Utrecht vs. Maastricht, UMC vs. AZM
+4
Nala
Verde
Atelier Madame
Antibes
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Utrecht vs. Maastricht, UMC vs. AZM
Wat betreft vriendschappen: ik neem aan dat je huidige vrienden ook verder gaan met hun leven, en uitwaaien over verschillende locaties. Ik weet niet of dat het grootste argument moet zijn om voor een bepaalde stad te kiezen. Gewoon kiezen welke plek het fijnste aanvoelt voor jou!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Over de opleidingen weet ik echt geen bal, maar ik studeer in Utrecht en ik ben er hartstikke blij! Mijn vriend heeft hier ook gestudeerd en veel vrienden wonen in Utrecht en dat ballerige.. dat is toch meer iets van de opleiding dan van de stad denk ik (tenminste, ik heb nog geen bal gezien, doe Engels), behalve natuurlijk als je in Leiden gaat studeren
Ik ben zelf ook regelmatig in Maastricht geweest, en hoewel het er allemaal reteschattig uitziet en het centrum hartstikke leuk is, zou ik er voor geen goud willen wonen. Maar dat is persoonlijk, want iemand met zo'n lijzig Limburgs accent.. ik zeg maar niet wat ik daar het liefst mee zou doen..
De huur is in Utrecht natuurlijk wel hoger dan in Maastricht, maar dat is logisch, want meer mensen willen er wonen en er is meer te doen.
Als ik jou was zou ik naar Utrecht gaan (maar ik ben er natuurlijk al!) omdat Utrecht gewoon leuker is, geen vervelende accenten heeft en je gewoon overal naartoe kan zonder dat je daarvoor 3 uur in de trein hoeft te zitten. En geloof mij, de stiltecoupe doet zijn naam geen eer aan
Ik ben zelf ook regelmatig in Maastricht geweest, en hoewel het er allemaal reteschattig uitziet en het centrum hartstikke leuk is, zou ik er voor geen goud willen wonen. Maar dat is persoonlijk, want iemand met zo'n lijzig Limburgs accent.. ik zeg maar niet wat ik daar het liefst mee zou doen..
De huur is in Utrecht natuurlijk wel hoger dan in Maastricht, maar dat is logisch, want meer mensen willen er wonen en er is meer te doen.
Als ik jou was zou ik naar Utrecht gaan (maar ik ben er natuurlijk al!) omdat Utrecht gewoon leuker is, geen vervelende accenten heeft en je gewoon overal naartoe kan zonder dat je daarvoor 3 uur in de trein hoeft te zitten. En geloof mij, de stiltecoupe doet zijn naam geen eer aan
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik zou natuurlijk voor Maastricht kiezen! Studeer er zelf ook en ben er zeer tevreden over. Heb geen info over je master want ik studeer iets anders, maar de stad zelf vind ik ontzettend gezellig.
Dit valt ontzettend mee. Juist omdat veel geneeskunde studenten verspreid over heel Nederland in Maastricht komen studeren. Zo'n limburgs accent zul je dus niet veel tegenkomen. En alsof het telkens uitspugen van haarballen bij het uitspreken van de 'g' zo'n prettig geluid is om naar te luisteren weet ik ook niet helemaal
Succes bij je keuze!
Possom schreef:want iemand met zo'n lijzig Limburgs accent.. ik zeg maar niet wat ik daar het liefst mee zou doen.. (
Dit valt ontzettend mee. Juist omdat veel geneeskunde studenten verspreid over heel Nederland in Maastricht komen studeren. Zo'n limburgs accent zul je dus niet veel tegenkomen. En alsof het telkens uitspugen van haarballen bij het uitspreken van de 'g' zo'n prettig geluid is om naar te luisteren weet ik ook niet helemaal
Succes bij je keuze!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Het lijkt me een beetje sneu om je studiekeuze te baseren op het accent van de mensen uit de regio
Maastricht is een leuke stad om te studeren, Utrecht vast ook. Ik zou als ik jou was gewoon kijken bij welke master je aangenomen wordt, en dan de beste universiteit kiezen.
Maastricht is een leuke stad om te studeren, Utrecht vast ook. Ik zou als ik jou was gewoon kijken bij welke master je aangenomen wordt, en dan de beste universiteit kiezen.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
mozzarella schreef:Maastricht natuurlijk!
Inderdaad! Maastricht is echt een superstad. Wel een stad, maar toch knus en met heel veel groen, dat vind ik zelf toch wel fijn aan een stad. Het leuke vind ik ook dat hier veel buitenlandse studenten zijn.
Het reizen vind ik op zich meevallen. Maastricht is echt een uithoek, maar er zijn goede treinverbindingen en ik vind het wel weer een voordeel dat je ook zo in Aken en Luik bent.
Gast- Gast
Possom schreef:Als ik jou was zou ik naar Utrecht gaan (maar ik ben er natuurlijk al!) omdat Utrecht gewoon leuker is, geen vervelende accenten heeft en je gewoon overal naartoe kan zonder dat je daarvoor 3 uur in de trein hoeft te zitten. En geloof mij, de stiltecoupe doet zijn naam geen eer aan
Dat vind ik inderdaad ook echt ZO jammer. Het "je kunt in de trein studeren" is volgens mij ook allang achterhaald. Minstens 9 van de 10 keer is de stiltecoupe niet stil en dan reken ik het mee als het één of twee reizigers zijn die ik erop aanspreek. Maar meer dan eens is gewoon de halve coupe aan het praten, bellen etc.
Echt jammer, het is gewoon verschoven ofzo.. In plaats van stilte in de stilte coupe en gewoon normaal rustig in de normale coupé, is het nu "rustig" in de stiltecoupe en herrie in de normale..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Polly schreef:Maastricht is een leuke stad om te studeren, Utrecht vast ook. Ik zou als ik jou was gewoon kijken bij welke master je aangenomen wordt, en dan de beste universiteit kiezen.
Het zal uiteraard afhangen van waar ik aangenomen word, wie weet wordt de keuze wel voor me gemaakt. Maar je zult natuurlijk net zien dat als je het zelf niet weet, je bij beide opleidingen wordt toegelaten.. Utrecht is de beter universiteit overigens en dat telt inderdaad ook wel zwaar..
teletascha schreef:Wat betreft vriendschappen: ik neem aan dat je huidige vrienden ook verder gaan met hun leven, en uitwaaien over verschillende locaties. Ik weet niet of dat het grootste argument moet zijn om voor een bepaalde stad te kiezen. Gewoon kiezen welke plek het fijnste aanvoelt voor jou!
Dat valt op zich wel mee eigenlijk.. Sowieso zijn de meesten niet nog 5 jaar aan het studeren. En na het afstuderen hebben de mensen met wie ik omga toch wel de planning om in Amsterdam, of zeker in de Randstad te blijven. Mijn zus bijft hier ook wonen. Plus dat je vanuit Utrecht zo'n beetje half Nederland in 2 uur kunt bereiken en vanuit Maastricht ben je net weer in Brabant dan!
Antibes- Ratel
Ava schreef:Ik zal later uitgebreider reageren, ik kom zelf uit de regio Rotterdam maar studeer al bijna 7 jaar in Maastricht en ken de stad, het studentenleven en het AZM op m'n duimpje. Kan je er veel over vertellen.
Wyck is een leuke wijk om te wonen, centrum ook. Eigenlijk alles met postcode 6221 (Wyck) en 6211 (Centrum). In jouw geval is Wyck gunstiger, ligt vlakbij het ziekenhuis en het station.
Studeer jij toevallig geneeskunde dan daar? Zo ja, dan kun je wellicht een andere vraag voor me beantwoorden. Kon jij je co-schappen in het AZM lopen, of moest je daarvoor elders heen?
Bij SUMMA moet ik waarschijnlijk (een deel van) mijn co-schappen in APELDOORN volgen. Dus dat is ook wel een nadeel, aangezien je na een half jaar oid. al ermee begint en je dan dus alsnog stelselmatig aan het reizen bent..
Antibes- Ratel
Ik studeerde tot voor kort inderdaad geneeskunde in Maastricht. Heb een deel van mijn co-schappen in Maastricht gehad, maar ook in Sittard, Heerlen, Roermond en Veldhoven. Daarnaast ook nog huisarts in Helmond door een plaatsingsfout.Antibes schreef:Ava schreef:Ik zal later uitgebreider reageren, ik kom zelf uit de regio Rotterdam maar studeer al bijna 7 jaar in Maastricht en ken de stad, het studentenleven en het AZM op m'n duimpje. Kan je er veel over vertellen.
Wyck is een leuke wijk om te wonen, centrum ook. Eigenlijk alles met postcode 6221 (Wyck) en 6211 (Centrum). In jouw geval is Wyck gunstiger, ligt vlakbij het ziekenhuis en het station.
Studeer jij toevallig geneeskunde dan daar? Zo ja, dan kun je wellicht een andere vraag voor me beantwoorden. Kon jij je co-schappen in het AZM lopen, of moest je daarvoor elders heen?
Bij SUMMA moet ik waarschijnlijk (een deel van) mijn co-schappen in APELDOORN volgen. Dus dat is ook wel een nadeel, aangezien je na een half jaar oid. al ermee begint en je dan dus alsnog stelselmatig aan het reizen bent..
In Maastricht is het heel normaal om door de hele provincie geplaatst te worden qua co-schappen, maar dat geldt voor zover ik weet ook voor andere geneeskunde-opleidingen. Zal eens rondvragen hoe dat met de AKO's zit. Hou er in elk geval rekening mee dat je vrijwel nooit al je co-schappen in dezelfde plaats kunt doen. Niet elk ziekenhuis is een opleidingsziekenhuis en ze hebben natuurlijk ook te maken met een beperkte capaciteit.
Heb overigens nog steeds geen tijd om uitgebreid te reageren, dat zal ik donderdag of vrijdag doen, mocht je dat nog willen.
Gast- Gast
Oeh, als je dat zou willen vragen, heel graag! Aangezien straks wellicht basisbeurs/ov afgeschaft wordt voor masters zijn dit soort dingen ook belangrijk natuurlijk.
En uitgebreide reacties ben ik zeker nog bij mee (minder uitgebreide ook trouwens)! Heeft geen haast hoor.. Thanks!
En uitgebreide reacties ben ik zeker nog bij mee (minder uitgebreide ook trouwens)! Heeft geen haast hoor.. Thanks!
Antibes- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: