bijv. je spaarhypotheek te halen, dan zou er ook een nieuwe levensverzekering aangevraagd moeten worden en nu hoeft dat dus niet. Ik vind het wel prettig zo, ipv van 50% is het aflossingsvrije gedeelte nu 40%.
Bij ons is het bedrag in mindering gebracht op het aflossingsvrije gedeelte van de hypotheek. Als je er voor kiest om het van bijv. je spaarhypotheek te halen, dan zou er ook een nieuwe levensverzekering aangevraagd moeten worden en nu hoeft dat dus niet. Ik vind het wel prettig zo, ipv van 50% is het aflossingsvrije gedeelte nu 40%.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij passeren ook op 1 augustus, en houden wel het geld nu over . We zouden de overdrachtsbelasting grotendeels van spaargeld betalen, en dat hoeft dus nu niet. De hypotheek blijft ongewijzigd. Ik ben daar heel erg blij mee!!
Nu ik dit lees moet ik even goed kijken of ABN de hypotheek niet automatisch toch aanpast... Maar dat zou erg ingewikkeld worden met onze spaarhypotheek.
Ik moest ook al aan je denken Bliss, en ook vrienden van ons hebben net pech. Balen!
Nu ik dit lees moet ik even goed kijken of ABN de hypotheek niet automatisch toch aanpast... Maar dat zou erg ingewikkeld worden met onze spaarhypotheek.
Ik moest ook al aan je denken Bliss, en ook vrienden van ons hebben net pech. Balen!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Baaaaahh kan ik me ook afmelden voor dit topic?? Ik wil er niet meer aan herinnerd worden
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Dat kan hoor Bliss
Ik vind het rot voor je, bedenk aan de andere kant dat het je op maandbasis misschien 12 euro gescheelt had. Hopelijk is dat een troost. Daarom was ik ook zo blij dat het er in eerste instantie op leek dat ik het geld contact zou krijgen. Dan is het wél een flink bedrag en dat ga ik voorlopig echt niet meer bij elkaar sparen..
Ik vind het rot voor je, bedenk aan de andere kant dat het je op maandbasis misschien 12 euro gescheelt had. Hopelijk is dat een troost. Daarom was ik ook zo blij dat het er in eerste instantie op leek dat ik het geld contact zou krijgen. Dan is het wél een flink bedrag en dat ga ik voorlopig echt niet meer bij elkaar sparen..
Lady4- Ratel
Nee het kan helaas niet, zolang er gepost wordt in dit topic, blijft ie bovenaan mijn berichten staan
Ik ga me dat dan maar bedenken idd!
Ik ga me dat dan maar bedenken idd!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: