Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

heb even hulp nodig

+2
Fiwen
mauwmauw
6 plaatsers

Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty heb even hulp nodig

Bericht  mauwmauw ma 25 apr 2011 - 8:11

mijn zoontje had vanaf vorige week 3 flessen van 180+6,dit was genoeg voor hem,en voor mij makkelijker want ik kwam er niet uit met en 4 flessen en fruit en groente geven,maar nu al 2 dagen dat hij dus na zijn laatste fles niet wilt slapen,gister en vandaag maar een extra 4e fles gemaakt,en daarna is hij eigenlijk meteen in slaap gevallen,dus nu vroeg ik mij af of jullie mij konden helpen met een goed schema,hij krijgt rond 8uur de eerste fles en rond 19-20uur zijn laatste,nu was zijn schema met 3 flessen
8uur fles+pap
11uur fruit
13uur fles
16uur groente
19uur fles met rijstebloem.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Fiwen ma 25 apr 2011 - 8:22

Lastig is het he, J. is ook zo aan het klungelen met haar flessen. Ze heeft ook een tijdje op 3 gezeten maar is nu terug naar 4 (al gaan ze niet altijd helemaal leeg).

Haar schema is nu (op een goede dag):
8.00 - pap (200cc)
12.00 - fruit
13.30 - pap (200cc)
17.00 - groente
19.00 - fles
22.00/22.30 - fles
De laatste fles maken we haar wakker, doen we dat niet dan wordt ze midden in de nacht wakker voor de fles en krijgen we haar niet meer in slaap voor 1.5 tot 2 uur.
Op "slechte" dagen wordt ze rond half 5 wakker en krijgt ze nog een halve fles extra want zonder gaat ze dan niet slapen.

Tips heb ik niet, ik kan je alleen succes wensen en hopelijk heeft hij sneller weer zijn schema gevonden dan J.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 9:11

Wat ben ik blij met dit topic, ik wilde hem ook al openen. Ik zit ook zo met zijn schema te knoeien en te zoeken wat nu het beste gaat. T. is sinds deze week over op 4 flessen. Zijn schema ziet er ongeveer nu zo uit:

08.00 fles 180/6 (resterende melk, maak ik pap van)
11.00 fruit + verkruimelde liga
14.00 fles 180/6
17.00 groente + rijst/aardappelen
19.30 fles 180/6
22.30/23.00 fles 180/7 forte + rijstebloem

Ik vind dat het allemaal zo snel op elkaar volgt. Daardoor gaat (zelfs met 4 flessen) zijn melk niet op. Volgens het CB mag T. rustig door naar 3 flessen aangezien zijn gewicht. Maar ik durf het nog niet.

Sel dat ik een fles eraf zou halen, wanneer zou ik dan de laatste fles geven en wat zou een mooi en goed schema zijn? Rond een uur of 21.00? Moet ik hem daar dan voor wakker maken? Want hij blijft echt niet tot 21.00 uur wakker? Hoe doen jullie dat?

*** wat ben ik toch blij met dit forum!***

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  PapillonRose ma 25 apr 2011 - 9:36

Hier een beetje hetzelfde dilemma! Altijd handig zo´n forum hè Very Happy

Sinds een paar dagen krijgt ze 's morgens een fruithapje en 's avonds een groentehapje. Eerst kreeg ze 4 flessen, maar sinds ze twee hapjes op een dag krijgt heeft ze nu al 3 dagen 3 flessen. Omdat het anders niet uitkomt met de hapjes en de slaapjes.. En ze lijkt het er prima op te doen, geen probleem tot nu toe.

Het probleem zit denk ik vooral in mijn hoofd, ik ben bang dat ze te weinig vocht binnenkrijgt. Omdat ze naast wat ze nu krijgt niet echt extra drinkt. Ik bied haar wel water of thee aan, maar daar drinkt ze nog nauwelijks van en kijkt er maar raar bij Laughing

Ons schema is nu zo:
08.00u: fles 210 + 7 + rijstebloem
11.00u: fruithapje
14.00u: fles 210 + 7
17.00u: groentehapje
20.00u: fles 210 + 7 + rijstebloem

Ze is niet heel groot en zwaar, dus ik vraag me vooral af of het qua lengte en gewicht wel goed zit (ze is 62 cm en ruim 6,5 kg). Vorige week op het cb zei ik nog dat ze 4 flessen krijgt en dat was goed zeiden ze. Alleen nu zijn het er 3..

Wil wel de hoeveelheid fruithapje nog wat opvoeren en deze week beginnen met aardappel of rijst bij de groente. Maar daar zit geen extra vocht in natuurlijk..

Nouja, zolang ze het er goed op doet is het hopelijk ook goed en het extra drinken blijf ik gewoon speels aanbieden en dan gaat ze het vanzelf beter drinken na een tijdje denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  moepie ma 25 apr 2011 - 10:17

Toen mijn dochter nog o 4 flessen zat was het als volgt;

8.00 fles
+/- 10.00 fruithap
12.00 fles
16.00 fles
17.00/17.30 paar hapjes groente
20.00 fles

Toen ze echt meer groente ging eten ging die fles van 16.00 eraf, dan gaf ik s'middags ook wat fruit en wat water. Maar volgens mij was ze toen al wel wat ouder dan een half jaar.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  loesje ma 25 apr 2011 - 20:01

mijn zoontje krijgt 3 flessen
zijn schema

8.00 pap 180+6 (+4 scheppen granen)
12.00 fruithap +2 scheppen granen +120 caravansevitan
15.00 fles 180+6
17.00 100 gram groente + fles 120+3
19.00 fles 90+3

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 0:42

@ Fiwen: Nog 4 flessen joh?smile

Hier krijgt J nog 1x 180cc met pap en bij zn boterham nog 120cc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  nillis di 26 apr 2011 - 0:48

Wij hebben het volgende schema van het kdv, zal het even hier onder plakken.
6mnd
6.30-7.00 fles 180/6 met rijstebloem
8.30-9.00 fruithapje met water uit tuitbeker na.
9.00-9.30 rustmoment tot ...
11.00-11.30 uur fles 180/6
13.00-13.30 fruithapje resterende van de ochtend.
13.30 rustmoment tot....
16.00-16.30 uur warme hap
19.00-19.30 fles 180/6

Bij 7 mnd geven ze de flessen met bambix en bij 8maand word brood geprobeerd
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Fiwen di 26 apr 2011 - 1:00

FoolishSam schreef:@ Fiwen: Nog 4 flessen joh?smile

Hier krijgt J nog 1x 180cc met pap en bij zn boterham nog 120cc.

J. is 8 maanden he, scheeld er bijna 2 met jouw zoontje ;-)
Plus ze weigert brood en eet haar groente heel slecht dus ze heeft gewoon honger. Ze is niet te zwaar of zo dus ik laat het haar lekker zelf regelen. Ze zal er straks vanzelf wel weer een (of meer) laten vallen als ze weer beter gaat eten. Ik wil niks forceren omdat ze snel braakt en dan helemaal niks meer wil eten.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  mauwmauw di 26 apr 2011 - 4:48

ik weet het echt niet hoor,heb vandaag weer 3 flessen,ik zelf was er vandaag bijna niet met hem,en om me schoonmoeder nou te laten uitvogelen wat het best bij hem past leek me niet zo goed plan,ze kan goed oppassen hoor,maar moet haar echt zeggen van dan en dan doet hij dit enz.misschien dat hij vandaag wel de 3 flessen accepteert anders een fles erachter aan.morgen maar even kijken naar wat hij wilt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 5:37

Onze meid krijgt ook nog regelmatig 4 flessen hoor en ook nog wel eens 5 als het 's nachts niet mee zit nerd

Ik zou zeggen: lekker zelf laten regelen, wie weet heeft hij met dit warme weer wel extra dorst en wil hij daarom een extra fles. Als hij er 's avonds om vraagt, zou ik 'm gewoon (een deel van) de fles geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 6:14

Fiwen schreef:
FoolishSam schreef:@ Fiwen: Nog 4 flessen joh?smile

Hier krijgt J nog 1x 180cc met pap en bij zn boterham nog 120cc.

J. is 8 maanden he, scheeld er bijna 2 met jouw zoontje ;-)
Plus ze weigert brood en eet haar groente heel slecht dus ze heeft gewoon honger. Ze is niet te zwaar of zo dus ik laat het haar lekker zelf regelen. Ze zal er straks vanzelf wel weer een (of meer) laten vallen als ze weer beter gaat eten. Ik wil niks forceren omdat ze snel braakt en dan helemaal niks meer wil eten.

Nee forceren heeft zoiezo geen zin smile J is ook pas sinds 2 weken ineens van 4 naar anderhalve fles gegaan. Hij vind melk gewoon niet meer zo heel lekker lijkt wel, hij kijkt er ook echt vies bij als ik hem zn middagflesje geef, maarja hij moet toch een beetje melk drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

heb even hulp nodig Empty Re: heb even hulp nodig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum