Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaar jij iedere maand voor je kind?

+76
pindaatje
*Lookie*
MissD
Flip Fluitketel
Annemie
Jezzie
maiadebij
Charles
Lady4
Steep
Pommes
Toedels
Tania
Supertalentje
Rush
Lonely Goatherd
Dora
Luce
Viva
Highway
peach
Aagje!
_Lana_
Bruintje Beer
Mida4you
liesje
Fiebje
Muppetje
Snoes
tweeling
_Jet
Lejow
Parel
-Ieniemienie-
Susan
Petteflet
PapillonRose
chipa
Star007
CCC
Twellie
Sophiee
Printje
Sterrin_
Thunder
Pussycat
Sanne
Floor
smooch
Manderijn
Laced
Shisha
Aimee
Liadan
Mademoiselle_
Fearie
SarahKey
Flower_L
Coccinelle
Sam
PiP
studiebol
bolus26
Paper Crown
Mamsie
mezzoforte
Puggle
Linda
mickey
Happydobby
Caroow
Océane
Coco
duckie
Bluestar
Travelgurly
80 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Sparen jullie voor je kind(eren) ?

Bericht  Travelgurly di 11 dec 2012 - 4:54

Sparen jullie voor je kind/kinderen?

En zo ja, waar spaar je en met welke spaarvorm?

Ik ben nu aan het kijken om straks een rekening voor de kleine te openen en daar maandelijks een vast bedrag op te sparen. Rente is bijna niks meer en zit een beetje overal te snuffelen wie wat wat. De zilvervloot is terug en zit me daar nu een beetje in te verdiepen.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Bluestar di 11 dec 2012 - 4:59

Wij sparen gewoon bij de Ing, een Groei groter rekening. 15 euro in de maand als vast bedrag.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  duckie di 11 dec 2012 - 5:00

wij hebben een spaarrekening geopend bij de rabo en sparen elke maand 25 euro
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Océane di 11 dec 2012 - 5:01

Wij hebben voor allebei een regenboogrekening bij de Rabobank, omdat wij daar zelf ook zitten met alles. Wij sparen voor later als ze op zichzelf gaan, ze mogen het uitgeven aan grote dingen denk aan huis, auto, trouwen enz.
Opleidingen, rijlessen e.d. betalen wij gewoon. Wij sparen het eerste jaar 100 euro per maand, daarna 50 euro per maand. Ouders van mijn man storten ieder jaar ook nog een gift.


Laatst aangepast door Océane op di 11 dec 2012 - 5:02; in totaal 1 keer bewerkt
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Coco di 11 dec 2012 - 5:01

Wij sparen voor ze op mijn abn-internetspaarrekening omdat daar meer rente op zit als een kinderrekening en omdat we een behoorlijk bedrag sparen loont het ook een stuk meer als we alles op 1 rekening hebben over een totaal bedrag dan wanneer het op verschillende rekening voor de kinderen apart staat.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 5:02

wij hebben bij de rabo een regenboogrekening voor F. Het geld wat hij heeft gekregen van bezoek als cadeau staat erop en maandelijk wordt er door ons 20 euro op gestort. Mijn man vind het erg belangrijk om een spaarrekening voor F te hebben zodat als ie straks 18 is dit kan gebruiken voor een studie o.i.d. Hij heeft dit nooit gehad en vond daarom dat F dit wel moest hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Caroow di 11 dec 2012 - 5:03

Wij gaan allebei 15 euro per maand sparen, maar in welke vorm weet ik nog niet.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Happydobby di 11 dec 2012 - 5:04

Wij sparen bij de ING, mijn vriend wil ook op zijn 18 de voldoende geld hebben voor een studie voor M.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  mickey di 11 dec 2012 - 5:11

Wij sparen €25 per maand voor F, bij ING. Geld wat hij gekregen heeft van kraamvisite hebben we daar ook gestort. Het geld dat hij voor zijn verjaardag heeft gekregen hadden we ook willen storten, maar daar hebben we nu speelgoedkasten voor gekocht.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Linda di 11 dec 2012 - 5:13

We hebben een groeirekening van de ING waar we 25 euro per maand (of eigenlijk 75 per kwartaal, gelijk als de kinderbijslag komt) op sparen. En als we wat extra's krijgen of hebben dan zetten we dat er ook op.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Puggle di 11 dec 2012 - 5:19

Wij hebben vorige maand een rekening geopend bij de ABN AMRO. Is een kinderrekening. We zijn begonnen met 20,- maar misschien dat dat in de toekomst wel meer gaat worden. Voorlopig is dit goed genoeg.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  mezzoforte di 11 dec 2012 - 5:20

Ik wil straks als ons kind geboren is ook een spaarrekening voor hem openen. Ik vraag me af, hebben jullie dan een rekening waar kind vanaf 18e bij kan, of gebruiken jullie daarvoor een spaarrekening op eigen naam? Moet me nog verdiepen in alle spaarvormen en wat dan het voordeligst is enzo. Ik weet nog niet hoeveel we straks maandelijks voor kind gaan sparen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Mamsie di 11 dec 2012 - 5:21

Hier hebben de kinderen een pardoes rekening waar elke maand 25euro op komt. Ook hun verjaardagsgeld wat overblijft gaat er op en ook het geld dat ze verdienen met een opdracht.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Mamsie di 11 dec 2012 - 5:22

Uh ze hebben alle 3 een eigen rekening. Het stond er niet zo duidelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Paper Crown di 11 dec 2012 - 5:25

Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de Rabo en we gaan €150,- voor hem sparen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  bolus26 di 11 dec 2012 - 5:27

we hebben een zilvervloot rekening waar je elk jaar 600 euro op spaart tegen een aantrekkelijke rente. dus 50 euro per maand.

verder willen we bij de rabobank een rekening openen en daar de kinderbijslag opstorten en als ze geld krijgt van familie oid
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  studiebol di 11 dec 2012 - 5:34

Ja, wij hebben voor allebei een rekening geopend we sparen voor allebei 25 euro per maand. We hebben bij de rabobank een rekening geopend omdat we alles daar zelf ook hebben. Het heet Doelsparen. De rente kan verschillen maar over het bedrag wat we nu al gespaard hebben houden we dan wel die rente over als hij bijvoorbeeld nu ineens zakt. We kunnen het geld niet eerder er vanaf maken dan over 17 jaar.

Mijn vader heeft ook een rekening geopend en heeft daar met hun geboorte geld op gestort en ik zag nu weer een bedrag. Ik denk dat hij graag wil dat ze daar van kunnen studeren later.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  PiP di 11 dec 2012 - 5:42

Onze kinderen hebben een Regenboogrekening bij de Rabobank en we sparen 10,- per kind per maand.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Mamsie di 11 dec 2012 - 5:53

Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de Rabo en we gaan €150,- voor hem sparen.
Dan ben je snel klaar! Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Sam di 11 dec 2012 - 5:56

Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Mamsie di 11 dec 2012 - 5:59

Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.
Tja daar zit je met het gemiddelde bedrag van 25 euro ook wel aan na een paar jaar.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Sam di 11 dec 2012 - 6:20

Mamsie schreef:
Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.
Tja daar zit je met het gemiddelde bedrag van 25 euro ook wel aan na een paar jaar.

Maar wel een stuk minder snel Wink en hoe hoger het bedrag hoe meer belasting.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Coccinelle di 11 dec 2012 - 6:24

Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.

Je zal 20.000 bedoelen denk ik..

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Paper Crown di 11 dec 2012 - 6:26

Sam schreef:
Paper Crown schreef:Ja. Ons kind krijgt straks een spaarrekening. Bij de xxx en we gaan xxx voor hem sparen.

Wist je dat wanneer het boven de 2000 euro in totaliteit komt je vermogensrendementsheffing gaat betalen? Daar zit je nu nl zo aan.

Huh? Nee 20k! Dan pas, maar wij betalen dat sowieso. Doet me niet zoveel, wil als kind straks bepaalde dingen kan doen (studeren, reizen, zijn eerste huis inrichten, brommer kopen) zonder dat we dan een bulk geld kwijt zijn. Niet dat je van €40,000 over 18 jaar nog zoveel kan kan hoor.. Maar in ieder geval wordt 't wel makkelijker.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 6:28

Wij sparen voor beide kinderen 25 euro per maand. Bij de Rabo. Volgens mij een regenboogrekening....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaar jij iedere maand voor je kind? Empty Re: Spaar jij iedere maand voor je kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum