Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lange vliegreis

+7
Lady Starstruck
Sjaantje
Atelier Madame
TukTuk
Caro
Flinder
Inge
11 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:23

Zoals jullie misschien al weten ga ik binnenkort op studiereis naar Australië. Nu heb ik al een aantal jaar niet gevlogen, en destijds was al dat gedoe met vloeistoffen nog niet zo streng. Ik heb al mooie diepvrieszakjes van 1 L voor mijn vloeistoffen, verder trek ik een lekkere warme trui aan in het vliegtuig. Maar verder... geen idee hoe/wat handig is!

Kortom hebben jullie nog vliegtips? Wat moet ik zeker meenemen/is onmisbaar? En wat is dus handig in je handbagage. Wat raad je ook zeker aan om in mijn koffer mee te nemen? Kortom reistips?!?!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:26

Ik zou in je handbagage sowieso een extra setje ondergoed/kleding doen, mocht je koffer kwijtraken. Verder ha dik op lange vluchten altijd een mp3-speler mee en één of twee boeken. Ohja, en mijn medicijnen heb ik ook altijd in m'n handbagage, zelfde reden als dat extra setje kleding.
En verder, tsja... Ik slikte altijd melatomatine (ofzo), odat ik in vliegtuigen nooit kan slapen en al helemaal geen zin heb om tijdens zo'n lange vlucht alleen maar wakker te zijn. Maar dat werkte helaas niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:28

Van de week al gezegd in het reisbroek topic bij Beauty. Ik doe altijd flipflops of instappers aan als ik vlieg. Dan doe ik sokken in m'n tas (in 't geval van de flipflops iig), en dan kan ik lekker m'n schoenen uit doen tijdens de lange reis. En heb ik geen koude voeten, door de sokken. Mocht ik dan naar de wc moeten, wurm ik m'n voeten even in de flipflops en kan ik zo naar de wc.

Ik had laatst naar NYC verder een legging aan en dat is me ook goed bevallen, zit heerlijk!

En wat ik altijd doe: Altijd maar een ding tegelijk doen. Je zit lang genoeg, dus niet tegelijk muziek luisteren, lezen en wat eten. Nee, muziek luisteren apart, lezen apart, en als je eten krijgt, ook echt even er voor zitten. Op die manier breek je de tijd gewoon. Je kunt toch niet veel anders doen dan dat, dus waarom al je kruit verschieten in 1 keer?

Qua handbagage neem ik verder altijd een camera mee, en alle opladers en belangrijke elektrische apparatuur. En belangrijk papieren natuurlijk. Mocht er dan iets gebeuren met je koffer, kwijtraken oid, dan heb je al die belangrijke dingen bij je iig. Onderbroeken kan je wel kopen daar, maar opladers is onhandig als je daar eerst naar op zoek moet.

Verder niet echt tips..


Edit: Klein flesje deo en van die make-up doekjes zijn ook handig in handbagage! Kan je net bij een overstap even opfrissen. Sowieso zijn die doekjes handig, want mocht je vieze handen hebben kan je 't daar ook voor gebruiken. Of gewoon even opfrissen dus.


Laatst aangepast door Marin op ma 11 apr 2011 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:29

Maple schreef:Ik zou in je handbagage sowieso een extra setje ondergoed/kleding doen, mocht je koffer kwijtraken. Verder ha dik op lange vluchten altijd een mp3-speler mee en één of twee boeken. Ohja, en mijn medicijnen heb ik ook altijd in m'n handbagage, zelfde reden als dat extra setje kleding.
En verder, tsja... Ik slikte altijd melatomatine (ofzo), odat ik in vliegtuigen nooit kan slapen en al helemaal geen zin heb om tijdens zo'n lange vlucht alleen maar wakker te zijn. Maar dat werkte helaas niet.

Owja ik had al bedacht dat ik ondergoed/sokken/schoon t-shirt wilde meenemen. Medicijnpaspoort heb ik al dus ik kan dat in mijn handbagage stoppen. MP3 = telefoon. Verder heb ik nog 40 euro aan boekenbonnen, die ik wilde besteden aan leuke reisvulling smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:30

Je telefoon mag niet aan he, in de lucht, ook niet in de vliegtuigmodus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:31

Marin schreef:
En wat ik altijd doe: Altijd maar een ding tegelijk doen. Je zit lang genoeg, dus niet tegelijk muziek luisteren, lezen en wat eten. Nee, muziek luisteren apart, lezen apart, en als je eten krijgt, ook echt even er voor zitten. Op die manier breek je de tijd gewoon. Je kunt toch niet veel anders doen dan dat, dus waarom al je kruit verschieten in 1 keer?

Goede tip!

Klein flesje deo had ik al ja! Die doekjes ga ik nog even fixen!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:33

Maple schreef:Je telefoon mag niet aan he, in de lucht, ook niet in de vliegtuigmodus.

Das dan weer jammer, net geregeld dat ik van iemand een MP3 kan lenen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 6:39

Maple schreef:Je telefoon mag niet aan he, in de lucht, ook niet in de vliegtuigmodus.

Pff dat doe ik wel altijd, zeker in vliegtuigmodus. Dat is niet voor niets, dan is alle verbinding uit, maar kan je nog wel 'm als iPod gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Inge ma 11 apr 2011 - 6:44

Ik doe telefoon / ipod touch ook in vliegtuigmodus en eigenlijk nooit problemen mee gehad, alleen bij opstijgen en landen moeten ze uit.

Ik neem altijd wat tijdschriften, een boek en ipod/mobiel (voor muziek en spelletjes) mee.
Verder vind ik het nog wel handig om druivensuiker en iets zouts in mijn handbagage te hebben (voor het geval ik wat flauw wordt).
Leeg flesje water vind ik ook altijd ideaal om mee te nemen, je kan die in het toilet vullen na de douane of in het vliegtuig.
Vochtige doekjes om je gezicht vochtig te houden
Sokken neem ik ook altijd mee voor in het vliegtuig en dan idd op slippertjes (of ik moet met kou weggaan)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Flinder ma 11 apr 2011 - 6:59

Ik vond het heel fijn dat ik deo, tandpasta en tandenborstel en verfrissingsdoekjes bij me had tijdens een lange reis.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Caro ma 11 apr 2011 - 7:04

Zoals je weet ga ik ook binnenkort naar Australië. Vorig jaar ben ik naar Bali gevlogen, ook een lange vlucht, en ik ben een keer naar mexico gevlogen en dat was destijds met 26 uur ook een lange vlucht.

Wat ik heb meegenomen en nu ook weer van plan ben: klein reistasje met daarin opfrismiddeltjes. Een tandenborstel met mini tandpasta, watjes met tonic, klein tubetje gezichtscrème omdat je gigantisch uitdroogt, wat paracetamol, melatonine (maar ook iets sterkers van miijn huisarts anders slaap ik niet) en nog wat van die kleine dingetjes zoals deo etc. Verder neem ik nog een extra shirtje mee, gewoon omdat ik normaal ook niet 28 uur met hetzelfde shirt aanloopt en ik het gewoon fris vind.
Ik neem verder mijn iPad mee, daar zet ik nog extra films en boeken op. Dan neem ik nog mijn iPhone mee voor de muziek en verder extra paar sokken en een onderbroek om onderweg te wisselen.
Ik heb verder geleerd dat ik vooral niet teveel moet meenemen. Vorig jaar naar Bali had ik een koffertje vol met handbagage en dat was uiteindelijk ook niet nodig. Ik teer vooral op de opfrisdingetjes en de on board entertainment. Zoek even uit of je dat op jouw vlucht hebt of niet! Je vloog met cathay toch? Ik zou het even uitzoeken, want dan weet je het zeker. Niet alle vluchten hebben het namelijk...

Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  TukTuk ma 11 apr 2011 - 7:14

Heb niet alles gelezen hoor, dus sorry als er dubbele adviezen komen!

Met wie vlieg je? Want bij veel maatschappijen krijg je tussendoor altijd natte doekjes om je op te frissen, maar je kan ze zeker ook zelf mee nemen! (Doe ze voor de zekerheid wel in dat doorzichtige zakje van 1L (waar je overigs maar 1 van mag mee nemen!)
Wat ik ook altijd deed, was van die lactacyd doekjes mee nemen, vond het toch prettig als ik me omklede, om ook even down under te wassen, je zou eventueel ook een wegwerp washandje mee kunnen nemen en gewoon water gebruiken natuurlijk, net wat je prettiger vind.)

Verder zou ik een tandenborsteltje mee nemen en klein tubetje tandpasta, kan ej tussendoor even je tandenpoetsen bij je overstap (Bij Qantas en Britisch Airways kregen we die in het vliegtuig, samen met sokken, en een oogmaskertje)

Verder heb ej op die lange vluchten ook een scherm vaak voor je, waar je films, tv series, radio, cd's, luisterboeken en spelletjes op kan kijken/luisteren/spelen, dus je vermaakt je ook genoeg!

Verder neem ik altijd mee:
Leesboek
MP3 speler
PSP
Kauwgom om op te kauwen tijdens het opstijgen
Eventueel een puzzelboekje oid

Verder idd belangrijke dingen in je handbagage mee nemen, schone kleding om om te kleden tijdens je overstap, eventuele medicijnen etc.

Overigs mag je vaak géén leeg flesje mee nemen hoor! Dus mocht dat niet mogen, gewoon na de security check kopen, dus als je eerst door de douane gaat, dan shoppen en dan security, mag het ook niet. (Mijn ouders wilden een flesje water mee nemen in het vliegtuig, mocht niet:S Maar hele flessen drank mochten wel geseald..)

Iets lekkers mee nemen voor tijdens de vlucht, ik weet niet of je een moeilijke eter bent? Ik smulde altijd van het vliegtuig eten, zeker bij Qantas en BA, maar sommige vinden het niks. Bij ons kwamen ze ook tussendoor met bijv een waterijsje, maar het is toch fijn om iets tussendoor te kunnen eten. Bijvoorbeeld ene klein blikje pringles, of zakje met van die mini tucs, of wat winegums etc etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Inge ma 11 apr 2011 - 7:17

ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met een leeg flesje water, altijd door de Douane gekomen, zowel in NL als in het buitenland (ook naar en terug van Amerika geen problemen met leeg flesje)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  TukTuk ma 11 apr 2011 - 7:18

Inge schreef:ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met een leeg flesje water, altijd door de Douane gekomen, zowel in NL als in het buitenland (ook naar en terug van Amerika geen problemen met leeg flesje)

Gek! Nouja dan is het het proberen waard, mijn ouders hadden er wel altijd problemen mee vanaf Schiphol. Zelf heb ik het nooit geprobeerd (en ook nooit vanaf Schiphol gevlogen)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:26

AngelNyn schreef:
Inge schreef:ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met een leeg flesje water, altijd door de Douane gekomen, zowel in NL als in het buitenland (ook naar en terug van Amerika geen problemen met leeg flesje)

Gek! Nouja dan is het het proberen waard, mijn ouders hadden er wel altijd problemen mee vanaf Schiphol. Zelf heb ik het nooit geprobeerd (en ook nooit vanaf Schiphol gevlogen)

Nee ik heb er ook nooit problemen mee op Schiphol. Laat 'm altijd zien en vraag netjes of ik 'm mee mag nemen.

Let wel op dat bij sommige gates de security pas AAN de gate vast zit, dus dan heb je vaak nog wel een wc in de gate, maar geen winkeltjes meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:46

Dé perfecte vliegschoenen, zacht, soepel, warm, mjammmm :

Lange vliegreis DXLA45_83006_07000_36_4183
10 euro bij de H&M, ook in het wit en blauw en zwart angel

En hiermee vermaak ik me ook altijd wel:
Lange vliegreis 4417735516_c87ba574ca_o

En verder begin ik thuis al aan een (liefst dik) boek waarvan ik na 50 pagina's helemaal zeker weet dat ik met plezier door wil lezen. Tijdschriften (zijn fijn omdat je op een bepaald moment alles zat begint te raken en omdat het vaak korte stukjes zijn: vereist minder concentratie) en... wat hier verder al is gezegd, muziek/films/spellen/dagboek. En lekker zittende kleren zijn zó belangrijk!! Beetje met laagjes werken, lekker warm vest mee, want het kan soms best koud zijn in het vliegtuig, terwijl het weer warm is waar je aankomt. En als je lenzen in hebt: bril mee en lenzenvloeistof mee! (de lucht is op een bepaald moment zo droog dat je lenzen er bijna uitvallen...)

Dat was 'm wel, have fun! Very Happy


Laatst aangepast door Noa op ma 11 apr 2011 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 7:49

Oooh die zijn zo leuk Noa! Ik had ze vorig jaar voor 2 pond bij de Primark. Heb er toch een hele zomer lekker op kunnen lopen voor dat geld. En inderdaad ideaal voor vliegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Caro di 12 apr 2011 - 0:34

Wat is dat tweede plaatje eigenlijk Noa? Want met 'vermaken' krijg ik toch vrij vreemde visioenen in mijn hoofd ;-)

Overigens ben ik afgelopen weekend gaan winkelen en ik heb zulke goddelijke broeken gevonden: erg mooi maar het comfor van die dingen is ongeevenaard. Serieus: ik ben er verliefd op... Máár ze zijn ook mooi dus ik denk dat ik die mooi in het vliegtuig aandoe. Zo zie ik er ook nog beetje fatsoenlijk uit :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Atelier Madame di 12 apr 2011 - 0:37

Marin schreef:Oooh die zijn zo leuk Noa! Ik had ze vorig jaar voor 2 pond bij de Primark. Heb er toch een hele zomer lekker op kunnen lopen voor dat geld. En inderdaad ideaal voor vliegen.
Kon jij de hele zomer op die schoenen lopen er zit amper een zool onder :shock: Ik heb ze van de actio en vind ze leuk voor een dag, maar daarna wil ik toch wel weer betere schoenen hebben :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:39

Ok, ik heb even gezocht bij de maatschappij:
Ik heb on board entertainment; films, series, en radio. Verder mag een telefoon op flightmodus, maar ik heb inmiddels een MP3 geregeld smile

Verder lees ik van het weekend de tips nog ff door en ga ik alles alvast 'inpakken' enzo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 5:22

Caro schreef:Wat is dat tweede plaatje eigenlijk Noa? Want met 'vermaken' krijg ik toch vrij vreemde visioenen in mijn hoofd ;-)

Overigens ben ik afgelopen weekend gaan winkelen en ik heb zulke goddelijke broeken gevonden: erg mooi maar het comfor van die dingen is ongeevenaard. Serieus: ik ben er verliefd op... Máár ze zijn ook mooi dus ik denk dat ik die mooi in het vliegtuig aandoe. Zo zie ik er ook nog beetje fatsoenlijk uit :-)

Haha, dat is gewoon zo'n kussen die je om je nek kan doen Very Happy Vermaken is inderdaad een beetje een raar woord, whihi

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Caro di 12 apr 2011 - 6:48

Ik heb vorig jaar een heel fijn kussen gevonden voor het reizen. Het is alleen te dik.... Het is ook zon half rond ding maar het zit niet lekker. Terwijl als je het zo vastpakt, het echt superzacht is... Heel zonde Sad.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:57

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:Oooh die zijn zo leuk Noa! Ik had ze vorig jaar voor 2 pond bij de Primark. Heb er toch een hele zomer lekker op kunnen lopen voor dat geld. En inderdaad ideaal voor vliegen.
Kon jij de hele zomer op die schoenen lopen er zit amper een zool onder :shock: Ik heb ze van de actio en vind ze leuk voor een dag, maar daarna wil ik toch wel weer betere schoenen hebben :P

Haha ja ik was verbaasd dat ze een hele zomer meegingen, en dat voor 2 pond! Goede aankoop dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:58

SunnyScience schreef:
Verder mag een telefoon op flightmodus, maar ik heb inmiddels een MP3 geregeld smile

Dat is ook wel lekker, want dan spaar je de batterij van je telefoon door niet constant naar muziek er op te luisteren. Dan kan je als je aankomt iig even het thuisfront smsen dat je veilig aan bent gekomen, ipv dat de batterij al leeg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Sjaantje di 12 apr 2011 - 7:48

Wat betreft boeken heb ik misschien nog wel een tip: Sinds een tijdje bestaan 'Dwarsliggers', dat is een heel boek op mini-formaat. De bladzijdes zijn erg dun en het formaat van het boekje is ongeveer 2 pinpasjes naast elkaar. Héél handig mee te nemen en het leest misschien even gek, maar de letters zijn niet zo klein dat ze onleesbaar zijn. Had er voor mijn vakantie een aantal bij de bieb gehaald en ze pasten makkelijk tussen alle spulletjes in mijn koffer. Weegt ook nog eens niks!

Goeie reis gewenst!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Lange vliegreis Empty Re: Lange vliegreis

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum