Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden combineren met werk...

+31
Pandora
Luce
Pien
Paper Crown
Nyx
Destino
Jeanette
Engelse Drop
Moira
Tiara
Marin
Kamperseboekenwurm
Vixen
Sanne
Printje
Reeza
Ella
Blond
Shopaholic
Caroow
Arwyn
ellibre
AnnaK
Roos'
rianne287
Sam
Rush
Linda
Highway
Bosjesvrouw
SleepingBeauty
35 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Huishouden combineren met werk...

Bericht  SleepingBeauty za 24 aug 2013 - 2:26

Ik werk 4 dagen in de week ben straks op woensdag altijd vrij.
Nu ben ik het op maandag, maar dat is nu niet handig meer..

Door de weeks op mijn werkdagen kom ik eigenlijk nergens toe, behalve eens een wasje draaien..
Ben benieuwd hoe jullie werk en huis combineren.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Bosjesvrouw za 24 aug 2013 - 2:42

Ik werk 24 uur dus nog veel vrije tijd en doe dan het huishouden of soms op een avond of s'ochtends voor dat ik (s'middags) naar mijn werk ga.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Highway za 24 aug 2013 - 2:43

Stofzuigen en doekje over de meubels doordeweeks na werktijd, vaak na het eten als ik toch met de vaatwasser etc bezig ben, dan ook automatisch doekje door de keuken. 
Op woensdag ben ik ook vrij, dan draai ik wat wasjes en maak ik de wc's schoon. Op zaterdag of zondag maak ik de wc's + badkamer schoon, worden de slaapkamers gepoetst en vaak beneden ook nog een keertje. Ik schrijf overigens steeds ik maar mijn man doet ook een hoop.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Linda za 24 aug 2013 - 2:49

Wij staan altijd 's avonds als de kinderen op bed liggen poetsen en te schoonmaken. Ik doe eigenlijk nooit iets overdag doordeweeks.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Rush za 24 aug 2013 - 2:52

Ik werk 40 uren en mijn vriend 50+.

Tijdens het koken leeg ik de vaatwasser indien nodig en na het eten en het opruimen doe ik meestal een was draaien, hangen en opvouwen. 1x op een doordeweekse avond stofzuig ik alles beneden en dat doe ik op zaterdagochtend weer. Het toilet doe ik ook 's avonds wat bleek en een doekje erover en op zaterdag grondig.

Op zaterdagochtend doe ik eigenlijk het meeste. Het hele huis stofzuigen, slaapkamer schoonmaken en bed verschonen, dweilen, wassen draaien, boodschappen doen, toilet etc. etc. Mijn vriend doet alles buiten, de ramen en de badkamer.

Op mijn werkdagen doe ik dus in de avond altijd wel iets.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Sam za 24 aug 2013 - 2:53

Wij hebben een hulp.
Ideaal, zaten ook elk weekend te trubbelen met het huishouden. Nu stofzuigen we savonds een keer en doe ik in het weekend de was.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  rianne287 za 24 aug 2013 - 3:30

Ik werk ook 4 dagen in de week en ben vanaf september ook de woensdag vrij (nu de maandag dus mijn verhaal komt wel overeen met die van jou)

Ik doe echt niet alles in het weekend, op mijn vrije doordeweekse dag stof ik alles af en stofzuig ik goed.
Ook doe ik dan de badkamer en de wc's grondig. 
De was draai ik meestal in het weekend, als het me lukt laat ik alles ook liggen tot dan. Ik moet wel echt heel veel hebben wil ik het doordeweeks doen.
Strijken doe ik in het weekend niet.

Het enige dat ik na werktijd doe is de afwas en een doekje over de tafels heen. Af en toe stofzuigen als het moet.
En de  wc's uiteraard.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  AnnaK za 24 aug 2013 - 3:40

Ik werk 36 uur en heb per dag ruim nog anderhalf uur reistijd. Ik doe het huishouden alleen, omdat mijn man nog steeds 60+ uur werkt. Zaterdag doe ik het hele huis, inclusief wassen en bedden verschonen. Daar doe ik ruim 3 uur over. Doordeweeks stofzuig ik elke dag (we hebben een hond), draai ik 1 max 2 wassen, ik ruim elke ochtend de vaatwasser uit en na het eten ruim ik altijd meteen de keuken op. 

Wij wonen met twee volwassenen en om de week een kind. En een hond, die brengt trouwens de meeste viezigheid in huis.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Roos' za 24 aug 2013 - 3:50

Ik werk 40 uur, ik woon alleen in een klein appartmentje. Ik doe om de dag stofzuigen, ivm een vogeltje wat veel rotzooi maakt. 1x per week doe ik dan de douche, dan spuit ik van die antikal, laat ik inwerken en ga daarna douchen en spoel ik het eraf. 1x per week doe ik dan afstoffen, keuken schoonmaken. De was doe ik 1 a 2x per week, als het klaar is doe ik het op het droogrek en vaak haal ik het daar weer vanaf om aan te trekken ipv in de kast te leggen. Ik strijk ook niet alles, alleen de shirtjes en blousjes die erg kreuken. Ik vind het zwaar,in het weekend heb ik vaak 1 dag nodig om helemaal bij te komen van werken en huishouden. Ik zou liever 36 uur willen werken, maar aan de andere kant, ik heb heel weinig reistijd (10 minuten lopen)

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  AnnaK za 24 aug 2013 - 3:55

Ohja, strijken doe ik ook zelden. Ik vouw alles op en leg het in de kast en als ik of iemand anders het nodig heeft wordt het al dan niet door mij gestreken.
AnnaK
AnnaK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 101
Registratiedatum : 20-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  ellibre za 24 aug 2013 - 4:14

Je hebt 3 dagen vrij, dan kun je toch wel 1 ochtend aan het huishouden besteden?
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Arwyn za 24 aug 2013 - 4:25

Ik werk 4 dagen, vriend 5.
Op mijn vrije dag doe ik het huishouden. Afwassen, de keuken zo nodig schoonmaken, wc en badkamer schoonmaken, stofzuigen.. Nou hebben wij geen heel groot huis, dus in een ochtend ben ik ook wel klaar.
De was doen we in het weekend omdat we piek/daltarief hebben que stroom. Ook kan dan gelijk alles qua werkkleding er in.

Als je een dag vrij hebt in de week is het ook prima te doen toch?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:44

Ik werk 5 halve dagen. De ene dag was ik, de andere strijk ik. Afwassen doe ik elke dag. Stofzuigen doe ik 1 keer per week grondig, mijn vriend stofzuigt nog een paar keer iets minder grondig (niet de plinten ed.) en dweilt 1 keer per week. Ook doet hij de badkamer 1 keer grondig en 1 keer normaal per week en stoft hij 2 keer per week.

Ik doe het altijd 's middags en mijn vriend doet het op de dagen dat hij pas om 16.30 begint, en meestal 's morgens.

(En hij doet best veel, dat doet hij omdat ik R altijd heb 's nachts en we zo geen verwijten krijgen)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Shopaholic za 24 aug 2013 - 5:59

Ik doe waar ik zin in heb op de momenten dat ik thuis ben. Laughing 
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Blond za 24 aug 2013 - 5:59

Ik werk 40 uur en woon alleen, dus ik moet ook alles zelf doen. Ik maak of op zaterdag het hele huis schoon, of ik doe een aantal avonden steeds iets (bijv. Woensdag de badkamer en toilet, donderdag stoffen en stofzuigen). De was doe ik 's ochtends in de machine, als ik thuiskom gaat er vaak nog een andere was in en als die klaar is gaat een gedeelte de droger in, en het spul wat daar niet in mag hang ik op. Vouwen doe ik vaak voordat ik naar mijn werk ga. En strijken ook een keertje tussendoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 6:05

Ik werk nu parttime dus heb er genoeg tijd voor. Ik probeer elke dag wel iets te doen, zodat alles lekker bij blijft en opgeruimd.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Reeza za 24 aug 2013 - 8:58

Wij hebben een schoonmaaklijst/schema en dat werkt erg goed. Iedere dag doen we iets en daardoor staan we niet het hele weekend te poetsen, ideaal! Wij werken 32 en 40 uur per week.


Laatst aangepast door Reeza op za 24 aug 2013 - 23:02; in totaal 1 keer bewerkt
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Printje za 24 aug 2013 - 9:07

Ik, madame structuurrrrrrr, werk sinds kort met een schema, anders kan ik het momenteel even niet meer overzien. Ik heb voor mezelf een planning gemaakt wat wanneer ik moet doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Sanne za 24 aug 2013 - 9:10

Ik werk 36 uur en ben ook iedere woensdag vrij. Stofzuigen moet hier wel iedere dag (met een hond) en dat doe ik na het avondeten.
Op woensdag probeer ik altijd iets te doen als badkamer, keuken, ramen ofzo en verder afstoffen/stofzuigen. Op zaterdag probeer ik dat ook. Wassen gaat tussendoor en was opvouwen doen we zondagavond (of helemaal niet).

Het is wel netjes, maar niet zo netjes meer als voor dochter er was. Dat krijg ik gewoon echt niet meer voor elkaar.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  SleepingBeauty za 24 aug 2013 - 9:12

Ik moet denk ik even weer in het ritme komen..
Doordat ik altijd op maandag vrij was en ik voor zondag graag het huis beetje netjes wil hebben, moesten we vaak alles op zaterdag doen. 
Wat ik soms weer zonde van mijn tijd vind, omdat wij op zaterdag vaak samen wel dingen doen waar we anders niet aan toe komen. Naar een bepaalde winkel, een grote klus, bezoekjes... e.d. 
Zondags doen we nooit het huishouden, principe qwestie Wink  Is gewoon een rustdag voor ons dan wil ik het gezellig hebben in huis zodat we niet hele dag tegen de rommel aankijken :P 

Nu ben ik straks op woensdag vrij dan zal het wellicht makkelijker gaan, om zaterdag ook wat tijd over te houden... Ik merk gewoon dat na 4 dagen werken het rommelig wordt in huis. 
Daarnaast hebben we nog een moestuin enz. daar ben ik vaak na het werk nog even in bezig. De rest van de tuin, moet je in de zomer ook regelmatig even bijhouden.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Vixen za 24 aug 2013 - 9:35

Man werkt 60uur+, ik werk 28u+studie, twee kinderen. Wij doen het huishouden meestal samen op zondag. Wassen doe ik tussendoor, zet ik 's ochtends vaak de wasmachine met een timer aan, is het 's avonds bij thuiskomst klaar, hang ik het onder het eten op, vouw ik het een dag later. Stofzuigen vaak 1xpw, vegen vaker tussendoor. Weekboodschappen doet mijn man vaak op zaterdagochtend en tussendoor haal ik na het werk vaak wat verse dingen of brood. Verder iedere avond alles even opruimen zodat het 's ochtends netjes is als ik uit bed kom.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Kamperseboekenwurm za 24 aug 2013 - 9:40

——


Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op za 20 okt 2018 - 23:40; in totaal 1 keer bewerkt

Kamperseboekenwurm
Prater
Prater

Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Marin za 24 aug 2013 - 9:44

Ik kan nu ik nog thuis werk ideaal overdag de was weg werken. Grote huishoudelijke taken doen we samen in het weekend. Ik hoop dat ik/we straks nog beetje tijd hebben daarvoor, we zullen zien. Daarentegen als blijkt dat ik genoeg verdien, kunnen we misschien eens gaan kijken naar een schoonmaakster, da's ook geen gek idee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Tiara za 24 aug 2013 - 10:02

Wij werken beide ook veel, maar het weekend maken we tijd om samen het huishouden te doen en tussendoor gewoon s avonds als onze dochter in bed ligt.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Moira za 24 aug 2013 - 12:01

Ik doe iedere dag een aantal klusjes in huis. Niet volgens een schema, omdat ik geen vaste dagen vrij heb (echt niet ideaal trouwens..). Ik werk met 'to do lists'. Iedere dag maak ik even een rondje door het huis en kijk ik wat er gedaan moet worden. Dat schrijf ik allemaal op en de bedoeling is dan dat ik alles die dag nog doe. Anders mag ik niet van mezelf rustig gaan zitten Wink . Het is wel een realistisch lijstje, ik ben geen uren per dag bezig. Een grotere klus plan ik op de dag dat ik wel vrij ben.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden combineren met werk... Empty Re: Huishouden combineren met werk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum