Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

+23
Snoes
Le Chat Noir
SarahKey
Tummy
Taeda
Stokstaartje
Aggi
Ezzer
Aagje!
Ella
ingrid82
peach
snoezel
Aimee
Takkie
Annie24
Luce
Jade
mzcharlotte
Susan
Razz
Esmee
Rituals_
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Rituals_ zo 25 aug 2013 - 6:24

En gewoon alles op zijn beloop laten? Of waren jullie er heel erg mee bezig allemaal?
Ben je zwanger geworden door alles te berekenen of juist niet?

Ik zou het zo graag allemaal los willen laten iedereen die zegt dat ook maar hoe doe je dat nou? Ik heb geen zin meer in ovulatietesten en op bepaalde dagen vrijen. Maar het lukt me niet echt want ik weet in mijn hoofd wanneer het moet en dat geeft stress.

Hoe ging dit bij jullie? En zijn er misschien tips om het wat losser te laten?
Ik ben zo elke maand veels te verdrietig en heb de 2 weken naar mijn ongesteldheid toe echt stress.

groetjes rituals
Rituals_
Rituals_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Esmee zo 25 aug 2013 - 6:30

Ik kon en kan het goed loslaten. We wisten altijd dat het vanaf dat moment prima was als er een baby over 9 maanden zou zijn op zijn vroegst, maar dat als dat nog twee jaar zou duren het ook prima zou zijn. Natuurlijk ben je er rond je menstruatie wel mee bezig en denk je de eerste dag 'hé, deze maand dus niet'. Maar ik heb nooit ovulatietesten gebruikt, nooit een dag eerder getest, niet persé seks gehad tijdens vruchtbare periode's. Maar gewoon, genieten van elkaar en van de dingen die je doet. Van alles wat er om een baby krijgen heen nog gebeurt.

Je zegt al 'in mijn hoofd weet ik wanneer het moet'. Wanneer wát moet? Seksen? Bijna testen? Ik zou stoppen met dat denken over 'moet'. En proberen om gewoon (weer?) eens seks te hebben omdat je zin hebt. En als daar een baby uit voortvloeit: prima. Als dat niet zo is, dan misschien volgende maand.
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Razz zo 25 aug 2013 - 6:30

Nee.

We hebben er een jaar over gedaan en ik was altijd heel panish met m'n ovulatietesten en op de juiste tijd seks hebben enz. Soms kregen we woorden en was de een weer chagrijnig. Ik ben echt heel blij dat we dit nooit meer samen hoeven te doen, een kindje maken laughcry 

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Susan zo 25 aug 2013 - 6:32

Redelijk. Maar het ging ook wel snel, de tweede keer waren we officieel zelfs nog niet eens begonnen, dus dan is het ook makkelijker om het los te laten. Ik kan me voorstellen dat dat anders is als je al een hele tijd bezig bent en je hebt nog geen positieve test.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  mzcharlotte zo 25 aug 2013 - 6:34

Toen ik eenmaal zwanger was geweest en een miskraam kreeg, kon ik het minder goed los laten. Ik had immers al kunnen 'ruiken' aan de wens. Na de tweede miskraam ben ik me op mijzelf gaan richten; ik ben gaan afvallen en met iemand gaan praten om de twee verliezen te verwerken. We hebben toen een reis geboekt en afgesproken om pas ná die reis verder te kijken. Ik ging wel verder met temperaturen, maar dat was meer voor mezelf. Het gaf echt een enorme rust en toen was ik ineens toch zwanger - juist zonder op seks op dé momenten dat het 'moest'.

Ik snap je gevoelens wel heel goed hoor, een kinderwens is niet zomaar een wens.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Jade zo 25 aug 2013 - 7:11

nee. Ik was ook heel blij dat het snel raak was, want ik was er 24/7 mee bezig. Ik deed vanaf een paar dagen na mijn eisprong al testen. Embarassed

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Luce zo 25 aug 2013 - 7:20

Nee, hoe langer het duurde, hoe moeilijker het werd.

Is toch ook logisch? Zwanger willen worden is gewoon kut als het niet meteen de eerste maanden raak is. Tja, meer kan ik er ook niet van maken. Leuk en aardig dat er een hoop vrouwen zijn die het zogenaamd van zich af kunnen zetten, maar als je iets graag wilt en je doet er veel moeite voor is het gewoon verdrietig als je ongesteld wordt elke maand.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  mzcharlotte zo 25 aug 2013 - 7:22

Ik heb je laatste reactie nog wel gelezen Rituals en dat is precies wat ik bedoelde. Het is niet erg om er flink mee bezig te zijn, logisch zelfs, maar misschien heb je er wel baat bij om gewoon alles opzij te leggen en even op adem te komen. Het hoeft geen lange uitstel te zijn, zeg bijvoorbeeld november om de boel weer op te pakken?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Annie24 zo 25 aug 2013 - 7:26

Nee, want we liepen in het ziekenhuis, dus ik was verplicht om er veel mee bezig te zijn door alle echo's e.d.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Takkie zo 25 aug 2013 - 7:27

Nee, ik ben er ook best wel mee bezig (ook al is dit officieel pas de eerste ronde). Zeker omdat mijn lichaam raar doet en ik dus totaal niet weet waar ik aan toe ben. Met ovulatietesten ga ik sowieso (nog) niet beginnen, ik ben bang dat ik het dan nog erger maak.
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Aimee zo 25 aug 2013 - 7:30

Ik vind het juist wel heel prettig om al ovulatie testen te gebruiken. Het geeft mij inzicht en dat inzicht geeft me rust. Maar verder kan ik het ook totaal niet loslaten. Ik wil het zo graag en het liefst meteen, maar zo werkt het helaas niet.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  snoezel zo 25 aug 2013 - 7:33

Nee. Laughing  Nou was ons geluk dat zowel bij de eerste als nu ik meteen zwanger was, dus dat scheelde. Ik vond het gewoon zo spannend, elke keer kwam het terug in mijn hoofd. Zeker de periode rond de eisprong en als ik bijna ongesteld moest worden. Ik KON het gewoon niet loslaten...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  peach zo 25 aug 2013 - 7:47

Bij de eerste wel,niet teveel mee bezig geweest en juist toen ik dacht deze ronde is niets was ik zwanger.
Nu ben ik er redelijk veel mee bezig.  Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn,maar hoe doe je dat in hemelsnaam? Zijn nu ronde verder als bij de eerste en had stiekem gehoopt dat het nu ook in die ronde raak was.
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  ingrid82 zo 25 aug 2013 - 8:01

Nee en ik heb me rot ge-ergerd over opmerkingen zoals je moet er niet teveel mee bezig zijn en ga op vakantie dan zul je zien dat het vanzelf raak is en ga zo maar door, verschrikkelijk!
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Woonplaats : boxtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Ella zo 25 aug 2013 - 8:33

Nee, ook ik kon het niet loslaten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Aagje! zo 25 aug 2013 - 8:58

ingrid82 schreef:Nee en ik heb me rot ge-ergerd over opmerkingen zoals je moet er niet teveel mee bezig zijn en ga op vakantie dan zul je zien dat het vanzelf raak is en ga zo maar door, verschrikkelijk!
+1!! Brrr ik ben allergisch voor die opmerkingen! Als dat de oplossing was had ik allang een weekendje weg geboekt!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Ezzer zo 25 aug 2013 - 9:09

Nee vind dat heel moeilijk. De eerste helft van m'n cyclus kan ik het aardig van me afzetten, maar zodra m'n eisprong is geweest lijk ik van alles te voelen en ben ik er mee bezig.
Heel irritant want nu het zwanger worden langer duurt wil ik er minder mee bezig zijn maar iedere keer die hoop en teleurstelling maken dat niet makkelijker.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Aggi zo 25 aug 2013 - 9:20

Nooit bij stilgestaan, we waren destijds net verhuisd en woonden zo´n 5 maanden in ons nieuwe huis toen ik een positieve test in handen had. Erg snel gegaan bij ons.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Stokstaartje zo 25 aug 2013 - 9:26

Aagje! schreef:
ingrid82 schreef:Nee en ik heb me rot ge-ergerd over opmerkingen zoals je moet er niet teveel mee bezig zijn en ga op vakantie dan zul je zien dat het vanzelf raak is en ga zo maar door, verschrikkelijk!
+1!! Brrr ik ben allergisch voor die opmerkingen! Als dat de oplossing was had ik allang een weekendje weg geboekt!
+2 ik was er al een jaar mee bezig voordat we uberhaupt hadden besloten er voor te gaan. Ik wist alle ins en outs al voordat we er voor gingen. Bij ons ging het dus ook niet relaxt en natuurlijk. Ik wilde zo graag! Al jaren. Vandaar dat ik me al zoveel had georiëenteerd. Ik dacht dan weet ik het alvast als het wel zover is. Toen het zover was MOEST er ook gesekst worden op DE tijden en dat vond mijn vriend moeilijk en dat zorgde voor veel frustraties. Bij ons was het direct raak. Ene kant fijn andere kant jammer. Misschien was het dan met meer plezier verwekt angel
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Taeda zo 25 aug 2013 - 9:58

Ik kan het ook niet loslaten. Momenteel zie ik ons al zitten bij de huisarts, ik geloof er niet meer in en dat frustreert me. Ik wil geloven, moed houden, positief blijven, maar het gaat me steeds moeilijker af.
Ook merk ik het af en toe met de dagelijkse dingen, vandaag tijdens de kerkdiensten over verlangens moest ik mijn tranen wegslikken en nu trouwens weer. Naar mijn man ben ik tijdens mijn eisprong en in de dagen rond mijn NOD onuitstaanbaar. Mensen die vinden dat ik er minder mee bezig moet zijn kunnen een sneer krijgen. Wanneer iemand een kindje denkt te kunnen plannen, kan ik het ook niet meer laten om een opmerking te maken.
Vandaag wilde ik net zo'n topic openen, ik zit er namelijk weer eens 'doorheen'. Hopelijk is het even een paar dagen en zie ik het daarna weer wat zonniger in.

Niet quoten svp.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Tummy zo 25 aug 2013 - 16:26

Hoe langer het duurde (uiteindelijk zo'n twee jaar), hoe moeilijker ik het kon loslaten. Zeker na de miskraam vorig jaar.
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  SarahKey zo 25 aug 2013 - 18:09

ingrid82 schreef:Nee en ik heb me rot ge-ergerd over opmerkingen zoals je moet er niet teveel mee bezig zijn en ga op vakantie dan zul je zien dat het vanzelf raak is en ga zo maar door, verschrikkelijk!
Die opmerkingen heb ik ook zo vaak gehoord, zelfs van een gyn! Ik ben toen ook nooit meer naar hem toegeweest. Als op vakantie gaat dé oplossing was dan hoefde niemand meer naar het ziekenhuis.
En degene die zeggen: je moet er niet veel mee bezig zijn neem ik niet serieus, dat zijn vaak mensen die zelf binnen een zucht en scheet zwanger zijn geworden en meerdere kinderen hebben. Dan denk ik: weet je wel wat je zegt jij kent niet het gevoel van teleurstellingen, hoop, pijnlijke onderzoeken, jarenlang in het ziekenhuis lopen, spul in je lijf stoppen om überhaupt een eisprong te krijgen en ga zo maar door. Wink 
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  SarahKey zo 25 aug 2013 - 18:11

Bij S was ik er in het begin niet mee bezig, pas toen we in het ziekenhuis raakten. Ja dan moet je wel...

Zelfde gebeurt momenteel, we zijn voor een tweede druk bezig in het ziekenhuis en nu moet ik weer temperaturen, bloed prikken, ovulatietesten etc etc. Ja dan ben ik er meer mee bezig dan toen we gewoon het zelf probeerden. Al is het nu wel sneller gegaan, bij S hebben we 2,5 jaar gewacht voor we naar de dokter gingen. Die tijd gun ik ons nu niet meer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Le Chat Noir zo 25 aug 2013 - 23:20

Ik ben er natuurlijk heel veel mee bezig geweest Wink. Wel kon ik het aan het einde meer loslaten, zo van: ik kan het niet afdwingen, mocht het nu niet lukken, dan proberen we het wel nog een keer etc. Het ongeduldige kon ik dus wat loslaten en dat gaf wel een stukje meer rust en beter gevoel.

Nu ik zwanger ben merk ik pas hoe zeer het me in de greep heeft gehad en ook dat ik me al best wel op een kinderloos bestaan had ingesteld. Nu achteraf denk ik wel aan alles wat we er voor hebben gelaten en moeten doen enz. en het verdriet. Maarja nu weet ik natuurlijk dat we wel ouders gaan worden, maar toen keek ik aan tegen een hele onzekere situatie waarbij de kans op kinderloos blijven met elke mislukking steeg. Had ik toen geweten dat het na ruim 3 jaar ging lukken... Maar dat riep ik toen ook altijd al: als ik maar zou weten dat het ooit ging lukken was het al anders.

Ik denk overigens echt niet dat het uitmaakt of je er wel of niet veel mee bezig bent, dat vind ik zo'n dooddoener. Net als die vakanties, dat het dan ineens wel lukt...tja wie weet ligt dat er wel puur aan dat je dan meer seks hebt ofzo Laughing of je vit D tekort aanvult met meer zon of....haha.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Snoes zo 25 aug 2013 - 23:24

Annie24 schreef:Nee, want we liepen in het ziekenhuis, dus ik was verplicht om er veel mee bezig te zijn door alle echo's e.d.
Idem.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Konden jullie zwanger willen worden loslaten? Empty Re: Konden jullie zwanger willen worden loslaten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum