Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

+5
bolus26
nisavi
Mamsie
Susan
Pien
9 plaatsers

Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Pien ma 9 mei 2011 - 22:03

Ik heb wat vraagjes over zwangerschapssuiker, ivm mijn hogere bmi zijn ze heel erg gebrand op extra controle's. nou is dat natuurlijk nooit erg maar tot nu toe vallen alle controle's heel goed uit! Je scoort zeg maar van 0 tot 100 en 50 is dan gemiddeld. Overal hebben we een score van 50. Helemaal goed dus...
Toch moet ik binnenkort weer extra komen, ze willen het weer controleren omdat het meestal pas later in de zwangerschap ontstaat...

Ben nu dus benieuwd naar verhalen/ ervaringen van mama's die dit gehad hebben. Wat waren de consequentie's en gevolgen met betrekking tot eten, groei van de kleine en de bevalling zelf.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:07

Ik heb ik week 30 van M.ara haar zwangerschap suiker gehad in een lichte vorm, ik kreeg een dagopname en daarna iedere dinsdag tot aan week 38 een hartilmpje en een groeiecho. Bij mij bleven de waarde tot aan week 38 gelijk en had het geen verdere gevolgen voor M.ara.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Susan ma 9 mei 2011 - 22:13

Ik heb wel mijn glucose moeten nakijken omdat Yrsa tijdens de 20 weken echo erg hard bleek te groeien, maar toen was alles goed en daarna is er ook niets meer mee gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Pien ma 9 mei 2011 - 22:19

Ik heb zoiets, mijn glucose was prima! de waarde's moeten tussen de 4 en 7 liggen en bij de eerste keer nuchter was hij 4.8. na het ontbijt 4.4 en na de lunch 5.7
daarna 2 keer een echo gehad en scoorde ze beide keren 50! dus precies gemiddeld. vind het gewoon zo raar dat ze me dan toch nog terug willen zien, aangezien het protocol 28 en 32 weken is, en ik nu met 36 weken en waarschijnlijk 38 weken nog weer moet. Ik heb gevraagd wat daar de reden voor was, aangezien het normaal maar bij die 2 keer blijft als het goed gaat, en toen zei ze: extra controle is nooit verkeerd! en dat snap ik ook wel, maar waarom is het protocol dan anders?

Ik ben zelf uit voorzorg minder suiker (zoetigheid) gaan eten, meer water gaan drinken, eet ipv 3 maaltijden op een dag nu 5 of 6 kleinere maaltijden op een dag en hoop op die manier gewoon dat het goed blijft gaan.

edit: als er nou een afwijking in groei of glucose gehalte zou zitten, zou ik het kunnen snappen!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 22:23

Waarschijnlijk zoals je zegt al zegt willen ze je gewoon nog een keer extra controlen. Net zoals ik bij M.ara haar zwangerschap gezien ik 1 keer per week van week 30 t/m week 38 op controle moest komen ondanks de waarde steeds hetzelfde bleef. Niet iedereen past natuurlijk in het standaard protocol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Mamsie ma 9 mei 2011 - 23:04

ik ben ook 2x bij S getest maar het bleek niet zo te zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  nisavi ma 9 mei 2011 - 23:10

Ik heb zwangerschapssuiker gehad. Ik ben toen naar een diëtiste doorverwezen en samen hebben we naar mijn eetpatroon gekeken (wat ik at en welke tijdstippen). Dit was volgens haar goed zo en dus ben ik zo blijven eten, wel ben ik producten met suiker (toegevoegd en van nature aanwezig) meer gaan vermijden, ik wilde daar niet teveel van binnen krijgen. In die periode moest ik mezelf thuis prikken en mijn glucosewaarden bijhouden en dit bespreken bij de controles. Gelukkig bleven de waarden goed en hoefde ik niet insuline te gaan spuiten.

Ik heb wel extra groeiecho's gehad, maar ze groeide cf. het gemiddelde. En bij geboorte was ze ook niet extreem groot, ze woog 3.370 gram.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:29

O ja M.ara was bij haar geboorte 3070 gram en 48 cm. met een zwangerschapsduur van 38 weken en 2 dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:32

Ik ben met Amé ook voor extra controle geweest omdat ze ca 2 weken voor lag op groei, maar uiteindelijk niks aan de hand. Ze was bij de geboorte 3810 gram (38+5) dus niet heel spekkig, maar ze is wel lang. En dat is ze nog steeds alhoewel ze nu ook aan de zware kant is, ruim 9 kilo en 72 cm bij 6 maanden. Mijn schoonmoeder heeft suikerziekte dus ik wil wel dat het in de gaten gehouden gaan worden bij haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 23:34

Mij hebben ze daar destijds bij Tygo ook op gecontroleerd. Bleek niet zo te zijn. Tygo was 4090 gram bij de geboorte bij een zwangerschapsduur van 41 + 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  bolus26 di 10 mei 2011 - 0:09

mag ik vragen om welk bmi het gaat?
fijn dat het tot nu toe goed gaat!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Fiwen di 10 mei 2011 - 2:22

Het is wel vaak zo dat het lastiger is een duidelijke echobeelden te krijgen bij een hoger BMI en daardoor dus sneller meetfouten kunnen ontstaan. Ik weet niet hoe hoog jouw BMI is maar kan dus zijn dat ivm de minder goede beeldvorming vaker willen controleren (hoe vaker je meet, hoe betrouwbaarder je gemiddelde van de metingen wordt natuurlijk).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Pien di 10 mei 2011 - 2:38

hoe hoog mijn bmi is, hou ik liever voor mezelf... ik heb in ieder geval overgewicht en ga na mijn bevalling daar ook direct mee bezig. (hoe snel na de bevalling is afhankelijk van hoelang ik borstvoeding ga geven)

de ziekenhuismevrouw vroeg gister ook aan mij of ik thuis of in het ziekenhuis ging bevallen, ik gaf aan dat ik thuis wil bevallen en toen reageerde ze heel verbaasd, ik vroeg aan haar waarom ze dat vroeg maar daar gaf ze geen antwoord op. nou ja, we zullen het wel afwachten!


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Mamsie di 10 mei 2011 - 2:59

Vaak hebben verloskundige graag dat mensen met overgewicht in het ziekenhuis bevallen. Ook ivm als je eventueel met een ambulance naar het ziekenhuis moet en ze je van boven moeten tillen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Happydobby di 10 mei 2011 - 3:05

Pien schreef:
de ziekenhuismevrouw vroeg gister ook aan mij of ik thuis of in het ziekenhuis ging bevallen, ik gaf aan dat ik thuis wil bevallen en toen reageerde ze heel verbaasd, ik vroeg aan haar waarom ze dat vroeg maar daar gaf ze geen antwoord op. nou ja, we zullen het wel afwachten!

Volgens mij ook omdat je met overgewicht 20 % meer kans hebt op een keizersnee, maar waarom dat is dat weet ik dan niet.
Ik zou het aan je vk vragen waar je mag bevallen.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  bo di 10 mei 2011 - 3:39

ik had bij jaimy in de laatste weken ook zwangerschapssuiker, mocht toen niks meer qua suiker.
na 11 jaar is er nu uitgekomen dat ik door die zwangerschapssuiker meer risico op suikerziekte had en ze me nooit meer tussendoor gecheckt hebben.
nu heb ik dus suikerziete als gevolg nog van die zwangerschap.
ik zie nu dat heel veel mensen denken dat suikerziekte enkel met het eten van zoetigheid te maken heeft, maar je moet ook heel erg op je vetten en koolhydraten letten.

dus als ik jou was zou ik me nu niet te druk maken om die extra controlles maar gewoon denken van oke ze houden mij en de kleine goed in de gaten;)

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  duckie di 10 mei 2011 - 3:42

omdat mijn vader suikerziekte heeft en ik ook een hoge bmi heb had ik tijdens de zwangerschap ook allemaal extra controles, waaronder ook suikerwaarde extra controleren. nu was er bij mij geen verhoging, en de groeiechos waren ook allemaal goed. wou ook gewoon thuis bevallen en hier is nooit wat over gezegd, is ook allemaal gebeurt tot dat ze met het hoofdje iets dwars lag waardoor we met 10cm ontsluiting en persweeen nog in alle vroegte naar het ziekenhuis moesten
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 5:44

Hier is het zo bij de VK dat je bij een gewicht van 100 kilo mag je niet meer thuis bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  duckie di 10 mei 2011 - 5:47

dat was hier niet zo, anders had ik niet thuis mogen bevallen, zat daar op t laatst namelijk overheen Embarassed Embarassed Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 5:49

Ik weet dat er meer verloskundige praktijken zijn die dat toepassen en ze je zelfs over kunnen en willen dragen aan de gyn ivm gevaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:00

Mij is inderdaad ook verteld dat je met overgewicht meer kans hebt op een keizersnede, wat precies de reden daarvan is zou ik zo niet weten. Mijn vriendin vertelde het en zij heeft erg overgewicht bij beide zwangerschappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad? Empty Re: Heeft iemand hier zwangerschapssuiker gehad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum