Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Visite als je kind ziek is

3 plaatsers

Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:27

Laten jullie de visite dan komen?

X. is als paar dagen aan het sukkelen en nu is het een heel slap musje met 40 graden koorts. Huilen heeft hij geen kracht voor, hele tijd aan het jengelen. Vanmiddag krijgen we visite (oom en tante). Die waren hier nog nooit geweest en wilden even koffie drinken.

Twijfel om ze af te bellen. Hebben wel moeite moeten doen om datum te prikken, maar situatie is...zij komen omdat het toch uit sociaal oogpunt 'verplicht' is, en wij hebben er totáál geen zin in....

Wat doen jullie met visite wanneer de kleine ziek is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Sjonno za 19 maa 2011 - 21:33

Als 1 van de kids echt ziek is bellen wij de visite af.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:41

Dan zou ik afbellen, tenzij het de opa's en oma's zijn dan maakt het me niet zoveel uit. Maar als hij zo ziek is zou ik verder geen visite laten komen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 21:48

Ik zou ook afbellen. Het is niet gezellig voor de visite en voor jezelf als je continue met je zieke kindje bezig bent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:11

Als het idd mijn zus of moeder of iemand dichtbij is laat ik ze gewoon komen, andere visite niet smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  L!ND@ za 19 maa 2011 - 22:15

Ik had afgebeld, maar zoals de rest ook al zegt...Als het opa's/oma's/broers/zussen waren, was het een ander verhaal
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:18

Maar wat is dat het verschil tussen opa's oma's, broers en zusssen ? Je oom en tante komen toch alleen een bakje koffie drinken en naar jullie huis kijken en waarschijnlijk ligt X. toch op bed of lekker bij mama op schoot. Het is toch geen feest o.d. wat bij jullie thuis wordt gehouden ? Ik zou je oom en tante gewoon lekker laten komen en zeggen dat X. wat ziek is en dat je daarom misschien soms even naar boven moet om hem te troosten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  L!ND@ za 19 maa 2011 - 22:35

Mama_van2 schreef:Maar wat is dat het verschil tussen opa's oma's, broers en zusssen ? Je oom en tante komen toch alleen een bakje koffie drinken en naar jullie huis kijken en waarschijnlijk ligt X. toch op bed of lekker bij mama op schoot. Het is toch geen feest o.d. wat bij jullie thuis wordt gehouden ? Ik zou je oom en tante gewoon lekker laten komen en zeggen dat X. wat ziek is en dat je daarom misschien soms even naar boven moet om hem te troosten.

Ja, nu ik zo over nadenk...Vind ik dat je best gelijk hebt! Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:40

Ik zou afbellen, het is niet fijn voor je kindje, voor jou en voor de visite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:41

Storm schreef:Ik zou afbellen, het is niet fijn voor je kindje, voor jou en voor de visite.

Maar ik vraag me nu serieus af waarom dat dan niet fijn is ?

Even een voorbeeldje vanuit hier, M.ara is buiten haar complexe epilepsie om bijna altijd ziek, zo had ze 8 weken geleden een luchtweginfectie, daarna 4 weken lang het rotavirus tot een ziekenhuis opname aan toe, daarvan bekomen heeft ze nu 2 ontstoken ogen en een dubbele oorontsteking en al dagen rond de 40 graden koorts. Maar het gewone leven gaat dan toch gewoon door ? Ze liep hier vanmorgen ook de buurvrouw binnen voor een bakkie, kwamen gisteren de buurkinderen hier in de tuin spelen en ga ik zo zelf S.enna ophalen bij mijn ouders met M.ara. Ik zou nu echt niet kunnen inzien waarom er geen oom en tante van mij of een vriendin van me op visite zouden kunnen komen, wat is daar nu hinderlijk aan voor het kindje ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 22:45

Mama_van2 schreef:
Storm schreef:Ik zou afbellen, het is niet fijn voor je kindje, voor jou en voor de visite.

Maar ik vraag me nu serieus af waarom dat dan niet fijn is ?
Omdat je je dan niet goed bezig kunt houden met de visite vind ik, daarbij heb ik wel wat anders aan mijn hoofd als mijn kind ziek is dan visite ontvangen voor de gezelligheid.

Wij wonen in een klein appartement en daarom alleen al zou ik geen visite laten komen, omdat mijn zoon dan super hangerig is/of alles hoort terwijl hij in bed ligt. Dat is voor hem gewoon niet fijn, ik wil zorgen dat mijn zoon voldoende rust krijgt als hij ziek is, en al helemaal als hij 40 graden koorts heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  meisjesmama za 19 maa 2011 - 22:50

L!ND@ schreef:
Mama_van2 schreef:Maar wat is dat het verschil tussen opa's oma's, broers en zusssen ? Je oom en tante komen toch alleen een bakje koffie drinken en naar jullie huis kijken en waarschijnlijk ligt X. toch op bed of lekker bij mama op schoot. Het is toch geen feest o.d. wat bij jullie thuis wordt gehouden ? Ik zou je oom en tante gewoon lekker laten komen en zeggen dat X. wat ziek is en dat je daarom misschien soms even naar boven moet om hem te troosten.

Ja, nu ik zo over nadenk...Vind ik dat je best gelijk hebt! Wink

+1
dat ene bakje koffie moet toch geen probleem geven. En als je aangeeft dat hij ziek is houden ze er toch wel rekening mee.
Mijn jongste is ook regelmatig ziekjes en dan zou er hier niemand meer langskomen. Ik geef bij mensen met kids wel aan dat R. ziek is en laat dan de keuze bij hun.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 23:49

Mama_van2 schreef:
Storm schreef:Ik zou afbellen, het is niet fijn voor je kindje, voor jou en voor de visite.

Maar ik vraag me nu serieus af waarom dat dan niet fijn is ?

Even een voorbeeldje vanuit hier, M.ara is buiten haar complexe epilepsie om bijna altijd ziek, zo had ze 8 weken geleden een luchtweginfectie, daarna 4 weken lang het rotavirus tot een ziekenhuis opname aan toe, daarvan bekomen heeft ze nu 2 ontstoken ogen en een dubbele oorontsteking en al dagen rond de 40 graden koorts. Maar het gewone leven gaat dan toch gewoon door ? Ze liep hier vanmorgen ook de buurvrouw binnen voor een bakkie, kwamen gisteren de buurkinderen hier in de tuin spelen en ga ik zo zelf S.enna ophalen bij mijn ouders met M.ara. Ik zou nu echt niet kunnen inzien waarom er geen oom en tante van mij of een vriendin van me op visite zouden kunnen komen, wat is daar nu hinderlijk aan voor het kindje ?

Klopt, maar bij jullie is jullie dochter helaas!!! vaker ziek dan niet. X. is nu gewoon echt ziek voor zijn doen, en dan heb ik geen zin in visite. Als X. heel vaak ziek zou zijn net als Mara, dan kun je niet anders dan gewoon door blijven gaan....omdat je anders geen leven hebt lijkt mij. Je moet wel doorgaan met de dagelijkse dingen, waaronder visite. Jullie kunnen daar niet altijd rekening mee houden, omdat ze vaak ziek is, en waarschijnlijk ook heel onvoorspelbaar.

Besloten om de visite toch te laten komen. Hij blijft gewoon lekker bij ons op schoot of in bedje, en verwacht ook dat ze niet zo lang blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 0:10

Wij laten over het algemeen de visite ook gewoon komen.
H wordt daar vaak nog vrolijker van ook.

Als wij weg zouden gaan vind ik het een ander verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:54

Hazeltje schreef:Wij laten over het algemeen de visite ook gewoon komen.
H wordt daar vaak nog vrolijker van ook.
Zo gaat het bij jezelf ook. Als je thuis op de bank blijft liggen of in bed dan voel je je vaak ook zieker dan als je een beetje bezig blijft of gehouden wordt. Zo geldt dat ook voor kinderen natuurlijk. Zolang het alleen koorts en hangerig zijn is mag iedereen hier gewoon binnen komen. Als het een buikgriep is vind ik het een ander verhaal. Kinderen hebben heel vaak koort en gelukkig is het ook heel snel weer over (meestal dan he!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 6:38

Ik zou afbellen, omdat de kinderen mijn ooms en tantes sowieso niet echt kennen en zich daar niet zo snel prettig bij voelen, zeker als ze ziek en hangerig zijn.
Maar daarbij woont familie ook allemaal op min. 2 uur afstand voor een enkele reis dus die stuur je niet na een bakje koffie weer naar huis en als je veel met je kind(eren) bezig bent kunnen ze beter een dagje komen als ze niet ziek zijn.'

Maar wanneer ze dichtbij woonden zou ik ze wel laten komen, dan blijven ze ook niet zolang en zouden de kinderen ze ook beter kennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite als je kind ziek is Empty Re: Visite als je kind ziek is

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum