Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

+3
VeryCherry
Lotus
smooch
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:55

He meiden,

Zelf probeer ik al heel wat jaren om gezond te leven. Maar dat gaat niet altijd vanzelf... Afvallen hoeft voor mij niet zo - ik heb een gezond gewicht - maar wel wil ik erop letten dat ik niet zwaarder word, en dat ik gewoon lekker in mijn vel blijf zitten. Hiervoor zijn gezond eten en sporten héél belangrijk. Maar vaak genoeg vergeet ik dat weer... Dan kan het zo voorkomen dat ik een paar weken helemaal niet sport en ook niet let op mijn voedingspatroon... resultaat is dan dat ik me somber ga voelen, en minder energiek...

Ik hoop dat er meer zijn die ook graag gezond willen leven, zodat we elkaar daar in kunnen steunen in dit topic! Dit ook als tegenwicht voor alle afvaltopics waar het zo draait om gewicht verliezen, terwijl we toch allemaal weten dat dit niet het belangrijkste is?

Ik hoop medestanders te vinden en veel te kunnen posten in dit topic angel

Liefs Noa

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 6:15

Ok, om zelf maar even te beginnen.

Ik heb de afgelopen twee weken maar eens per week gesport, omdat het zo glad is... Tot nu sportte ik altijd drie keer in de week: buiten hardlopen. Vanavond wil ik eigenlijk gaan zwemmen, maar ik voel toch een barriere omdat ik nog nooit heb gezwommen in dit zwembad. Bullshit, ik weet het... dus ik moet het vanavond maar gewoon gaan doén Cool

Verder qua eten:
ochtend (8:30): magere yoghurt met flakes, rode vruchten van AH
middag(12:30): 2 volkoren boterhammen met huisgemaakte paté
tussendoor: verse sap, vooral van rode vruchten (bagels & beans)
tussendoor: klein stukje chocoladeletter (rest meegegeven aan vriendin)
avondeten: spruitjes, gebakken aardappeltjes en een biefstuk
daarna niks meer (hopelijk kan ik me inhouden, ik heb nog een chocoladeletter over, super irritant, morgen neem ik hem mee naar het werk! Anders vreet ik echt téveel!)

Dit was het weer even, hopelijk doet er iemand met me mee. Anders loop ik hier zo in het wilde weg te roepen Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:13

Op het roken na...

Leef ik qua eten al een paar maanden heel gezond. Ik eet over het algemeen alleen pure producten. Dus zuurdezembrood. En noten, fruit, wortels, een gekookt ei op een rijstwafel als tussendoortje, ipv voorverpakte koekjes/ontbijtkoek. Mijn witte rijst en pasta heb ik vervangen door volkoren producten. 80% van wat ik eet is biologisch. Elke dag een vitamine c bruistablet, eh hummus op brood, of een avocado, zelfgemaakte eiersalade, of een salade als lunch met dressing van olijfolie, lijnzaadolie, balsamicoazijn en grove mosterd. En elke ochtend naast mijn ontbijt een glas tomatensap met 2 eetlepels lijnzaadolie. Het is géén dieet om af te vallen, (hoewel dit kan als je daarvoor gaat) maar een eetstijl. Ik voel me er heel fijn bij, heb niet meer die eeuwige trek omdat ik de juiste voedingsstoffen binnenkrijg. (als je verkeerd eet, kan het zijn dat je honger blijft houden, omdat je lichaam blijft vragen om de juiste voedingsstoffen, maar deze niet binnenkrijgt, vandaar meer kans op eetbuien)

Dit alles heb ik met het boek 'Eet jezelf mooi, slank, en gelukkig van Amber Alberda geleerd. Je food-IQ verhogen noemt ze dat Very Happy

Met hardlopen ben ik nu gestopt, dus sporten doe ik helaas niet meer. Vind hardlopen heerlijk, maar niet in de winter in het donker (ik zie niet waar ik mijn voeten neerzet, dat vind ik niet prettig) en de gladheid. Zodra het weer het toelaat, ergens in maart hoop ik ga ik weer beginnen. Wil dan graag met de ladiesrun mee doen, 5 of 10 kilometer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:39

He Jen, dat klinkt wel érg gezond allemaal! Vooral dat zuurdesembrood en die lijnzaadolie, vind je dat lekker? Op mijn werk lunchen we altijd samen en alles is daar biologisch, maar ik kan er nog niet echt aan wennen... Ik hou bijvoorbeeld echt van vlees, en dat kan ik dan ook moeilijk laten staan. En af en toe een snee witbrood van de bakker met zo'n knapperige rand en de rest héél zacht brood, tja... moeilijk te weerstaan!

Maar over het algemeen doe ik het ook goed hoor! angel Mijn Gouden regel is sowieso: voor iedere dag dat ik iets snoep, of b.v. witbrood eet, staat één balansdag. Op die dag doe ik alles goed, zeg maar. Niet weinig eten, maar dus volkorenbrood, veel groenten, genoeg fruit, gezonde (niet te vette) noten, dat soort basic dingen.

Ik ga dat boek toch eens halen als ik weer in de OBA ben, lijkt me interessant om te lezen en wie weet word ik net zo enthousiast als jij? Ik word altijd wel heel makkelijk aangestoken door dat soort dingen, haha Very Happy

Ook belangrijk: genoeg slapen. Gister 10 uur en de nacht ervoor 12 uur geslapen. Beetje belachelijk natuurlijk, maar het doet me wel goed. Komt denk ik door de winter... en dat ik me ziek begon te voelen. Ik mediteer ook veel, gister weer een uur en merk dat dit wel doorwerkt in mijn dag. Ik concentreer me nu op ''loslaten'', omdat ik het idee heb nog veel ballast uit het verleden met me mee te sleuren, terwijl dit natuurlijk niet nodig is. Ik probeer ook meer in het heden te leven en me minder zorgen te maken over de toekomst of te blijven hangen in het verleden. Ook dit hoort voor mij bij: goed voor mezelf zorgen...

Heel verhaal alweer! Ga nu mediteren (en dus niet te lang achter internet blijven zitten... ook zoiets!) , en dan slapen zodra ik ervan in slaap val. (Dat is eigenlijk niet de bedoeling van mediteren, maar ik vind het wel prima smile

Morgen weer een nieuwe dag. sunny

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  smooch wo 8 dec 2010 - 9:41

Wow wat goed Jen_
Ik ben eigenlijk niet zo heel bewust bezig met voeding. Ik eet niet regelmatig waardoor ik vaak trek heb en dan niet weet wat ik moet eten.
Heb ook bijna nooit ergens trek in, tenminste dan heb ik trek en weet dan nooit goed wat ik dan moet eten.
Enige wat ik goed eet is avond eten.
Ik ontbijt niet altijd, vergeet vaak tussendoor wat te eten vooral op werk.
Geen idee hoe het komt en hoe ik dat moet aanpakken.
Ik hou niet van brood ook niet muesli, dan eet ik maar wat fruit maar dat vult ook niet helemaal.

Ik raak ook snel uitgekeken op eten, bv. als ik elke ochtend een sinasappel eet hoef ik na een maand voor een hele lange tijd geen sinasappelen meer.
Snoepen doe ik niet, hou niet zo van zoetigheid, maar vindt chips en popcorn dan weer heel erg lekker.

Beetje verwarrend maar zo is mijn eetpatroon ook. Ga dat boek eens google 'eet je zelf mooi, slank en gelukkig'

Ohja sporten moet ik ook weer eens gaan oppakken, stel het de hele tijd uit omdat het zo koud is haha
Sinds de verhuizing ben ik niet meer geweest (lees juli 2010) maar wandelen doe ik wel regelmatig. Woon vlak bij een park en dan ga wandel ik met mn hond, dat vindt ik met dit weer wel lekker.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:44

Noa schreef:He Jen, dat klinkt wel érg gezond allemaal! Vooral dat zuurdesembrood en die lijnzaadolie, vind je dat lekker? Op mijn werk lunchen we altijd samen en alles is daar biologisch, maar ik kan er nog niet echt aan wennen... Ik hou bijvoorbeeld echt van vlees, en dat kan ik dan ook moeilijk laten staan. En af en toe een snee witbrood van de bakker met zo'n knapperige rand en de rest héél zacht brood, tja... moeilijk te weerstaan!

In het weekend eet ik ook niet alleen maar gezond hoor Very Happy En dat 'mag' ook volgens het boek, als de basis maar goed is. Dus ik drink gewoon een wijntje, en ik haal een lekkere zak chips, of chocolade. De lijnzaadolie door de tomatensap vind ik niet vies. Ook niet dat ik denk, potverdorie wat lekker, maar drink het wel, het is namelijk heel goed voor je. Met omega3 en dat is goed voor hart en bloedvaten. Oja en vlees kun je toch eventueel biologisch kopen? Ik eet haast geen vlees meer, hooguit 1 keer per maand, en dan kooop ik het biologisch.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zuurdezembrood gewoon zo, niet geweldig vind angel Maar geroosterd of uit de oven, wel! Met roomboter erop (margarine is niet puur) en een avocado, rucola, zout en peper, cherrytomaatje, dat vind ik echt heerlijk!

Maar over het algemeen doe ik het ook goed hoor! angel Mijn Gouden regel is sowieso: voor iedere dag dat ik iets snoep, of b.v. witbrood eet, staat één balansdag. Op die dag doe ik alles goed, zeg maar. Niet weinig eten, maar dus volkorenbrood, veel groenten, genoeg fruit, gezonde (niet te vette) noten, dat soort basic dingen.

Ik ga dat boek toch eens halen als ik weer in de OBA ben, lijkt me interessant om te lezen en wie weet word ik net zo enthousiast als jij? Ik word altijd wel heel makkelijk aangestoken door dat soort dingen, haha Very Happy

Ja wie weet! Heb veel dingen geprobeerd, maar dit vind ik echt het meest fijn, zou willen dat ik het boek veel eerder had. Geen gezeik meer met lijnen, op calorien letten, enz.

Ook belangrijk: genoeg slapen. Gister 10 uur en de nacht ervoor 12 uur geslapen. Beetje belachelijk natuurlijk, maar het doet me wel goed. Komt denk ik door de winter... en dat ik me ziek begon te voelen. Ik mediteer ook veel, gister weer een uur en merk dat dit wel doorwerkt in mijn dag. Ik concentreer me nu op ''loslaten'', omdat ik het idee heb nog veel ballast uit het verleden met me mee te sleuren, terwijl dit natuurlijk niet nodig is. Ik probeer ook meer in het heden te leven en me minder zorgen te maken over de toekomst of te blijven hangen in het verleden. Ook dit hoort voor mij bij: goed voor mezelf zorgen...

Heel verhaal alweer! Ga nu mediteren (en dus niet te lang achter internet blijven zitten... ook zoiets!) , en dan slapen zodra ik ervan in slaap val. (Dat is eigenlijk niet de bedoeling van mediteren, maar ik vind het wel prima smile

Mediteer-ze!
Morgen weer een nieuwe dag. sunny


Laatst aangepast door Jen_ op wo 8 dec 2010 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 9:48

@ Smootch misschien kun je als ontbijt biologische vruchtenyoghurt proberen? Dat eet ik vaak. Bij de groene winkel hebben ze echt hele lekkere: Met honing, caramel en cocos, of de winteryoghurt met winterdingen Very Happy Zoals kaneel, appel, enz. En dan met een banaan erdoor, of een paar scheppen brinta. En dat vult wel. Of ik haal chocolade-rijstmelk en warm het op, en doe er brinta doorheen. En het is ook nog eens zo klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  smooch wo 8 dec 2010 - 9:56

Jen_ schreef:@ Smooch misschien kun je als ontbijt biologische vruchtenyoghurt proberen? Dat eet ik vaak. Bij de groene winkel hebben ze echt hele lekkere: Met honing, caramel en cocos, of de winteryoghurt met winterdingen Very Happy Zoals kaneel, appel, enz. En dan met een banaan erdoor, of een paar scheppen brinta. En dat vult wel. Of ik haal chocolade-rijstmelk en warm het op, en doe er brinta doorheen. En het is ook nog eens zo klaar.

Thnx voor de tip! Yogurt en brinta vindt ik wel lekker, ga het proberen want wordt echt moe van mezelf.
Waar koop je chocolade-rijstmelk dan, ook bij de groene winkel?
Beetje domme vraag maar een groene winkel is toch een winkel waar ze biologische voeding verkopen smile
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:00

smooch schreef:
Jen_ schreef:@ Smooch misschien kun je als ontbijt biologische vruchtenyoghurt proberen? Dat eet ik vaak. Bij de groene winkel hebben ze echt hele lekkere: Met honing, caramel en cocos, of de winteryoghurt met winterdingen Very Happy Zoals kaneel, appel, enz. En dan met een banaan erdoor, of een paar scheppen brinta. En dat vult wel. Of ik haal chocolade-rijstmelk en warm het op, en doe er brinta doorheen. En het is ook nog eens zo klaar.

Thnx voor de tip! Yogurt en brinta vindt ik wel lekker, ga het proberen want wordt echt moe van mezelf.
Waar koop je chocolade-rijstmelk dan, ook bij de groene winkel?
Beetje domme vraag maar een groene winkel is toch een winkel waar ze biologische voeding verkopen smile

Is geen domme vraag hoor! En wat je denkt klopt inderdaad. Wij hebben een nieuwe, Puur, is een hele grote! Vind het geweldig haha. Ze hebben daar van die leuke dingen, lekker eten natuurlijk, maar ook heerlijke olie's en een hittepit kussen (kussen met kersenpitten voor in de magnetron, gebruik je als kruik) ben heel blij met mijn kussen Very Happy Rijstmelk koop ik daar, maar bij de AH hebben ze het ook. Koop het in van die drinkpakjes met een rietje. Bij de AH staat het bij de drinkpakjes bij de sojamelk-drinkpakjes, niet bij de appelsap-drinkpakjes. Ik vind het handig, kan ik er steeds eentje gebruiken, hoef ik de rest van het pak niet weg te gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  smooch wo 8 dec 2010 - 10:13

Jen_ schreef:
smooch schreef:
Jen_ schreef:@ Smooch misschien kun je als ontbijt biologische vruchtenyoghurt proberen? Dat eet ik vaak. Bij de groene winkel hebben ze echt hele lekkere: Met honing, caramel en cocos, of de winteryoghurt met winterdingen Very Happy Zoals kaneel, appel, enz. En dan met een banaan erdoor, of een paar scheppen brinta. En dat vult wel. Of ik haal chocolade-rijstmelk en warm het op, en doe er brinta doorheen. En het is ook nog eens zo klaar.

Thnx voor de tip! Yogurt en brinta vindt ik wel lekker, ga het proberen want wordt echt moe van mezelf.
Waar koop je chocolade-rijstmelk dan, ook bij de groene winkel?
Beetje domme vraag maar een groene winkel is toch een winkel waar ze biologische voeding verkopen smile

Is geen domme vraag hoor! En wat je denkt klopt inderdaad. Wij hebben een nieuwe, Puur, is een hele grote! Vind het geweldig haha. Ze hebben daar van die leuke dingen, lekker eten natuurlijk, maar ook heerlijke olie's en een hittepit kussen (kussen met kersenpitten voor in de magnetron, gebruik je als kruik) ben heel blij met mijn kussen Very Happy Rijstmelk koop ik daar, maar bij de AH hebben ze het ook. Koop het in van die drinkpakjes met een rietje. Bij de AH staat het bij de drinkpakjes bij de sojamelk-drinkpakjes, niet bij de appelsap-drinkpakjes. Ik vind het handig, kan ik er steeds eentje gebruiken, hoef ik de rest van het pak niet weg te gooien.

Haha oke dan had ik het toch goed.
Heb al één bij mij in de buurt gevonden via google, binnenkort eens langs gaan. Nu maar hopen dat ik het lekker vindt smile
Jaa zo'n kersenpitten kussen is heerlijk, mn moeder had die vroeger.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:17

Ja dat kussen is zo heerlijk! Ik ben een echte koukleum, vooral met dit weer. Heb het altijd koud in bed, nu niet meer! Succes met je yoghurt, hoop dat je dat wel lekker vindt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Lotus do 9 dec 2010 - 0:37

Ik probeer ook gezond te leven. Moet zeggen dat ik er nog niet zo goed in ben. Wink Tenminste, ik houd het meestal niet zo lang vol, en dan vooral met eten niet. Ik schiet al snel door in teveel of te weinig eten. Maar ik probeer een goede balans te vinden waar ik me prettig bij voel. Sporten doe ik meestal 3 of 4 keer per week. Sporten geeft altijd wel een lekker gevoel, vind ik. Verder wil ik proberen om weer wat meer aan yoga te gaan doen, maar om de een of andere reden kan ik mezelf nog niet zover krijgen, terwijl ik weet dat het heel goed voor me zou zijn.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  VeryCherry do 9 dec 2010 - 0:49

Hmmm, ik leef niet zo gezond. Ik rook als een ketter, ontbijt en lunch sla ik meestal over. Maar ik snaai niet zoveel. Al eet ik wel veel fruit, ben verslaafd aan mandarijntjes.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Jeanette do 9 dec 2010 - 1:02

Ik ben ook niet zo gezond ben ik bang. Embarassed Ik rook, eet nooit geen ontbijt en sport niet (wat ik wel wil ga doen overigens). Wel eet ik voldoende groentes.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 1:18

Interessant topic, dit.. Ik ben de laatste tijd (helaas alleen nog maar in mijn hoofd) bezig met hoe ik me beter kan voelen, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik sport momenteel 1 x per week in de sportschool en verder doe ik momenteel (nog) niks aan lichaamsbeweging. Ik eet op zich wel gezond. Maar daarnaast snaai ik echt veel. Je zou kunnen zeggen dat ik eetbuien heb. En dan gaat er ook zo een halve zak chips doorheen of een chocoladeletter. (heb met sinterklaas 4 stuks gekregen Sad ) Ik heb mijn vriend gevraagd deze voor mij te bewaren omdat ze anders in één keer op gaan.
Ik denk er over na om naar een diëtiste te gaan om me te laten adviseren over voeding. Ook wil ik graag een test doen om te weten hoe ik er lichamelijk voor sta. (qua fitheid, bloeddruk, vetpercentage etc) Ik heb geinformeerd en dat kan bij mij op de sportschool, dus daar ga ik sowieso een afspraak voor maken. Wellicht kunnen ze me daar adviseren wanneer blijkt dat er verbetering mogelijk is.
Zo heb ik in mijn hoofd al heel wat bedacht, maar tot actie komt het tot nu toe nog niet echt.. Dus dit topic kan een goede gelegenheid zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 4:35

Vol goede moed ben ik vandaag ook begonnen en BAH wat is tomatensap toch goor Sad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Eris za 11 dec 2010 - 5:00

En als je het nou warm maakt Mozzarella? Heb je soort tomatensoep. Neem je er een volkoren crackertje bij ofzo Wink

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:57

mozzarella schreef:Vol goede moed ben ik vandaag ook begonnen en BAH wat is tomatensap toch goor Sad.

Haha Very Happy Ben je begonnen met het boek, of gewoon met tomatensap drinken? Ik vond het in het begin ook niet echt lekker, maar nu ben ik gewend aan de smaak en vind het wel te doen. Gooi het gewoon in 1 keer achterover angel En met die lijnzaadolie zal je het wel helemaal vies vinden! Ik niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 8:57

Eris schreef:En als je het nou warm maakt Mozzarella? Heb je soort tomatensoep. Neem je er een volkoren crackertje bij ofzo Wink

Neh ik zou het niet warm maken. En dan doe je er nog langer over om het op te drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:59

Lekker dan, ik ben ziek geworden... Iedereen om me heen (huisgenoten, mijn vriend, familieleden) zijn al ziek geweest en daarom ging ik extra veel fruit en groenten eten, maar het mocht niet zo zijn... Baal er echt stevig van, want vind het zo lullig om mijn werk af te zeggen... Voel me ook gewoon schuldig nu, terwijl ik weet dat ik daar alleen mezelf mee heb... No Heb ook expres het hele weekend niks gedaan om vandaag maar weer beter te zijn, maar dus niet gelukt...

Ik ga dat boek ook snel halen, zodra ik de deur weer uit kan! Klinkt allemaal wel erg goed, en ik wil graag proberen om nóg gezonder te eten dan ik al doe Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Ugly Betty ma 13 dec 2010 - 3:57

Beterschap Noa!
Goed bezig Jen. Ik heb het boek ook in huis liggen en was ook begonnen om wat gezonder te gaan eten, maar toen kwam ons nieuwe huis => klussen, snel wat eten, verhuizen... Nou ja toen kwam er iig niks van.
Ik ga het boek wel weer opzoeken, want het was erg interessant. Ga alleen niet alles toepassen.
Op mijn werk eet ik altijd gezond, volkoren brood met kipfilet en fruit, genoeg water en thee. Maar als ik vrij ben vindt ik het erg moeilijk om gezond te eten Sad
Ik sport elke week 2x en probeer ook echt elke dag een half uur te bewegen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 17:34

Jen_ schreef:
mozzarella schreef:Vol goede moed ben ik vandaag ook begonnen en BAH wat is tomatensap toch goor Sad.

Haha Very Happy Ben je begonnen met het boek, of gewoon met tomatensap drinken? Ik vond het in het begin ook niet echt lekker, maar nu ben ik gewend aan de smaak en vind het wel te doen. Gooi het gewoon in 1 keer achterover angel En met die lijnzaadolie zal je het wel helemaal vies vinden! Ik niet meer.

Heb het boek nog niet binnen maar hier wel tips gelezen dus daar al mee begonnen. Een béétje went het al. Ik merk wel dat ik vol zit, en minder zin in chemische en ongezonde dingen heb dus dat is mooi.

Warm maken vind ik bij het ontbijt niet zo'n goed idee...ik gooie het wel achterover...bietensap is NOG viezer dus ben al blij dat het dat niet is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Ugly Betty do 16 dec 2010 - 3:09

Jen, heb jij wel eens die groente sap gemaakt uit het boek? Misschien is dat minder vies dan tomatensap?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 3:50

Ugly Betty (do dec 16 2010, 15:09) schreef:Jen, heb jij wel eens die groente sap gemaakt uit het boek? Misschien is dat minder vies dan tomatensap?

Persoonlijk vind ik de tomatensap niet vies, maar nee heb de sap uit het boek nog nooit gemaakt. Vind ik teveel gedoe dat elke ochtend te doen8)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  loura do 16 dec 2010 - 5:05

Ik ben ook al paar maanden bezig met gezond eten. Mijn reden, omdat ik steeds een opgeblazen gevoel heb als ik bepaalde dingen eet. Ik weet wel grotendeels welke producten het veroorzaken zoals kool, kaas, pasta, tarwe. Daardoor probeer ik deze producten zoveel mogelijk te vermijden. Dit heb ik gedaan door bijvoorbeeld geen tarwe brood meer te eten maar speltbrood. Dit lijkt te helpen, het is niet alleen beter maar ook super lekker! Diegene die ik koop dan (bij Marqt). In heel veel eten zit tarwe dus ik ben niet van plan om helemaal geen tarwe meer te eten dat wil ik ook niet.

Kaas eet ik een stuk minder nu, dat at ik echt veel! Niet alleen op brood maar ook in de avond stukje kaas bij wijn of lekker over de pasta gooien en laten smelten. Nu doe ik alleen af en toe plakje op brood en zoals vandaag wat roomkaas bij de zalm op brood.

Ook eet ik bijna geen aardappelen en veeel minder pasta. Dat vervang ik door linzen te eten en sojabonen. Wel eet ik gewoon rijst zilvervlies en witte. Vlees eet ik weinig maar omdat ik regelmatig linzen eet is dat een soort vleesvervanger (B12). Kip eet ik wel en vis ook. Ik eet heel veel groentes dat vind ik ook erg lekker dat scheelt Wink

Sporten haat ik.. Maar ik heb wel 2 fitness apparaten staan thuis die ik wel gebruik en ik fiets vaak.

Drinken doe ik niet echt. Wel drink ik elke dag rode wijn 1 a 2 glazen. Dat vind ik gewoon lekker en het blijkt nog goed te zijn ook! smile

Lijkt net of ik aan een streng dieet zit nu maar dat is niet zo.. Ik merk dat mijn buik nu minder opgezwollen is hierdoor en ook dat ik me lekkerder voel.



loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic Empty Re: Goed voor jezelf zorgen: Het Gezond Leven Topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum