Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

curretage na bevalling

+4
Luce
Shopaholic
Highway
slaatje
8 plaatsers

Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty curretage na bevalling

Bericht  slaatje ma 26 aug 2013 - 5:58

Het is nog niet helemaal zeker, maar de kans is aanwezig dat er, na de bevalling een half jaar geleden, een stukje (of stukjes) placenta zijn blijven zitten. Ik heb woensdag een afspraak bij de gyn en geloof dat ik dan een echo krijg om dit na te gaan.

Wie heeft dit ook gehad?
Wat kan ik verwachten?
Had je er na afloop last van?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Highway ma 26 aug 2013 - 6:02

Ik heb geen ervaring maar wat vervelend. Heb je er last van?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Shopaholic ma 26 aug 2013 - 6:06

Sterkte slaatje! Hopelijk valt het mee, en nee geen ervaring mee.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Luce ma 26 aug 2013 - 6:09

Ik heb het ook gehad. Bleef vloeien na de bevalling. Na ong 10 weken na de bevalling heb ik een curettage gehad. Op de echo zagen ze dat er nog een stuk zat. Ik mocht kiezen of ik onder narcose wilde of niet, omdat het nog best wel een groot stuk was. Plaatselijk verdoofd kon ook, maar omdat het nog groot was kon ik het alsnog goed voelen. Ik heb voor narcose gekozen omdat ik soms nog wel eens verkramp en het niet zag zitten om het bewust te ondergaan.

Narcose was fijn, ben blij dat ik er niks van heb gemerkt en heb verder geen napijn gehad. Wel nog een week gevloeid.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Paper Crown ma 26 aug 2013 - 6:11

Sterkte Slaatje.

Hoe kan er eigenlijk iets achterblijven?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Luce ma 26 aug 2013 - 6:14

Tja, dat kan gewoon. Wellicht bij de bevalling dat de placenta iets gescheurd is ofzo. Bij mij konden ze dat ook niet vertellen, de placenta leek compleet. Schijnt best wel vaak voor te komen. Het is ook niet heel ernstig ofzo, maar het moet wel verwijderd worden ivm kans op ontstekingen enzo. Meestal werkt je baarmoeder het er zelf wel uit, maar soms lukt het niet vanzelf en dan moet het verwijderd worden.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  slaatje ma 26 aug 2013 - 6:16

Dank jullie.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe er iets achter kan blijven. Misschien dat het iets te maken kan hebben met de snelle bevallig ofzo? Ik ben 6 weken na de bevalling voor het eerst ongesteld geworden. De 1e paar keren bleef ik meer dan 2 weken ongesteld, maar heel weinig. Toen een of twee normale menstruaties en cyclussen gehad. Maar nu heb ik sinds twee weken vrij pijnlijke steken in mijn rechter onderbuik. Ook kreeg ik gister opeens last van oud bloed, terwijl mijn pil strip nog niet afgelopen was en ik nog niet in de stopweek zit. Dus ben ik vandaag even naar de h.a gegaan en die heeft me, naar aanleiding van de menstruaties hiervoor door gestuurd naar de gyn. Ik kan woensdag gelukkig al terecht.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Paper Crown ma 26 aug 2013 - 6:17

Heel vervelend, stopt daarna meteen het vloeien als ze dat achtergebleven stuk weghalen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Luce ma 26 aug 2013 - 6:21

Duurt meestal paar dagen omdat het een ingreep is.

Vervelend slaatje! Fijn dat je snel terecht kan. Er wel goed op letten dat je bijv niet koorts krijgt ofzo. Zo ja, wel direct even bellen. Dat kan wijzen op een ontsteking.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  slaatje ma 26 aug 2013 - 6:33

Hmmm, wel raar dat ik pas een half jaar na de bevalling er last van krijg.

Ik zal er op letten, dank je voor de tip en je antwoorden!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Annie24 ma 26 aug 2013 - 7:34

Niet helemaal hetzelfde omdat er bij mij korter tussen zat, maar mijn verhaal:
Ik ben op vrijdagavond van Y. bevallen om 18.29 uur. Ik heb de hele avond en nacht niet geslapen en verging van de pijn en de naweeen. Zat alleen maar te puffen, steunen en kreunen. Ik bleef daarnaast nog vloeien als een rund, niet normaal.
Mijn vriend was op zaterdagochtend nieuwe kleertjes voor Y. halen thuis toen ze me kwamen halen voor de echo. Daar bleek dus dat er nog een groot stuk was achtergebleven wat verwijderd moest worden. De gyn gaf aan dat ik geen roesje kon krijgen door de weeenopwekkers die ik 's nachts had gehad dus dat ze het er zo uit moest halen.
Ik was ingeknipt en had rond de 50 hechtingen, was bont en blauw daar beneden en had er net een kind uitgeperst, dus ik heb liggen gillen en krijsen van de pijn toen de gyn met haar hand het achtergebleven stuk weghaalde. De zuster die bij me was geweest vanaf de bevalling en me continu verschoond had was erbij met de curretage. Ze heeft een nat washandje voor me gepakt en die tussen zijn mond gedaan zodat ik daar in kon bijten tegen de pijn. Ook heb ik haar hand vastgehouden die ik zo hard vastgeknepen had dat ze een blauwe plek had Embarassed 
Mijn pijngrens is serieus heel hoog en ik zeg echt niet snel dat ik pijn heb, maar ik vergeet het gewoon nooit meer. Zelfs nu weet ik nog precies in welk kamertje het gebeurde en waar alles stond.

Ik was nog geen 5 minuten terug op mijn kamer toen mijn vriend terug kwam. Toen hij binnen kwam was ik totaal overstuur en heb ik weet niet hoe lang zitten huilen. De weeen waren weg en het vloeien was ook vrijwel direct teruggegaan naar een normaal niveau, maar het idee wat me overkomen was zorgde ervoor dat ik totaal overstuur was.

Moet er spontaan weer van huilen Cry 

Ik zou dus om een roesje vragen Laughing 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Jasmine ma 26 aug 2013 - 7:46

Ik heb vorig jaar mei een curretage gehad na mijn miskraam van februari.

Ik heb bij die miskraam 'gewoon' moeten bevallen. De volgende dag heb ik een curretage gehad. Drie maanden later heb ik alsnog een keer een curretage gehad, omdat toch niet alles weg bleek te zijn. Dit ging gewoon onder narcose en ik heb er nauwelijks last van gehad. Een paar dagen vloeien en amper napijn. Hooguit wat vermoeidheid van de narcose.

Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Ella ma 26 aug 2013 - 8:06

Ik heb het ook gehad. De gyn wilde het afwachten (ze hoopte dat het vanzelf loskwam met menstruaties) ik ben het uiteindelijk zelf kwijtgeraakt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

curretage na bevalling Empty Re: curretage na bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum