Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

5 plaatsers

Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 8:43

sinds dit weekend is mn dochtertje een beetje aan het martellen met de fles...
we zaten op 4 flessen, als in ongeveer:
06.30 : 210 +7 +2rijstebloem
10.00 : 200gr fruit
12.00: 180 +6
16.00: 180 +6
17.30: 125gr groente (gaan nu over op de 200gr potjes)
20.30/21.00 210+7 +3 pyjamapapje.

soms krijgt ze tussendoor een beetje diksap en af en toe een berenkoekje of broodkorstje

maar sinds van t weekend kan ik elke keer aardig wat van de fles weggooien

de 210 flessen heb ik al veranderd naar 180
en de 180flessen heb ik al veranderd naar 150
de 1e 3 flessen gingen vandaag redelijk... maar vanavond de papfles was echt waardeloos, ze heeft misschien 30cc op? echt heel weinig, als k met de fles aan kwam was het al huilen.heb geprobeerd om wat diksap te geven om te kijken of ze gewoon de pap niet wou of gewoon helemaal niets en dat ze wel vocht binnen zou krijgen maar dat wou ze ook niet. ze ligt nu gewoon weer te slapen...(ben benieuwd of ze hier de hele nacht op blijft slapen)

maar t lijkt me nog niet dat ze naar 3 flessen kan toch? zou dit een tijdelijke fase zijn? denk ik maar gewoon ff kleinere flessen klaar maken, zonde als ik elke keer de helft weg moet gooien.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  Nijntje ma 4 jul 2011 - 19:37

en hoe heeft je meisje geslapen op dat laatste beetje van de fles?
Heeft ze misschien ook niet last van tandjes? Merk je alleen dat ze haar flessen minder drinkt of eet ze groente/fruit ook slechter? Geen vlekjes in haar mond (spruw).

Mijn dochter ging met ong 7 maanden naar 3 flessen, maar zij at tussen de middag toen ook zo goed als brood.
Misschien zou je eens kunnen kijken hoe ze het met 3 flessen doet?
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  loesje ma 4 jul 2011 - 19:46

ik zou naar 3 flessen gaan ze krijgt toch al bijvoeding.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  duckie ma 4 jul 2011 - 23:20

ze heeft de hele nacht geslapen (alleen 3x iets jammeren omdat ze haar foppie kwijt was) en we hebben haar om 7 uur vanmorge wakker gemaakt, ze hing er al tegen aan, en toen ging de fles er wel goed in. Fryit en groente eet ze allemaal erg goed.. Misschien iets witte aanslag op e tong zal ik vamavond eens nakijken... Moeten morgen toch naar de kinderarts en xal het bij haar ook eens navragen hoe of wat
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  Flemy di 5 jul 2011 - 3:32

Ze kan gewoon naar 3 flessen hoor. Wij zaten daar met 7 maanden op, maar toen wilde ze nog geen brood eten tussen de middag. Probeer dat anders eerst eens? I.p.v. die fles van 12:00 geef je dan een boterham en daarna eventueel nog een klein flesje. Of na de boterham nog een gewone fles en om 16:00 geen fles meer.

Ons schema is vanaf 7 maanden zo;

7:00 fles 180+6 met bambix
9:30 fruit
12:30 boterham of cracotte (soms 2) en daarna fles 150+5
15:00 soepstengel/rijstwafel/berenkoekje o.i.d.
17:30 groente
19:00 fles 180+6

En tussendoor wanneer ze wil krijgt ze diksap/thee/water.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  Limburg85 di 5 jul 2011 - 3:47

Ik denk ook dat je wel een fles minder kunt doen, zeker nu ze de nacht ook goed heeft geslapen.

Wij hebben ook het probleem met het niet meer leegdrinken van de flessen. Ongeveer sinds 3/4 weken drinkt R. zijn flessen niet meer leeg terwijl hij daarvoor niet genoeg kon hebben en kreeg toen 4 x 180+6 + 1 x 210+7. Inmiddels hebben we dit al terug gebracht naar 5 x 180+6 en nu drinkt hij wel weer ongeveer 2 flessen per dag leeg en bij de overige 3 laat hij 70 tot 30 cc over, wij kregen de tip om misschien 4 flessen te gaan proberen maar daar lijkt hij mij nog te jong voor?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  duckie di 5 jul 2011 - 9:16

vandaag had mn man vergeten het schema mee te geven naar zn moeder die ging oppassen dus hebben ze te omgedraaid... Toen had ze om 16 uur groente gehad en om kwart over 6 haalde ik dr op zou ze net een fles krijgen.... Daar baalde ik vam want dan zou ik voor mn gevoel helemaal nieot mee uitkomen... Heb har thuis eeerst een half kuipje toetje gegeven en een flesje 120+4 en toen werd ze na een klein uurtje weer wakker en wou ze uiteindelijk met moeite nog 60 drinken met wat pap erdoor... Dus blijkbaar kan ze wel met minder af... Ga dan overdag maar wat vaker diksap ofzo geven dat ze wel haar vocht krijgt en proberen een boterham te geven... De kleine potjes groente zijn bijna op dus we kunne ook bijna over op de grote potjes dus das oook wat meer.... Maar hoeveel vocht moet een kindje binnen krijgen?? Ben bang dat ze evt te weinig binnen zou kirgjen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder? Empty Re: moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum