Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Curretage

+11
kwak
Puggle
Viva
Juutjepetuutje
Zora
Happydobby
Muppetje
Rouge
Océane
Jasmine
-Ieniemienie-
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Curretage Empty Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 1:34

Wie heeft dat gehad en hoe ging dat? Ik heb afgelopen week een stuk placentarest verloren en nu verwacht de huisarts dat er nog wat zit, omdat ik nog steeds vreemd vloei.
Ik heb alleen geen idee hoe dat in zijn werk gaat, moet je daar altijd voor onder narcose? Heb je er veel napijn van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  -Ieniemienie- di 29 mei 2012 - 1:42

Ik heb na mijn MK een curretage gehad, omdat het vruchtje niet vanzelf afgestoten werd.
Ik moet zeggen dat het me alles meeviel (op het emotionele deel van mk na dan)

Ik werd volledig onder narcose gebracht, en toen ik wakker was, heb ik geen pijn gehad.
Dus gewoon alsof ik even heb liggen slapen.

Maar bah wat vervelend dat niet alles schoon is van binnen Sad
Heel veel sterkte. Hier viel het igg mee!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Jasmine di 29 mei 2012 - 1:44

Ik heb het afgelopen jaar drie keer een curettage gehad, dus kan je er wel het e.e.a. over vertellen.

De meeste ziekenhuizen curetteren onder algehele narcose. Dit heb ik zelf ook alle drie de keren gehad. Het is een relatief kleine ingreep, de ingreep zelf duurt nog geen half uur. De laatste keer kreeg ik er ook antibiotica bij, omdat de resten bij mij er al drie maanden zaten.

De napijn viel op zich best mee, had er de afgelopen keer wel wat meer last van, maar lang niet zo erg als de napijn van een bevalling. Verder heb ik alle keren 10 tot 14 dagen gevloeid. In die dagen mag je niet zwemmen, geen gemeenschap hebben en niet in bad, omdat je baarmoeder dan nog een open wond heeft.

Ik weet niet wat je verder wilt weten?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Océane di 29 mei 2012 - 1:49

Ik ben ook onder algehele narcose gecurreteerd. Doodzenuwachtig van te voren, maar viel mij alles mee. Korte ingreep en na een half uurtje word je weer wakker op de uitslaapkamer, en zodra je zelf geplast en gegeten hebt mag je weg. Ik voelde me prima daarna, geen napijn of gevloeid daarna (nauwelijks).
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Rouge di 29 mei 2012 - 1:56

Ik weet niet of je altijd een gehele narcose krijgt. Ikzelf ben wel onder volledige narcose geweest en denk ook dat ik dat fijner vind dan dat je er nog bewust bij bent. Ik heb geen pijn gehad daarna. Ik was van te voren heel bang voor de narcose maar de mensen waren heel lief en je merkt er echt helemaal niks van. Je word wakker en dan is het gebeurd.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 2:01

Ik ben dus als de dood voor narcoses, dat je die controle verliest of dat je jezelf voelt wegzakken. Hoe voelt dat, als je onder narcose gaat? Ik moet morgenochtend voor controle. Stiekem hoop ik dat ze me iets kunnen geven waardoor de baarmoeder gewoon goed samen trekt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Muppetje di 29 mei 2012 - 2:03

Ik ben zonder narcose gecurreteerd. Niet aan te raden, heb dan ook veel last gehad. Misschien ken je het verhaal nog, en anders wil ik je er liever niet bang mee maken....

Wel heel vervelend voor je, sterkte.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Océane di 29 mei 2012 - 2:06

Onder narcose gaan voelde ik niet. Ik lag op de OK en toen sloten ze iets met narcose-vloeistof aan op mijn infuus. Toen zei de arts dat ik tot 10 moest tellen, ik kan me niet herinneren tot hoever ik gekomen ben. Je voelt ook niet dat je 'wegzakt' zeg maar. Voor mijn gevoel werd ik 3 minuten later weer wakker...
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 2:24

Muppetje schreef:Ik ben zonder narcose gecurreteerd. Niet aan te raden, heb dan ook veel last gehad. Misschien ken je het verhaal nog, en anders wil ik je er liever niet bang mee maken....

Wel heel vervelend voor je, sterkte.

Volgens mij ken ik je verhaal niet, maar bah, dat lijkt me vreselijk! Ik geloof dat ik nu ik weet dat het onder narcose kan zou weigeren het zonder narcose te doen. Ook al ben ik bang voor de narcose, zonder narcose lijkt me nog erger!

Fijn Aquala, om te lezen dat het mee viel! Ik vind het gevoel van de controle verliezen over jezelf dood eng. Dat had ik bij beide bevallingen ook toen ik het gevoel had dat ik het niet meer aan kon (achteraf mocht ik dan al bijna persen maar goed). Ik hoop dus dat het allemaal niet zoveel voor stelt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Jasmine di 29 mei 2012 - 2:46

Jolicious schreef:Ik ben dus als de dood voor narcoses, dat je die controle verliest of dat je jezelf voelt wegzakken. Hoe voelt dat, als je onder narcose gaat? Ik moet morgenochtend voor controle. Stiekem hoop ik dat ze me iets kunnen geven waardoor de baarmoeder gewoon goed samen trekt..

Ik vond dat eerlijk gezegd een heerlijk gevoel, dat moment dat ik wegzakte. Ik had van te voren al iets rustgevends gehad, waardoor ik de puf niet had me tegen de narcose te verzetten. Ik lag alleen maar te denken: vreemd, ik voel nog niks. Hm, voel ik nu nog niks. Hé, wacht even, daar komt wat. Jaaa, dit begint er op te lijken. Wacht even, ja hoor, daar ga ....... (volgens mij heb ik dit niet alleen gedacht, maar ook allemaal tegen die anesthesist verteld Embarassed )
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Happydobby di 29 mei 2012 - 3:45

Kunnen ze niet eerst een echo maken om te kijken of er nog iets zit?
Ik heb er geen ervaring mee maar hopelijk valt het allemaal mee Curretage 699888

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 3:50

Ja, dat gaan ze morgenochtend doen. Stiekem hoop ik dat het niets is, maar dat kan bijna niet zei de huisarts.

Jasmine, hoe voelde je je dan na de narcose?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Zora di 29 mei 2012 - 5:36

Jasmine schreef:
Jolicious schreef:Ik ben dus als de dood voor narcoses, dat je die controle verliest of dat je jezelf voelt wegzakken. Hoe voelt dat, als je onder narcose gaat? Ik moet morgenochtend voor controle. Stiekem hoop ik dat ze me iets kunnen geven waardoor de baarmoeder gewoon goed samen trekt..

Ik vond dat eerlijk gezegd een heerlijk gevoel, dat moment dat ik wegzakte. Ik had van te voren al iets rustgevends gehad, waardoor ik de puf niet had me tegen de narcose te verzetten. Ik lag alleen maar te denken: vreemd, ik voel nog niks. Hm, voel ik nu nog niks. Hé, wacht even, daar komt wat. Jaaa, dit begint er op te lijken. Wacht even, ja hoor, daar ga ....... (volgens mij heb ik dit niet alleen gedacht, maar ook allemaal tegen die anesthesist verteld Embarassed )

Haha ik heb dan wel geen curretage gehad maar dit herken ik wel Very Happy inclusief: nog niks doen, ik ben nog wakker hoor! Er gebeurt niks, wacht, oh eeeh... en toen was ik heel snel weg. Gebeurt echt in een seconde.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Juutjepetuutje di 29 mei 2012 - 5:45

Ik heb ook een curretage gehad onder narcose, ik mocht bij de anesthesie wel aangeven wat ik wou, mocht ook voor een ruggeprik kiezen, maar dat raadden ze wel af vanwege het emotionele van de mk
De ingreep is me alles mee gevallen. Ik heb nog wel wat naweeën gehad maar dat zal bij jou misschien anders zijn.. hopelijk valt t allemaal mee morgen en hoeft er niets te gebeuren! Succes!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Viva di 29 mei 2012 - 5:58

Geen curretage, wel als kind narcose, toen was ik er als de dood voor.
Ik kan me nog herinneren dat die arts toen tegen me zei dat ik nu ging slapen, en dat ik dus dacht dat dat niet ging gebeuren, want ik voelde helemaal niets, en echt een paar tellen erna was ik onder narcose.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Jasmine di 29 mei 2012 - 6:01

Na mijn narcose was ik nog best moe, maar aangezien ik toch pas weg mocht als ik naar de wc was geweest en wat gegeten en gedronken had, heb ik nog even heerlijk geslapen. Maar verder voelde ik me best goed. Een beetje wazig, je mag ook niet zelf naar huis rijden.

Ben nog wel een tijdje wat sneller moe geweest na die narcose.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 6:06

wat vervelend dat er toch nog wat lijkt te zitten Sad Van onder narcose gaan merk je verder niets, je slaapt ineens, je hebt niet door dat je bijna in slaap valt. Voor onder narcose gaan hoef je niet bang te zijn, dat is verder niet vervelend.
Na de narcose was ik erg misselijk en dommelig, maar dat verschilt per persoon, er zijn ook wel mensen die er (op wat moeheid na) geen last van hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Puggle di 29 mei 2012 - 6:13

Wat rot zeg! Ik heb er verder geen ervaring mee, maar hoop voor je dat het toch niet nodig blijkt te zijn. Veel succes!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  kwak di 29 mei 2012 - 6:59

wat vervelend dat er waarschijnlijk dus toch wat zit!
ik heb helemaal geen ervaring met een narcose ect, ik kijk het alleen op tv Wink
ik hoop dat er morgen toch niks zit!
succes meid!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  _Lana_ di 29 mei 2012 - 7:11

Ah meid wat naar! Ik hoop voor je dat het niet nodig is.
Ik heb zoals je weet ook een curretage gehad onder narcose en ik was ook bang om de controle te verliezen.
Het ging bij mij te snel om daar ook maar bij na te denken, maar de narcose is mij ontzettend meegevallen. Sterker nog, en dit klinkt heeeel gek, het voelde heerlijk. Alsof ik heerlijk uitgeslapen had, bijna een euforisch gevoel. Haha, heel vreemd, maar ik heb het van meer mensen gehoord. Voor de rest ook geen napijn gehad en voelde me prima daarna.

Als het nodig is, weet ik zeker dat het je mee gaat vallen. Succes!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Filoria di 29 mei 2012 - 7:25

Ik weet er niks van, maar wil je wel even sterkte wensen Curretage 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Annie24 di 29 mei 2012 - 7:43

Muppetje schreef:Ik ben zonder narcose gecurreteerd. Niet aan te raden, heb dan ook veel last gehad. Misschien ken je het verhaal nog, en anders wil ik je er liever niet bang mee maken....

Wel heel vervelend voor je, sterkte.

Voor een deel +1, alleen was het bij mij na mijn bevalling en restweefsel daarvan.

Ben vrijdagavond bevallen, heel de nacht naweeen gehad en zelfs weeenopwekkers, maar het bloeden stopte niet. Op zaterdag om 10 uur zonder verdoving een 'curretage' gehad van 2 stukken restweefsel van 8 bij 5 cm ongeveer en dat 1 dag na mijn bevalling met bijna 40 hechtingen door de opgelopen schade Cry

Mijn advies: onder narcose gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gast di 29 mei 2012 - 22:25

Er zat nog een stukje van 1,2 cm.. Heb nu Cytotec mee gekregen om mijn baarmoeder te laten samen trekken, maar ik weet niet of ik daar nu wel zo blij mee moet zijn na al die verhalen op internet...

Volgende week controle en als er dan nog wat zit, moet ik een curretage. Bah, ben er echt zo klaar mee..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Viva di 29 mei 2012 - 23:23

Ik heb dat ook gekregen bij mijn miskraam, om het eruit te krijgen.
Kreeg ze rond 12 uur, rond 5h kreeg ik krampen en tussen 5 en 6 het vruchtje verloren.
Niet alles was ermee uit gekomen, heb het op dinsdag gekregen, en zondag kwam het laatste stuk eruit, maar het vruchtje dus wel gelijk dinsdags.
Hopelijk komt het er bij jou nu ook gewoon uit!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Happydobby di 29 mei 2012 - 23:27

Hopelijk slaat het aan en hoeft de curretage niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Curretage Empty Re: Curretage

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum