Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel sparen voordat je huis koopt

+6
Snoes
Winegum
Pussycat
Zininzon
Prosecco
Ploen
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Ploen ma 13 dec 2010 - 6:48

Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoeveel jullie gespaard hadden voordat jij/jullie je eerste huisje kochten?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Prosecco ma 13 dec 2010 - 7:14

Ik heb het eerste bedrag met 4 nullen gespaard. Helaas moet dat allemaal bij m'n huis dus blijft er alsnog geen geld voor meubels en verf over.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Zininzon ma 13 dec 2010 - 7:44

Ik heb niet speciaal voor de aankoop van mijn huis gespaard. Ik spaarde altijd voor 'later'. Dat was een 4 met 4 nullen erachter.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Prosecco ma 13 dec 2010 - 7:53

Zininzon schreef:Ik heb niet speciaal voor de aankoop van mijn huis gespaard. Ik spaarde altijd voor 'later'. Dat was een 4 met 4 nullen erachter.

Sodeju, nu begrijp ik waarom mijn ouders vinden dat ik weinig gespaard heb :-O
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Zininzon ma 13 dec 2010 - 7:57

Prosecco schreef:
Zininzon schreef:Ik heb niet speciaal voor de aankoop van mijn huis gespaard. Ik spaarde altijd voor 'later'. Dat was een 4 met 4 nullen erachter.

Sodeju, nu begrijp ik waarom mijn ouders vinden dat ik weinig gespaard heb :-O

Haha, ben je een big spender of houd je sowieso weinig over om te sparen? Ik woon nu nog bij mijn ouders, omdat er in mijn huis geklust wordt, maar toen mijn hypotheek nog niet liep, kon ik 1000 euro per maand sparen. Dan schiet het ook wel op!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Prosecco ma 13 dec 2010 - 8:12

Ik ben wel een beetje een big spender ja. Ik woon nu ook nog thuis en spaar ongeveer 750 euro per maand. Maar dat is pas het laatste half jaar, dus dat gaat nog niet echt snel.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 9:03

Wij hadden bij elkaar tussen de 15 en 20.000. Voordat wij samen gingen wonen, maar dat is ook zo op :P

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Winegum ma 13 dec 2010 - 9:44

Ik had ook wel gespaard van te voren, met als doel het huis, maar ook voor na het huis. Zelf had ik ongeveer 12.000 euro gespaard, waarvan ik er nu (na een jaar) 4000 over heb. Nu kan ik amper tot niet sparen, waardoor het niet erg hard meer gaat. Mijn vriend had ongeveer hetzelfde als mij, maar kan nu per maand wel redelijk sparen, dus we hebben nog zeker een bedrag van 4 nullen over.

Hoeveel je moet sparen moet je zelf weten. Sowieso moet je niks, maar het lijkt me wel verstandig als je wat achter de hand hebt. Bovendien moet je ook kijken naar je wensen en wat je al in hebt te brengen. Heb je bijv. al spullen vanuit je ouderlijk huis, heb je mensen die handig zijn die veel voor je zouden klussen zodat je niet veel manuren nodig hebt voor dingen?

Dan kun je altijd nog kijken wat voor jou reeel is om te sparen. En wat niet lukt, lukt niet. Meestal gaat dat ook wel goed hiih.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Snoes ma 13 dec 2010 - 10:26

Wij zijn ook druk op zoek naar een koophuis en zullen eind dit jaar een bedrag van 60 000 gespaard hebben. Uiteraard gaan we gewoon nog door tot we wat gevonden hebben. Sowieso sparen we samen 1 000 per maand, vaak zelfs nog wat meer. Met de eindejaarspremies die we hebben gekregen (en mijn vriend heeft ook nog wat bouwpremies gekregen) is er ook weer een aardige som bijgekomen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 10:50

0,0 gespaard op het moment dat ik een huis kocht.

Maar ik ging in hetzelfde huis wonen als ik huurde, dus ik had mijn meubelen al. En voor de rest had ik een bouwdepot, en daarvan deed ik al het overige kluswerk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 10:57

Toen ik mijn eerste huisje ging huren had ik 25.000 euro gespaard. Bijna al dat geld is in 3 verhuizingen gaan zitten en helaas in flinke financiele tegenvallers (samenwonen, huis opknappen en direct daarna vriend weg en ik in een te duur huis en de helft aan hem terugbetalen). Nu heb ik net mijn eerste huis gekocht en had ik vrijwel geen spaargeld (6000 euro). Dus ik heb naast mijn hypotheek ook een lening bij mijn ouders voor de verbouwing van het huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Ploen di 14 dec 2010 - 2:33

Okeee, dan mag ik nog wel even doorsparen.
Vind het ook een vervelend gevoel dat mijn vriend heel veel kan sparen per maand en ik niet zoveel. Zou graag straks ongeveer eenzelfde bedrag hebben. maar dat zal er wel niet inzitten.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 3:17

Mijn vriend en ik hebben net geen jaar samen gespaard.
En hadden 27.000 euro.
Moet zeggen dat het toen we in het huis woonde, ook allemaal op was Wink
Aan verbouwing en meubels enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Verona di 14 dec 2010 - 3:37

Wij hadden wat geld gespaard, maar omdat alles uitgesteld werd hebben we het weer opgemaakt. Op dit moment hebben we 0,0 spaargeld. Maar ik weet zeker dat ons huisje geweldig wordt! Ik heb echt niet allemaal nieuwe meubelen nodig om gelukkig te zijn moet ik eerlijk zeggen Wink
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Zora di 14 dec 2010 - 21:02

:O wat heeft iedereen hier ontzettend veel gespaard zeg!!!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Sterre di 14 dec 2010 - 21:34

Ik heb zelf iets meer dan 10.000 gespaard, maar dat is voor meubels en klusdingetjes. Verder hebben mijn ouders en af en toe opa's en oma's vanaf mijn geboorte wat voor me gespaard en dat bedrag krijg ik pas als ik een huis ga kopen. Best fijn om dat nog te hebben, anders had ik het er vast doorheen gejaagd in mijn studententijd smile .


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Laced di 14 dec 2010 - 22:08

Om eerlijk te zijn hadden we vrijwel niets gespaard. In maart hebben we het huis gekocht en in augustus zouden we de sleutel krijgen. Deze maanden hebben we volle bak gespaard en hebben we toch nog 10.000 euro bij elkaar gekregen. Al het geld was ook weer op toen het huis eenmaal ingericht was Wink

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel sparen voordat je huis koopt Empty Re: Hoeveel sparen voordat je huis koopt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum