Overdrachtsbelasting maatregel!
+7
Juutjepetuutje
Bliss
Shisha
Linda
Atelier Madame
Zora
Lady4
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Overdrachtsbelasting maatregel!
Als het allemaal goed gaat stemt de Tweede Kamer morgen voor het voorstel om, gedurende een jaar, de overdrachtbelasting voor starters van 6 procent naar 2 procent te verlagen.
Ik heb zonet even wat op internet gezocht en vond dit op rtlnieuws.nl:
Bij de notaris
Voor de duidelijkheid: de maatregel geldt ook voor kopers die wel een voorlopig koopcontract hebben getekend, maar nog niet voor de overdracht van de woning bij de notaris zijn geweest.
Als dit daadwerkelijk zo is, dan heb ik heel veel geluk en val ik ook onder deze regeling. Ik heb namelijk het voorlopig koopcontract al getekend maar de akte zal pas 1 augustus passeren bij de notaris. Ik heb het even uitgerekend en als het daadwerkelijk doorgaat, scheelt het mij 5490 euro. Ik ben voorzichtig blij!
De maatregel zal met terugwerkende kracht tot 15 juni worden ingevoerd, dus iedereen die vanaf die datum bij de notaris heeft getekend, heeft hier recht op.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/06_juni/30/binnenland/overdrachtsbelasting-woningen-verlaagd.xml
Ik heb zonet even wat op internet gezocht en vond dit op rtlnieuws.nl:
Bij de notaris
Voor de duidelijkheid: de maatregel geldt ook voor kopers die wel een voorlopig koopcontract hebben getekend, maar nog niet voor de overdracht van de woning bij de notaris zijn geweest.
Als dit daadwerkelijk zo is, dan heb ik heel veel geluk en val ik ook onder deze regeling. Ik heb namelijk het voorlopig koopcontract al getekend maar de akte zal pas 1 augustus passeren bij de notaris. Ik heb het even uitgerekend en als het daadwerkelijk doorgaat, scheelt het mij 5490 euro. Ik ben voorzichtig blij!
De maatregel zal met terugwerkende kracht tot 15 juni worden ingevoerd, dus iedereen die vanaf die datum bij de notaris heeft getekend, heeft hier recht op.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2011/06_juni/30/binnenland/overdrachtsbelasting-woningen-verlaagd.xml
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Overdrachtsbelasting maatregel!
En als het ingaat heeft het nog een terugwerkende kracht van een week. Wij hebben hem gisteren getekend. Dus hier zijn wij ook voorzichtig blij.
Gast- Gast
Goed nieuws dames! Jullie hebben net mazzel dan!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Dat is dan echt een heerlijk bedrag wat wij terug krijgen. Wij zijn al stiekem aan het dagdromen wat wij dan meteen willen doen aan het huis.
Gast- Gast
Echt super fijn voor jullie! Alleen balen als je er net buiten valt, Mja das altijd ze moeten ergens een grendms trekken
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik ben erg benieuwd of het daadwerkelijk doorgaat. En of er geen haken en ogen aan zitten.
Het zou ons € 8500,- schelen, dat zou wel erg lekker zijn!!
Het zou ons € 8500,- schelen, dat zou wel erg lekker zijn!!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ostara, ik vraag me af of je het handje contantje krijgt. Wordt het niet gewoon van de hypotheek afgetrokken, zodat je maandlast verminderd?
Lady4- Ratel
Lijkt mij inderdaad dat het van je beoogde hypotheekbedrag af gaat.
Linda- Ratel
Dat weet ik eigenlijk niet. Misschien dat je het wel op je bankrekening gestort krijgt.
Bij ons was het vorig jaar zo toen we bij de notaris waren dat alle kosten (inc bouwdepot) op een rij stonden in een linkerkolom. In de rechterkolom stond het totale hypotheekbedrag en dat was net iets hoger dan het bedrag in de linkerkolom en dat verschil kregen we op onze rekening gestort.
Bij ons was het vorig jaar zo toen we bij de notaris waren dat alle kosten (inc bouwdepot) op een rij stonden in een linkerkolom. In de rechterkolom stond het totale hypotheekbedrag en dat was net iets hoger dan het bedrag in de linkerkolom en dat verschil kregen we op onze rekening gestort.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ja, dat hebben wij straks ook. Maar dat is gewoon je eigen geld. Want in totaal leen je wel dat bedrag bij de bank wat in de rechterkolom staat.
En met de overdrachtsbelasting gaat er gewoon minder geld naar de belasting. Lijkt mij tenminste..
En met de overdrachtsbelasting gaat er gewoon minder geld naar de belasting. Lijkt mij tenminste..
Linda- Ratel
Sisha, ik weet niet of je het over een groot bedrag hebt. Maar je moet wel even oppassen daarmee. Je krijgt namelijk op het moment hypotheekrente aftrek over dat bedrag, maar dat mag eigenlijk niet. Tenzij je het in je huis hebt gestopt en je bonnetjes kan overhandigen.
Het hoeft niet dat ze er naar vragen, maar het zou wel kunnen.
Het hoeft niet dat ze er naar vragen, maar het zou wel kunnen.
Linda- Ratel
Het ging bij ons om een paar honderd euro en dat hebben we wel voor het huis gebruikt ja.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ahhh NEE!! Ik ben 1 juni bij de notaris geweest, dus val ik er net buiten?? En dat terwijl ik een paar financiële tegenvallers heb en een extraatje HEEL goed kan gebruiken
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Nou, het is er doorheen!! Jeej! Met terugwerkende kracht vanaf 15 juni.
Bliss, je valt er inderdaad net buiten, balen zeg!
Bliss, je valt er inderdaad net buiten, balen zeg!
Linda- Ratel
Bliss, voor jou is het echt balen ja. Moest al aan je denken. Maar dit had je echt niet kunnen voorzien, het is zo snel besloten ineens.
Lady4- Ratel
Hebben jullie ook net voor 15 juni getekend?Lize schreef:Wij kregen er ook een 'zuur' gevoel van
Lady4- Ratel
Wij weten nog niet hoe het wordt uitbetaald. Hebben geprobeerd te bellen met de notaris maar die had het heel erg druk. Maandag weten wij vast meer. Vanavond komt het in één vandaag, misschien dat daar wordt verteld hoe het gaat.
Gast- Gast
Lady4 schreef:Hebben jullie ook net voor 15 juni getekend?Lize schreef:Wij kregen er ook een 'zuur' gevoel van
2 jaar geleden al maar scheelt gewoon een hoop geld. Ochja, als je alles vtv weet.
Gast- Gast
Ostara schreef:Wij weten nog niet hoe het wordt uitbetaald. Hebben geprobeerd te bellen met de notaris maar die had het heel erg druk. Maandag weten wij vast meer. Vanavond komt het in één vandaag, misschien dat daar wordt verteld hoe het gaat.
Wahahaha het wordt gewoon uitgekeerd. Wij zijn net gebeld door de notaris!!! Dan kunnen wij nog iets meer doen dan dat wij eerst wilden.
Gast- Gast
Oooh my god, dan had ik niet eens een bouwdepot hoeven nemen...
Please zeg me dat jullie dan ook minder terug krijgen van de Belastingdienst volgend jaar!
Please zeg me dat jullie dan ook minder terug krijgen van de Belastingdienst volgend jaar!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
aaah wij hebben 14 juni getekend!! hoezo zuur!
tuurlijk, ze moeten ergens een grens trekken, maar dat ene dagje...
naja, pech, niets aan te doen!
tuurlijk, ze moeten ergens een grens trekken, maar dat ene dagje...
naja, pech, niets aan te doen!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Bliss schreef:Oooh my god, dan had ik niet eens een bouwdepot hoeven nemen...
Natuurlijk.......
Gast- Gast
Het ligt er aan of je de k.k. meefinanciert (in de hypotheek) of zelf betaalt, denk ik.
Het zou toch raar zijn dat je geld krijgt wat je eigenlijk zou lenen?
Het zou toch raar zijn dat je geld krijgt wat je eigenlijk zou lenen?
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: