Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe weet je of er een fles af kan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 9:15

hier zitten we nu op:
6 uur: 180+6
10 uur: potje fruit + 120+4
14 uur: 180 + 6
18 uur potje groente (hangt van de smaak af of ze helemaal op een of niet) + 120+4 als ze hem helemaal op eet en anders gewoon 180+6
22 uur 180 + 6

qua tijden is dit gewoon een indicatie, maar we maken haar voor de laatste fles vaak wakker (ze word soms zelf ook wakker maar niet altijd) en dan geven we haar nog een fles en soms drinkt ze maar heel weinig en een andere keer gaat ie weer wel helemaal leeg. vandaag had ze een half potje sperziebonen + een fles van 180+6 gemaakt en toen ging er misschien 80cc in?? de rest bleef staan... heb soms het idee dat ze wel naar minder flessen kan maar een andere keer weet ik het weer niet...
geef verder nog geen rijstebloem of iets (heb het wel in huis gehaald van de week) om misschien iets van een papfles te maken??
hoe wisten jullie dat er een fles af kon?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:24

Ik heb altijd gevoed op verzoek (borstvoeding), dus het was niet nodig om te bedenken wanneer er een voeding af moest omdat ze dat zelf regelde. Ik kan je niet helpen eigenlijk dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Spring do 2 jun 2011 - 9:27

Voed jij op verzoek of niet? Want ik zou haar gewoon niet wakker maken voor de laatste fles en kijken wat ze doet.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:46

Met 5 maanden hadden wij dit schema bij S. :

7.30 fles 200 cc
11.30 fles 180 cc
14.00 fruithapje
15.30 fles 180 cc
19.30 fles 200 cc

Een maand later hadden we dit schema:

7.30 fles 200 cc
9.30 fruithapje
11.30 fles 180 cc
15.00 groentehapje
16.30 fles 180 cc
19.30 200 cc met pap

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 9:47

ik voed half om half op verzoek zeg maar.... meestal heeft hoef ik haar niet wakker te maken om die tijden. sochtends om 6 uur maak ik haar wakker (soms word ze al wakker) om er voor de hele dag een beetje regemaat in te krijgen en zodat ze er aan went om sochtends al vroeg wakker te zijn voor als ze naar de oppas moet enzo.... dus dit doe ik elke dag, ook als ze niet naar de oppas hoeft. rond half 10 10 uur word ze dan meestal weer wakker en heeft ze ook wel weer trek. daarna kijken we gewoon hoe het loopt zeg maar en maak ik haar ook niet echt wakker. ze is overdag soms ook al heel veel wakker. de laatste fles moet ze nu ook nog hebben en zou ik haar dus eigenlijk voor wakker maken zoals ik de afgelopen week elke keer gaf. als ik haar nu laat slapen ben ik bang dat ze vannacht komt en dat we morgen niet helemaal uitkomen ivm afspraken Embarassed voordeel van die tijden vond ik dat ik een beetje dingen kon plannen zeg maar.... en ze heeft vanavond maar n half potje sperziebonen + een halve fles op dus lijkt me niet dat ze daar op n hele nacht kan slapen of wel? en hoelang kan een kindje zonder fles qua slapen bedoel ik dan? hoeveel tijd mag daar max tussen zitten
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:49

Ik had toendertijd zo'n boekje van het CB waar in stond hoeveel tijd er maximaal tussen voedingen mocht zitten. Volgens mij was dat met 5 maand een uur of 11?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:49

duckie schreef:en hoelang kan een kindje zonder fles qua slapen bedoel ik dan? hoeveel tijd mag daar max tussen zitten

Dat is verschillend bij kindjes. S. had bijv. bij 5 maanden al bijna geen nachtfles meer nodig. Hij sliep toen van 19.30 tot 7.30 ongeveer. Heel soms kwam en komt hij nog voor een flesje. Dan krijgt hij zo'n 120 cc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 9:58

hmm misschien moeten we het gewoon maar eens proberen.... vind het soms zo lastig, het verschilt ook wel een beetje per dat hoe goed ze eet en drinkt.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Teddyaapje do 2 jun 2011 - 10:00

Ik zou het gewoon eens proberen, bij ons is T sinds ong. 2weken van de voeding om 23u af. We moesten hem de laatste tijd steeds wakker maken voor die voeding (hij dronk dan wel gewoon goed) en we 'durfden' het eigenlijk ook niet weg te laten, omdat we bang waren dat hij snachts wakker werd. Toen toch eens geprobeerd voor het weekend...mocht hij wakker zijn geworden konden we overdag een beetje slaap inhalen...maar meneertje sliep lekker door. Hij krijgt nu rond 19u zijn laatste voeding en gaat tussen 20 en 21u naar bed. Sochtends wordt hij tussen 7 en 8.30u een keer wakker (met 1x een uitschieter naar 9.30!).

Wij doen het trouwens allemaal op verzoek en T drinkt ook weer bij mij...erg fijn, hoef ik niet meer alles te kolven!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 10:08

dronk hij om 19.00 uur dan wel goed de laatste fles?
wat fijnn dat hij weer bij jou drinkt
hier heeft ze nu de laatste fles niet zo heel goed gedronken maar de helft en een half potje boontjes maar ik denk dat ik het er toch op ga gokken.... en dan zien we het wel. misscien een beetje schuiven door niet direct na de groente nog een fles te geven maar een beetje wat later....
overdag slaapt ze de ene keer beter als de andere keer soms echt heel veel te weinig naar mijn idee (maar ja soms komt het dat ik toch echt weg moet dat ze in de kinderwagen of maxi cosi zit en dan slaapt ze daar maar heel even in want wat er om haar heen gebeurt vind ze veeeeeeeeeel interessanter haha. dus daarom vind ik het ook zo zonde om haar nu wakker te maken...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Teddyaapje do 2 jun 2011 - 10:16

duckie schreef:dronk hij om 19.00 uur dan wel goed de laatste fles?
wat fijnn dat hij weer bij jou drinkt
hier heeft ze nu de laatste fles niet zo heel goed gedronken maar de helft en een half potje boontjes maar ik denk dat ik het er toch op ga gokken.... en dan zien we het wel. misscien een beetje schuiven door niet direct na de groente nog een fles te geven maar een beetje wat later....
overdag slaapt ze de ene keer beter als de andere keer soms echt heel veel te weinig naar mijn idee (maar ja soms komt het dat ik toch echt weg moet dat ze in de kinderwagen of maxi cosi zit en dan slaapt ze daar maar heel even in want wat er om haar heen gebeurt vind ze veeeeeeeeeel interessanter haha. dus daarom vind ik het ook zo zonde om haar nu wakker te maken...

Ja, hij drinkt om 19u goed. De ene keer 350cc, de andere keer 200cc maar het ligt er een beetje aan hoeveel bijvoeding hij heeft binnengekregen (rapley) en hoeveel hij overdag gedronken heeft. Echt super fijn dat hij weer bij mij drinkt, scheelt me een hoop gedoe nu ik niet alles meer hoef te kolven. De laatste voeding (om 19u dus) geven we wel nog met de fles omdat ik savonds niet zoveel voeding meer heb en hij dan waarschijnlijk toch nog wakker zou worden snachts. Het is trouwens niet zo dat als hij 350cc drinkt dat hij sochtends langer doorslaapt als wanneer hij 200cc heeft gedronken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 10:21

dat was hier ook nooit zo en nu met de fles ook niet.... ik dacht altijd van nou heeft ze een meer op dus zal ze wel langer slapen maar dat geld hier niet hahaha. ze slaapt nu nog heerlijk dus we gaan zo zelf ook lekker naar bed toe, geen licht aan op de overloop en wel rustig aan doen om te voorkomen dat ze evt wakker zou schrikken en we zien wel wat ze gaat doen vannacht
ben erg benieuwd
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Teddyaapje vr 3 jun 2011 - 1:13

En? Heeft ze doorgeslapen?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  duckie vr 3 jun 2011 - 4:07

ze werd om half 12 wakker net voordat we gingen slapen dus helaas zeg maar.... maar ik had het ook al wel verwacht aangezien ze niet zo heel goed had gedronken die fles ervoor... maar we kijken het gewoon even aan
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  loesje vr 3 jun 2011 - 4:33

ik heb altijd de tijden aangehouden waarop hij later bijvoeding zou krijgen dus zodra hij meer bijvoeding kreeg ging er weer een fles af.
a.lex zn schema was met 5 maanden

8.00 pap
10.00 fles
12.00 fles
15.00 fruithap
17.00 fles + groente hap

A.lex zn schema nu is:

8.00 pap 180 +6
10.00 fles 180+6
12.00 boterham + 125 cc caravancevitan
15.00 fruithap + 90 cc caravancevitan
17.00 klein flesje +2
avondeten
+ 125 cc caravancevitan
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Teddyaapje vr 3 jun 2011 - 4:53

duckie schreef:ze werd om half 12 wakker net voordat we gingen slapen dus helaas zeg maar.... maar ik had het ook al wel verwacht aangezien ze niet zo heel goed had gedronken die fles ervoor... maar we kijken het gewoon even aan

He jammer! Over een tijdje gewoon nog eens proberen. Hier was het zo dat we T op een gegeven moment echt heel moeilijk wakker kregen voor de voeding van 23u.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 7:49

Moeilijk hè, steeds weer een nieuw ritme te vinden. Ben je er net zelf eraan gewend gooien ze alles weer om.

T. zijn schema met vijf maanden was dit:

08.00: Fles 180+6
10.00: Fruit
12.00: Fles 180+6
16.00: Fles 180+6
17.30: Groente met aardappel
22.00: Fles 180+6 met rijstebloem

Zijn schema nu met 6 maanden:
08.00: fles 180+6+ 3 granen pap
10.00: fruit
12.00: Hele boterham met boter en beleg
13.00: Fles 150+5
15.00: Tussendoortje (koekje of rijstewafel)
17.00: Groente, aardappel en vlees
20.00: fles 180+6+ 3 granen pap

Ik zit nu juist met het probleem dat hij het liest helemaal geen melk wil. Hij is zojuist gaan slapen zonder zijn papfles. Hij wilde hem niet. Nu ligt hij vredig te slapen, maar straks toch nog even proberen wat te geven i.v.m. vocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe weet je of er een fles af kan? Empty Re: hoe weet je of er een fles af kan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum