Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding en tanden....Auw

+3
Liadan
Mamsie
MamaVanDarcy
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  MamaVanDarcy vr 3 dec 2010 - 10:15

Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding, maar nu krijgt meneer tanden en bijt hij me steeds. En ik kan je vertellen die kleine tandjes zijn scherp en het doet echt veel pijn.

Kan ik hier iets aan doen?
Deden jullie kindjes dit ook?

Ik zou graag tot minimaal 1 jaar bv willen geven, dus ik hoop dat jullie wat ervaring hiermee hebben, want het lijkt me echt vervelend dat ik hierom zou moeten stoppen.

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Mamsie vr 3 dec 2010 - 10:21

Ik haalde ze er meteen af en zei flink hard auw. Of ik haakde ze er af en zei Nee! Maar goed je zoontje is wel pas 6 maanden dus weet niet of dat dat effect zal hebben.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  MamaVanDarcy vr 3 dec 2010 - 10:26

Mamsie schreef:Ik haalde ze er meteen af en zei flink hard auw. Of ik haakde ze er af en zei Nee! Maar goed je zoontje is wel pas 6 maanden dus weet niet of dat dat effect zal hebben.

Als ik nee en au zegt gaat hij lachen, dus maakt hij er een spelletje van, dus dat helpt (nog) niet.

MamaVanDarcy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 59
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 11:43

Mhm, moeilijk, mijn dochter heeft me nooit gebeten, dus ik heb er geen ervaring mee. Misschien kun je er bij het aanleggen op letten dat hij een hele grote hap neemt, zodat de neiging tot bijten minder wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 19:51

Tijdens het drinken kunnen ze niet bijten omdat de tong er dan tussen zit. Zodra hij stopt met drinken kan hij gaan bijten, ik zou hem dan los maken voor dat hij de kans krijgt om te bijten. Verder heb ik geen tips, mijn zoontje heeft nog geen tanden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Liadan vr 3 dec 2010 - 20:49

Mijn dochter beet ook af en toe als ze tanden kreeg, zo gauw ze door waren deed ze het gelukkig niet meer. Maar fijn is het inderdaad niet. Als ze drinken kunnen ze niet bijten, dus zodra hij stopt met drinken moet je er snel bij zijn, maar mijn dochter was me dan vaak toch te snel af.
Ik haalde haar wel meteen van mijn borst af en zei ook tegen haar dat dat veel pijn deed bij me (vond ze trouwens ook vaak erg grappig...). Maar het ging hier over zodra de tanden door waren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  xxjojootjexx za 11 dec 2010 - 9:18

Tristan heeft nu zijn eerste 2 tandjes al door. (sinds 1 week) Vannacht beet hij mij voor de eerste keer. Ik lag half te slapen en schrok me rot, ik gilde dan ook. Hiervan schok mij man wakker en Tristan schok ook en zette het op een huilen... Naja hoe het in de toekomst gaat weet ik niet.
Kirsten heeft mij 2 x gebeten, tot 2x toe heb ik hard au gezegt en daarna heeft ze het niet meer gedaan..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Zwerver za 11 dec 2010 - 9:22

xxjojootjexx schreef:Tristan heeft nu zijn eerste 2 tandjes al door. (sinds 1 week) Vannacht beet hij mij voor de eerste keer. Ik lag half te slapen en schrok me rot, ik gilde dan ook. Hiervan schok mij man wakker en Tristan schok ook en zette het op een huilen... Naja hoe het in de toekomst gaat weet ik niet.
Kirsten heeft mij 2 x gebeten, tot 2x toe heb ik hard au gezegt en daarna heeft ze het niet meer gedaan..
Hahaha ik moest even hardop lachen, ik zag het al helemaal voor me! hahaha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  xxjojootjexx za 11 dec 2010 - 9:27

wc-eend schreef:
xxjojootjexx schreef:Tristan heeft nu zijn eerste 2 tandjes al door. (sinds 1 week) Vannacht beet hij mij voor de eerste keer. Ik lag half te slapen en schrok me rot, ik gilde dan ook. Hiervan schok mij man wakker en Tristan schok ook en zette het op een huilen... Naja hoe het in de toekomst gaat weet ik niet.
Kirsten heeft mij 2 x gebeten, tot 2x toe heb ik hard au gezegt en daarna heeft ze het niet meer gedaan..
Hahaha ik moest even hardop lachen, ik zag het al helemaal voor me! hahaha
Wij moesten er ook om lachen hoor.. haha.. Tijdens het voeden val ik namelijk vaak in slaap.. en als er dan iemand in de tiet ligt te bijten schrik je naar wakker Laughing

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  sheila123 zo 12 dec 2010 - 1:21

Ik heb tot 11 mnd bv gegeven en hier werd ook wel eens gebeten! Zelfs toen er nog geen tanden waren. :shock: Maar met dat tandvlees kunnen ze dus ook al heel hard bijten. Als ze beet haalde ik haar meteen van de borst en zei dat het niet mocht en dat het pijn deed. Het gaat zoals Liadan al zei over zodra het tandje erdoor is.

Succes ermee!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Susan zo 12 dec 2010 - 1:38

Het helpt ook om je kindje even juist iets steviger tegen je borst aan te drukken, dan laat hij of zij meteen los. In ieder geval niet je kind van de borst trekken, dat doet alleen maar pijn. Mijn ervaring is dat het tijdelijk is, Ezra heeft toen hij eenmaal tanden kreeg nog een hele tijd aan de borst gedronken, maar dat bijten deed hij al vrij snel niet meer. Yrsa bijt nu ook af en toe, maar ik ben er nu wat meer op ingespeeld en ik schrik er niet meer zo van.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding en tanden....Auw Empty Re: Borstvoeding en tanden....Auw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum