Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onbekende studie/beroep

+9
Minx
Zora
CaptainSpectacular
TukTuk
MAS
nina
Try
Serena
Huppekee
13 plaatsers

Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Onbekende studie/beroep

Bericht  Huppekee di 7 dec 2010 - 6:17

Zijn hier meiden die een (vrij) onbekende studie/ onbekend beroep hebben? Die steeds moeten uitleggen wat het betekend?

Ben benieuwd wat jullie dan doen!
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Serena wo 8 dec 2010 - 1:15

mijn studie is op zich wel bekend, maar krijg altijd nog vragen: 'wat is dat dan precies, wat doe je dan?' Terwijl ik zoiets heb van, dat staat gewoon in de naam! Product ontwerp, dat spreekt naar mijn idee vanzelf. Zeg dan ook altijd, 'Tja ik ontwerp producten, zoals kofieapparaat of theekop, kan vanalles zijn...'
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Try wo 8 dec 2010 - 1:25

Ik studeer (Cognitieve) Kunstmatige Intelligentie, dat zorgt ook altijd voor vraagtekens. Eerlijk gezegd heb ik ook zelf nog maar half een idee wat ik ermee kan en wat het inhoudt dus zo gek vind ik het niet Wink
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  nina wo 8 dec 2010 - 1:47

Try schreef:Ik studeer (Cognitieve) Kunstmatige Intelligentie, dat zorgt ook altijd voor vraagtekens. Eerlijk gezegd heb ik ook zelf nog maar half een idee wat ik ermee kan en wat het inhoudt dus zo gek vind ik het niet Wink
Kun je dan een deel uitleggen?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  MAS wo 8 dec 2010 - 3:35

Ik heb informatiekunde gestudeerd, een zeer brede studie, waardoor het lastig uit te leggen is. Mensen beginnen altijd gelijk over informatica, maar dat is het dus NIET!! Very Happy

MAS
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Try wo 8 dec 2010 - 3:43

danielledeliefste schreef:
Try schreef:Ik studeer (Cognitieve) Kunstmatige Intelligentie, dat zorgt ook altijd voor vraagtekens. Eerlijk gezegd heb ik ook zelf nog maar half een idee wat ik ermee kan en wat het inhoudt dus zo gek vind ik het niet Wink
Kun je dan een deel uitleggen?
Bij Kunstmatige Intelligentie wil je agents (dus computers, of andere electronische devices) intelligent maken. Om dit te kunnen doen moet je eerst begrijpen wat intelligentie is, en waarom een mens intelligent is, hoe kennis wordt vergaard en gebruikt, etc. Tevens moet je kunnen programmeren, hiervoor heb je taalbegrip nodig, logica en natuurlijk het programmeren zelf. Dat is dus in grote lijnen wat de studie inhoudt. Wat je er dan mee kan? Je kan de (social) neuroscience op -gedrag mbt hersenen-, programmeur, ontwikkelaar van een intelligente agent -navigatiesystemen zijn ook intelligentie agents- en nog tig andere dingen, je kan er heel veel mee omdat het vakkenpakket heel breed is smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:12

Dat klinkt zo interessant Try.

Iedereen dacht bij mij altijd dat ik Engels studeerde maar dat was helemaal niet zo. Tuurlijk, ik heb veel vakken Engels gevolgd, maar kreeg geen grammatica zoals de reguliere lerarenopleiding. Mijn bachelor studie heette I.nternational D.egree in English and Education en is de enige internationale lerarenopleiding in Nederland. Hele bijzondere en kleinschalige studie waarmee je voor de helft aan een Engelse universiteit studeerde. Je kreeg ook twee diploma's plus een internationaal erkend certificaat om over de hele wereld les te mogen geven. Drie voor de prijs van 1 dus. Maar terug naar dat Engels... Natuurlijk heb ik literatuurvakken gehad maar ook linguïstiek en bovendien heel veel educatie vakken. En m'n master was ook weer anders. Die heette Research in Second Language Education. Dat ging over de theorie achter hoe mensen talen leren. Super interessant maar had niet direct veel meer met Engels te maken en hoorde bij de Faculty of Education in plaats van letteren.

Mijn broertje doet overigens nu ook zo'n studie waarvan je zegt huh wat?!

Hij doet Life Science and Technology. Ik dacht eerst steeds dat het betekende met komma's leven, wetenschap en technologie, maar nee het is levenswetenschap en technologie. En het is een soort mix van biomedische wetenshappen, biomedische techniek, pharmacie en nog wat dingen. Concreet zou hij er bijvoorbeeld MRI scans mee kunnen ontwerpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  TukTuk wo 8 dec 2010 - 5:57

Herkenbaar! Ik studeer Orthopedische Technologie en moet ook altijd uitleggen wat het inhoudt en wat ik dan uiteindelijk er mee kan doen als ik klaar ben.

Kort komt het er op neer dat ik leer om orthopedische hulpmiddelen te produceren (Prothesen, orthesen *Been spalken, handspalken, korsetten, noem maar op*, steunzolen, orthopedische schoenen) en deze ook leer aan te meten. Dus de patiënt komt straks bij mij en ik besluit welk hulpmiddel voor die persoon geschikt is, wat voor prothese bijvoorbeeld, en zorg je er uiteindelijk voor dat de patiënt een goed passende prothese oid heeft.
(Overigs moet ik eind van het jaar wel een keuze maken of ik de pro en orthese kant op wil, of de schoenen en steunzolen kant, en ik kies voor het eerste)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 9:36

Ik studeer "Lifestyle" .. Tenmiste zo heette de opleiding voorheen.

Sinds 2 jaar is hij aangepast naar "Lifestyle advisor, Interior designer & Styling".. Wordt het gelijk duidelijk dat het voornamelijk om interieurontwerp gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  CaptainSpectacular vr 10 dec 2010 - 9:46

MAS schreef:Ik heb informatiekunde gestudeerd, een zeer brede studie, waardoor het lastig uit te leggen is. Mensen beginnen altijd gelijk over informatica, maar dat is het dus NIET!! Very Happy
Inderdaad. Informatici kunnen namelijk programmeren.

Wink
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Zora vr 10 dec 2010 - 11:29

Ik heb Algemene Taalwetenschap gestudeerd. Dan zeiden mensen altijd: 'oh, dan leer je dus heel veel talen.' Uh, nee. Het gaat met name om hoe taal geleerd wordt, hoe het verwerkt wordt in de hersenen, en dan een groot deel wat er gebeurt als het fout gaat (dyslexie, afasie, specifieke taalstoornissen etc.).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Zora vr 10 dec 2010 - 11:29

Klinkt wel supercool Try! Ben je tevreden met je keuze tot nog toe?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 0:54

Zora schreef:Klinkt wel supercool Try! Ben je tevreden met je keuze tot nog toe?
Ik ben erg blij met de keuze om weer te gaan studeren, maar ik weet niet zeker of dit wel de studie voor mij is. Ik haal wel goede cijfers enzo dus ik ga er lekker mee door, ik zou namelijk ook niet weten wat ik anders wel zou willen want ik vind dit toch ook wel weer heel interessant smile

Wat degene boven jou schrijft is btw ook een vrij groot deel van wat wij doen, die kennis is nodig om dingen goed in een computer te implementeren smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Minx za 11 dec 2010 - 1:08

Ik heb een tijdje Farmacie gestudeerd. Dan krijg je ook veel vragen omdat niemand het kent. Ben er mee gestopt maar kan nu nog steeds uitleggen wat ik toen studeerde.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Zora za 11 dec 2010 - 2:00

Try schreef:
Zora schreef:Klinkt wel supercool Try! Ben je tevreden met je keuze tot nog toe?
Ik ben erg blij met de keuze om weer te gaan studeren, maar ik weet niet zeker of dit wel de studie voor mij is. Ik haal wel goede cijfers enzo dus ik ga er lekker mee door, ik zou namelijk ook niet weten wat ik anders wel zou willen want ik vind dit toch ook wel weer heel interessant smile

Wat degene boven jou schrijft is btw ook een vrij groot deel van wat wij doen, die kennis is nodig om dingen goed in een computer te implementeren smile
Diegene boven mij ben ik Very Happy denk dat ik jouw studie daarom ook erg interessant vind.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Try za 11 dec 2010 - 2:11

Zora schreef:
Try schreef:
Zora schreef:Klinkt wel supercool Try! Ben je tevreden met je keuze tot nog toe?
Ik ben erg blij met de keuze om weer te gaan studeren, maar ik weet niet zeker of dit wel de studie voor mij is. Ik haal wel goede cijfers enzo dus ik ga er lekker mee door, ik zou namelijk ook niet weten wat ik anders wel zou willen want ik vind dit toch ook wel weer heel interessant smile

Wat degene boven jou schrijft is btw ook een vrij groot deel van wat wij doen, die kennis is nodig om dingen goed in een computer te implementeren smile
Diegene boven mij ben ik Very Happy denk dat ik jouw studie daarom ook erg interessant vind.
Haha, lekker snugger! Ik kijk niet echt naar namen/avatars maar lees de posts vandaar Wink

Ik denk dat het idd dan wel interessant is voor jou, is wel beta-gericht (al is het nog wel een alpha studie), ik vind de talige kant en de neuroscience wel het meest interessant, het programmeren vind ik minder Wink
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  priets ma 13 dec 2010 - 10:40

Try schreef:
danielledeliefste schreef:
Try schreef:Ik studeer (Cognitieve) Kunstmatige Intelligentie, dat zorgt ook altijd voor vraagtekens. Eerlijk gezegd heb ik ook zelf nog maar half een idee wat ik ermee kan en wat het inhoudt dus zo gek vind ik het niet Wink
Kun je dan een deel uitleggen?
Bij Kunstmatige Intelligentie wil je agents (dus computers, of andere electronische devices) intelligent maken. Om dit te kunnen doen moet je eerst begrijpen wat intelligentie is, en waarom een mens intelligent is, hoe kennis wordt vergaard en gebruikt, etc. Tevens moet je kunnen programmeren, hiervoor heb je taalbegrip nodig, logica en natuurlijk het programmeren zelf. Dat is dus in grote lijnen wat de studie inhoudt. Wat je er dan mee kan? Je kan de (social) neuroscience op -gedrag mbt hersenen-, programmeur, ontwikkelaar van een intelligente agent -navigatiesystemen zijn ook intelligentie agents- en nog tig andere dingen, je kan er heel veel mee omdat het vakkenpakket heel breed is smile

Dit leek me altijd een heeeele leuke studie, maar veel te lastig voor mij 🐒
Ik hou nog wel altijd van de theorie of is dat dus de filosofie achter hoe mensen denken, social psychology, waarom mensen groeperen, wat cultuur is en hoe zich dat in je hoofd ontwikkeld, hoe ontwikkel je stereotype beelden, waarom zijn er veel mensen bang voor spinnen en dat soort dingen..
Maar eigenlijk weet ik er nog steeds niet genoeg/zou meer willen weten en begrijpen.
priets
priets
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 10
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  priets ma 13 dec 2010 - 10:46

oh en ik heb ook nog sociologie gedaan een tijdje, toen zeiden mensen altijd: oh daar moet je zeker heel sociaal voor zijn

grrrr wat had ik een hekel aan die reactie, of dat je dan zeker ook links was en een wollensokkendrager.

hug om het nog maar even snel uit te leggen (mijn reactie: ik hou er niet zo van als ik meteen in een hokje wordt gestopt,zeker niet als ik niet weet wat diegene over dat hokje denkt)Het gaat om patronen in de samenleving dus "is het zo dat" en "waarom" kinderen van hoger opgeleide ouders, zelf een opleiding in het hoger onderwijs afsluiten.
Heeft waar je woont betrekking op je normen en waarden (landen sociologie).
Trouw je eerder met iemand van dezelfde afkomst of religie of met hetzelfde opleidings niveau.
Doen studenten meer vrijwilligerswerk dan fulltimers, doen mensen met een drukke baan meer vrijwilligers werk?
priets
priets
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 10
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Blond di 14 dec 2010 - 7:38

Ik doe de master Maatschappelijke Opvoedingsvraagstukken, en die wordt alleen aangeboden aan de Universiteit van Utrecht. Ik word er pedagogisch beleidsmedewerker en praktijkonderzoeker mee. Het is een master die volgt na Pedagogische Wetenschappen. Om vragen te ontwijken wil ik nog wel eens zeggen dat ik Orthopedagogiek doe, maar helaas weet ook lang niet iedereen wat je dan wordt.
("Is dat niet met voeten?"
"Nee, dat is een orthopeet" lol! )
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Zora di 14 dec 2010 - 20:41

Try schreef:
Zora schreef:
Try schreef:
Zora schreef:Klinkt wel supercool Try! Ben je tevreden met je keuze tot nog toe?
Ik ben erg blij met de keuze om weer te gaan studeren, maar ik weet niet zeker of dit wel de studie voor mij is. Ik haal wel goede cijfers enzo dus ik ga er lekker mee door, ik zou namelijk ook niet weten wat ik anders wel zou willen want ik vind dit toch ook wel weer heel interessant smile

Wat degene boven jou schrijft is btw ook een vrij groot deel van wat wij doen, die kennis is nodig om dingen goed in een computer te implementeren smile
Diegene boven mij ben ik Very Happy denk dat ik jouw studie daarom ook erg interessant vind.
Haha, lekker snugger! Ik kijk niet echt naar namen/avatars maar lees de posts vandaar Wink

Ik denk dat het idd dan wel interessant is voor jou, is wel beta-gericht (al is het nog wel een alpha studie), ik vind de talige kant en de neuroscience wel het meest interessant, het programmeren vind ik minder Wink

Haha, programmeren lijkt mij ook wel moeilijk! Officieel is taalwetenschap inderdaad gewoon ook een alphastudie, maar er waren heel veel vakken die gewoon beta waren. In ieder geval totaal niet te vergelijken met een 'normale' alpha talenstudie ofzo...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Beachgirl wo 15 dec 2010 - 4:28

Ik studeer MBRT: Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken.

Een hele mond vol en moet dus altijd uitleg geven. Ten tweede doe ik de duale variant, en veel mensen weten ook niet wat dat inhoudt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Fiwen di 21 dec 2010 - 23:01

Ik studeer verloskunde. En hoewel je zou zeggen dat het heel duidelijk is, moet ik nog steeds vaak vertellen dat ik geen kraamverzorgster ben. Krijg ook vaak de vragen: "Is dat een studie dan?" en "Help je dan ook bij bevallingen?". Gevolgt door hun eigen zwangerschaps- en bevallingsverhaal :P
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onbekende studie/beroep Empty Re: Onbekende studie/beroep

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum