Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden combineren met werk...

+31
Pandora
Luce
Pien
Paper Crown
Nyx
Destino
Jeanette
Engelse Drop
Moira
Tiara
Marin
Kamperseboekenwurm
Vixen
Sanne
Printje
Reeza
Ella
Blond
Shopaholic
Caroow
Arwyn
ellibre
AnnaK
Roos'
rianne287
Sam
Rush
Linda
Highway
Bosjesvrouw
SleepingBeauty
35 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Engelse Drop za 24 aug 2013 - 21:42

Wij houden het allebei gewoon een beetje bij doordeweeks en in het weekend gaan we een uurtje of twee samen aan de slag. Dan doen we harde muziek aan en als we klaar zijn, dan halen we Indiase curry om de hoek om onszelf te belonen Very Happy Is eigenlijk altijd heel gezellig.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Jeanette za 24 aug 2013 - 21:46

Ik werk onregelmatig en woon ook alleen, dus moet het zelf doen. Nu is het een grote puinzooi omdat ik belachelijk veel heb gewerkt. Ik doe iedere keer een stukje. De ene dag wassen, dan de badkamer, dan de benedenverdieping. Ik heb niet een vast schema ofzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Destino za 24 aug 2013 - 21:48

Wij doen het in het weekend altijd samen!
Is best gezellig en erg snel klaar, heel fijn smile
Doordeweeks doen we wat kleine dingen zoals stofzuigen en de wc tussendoor.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Nyx za 24 aug 2013 - 22:06

Toen ik nog 40u werkte was mijn huis schoner dan dat het nu is. laughcry 

Wasjes draaien altijd in de avond, boodschappen op vrijdagavond of zaterdagmorgen, huis schoonmaken op zaterdag (i.c.m. bed verschonen e.d.) of eventueel zondag.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Paper Crown za 24 aug 2013 - 22:10

Wij hebben een schoonmaakster maar ik stofzuig elke dag (de kleine man gaat over de vloer) ik maak elke dag de wc's en wasmeubel schoon, ik dweil nog een keer extra per weer.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Pien za 24 aug 2013 - 22:52

ellibre schreef:Je hebt 3 dagen vrij, dan kun je toch wel 1 ochtend aan het huishouden besteden?
+1

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Luce za 24 aug 2013 - 22:57

Ik heb de hoop gewoon opgegeven dat het ooit nog wat wordt hier qua structuur smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Pien za 24 aug 2013 - 22:59

Voor ons is het nu niet zo relevant omdat ik natuurlijk volledig thuis ben, als ik straks weer werk, gewoon 5 dagen en mijn man ook gewoon 5 dagen, doen we beide op onze vrije dag een verdieping. Hij de ene week boven en ik beneden en de andere week wisselen we om. Tussendoor stofzuigen we om de dag ´avonds en als we niet stofzuigen doen we het sanitair of stoffen we af, keuken doen we elke avond na het eten koken. Dit kost max een half uurtje elke avond en zo hebben we toch altijd een schoon huis.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Pandora zo 25 aug 2013 - 0:25

Ik ben op woensdag en donderdag vrij, en in het weekend. Ik probeer op woensdag zo veel mogelijk in het huishouden te doen zodat ik donderdag vrij heb voor de meisjes. In het weekend doe ik dan de boodschappen en doe ik alles nog eens lichtjes over (zuigen, dweilen, wc's). De was gaat eigenlijk altijd wel door, ik denk dat ik bijna iedere dag wel een was draai.....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Pandora zo 25 aug 2013 - 0:28

Mijn man doet trouwens alles buiten, de tuin, schuur en de ramen/kozijnen buitenom.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Sophiee zo 25 aug 2013 - 8:44

Manlief werkt 36 uur over 5 dagen, ik 24 uur zeer onregelmatig. Ik probeer alle grote huishoudelijke poetsdingen op 1 dag te doen, zodat ik niet iedere dag aan het poetsen ben. Die dag verschilt per week. Tussendoor was ik, stofzuig ik om de dag en doe de keuken af na het eten. Ik doe het huis van binnen, manlief de tuin en de auto's.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Rush zo 25 aug 2013 - 20:22

Engelse Drop schreef:Wij houden het allebei gewoon een beetje bij doordeweeks en in het weekend gaan we een uurtje of twee samen aan de slag. Dan doen we harde muziek aan en als we klaar zijn, dan halen we Indiase curry om de hoek om onszelf te belonen Very Happy Is eigenlijk altijd heel gezellig.  
En jullie kindje? Waar laat je die dan tijdens die harde muziek?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Rush zo 25 aug 2013 - 20:22

Ik vind het trouwens helemaal niet zwaar of teveel naast m`n fulltime baan. Zoveel werk is het huishouden nou ook weer niet. Ik ruim altijd alles direct op, misschien scheelt dat ook.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Luce zo 25 aug 2013 - 20:23

Rush schreef:
Engelse Drop schreef:Wij houden het allebei gewoon een beetje bij doordeweeks en in het weekend gaan we een uurtje of twee samen aan de slag. Dan doen we harde muziek aan en als we klaar zijn, dan halen we Indiase curry om de hoek om onszelf te belonen Very Happy Is eigenlijk altijd heel gezellig.  
En jullie kindje? Waar laat je die dan tijdens die harde muziek?
Die heeft ze niet, dus daar hoeft ze ook geen oplossing voor te verzinnen Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Luce zo 25 aug 2013 - 20:24

Rush schreef:Ik vind het trouwens helemaal niet zwaar of teveel naast m`n fulltime baan. Zoveel werk is het huishouden nou ook weer niet. Ik ruim altijd alles direct op, misschien scheelt dat ook.
Scheelt ook dat je geen kinderen hebt denk ik smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Luce zo 25 aug 2013 - 20:25

Oh en huisdieren. Weet niet of je die hebt, maar damn.. Dat geeft ook rommel
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Ragazza zo 25 aug 2013 - 20:26

Ik werk 32 uur per week en ik moet eerlijk zeggen dat ik na een werkdag 's avonds geen energie meer heb om ook maar iets in het huishouden te doen. Dus doe ik veel op mijn vrije dag en in het weekend. Maar eigenlijk vind ik dat dan weer zonde van de tijd, waardoor ik het huishouden met grote tegenzin doe.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Rush zo 25 aug 2013 - 20:27

Wij hebben een poes, maar die geeft in principe geen rommel. Ik heb een furminator. I love you 

Ik lees vaak dat mensen (ook zonder kinderen) het huishouden te veel vinden naast een fulltime baan, vandaar. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Of dat het zonde van de tijd is. Het hoort er gewoon bij, maar zoveel tijd vind ik het niet eens kostten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Luce zo 25 aug 2013 - 20:29

Een furminator...? *gaat meteen Googlen*
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Rush zo 25 aug 2013 - 20:31

Luce schreef:Een furminator...? *gaat meteen Googlen*
Yes.

Je borstelt je huisdier met de furminator eens in de 3/4 weken en je huis is al die weken vrijwel haar vrij. Ik vind het echt een uitkomst. Bij sommige honden/katten moet het wel iets vaker.

Maar het haalt de losse haren die tegen de huid liggen, uit de vacht. En dat zijn de haren die je er met een standaard borstel niet weg krijgt en dus op je bank/vloer vallen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Ragazza zo 25 aug 2013 - 20:48

Rush schreef:Wij hebben een poes, maar die geeft in principe geen rommel. Ik heb een furminator. I love you 

Ik lees vaak dat mensen (ook zonder kinderen) het huishouden te veel vinden naast een fulltime baan, vandaar. Ik ervaar dat helemaal niet zo. Of dat het zonde van de tijd is. Het hoort er gewoon bij, maar zoveel tijd vind ik het niet eens kostten.
Ik weet wel dat het feitelijk niet zonde van de tijd is, en dat het in de praktijk niet zo veel tijd kost, maar het is gewoon absoluut niet mijn hobby. Ik merk trouwens ook dat het bij mij misgaat bij het (niet) opruimen.
Dus wat krijg ik als ik wil schoonmaken: de helft van de tijd besteed ik aan opruimen, waardoor ik er vóórdat ik echt aan schoonmaken toe kom al genoeg van heb, waardoor ik het schoonmaken ga afraffelen om maar een beetje op tijd klaar te zijn..
Ik zou er echt goed aan doen om vaker en beter te gaan opruimen in huis.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Kreeftje zo 25 aug 2013 - 21:01

Vriend en ik werken allebei fulltime. Hij is gewoon zaterdag en zondag vrij. Ik woensdag en een andere wisselende dag. Op woensdag is mijn huishouddag. Ik draai dan wasjes, stof alles af, stofzuigen, boodschappen, bed verschonen, strijken, enz. Mijn vriend heeft zaterdags zijn poetsdagje. Hij doet altijd de wc en de badkamer, dweilen, evt een wasje draaien en alles buiten!
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Feline zo 25 aug 2013 - 21:43

Ik vind het vreselijk. Ben er ook onwijs slecht in. Fysiek trek ik 't ook amper dus als ik ooit in een volwassen huis woon hoop ik echt geld te hebben voor een huishoudster voor de grote klussen.

Ben nu 1 dag in de week vrij, dan probeer ik wel iets te doen. In het weekend doe ik meestal een was en wat kleine dingen in m'n kamer.

Edit: eerlijk gezegd maakt m'n vriend mijn kamer best vaak schoon. Afgelopen vrijdag was ik picknicken met een vriendin en toen ik thuis kwam was m'n kamer helemaal opgeruimd, compleet met warme cupcakes en kaarsjes op tafel smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... - Pagina 2 Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum