Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nog een fles eraf?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:09

Onze kleine man heeft vorige week 2 flessen laten vallen. Wilde hij eerder er niets van weten en dronk hij 5 x 180cc + 6 en een fruithap(+liga) en groentehap(+aardappels/rijst), wilde hij ineens vorige week nog maar 3 flessen. Van het CB mocht hij al een maand op 3 flessen, maar dan moest hij dit natuurlijk ook zelf willen. Het zat er dus wel aan te komen. Plotseling had hij er vorige week genoeg van, en zat op 3 flessen. Nu dreigt er nog een fles af te vallen. Namelijk de 2e fles in de middag! Hij weigert hem min of meer. Na 50 tot 90 cc heeft hij erg genoeg van en draait resoluut zijn hoofdje weg. Vocht krijgt hij wel genoeg binnen. Hij drinkt naast zijn flessen, veel water en daarnaast zit er natuurlijk ook vocht in zijn groete en fruit.

Eigenlijk wil ik nog niet dat hij de 2e fles overdag laat vallen. Het lijkt mij dat hij daar nog veel te jong voor is (al zit hij behoorlijk aan gewicht met 70 cm lang en 9 kilo). Heb ik in dit geval iets te willen, doe ik iets verkeerd, of kan ik hem iets anders voorschotelen?

Zijn schema ziet er nu zo uit:

08.00/08.30: fles 210+7 (resterende melk maak ik pap van).
11.00: Fruithap + liga
14.00/14.30: fles 210+7 (drinkt hier 50 tot 90 cc van weg).
17.00/17.30: Groente + aardappels/rijst
21.00/21.30: fles 210+7 forte+3 rijstebloem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:12

Misschien de 3 flessen 150 of 180 cc maken? smile Zo hebben wij het hier ook gedaan en toen heeft hij nog een tijd op 3 flessen gezeten. Ik denk inderdaad dat het voor hem te vroeg is om naar 2 flessen te gaan, maar ja aan de andere kant als hij niet meer wilt dan gaat het ook niet. J zit nu op 1 1/2 fles en dit is ook geleidelijk aan gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Tania zo 1 mei 2011 - 20:16

Ik zou ook proberen de flessen wat kleiner te maken. Misschien beginnen met 180+6 en kijken hoe het dan gaat.
Je kindje lijkt me nog wel erg jong om naar twee flessen te gaan. Maar ja als hij ze echt niet meer drinkt houdt het een beetje op. Mijn zoontje drinkt pas sinds een week of 2, 2 flessen maar misschien is die wel erg laat hoor.

Als je kindje minder dan 500 ml. melk binnen krijgt moet je trouwens vitamine D bijgeven. MIsschien wist je het al hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet aan denkt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:22

Tania schreef:
Als je kindje minder dan 500 ml. melk binnen krijgt moet je trouwens vitamine D bijgeven. MIsschien wist je het al hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet aan denkt.

Oh?! Dat wist ik dus ook niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 20:25

Misschien geen water meer tussendoor geven? Dat stilt ook de honger en dorst natuurlijk. Verder is een fles van 210 + 7 scheppen veel te veel, zeker als er ook nog een forte-fles tussen zit. Ik heb altijd 2 hongerlappen gehad maar meer dan 180+6 gaf ik echt niet. Dat werd mij op de wijk ook stevig afgeraden, zeker voor Jens (die is ook altijd erg stevig geweest). Je kon er beter een schepje johannesbrood pitmeel doorheen doen dan een grotere fles maken werd mij verteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  loesje zo 1 mei 2011 - 20:30

Als je kindje minder dan 500 ml. melk binnen krijgt moet je trouwens vitamine D bijgeven. MIsschien wist je het al hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet aan denkt.[/quote]

Oh?! Dat wist ik dus ook niet Wink

+1
mijn zoontje krijgt s'morgens pap 180+6 +5 scheppen granen en als hij goed avondeet eet krijgt hij savonds geen fles. eet hij niet zo goed zijn avond eten dan krijgt hij savonds nog een fles. Maar hoe moet je vitamine D dan geven?? en tot hoelang??

Zijn schema
8.00 pap
12.00 1/2 boterhammen met 125 cc carvancevitan
15.00 fruithap met 125 cc carvancevitan
18.00 groente vlees aardappelen met 125 cc carvancevitan
19.30 evt fles
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  loesje zo 1 mei 2011 - 20:46

oja mijn zoontje is 70 cm en 8 kilo
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Tania zo 1 mei 2011 - 20:55

loesje schreef:Als je kindje minder dan 500 ml. melk binnen krijgt moet je trouwens vitamine D bijgeven. MIsschien wist je het al hoor, maar kan me voorstellen dat je er niet aan denkt.

Oh?! Dat wist ik dus ook niet Wink

+1
mijn zoontje krijgt s'morgens pap 180+6 +5 scheppen granen en als hij goed avondeet eet krijgt hij savonds geen fles. eet hij niet zo goed zijn avond eten dan krijgt hij savonds nog een fles. Maar hoe moet je vitamine D dan geven?? en tot hoelang??

[/quote]

Ik heb druppeltjes van davitamon. Die geef ik gewoon op een lepeltje. Als ik het goed heb moet je dit tot 4 jaar geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:06

Thanks allemaal voor jullie reacties! Ik ga de flessen kleiner maken naar 180+6, Misschien de liga ook maar minderen? Zojuist heb ik het CB maar even gebeld... moest het wel in de gaten houden, en het liefst komende week even langs komen om hem te laten wegen op het CB. Het kon ook te maken hebben met het feit dat hij momenteel in een enorme ontwikkelfase zit. In twee weken tijd kon hij voorwerpen met twee handjes pakken, omrollen (helaas niet terugrollen) en probeerd hij papa te zeggen. Of zit hij gewoon minder lekker in zijn vel.

@ Loesje: Jouw zoontje krijgt dan ook niet veel melk meer dus. Vond hij de flessen niet meer lekker?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  loesje zo 1 mei 2011 - 21:22

nou eerst vond hij de flessen nog wel lekker maar ik had zoiets omdat hij reflux heeft is vast voedsel betr voor hem want dan heeft hij er minder last van en hij eet toch goed. maar nu wil hij zelf de avond fles niet altijd meer dus vind hij het ook niet meer echt lekker of zo. hij eet liever grote mensen eten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:27

Ik heb de vitamine D druppels altijd gewoon door de fles gegeven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:34

Oke, ik wist helemaal niet dat dat onder de 500 cc per dag moest smile ik dacht pas vanaf het moment dat hij gewone melk zou gaan drinken. Vanaf vandaag maar vitamine d geven dan smile heb het staan dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Parisienne ma 2 mei 2011 - 3:13

Ook ik wist dat niet van de vitamine D. Moet ik weer gaan halen dan.. N. komt niet vaak tot 500 ml.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nog een fles eraf? Empty Re: Nog een fles eraf?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum