Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

trap opnieuw (laten) bekleden

5 plaatsers

Ga naar beneden

trap opnieuw (laten) bekleden Empty trap opnieuw (laten) bekleden

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 9:15

Wij hebben vloerbedekking op de trap...beige, en dat is echt heel vies en lelijk geworden. Nu wil ik eigenlijk binnen nu en een maand daar wat anders...ik loop mij al vanaf dag 1 te ergeren.

Op de trap naar het zolder doen we bijpassende maantjes, maar de trap naar de 1ste verdieping vloerbedekking, omdat we die elke dag intensief gebruiken (en maantjes lopen niet fijn + lastig in onderhoud...stofzuigen/schoonmaken).

Waar moeten we op letten? En hebben jullie ervaring met laten leggen / zelf leggen? Ik zit te denken aan 300-400 euro. Redden we het daarmee?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

trap opnieuw (laten) bekleden Empty Re: trap opnieuw (laten) bekleden

Bericht  Zininzon vr 24 jun 2011 - 9:30

Bedoel je verven en dan maantjes?
Dan hoop ik dat je alle lijmresten er goed af krijgt....
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 9:38

Zininzon schreef:Bedoel je verven en dan maantjes?
Dan hoop ik dat je alle lijmresten er goed af krijgt....

Boven zitten al maantjes op. Maar die zijn enigszins afgetrapt. Die gaan we vervangen door maantjes die bij de nieuwe bekleding van ondertrap passen.
Vriend wilde onderste trap ook met maantjes bekleden, maar mn vader zei idd dat het een ***klusjes is om die lijmresten te verwijderen. Neem aan dat dat voor opnieuw bekleden niet heeeeeel erg is. Ziet er toch niets meer van.

Maar dan...heel laagpolig, welke structuur...pfff...moet nog even goed op onderzoek uit.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 24 jun 2011 - 10:55

Ik zou hem laten bekleden en dan met latjes ( ja weet niet precies hoe dat zit maar dat moet je maar ff google ).
Zelf zou ik niet te hoogpolig doen. Wij hebben dat wel en ik moet vaaaaak stofzuigen!
Ik zou voor een vast kort tapijt gaan.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sarah1985 vr 24 jun 2011 - 21:10

wij hadden eerst maantjes wat en hell, nu hebben we hoogpollig tapijt op de trap en ideaal hoef amper te stofzuigen voorheen moest het wel elke dag. Wij waren toen 200 euro kwijt, we hadden bij een tapijt handel gekocht en ze legden het gratis. Mijn ouders hadden het bij carpit rigt en waren iets van 400 kwijt
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:00

wij hebben alle lijmresten eraf moeten krabben, maar mán, mán, wat een werk, dat raad ik je inderdaad niet aan. Nog steeds is onze trap niet helemaal netjes helaas. Ik zou zelf ook voor heel laagpolig tapijt gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 jun 2011 - 23:13

Wij hebben maantjes op beide trappen, maar de trap naar de eerste etage ziet er niet uit. Die willen we eigenlijk ook graag willen bekleden, want daar heeft eerst bekleding op gezeten (van de vorige bewoners, zeer lelijk). Ik ben begonnen met schuren en lijmresten verwijderen, maar ik heb de trap niet af kunnen maken omdat ik zwanger bleek en die lijm niet meer mocht/wilde gebruiken.

Voor het bekleden van 2 trappen zouden wij ongeveer 1100 euro kwijt zijn, dus voor 1 trap zal het bedrag rond de 500 euro liggen (trap naar zolder is duurder omdat die open is, dus moet bekleding rondom).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 25 jun 2011 - 3:00

Hier de dochter van een ervaren tapijtlegger :P

Ik heb onze trap wel het oude tapijt eraf gehaald en geverfd.
Persoonlijk vond ik het allemaal wel meevallen met het werk. Ik heb een verfbrander gebruikt om de dikste lagen er af te krijgen en verder heb je speciale steekmessen voor het afsteken van tapijt/lijm.
Werkt best goed. Wij hebben nu de zijkanten geverfd en de trede's bekleed.

Nu heeft dat laatste ons niks gekost, er was een klein rolletje over en mijn vader mocht dat meenemen en heeft het voor ons gelegd. Dit maal wel op latjes haha.

Je moet onthouden dat niet elk tapijtsoort geschikt is voor een trap.
Het ene tapijt kan wel op latjes, het andere niet.
En laat je niet afzetten. Op de meeste plekken tellen ze 15 tot 20 meter tapijt terwijl op een standaard trap maar 13 meter gaat!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 0:55

Wij hebben 3 jaar terug vloerbedekking laten leggen op onze trap, ons kostte dat 450 euro in totaal

Gast
Gast

Bericht  Lilou di 28 jun 2011 - 6:28

Wij hebben begin dit jaar beide trappen in ons nieuwe huis laten bekleden en uit mijn hoofd kostte ons dit 400 tot 500 Euro. Nou was dat een voordelige prijs vergeleken met andere zaken, maar toch, als wij daar twee trappen van konden laten doen zouden jullie met 1 trap toch zeker daarmee uit kunnen komen. We hebben voor een laagpolige vloerbedekking gekozen, die wat stug maar toch ook nog zacht aan de voeten is, loopt lekker en is makkelijk schoon te houden.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  miss22 di 28 jun 2011 - 20:17

Wij waren intotaal 200 euro kwijt om onze trap opnieuw te laten bekleden(inclusief tapijt)
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud