Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speelgoedwinkel, hulp nodig!

+5
Floor
Flower_L
LindaK
Annemie
liesje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 21:16

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek bij een luxe speelgoedwinkel voor de functie van event manager. Het is de bedoeling dat ik allerlei events ga coördineren in de winkel. Het is een commerciële functie met als doel dat er zoveel mogelijk verkocht wordt. Nu moet ik voorbereiden hoe ik mensen de winkel in ga krijgen, wat voor events ik ga organiseren.
 
En wie kan ik beter vragen dan jullie natuurlijk? Very Happy

Voor wat voor event zouden jullie naar een speelgoedwinkel gaan? Barbie die langskomt? Een goochelshow? Schminken? Of iets heel anders? En via welke media kan ik dat het beste communiceren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  liesje ma 29 jul 2013 - 21:30

Sminken vind ik wel leuk.En heb je geen mascotte van de winkelketen?Daarmee op de foto o.i.d. En twitter en facebook denk dat je daarmee heel veel mensen mee kan bereiken
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Annemie ma 29 jul 2013 - 21:33

Ik zou er naartoe gaan als er bekende figuren zouden komen waar ze dan mee op de foto kunnen en handje kunnen geven, zoals bumba, kikker, plop ofzo enz.
En qua media idd facebook of tv?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  LindaK ma 29 jul 2013 - 21:36

Een soort 'speelgoedtestmiddag'?
Op leeftijd of soort speelgoed of merk misschien? Zodat je kunt kijken of je kind iets leuk vindt, om het daarn uiteraard meteen te kopen :-)
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 21:39

Al leuke ideeën, er is inderdaad een mascotte van de keten! LindaK, het is een winkel waar ze sowieso al het speelgoed kunnen proberen en waar alles gedemonstreerd wordt. Maar bedankt hoor, dat is inderdaad leuk!

Eigenlijk belachelijk hoor, je kunt er zelfs een kinderfeestje van 5000 euro geven voor 10 kinderen :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  LindaK ma 29 jul 2013 - 21:44

Oh wauw! Dat is dan vast geen I.ntertoys haha! Dat is een mijn referentiekader haha!
Succes!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Flower_L ma 29 jul 2013 - 21:47

en dan mag je voor dat geld de halve winkel meenemen nadien neem ik aan.... smile


geen tips, wel succes!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 21:59

Flower_L schreef:en dan mag je voor dat geld de halve winkel meenemen nadien neem ik aan....  smile
Het is dan inclusief overnachting in de winkel, avondeten en ontbijt, een film met snacks, een eigen fotograaf, een hele mooie taart en inderdaad een goodiebag voor elk kind  :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Floor ma 29 jul 2013 - 22:02

Wauw dat is een duur feestje maar het klinkt leuk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Printje ma 29 jul 2013 - 22:20

Wij zijn ooit naar zo'n Thomas de treinweekend geweest in het Spoorwegmuseum, daar mocht hij met vanalles spelen. Voor zo'n soort dingen zouden we dus zeker komen, als ze met speelgoed mogen spelen van een bepaald thema bijv.

Ook wanneer idd een 'bekend' figuur zou komen zouden we (of nou ja R) dat leuk vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Tania ma 29 jul 2013 - 22:41

Als er een bekend figuur zou komen die een van de kinderen leuk vindt.
Een Playmobil speelmiddag waar je alle Playmobil uit kunt proberen (zelfde kan voor Lego/Duplo maar ze zijn hier meer van de Playmobil)
Een bekend iemand die voor komt lezen
Een bekend iemand die liedjes komt zingen (Dirk Scheele bijvoorbeeld)

Schmincken vind ik ook leuk en ik zou het ook leuk vinden als ze dan bijvoorbeeld verkleedkleding hebben liggen wat de kinderen uit mogen proberen. Of dat ze leuk verkleed op de foto kunnen.


Laatst aangepast door Tania op ma 29 jul 2013 - 22:43; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Willem ma 29 jul 2013 - 22:42

Als jij zo geschikt bent voor deze functie dan ben jij toch zelf de persoon die over al deze kennis beschikt? Leef je in in je doelgroep. Ik weet niet wat voor een studie je hebt gedaan, maar ik neem aan dat je zelf wel kan inschatten welke media je het beste kan gebruiken. Geen aanval, maar ik vind het niet zo professioneel overkomen. Mijn studie komt deels overeen met wat je schetst en dan zou ik toch zelf een concept bedenken. Dat ga je straks immers nog jaren doen, mocht je er door komen. Mogelijk zoek je enkel wat inspiratie en is het een aanvulling op je eigen onderzoek, dat kan natuurlijk ook. In elk geval succes met je gesprek straks.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 22:54

Willem schreef:Als jij zo geschikt bent voor deze functie dan ben jij toch zelf de persoon die over al deze kennis beschikt? Leef je in in je doelgroep. Ik weet niet wat voor een studie je hebt gedaan, maar ik neem aan dat je zelf wel kan inschatten welke media je het beste kan gebruiken. Geen aanval, maar ik vind het niet zo professioneel overkomen. Mijn studie komt deels overeen met wat je schetst en dan zou ik toch zelf een concept bedenken. Dat ga je straks immers nog jaren doen, mocht je er door komen. Mogelijk zoek je enkel wat inspiratie en is het een aanvulling op je eigen onderzoek, dat kan natuurlijk ook. In elk geval succes met je gesprek straks.
Ik heb zelf ook al ideeën hoor, maar het is altijd goed om nog wat onderzoek bij de doelgroep te doen. Ze hebben al vestigingen in andere landen, dus daar kijk ik ook even op de website. Qua media kan ik natuurlijk zelf ook veel bedenken, maar misschien blijkt dat alle moeders een soort geheime verzamelplek hebben waar ik niks van weet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Tania ma 29 jul 2013 - 22:58

Misschien een leuk klein cadeautje of en kortigsbon in een babydoos om naamsbekendheid te krijgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Willem ma 29 jul 2013 - 22:58

Onderzoek van je doelgroep is zeker belangrijk, maar dat zou ik zelf op een andere manier uitvoeren. Al kan ik me goed indenken dat je daar nu de tijd niet voor hebt. Heb je zelf een media achtergrond? Ik heb echt geen idee wat je zoal gedaan hebt aan studie en baantjes, sorry.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 23:02

Willem schreef:Onderzoek van je doelgroep is zeker belangrijk, maar dat zou ik zelf op een andere manier uitvoeren. Al kan ik me goed indenken dat je daar nu de tijd niet voor hebt. Heb je zelf een media achtergrond? Ik heb echt geen idee wat je zoal gedaan hebt aan studie en baantjes, sorry.
Ja, als ik de baan krijg ga ik het anders aanpakken. Maar nu ben ik net gebeld dat ik vanmiddag een gesprek heb. Ik heb een bachelor Commerciële economie en ben bijna klaar met een master in Event Management.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gast ma 29 jul 2013 - 23:04

Tania schreef:Misschien een leuk klein cadeautje of en kortigsbon in een babydoos om naamsbekendheid te krijgen.
Goed idee! Het is hier ook heel populair om bij je bruiloft een verlanglijstje bij een winkel neer te leggen en dat mensen daar dan iets uit dat lijstje uitzoeken. Misschien kan zoiets ook bij een geboorte of verjaardag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Willem ma 29 jul 2013 - 23:04

Wauw wat last minute! Wel een leuke functie. Succes!

Edit: Dan ben ik toch stiekem wel benieuwd in hoeverre je in zo'n studie media onderwijs krijgt, puur uit interesse en ter vergelijking met mijn eigen afkomst. Mag eventueel ook via PM, om je topic niet verder te vervuilen.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Lejow di 30 jul 2013 - 0:09

Iets van wedstrijd dagen? Lego torens bouwen, of net zoals we vroeger hadden met de flippo's, of met bordspellen ofzo.

Succes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Floor di 30 jul 2013 - 0:44

Jente schreef:
Tania schreef:Misschien een leuk klein cadeautje of en kortigsbon in een babydoos om naamsbekendheid te krijgen.
Goed idee! Het is hier ook heel populair om bij je bruiloft een verlanglijstje bij een winkel neer te leggen en dat mensen daar dan iets uit dat lijstje uitzoeken. Misschien kan zoiets ook bij een geboorte of verjaardag.

 In speelgoedwinkels hier in de buurt is dat zo. dan kan je met je kind (de jarige) samen een bak samen stellen waarin cadeautjes zitten die hij/zij leuk vind. Andere ouders/vriendjes van de jarige kunnen dan bij die winkel kijken en kopen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speelgoedwinkel, hulp nodig! Empty Re: Speelgoedwinkel, hulp nodig!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum