Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor bedrag per maand sparen jullie?

+26
bolus26
Pussycat
_Blush_
SarahKey
BJA
Toet
SuperGrover
Highway
_Lacey_
Theeleut
Dennenappel
Shisha
Aziraphale
Ooh La La!
Suus
Sarah1985
Zonnetje
girli
pindaatje
Lady4
M@niek
sanne-84
Fearie
Zininzon
Rush
Atelier Madame
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

sparen - Wat voor bedrag per maand sparen jullie? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor bedrag per maand sparen jullie?

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 20:47

Birgit schreef:@Sanne-84: wij krijgen elke maand geld terug, maar dat geld komt op de lopende rekening binnen en wordt ook weer uitgegeven. Voor mijn gevoel wordt er van dat geld dus niet gespaard of vind jij juist van wel? smile
Nou ja, ik vind dat daar dan wel degelijk van wordt gespaard, want als dat bedrag niet elke maand binnenkwam, had je minder kunnen sparen omdat je dan een deel van het spaargeld nodig had voor je normale uitgaven.

Ontopic: ik spaar 100 euro per maand. Renteaftrek krijgen we aan het einde van het jaar terug.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

sparen - Wat voor bedrag per maand sparen jullie? - Pagina 2 Empty Re: Wat voor bedrag per maand sparen jullie?

Bericht  Suus do 30 jun 2011 - 21:14

Ik probeer 100 euro per maand te sparen, maar dit lukt niet altijd, omdat mijn vriend nog studeert en daardoor weinig inkomen heeft. Zelf heb ik ook allesbehalve een topsalaris :P
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ooh La La! do 30 jun 2011 - 21:49

sanne-84 schreef:wow er zijn hier mensen die honderden euro's sparen.. wonen jullie nog thuis of is er sprake van een topsalaris??

Dat is precies wat ik dacht!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  sanne-84 vr 1 jul 2011 - 0:40

Vergeet-me-nietje schreef:
Birgit schreef:@Sanne-84: wij krijgen elke maand geld terug, maar dat geld komt op de lopende rekening binnen en wordt ook weer uitgegeven. Voor mijn gevoel wordt er van dat geld dus niet gespaard of vind jij juist van wel? smile
Nou ja, ik vind dat daar dan wel degelijk van wordt gespaard, want als dat bedrag niet elke maand binnenkwam, had je minder kunnen sparen omdat je dan een deel van het spaargeld nodig had voor je normale uitgaven.

ben ik het ook mee eens.
als ik het geld wat we van de belasting ieder jaar terugkrijgen deel per maand en als spaargeld zou rekenen, dan zouden we idd ook meer per maand kunnen sparen.
(ik dacht al dat ik zo'n hartstikke slechte loon had, maar valt dus best mee haha)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aziraphale vr 1 jul 2011 - 1:20

Ik spaar minimaal €250 per maand van mijn loon op onze gezamenlijke spaarrekening. Mijn vriend studeert fulltime maar draagt de helft bij aan alle vaste lasten. Ik doe de extra dingen en het sparen op dit moment Wink. Ook spaar ik een groot deel van mijn 13e maand, vakantiegeld en belastingteruggave (jaarlijks).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:30

Rond de 500 a 600 euro per maand. Dit is op basis van 2 inkomens, die van mij en die van mijn vriend. Hij werkt 32 uur en ik werk 16 uur, beide onregelmatig.

Gast
Gast

Bericht  Shisha vr 1 jul 2011 - 1:43

Wij sparen rond de 200-400 euro per maand. Mijn vriend heeft sinds kort weer een vaste baan dus dan zal het bedrag rond de 500-600 euro pm komen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  girli vr 1 jul 2011 - 1:47

Wow, sommige mensen sparen meer dan dat ik uberhaupt binnen krijg per maand.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 2:54

Wij sparen elke maand een paar honderd euro. M'n vriend is zzp'er en ik werk fulltime. Daarnaast is onze hypotheek gebaseerd op mijn vriends gedatcheerde loon, dus wat hij nu meer verdient en alles wat ik verdien is extra.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel vr 1 jul 2011 - 7:08

Momenteel geen enkel vast bedrag, meestal ook niets.
We wonen nu in een huurhuis, waar we nog van alles aan willen doen zowel binnen als buiten.
Verder studeert mijn vriend nog en doen we het daardoor groot en deels op mijn salaris.

Ik hoop dat wanneer mijn vriend werkt, wij flink kunnen sparen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:21

Op het moment 250 euro.
En als we wat overhouden gaat dat meestal ook naar de spaarrekening.
Mijn vriend werkt full time en ik momenteel 10 u per week.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:23

Het bedrag wat sommigen sparen is het bedrag waar ik van leef :shock:
Nadat alle vaste lasten zijn betaald en de boodschappen zijn gedaan, is er hier dus geen geld meer over om te sparen. Als er al eens geld over is, dan gebruik ik dat om iets leuks te doen of om de nodige spullen/kleding te kopen.
Ik zou best willen sparen en dat geeft me vast een beter er rustiger gevoel, maar de mogelijkheid is er dus niet!

Laatst aangepast door Smikkell op vr 1 jul 2011 - 7:52; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 7:50

Ik denk dat het wel uitmaakt of je alleen of met z'n tweeën bent. Oké, wij hebben misschien wel een hypotheek, maar komt ook 2x salaris binnen.

Gast
Gast

Bericht  Theeleut vr 1 jul 2011 - 8:53

Op het moment sparen we erg veel voor onze bruiloft en vakantie. Na deze maand gaan we weer minder sparen, het verschil wordt dan gewoon gebruikt om leuke dingen van te doen i.p.v. het op te potten.

We sparen op het moment totaal €1225 per maand.

Vanaf augustus wordt dit ongeveer €625 per maand.

Wij hebben een koophuis, wonen dus samen, hebben twee kinderen. Mijn vriend verdient al het inkomen, ik werk niet.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  _Lacey_ vr 1 jul 2011 - 9:10

Ongeveer € 400,00 (in mijn eentje).

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 21:20

Ikzelf 25 euro per maand en mijn man tussen de 250 en de 500 euro. Ook spaart hij 20 euro per maand voor ons kindje

Gast
Gast

Bericht  Highway vr 1 jul 2011 - 23:50

Momenteel proberen we 500/600 per maand te sparen. (op basis van 2 salarissen)

Laatst aangepast door Highway op za 2 jul 2011 - 1:00; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 0:27

Theeleut schreef:
Mijn vriend verdient al het inkomen, ik werk niet.
Wooh, dan verdient jouw vriend best wel lekker! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 2 jul 2011 - 0:33

1225 euro sparen per maand? Damn, dat is bijna mijn jaarsalaris laughcry Nee, serieus, mijn salaris over vorig jaar was ruim 1300 euro...

Ik spaar in de min, ik haal alleen geld van mijn spaarrekening.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Toet za 2 jul 2011 - 0:43

Ik spaar geen vast bedrag in de maand, ik kom precies rond met wat ik heb. Alleen als er iets duurs aan zit te komen (bijvoorbeeld vakantie o.i.d.) spaar ik daarvoor.

Ik doe trouwens wel iedere week 5 tot 10 euro in de spaarkas bij ons in de kroeg. Die wordt over twee weken uitbetaald en dat is altijd een leuk bedragje, wat ik dan voor vakantie gebruik. Dat is voor mij wel een ideale manier van sparen, want ik doe het er in en ik kan er niet meer bij komen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Theeleut za 2 jul 2011 - 2:08

Purple schreef:
Theeleut schreef:
Mijn vriend verdient al het inkomen, ik werk niet.
Wooh, dan verdient jouw vriend best wel lekker! Very Happy
Dat klopt Laughing
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  BJA za 2 jul 2011 - 4:54

Dat is elke maand verschillend. In juni heb ik bijvoorbeeld € 500 overgemaakt, maar soms is het maar € 50 of niks.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  SarahKey za 2 jul 2011 - 6:46

Minimaal 300 euro. Ieders €150

Wat ik extra werk gaat ook naar de spaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  _Blush_ za 2 jul 2011 - 8:40

Wij zijn nog een beetje aan het zoeken naar wat onze vaste kosten enz. zijn, aangezien we nog maar sinds maart samen wonen. Hadden nog heel wat grote aankopen te doen, maar nu zijn die achter de rug en heb ik eindelijk wat kunnen overschrijven op de spaarrekening.

Dat is dus geen vast maandelijks bedrag, maar wat overblijft op het einde van de maand (als ons volgende loon gestort werd), gaat naar de spaarrekening. Zo heb ik pas 3000€ kunnen overzetten, dus dat hebben we 'gespaard' sinds maart...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 11:29

Wij sparen 300,- ieder 150,- als we over hebben maken we dat aan het eind van de maand ook over, mij lukt dat niet altijd omdat ik graag winkel smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: