Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

+7
_Lacey_
Exogenesis
Rosa
Mermaid
nina
Poubelle
Caribbeanlover
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 0:46

Japie schreef:2 jaar geleden kwamen aan bij een hotel in Turkije en dat bleek overboekt te zijn volgens de manager. Wij werden naar een hotel aan de overkant gebracht en andere gasten naar een ander hotel. De volgende dag zijn we terug gegaan naar de balie en niet eerder vertrokken voordat we een kamer kregen ( het andere hotel was veel slechter ). Uiteindelijk na een hoop gedoe kregen we een kamer. Ter compensatie kregen we flinke korting op een.hamam behandeling en een excursie.
Reisorganisaties zijn toch verplicht om een gelijkwaardig hotel aan te bieden iig geen sterren minder, maar meer mag dacht ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 0:53

Jente schreef:
Exogenesis schreef:Twee keer een overboeking meegemaakt:

- Een keer een overboekt vliegtuig. Toen moesten we in een Tjsechisch toestel. Ik heb vliegangst, dus dit vond ik niet grappig. Het personeel kon geen Nederlands.
Ik snap echt niet wat daar erg aan is. Tsjechië is een normaal Europees land en de vliegtuigen daar moeten aan dezelfde eisen voldoen als Nederlandse vliegtuigen. Ik heb wel een gevlogen met LOT Polish airlines en Croatian Airlines en daar is de service stukken beter dan bij de KLM.
Snap ik, maar vanwege het gebrek aan Nederlandstaligheid, voelde ik me ongemakkelijk.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 0:58

Zolang ze engels kunnen zie ik het probleem niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Sarah1985 wo 21 aug 2013 - 1:18

Lijkt me echt vervelend dat je een overboeking hebt. Hoe kan dat toch. Boeken ze dan vaker die kamer

Wij hadden dit jaar wel dat we niet mee mochten met het vliegtuig
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Japie wo 21 aug 2013 - 1:19

Caribbeanlover schreef:
Japie schreef:2 jaar geleden kwamen aan bij een hotel in Turkije en dat bleek overboekt te zijn volgens de manager. Wij werden naar een hotel aan de overkant gebracht en andere gasten naar een ander hotel. De volgende dag zijn we terug gegaan naar de balie en niet eerder vertrokken voordat we een kamer kregen ( het andere hotel was veel slechter ). Uiteindelijk na een hoop gedoe kregen we een kamer. Ter compensatie kregen we flinke korting op een.hamam behandeling en een excursie.
Reisorganisaties zijn toch verplicht om een gelijkwaardig hotel aan te bieden iig geen sterren minder, maar meer mag dacht ik.
Het hotel had hetzelfde aantal sterren, maar wij vonden het slechter. Qua eten en veel luidruchtige mensen. En het was maar voor 1 nacht. Dat was te overzien.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 1:41

Caribbeanlover schreef:
Exogenesis schreef:Dat is zéker niet verkeerd CBL! Very Happy
Was het ook zeker niet , hotel Riu Palace Las Americas...........google maar eens dan zie je hoe mooi en luxueus het is.
Wat een gezeik heb jij gehad zeg en zeer terecht van de rechtzaak. Wanneer hoor je meer of je wellicht gewonnen hebt? Bedankt voor de naam, daar ga ik dus niet boeken.
Waarom hebben ze gelogen?
Gelukkig had iemand de reisgids bij hun, maar daar zou ik nooit aan denken om die mee te zeulen.
Jaaa Riu is zéker goed! Very Happy  Heb je echt mazzel mee gehad Very Happy

Over een aantal weken horen we meer. Ik geloof dat Nile Travel inmiddels failliet is. Ze hebben vaker geprobeerd mensen op te lichten en toen we afgelopen april/mei op vakantie waren, liep het al slecht met het bedrijf. Ze waren ook heel slecht te bereiken en wilden nauwelijks meedenken aan oplossingen. Ze hebben ons twee vakantiedagen in onzekerheid laten zitten. Dat liegen komt waarschijnlijk voort uit geldzorgen. Waarschijnlijk liep het al tijden heel slecht en hebben ze een paar gekke sprongen gemaakt om toch wat geld uit ons te slepen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 2:17

Sarah1985 schreef:Lijkt me echt vervelend dat je een overboeking hebt. Hoe kan dat toch. Boeken ze dan vaker die kamer

Wij hadden dit jaar wel dat we niet mee mochten met het vliegtuig
Waarom? Wellicht handig dat je dat er gelijk bij had gezet, nu vraag ik het alsnog Wink.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 2:22

Exo, Als het al slecht liep met hun waarom heb je daar überhaupt dan geboekt? Check jij nooit ervaringen voordat je ergens boekt en reviews mbt hotels?
Riu geeft niet mijn voorkeur, maar deze was zeker niet slecht. Ik zou er geen 2 weken willen zitten in dat hotel waar wij 1 nacht verbleven. Veels te kolosaal en in Cancun waar wij 1x 2 weken vakantie hebben gevierd. Het is dat het hotel niet super was, maar Cancun was gewoon geen hol aan, veels te amerikaans wat ik wist, maar sowieso daar in een hotel zitten ondanks dat het zo amerikaans gericht is doe ik niet meer!

We hebben ooit 2 weken vakantie gevierd in Riu Naiboa, prima hotel, beetje middenklasse, maar niet waard om nog eens heen te gaan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 2:32

Caribbeanlover schreef:Exo, Als het al slecht liep met hun waarom heb je daar überhaupt dan geboekt? Check jij nooit ervaringen voordat je ergens boekt en reviews mbt hotels?
Ik heb heel veel reviews bekeken! Maar dat was allemaal positief. We hoorden pas tijdens de reis van bepaalde reizigers dat Nile Travel niet goed loopt, omdat deze reizigers inside information hadden. Dit zijn ook de reizigers die het voortouw hebben genomen in de rechtzaak.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Sarah1985 wo 21 aug 2013 - 2:58

Caribbeanlover schreef:
Sarah1985 schreef:Lijkt me echt vervelend dat je een overboeking hebt. Hoe kan dat toch. Boeken ze dan vaker die kamer

Wij hadden dit jaar wel dat we niet mee mochten met het vliegtuig
Waarom? Wellicht handig dat je dat er gelijk bij had gezet, nu vraag ik het alsnog Wink.
had te snel op verzenden geklikt. We mochten niet mee omdat de reisorganisatie onze tickets niet aan de vliegmaatschappij had betaald. Na veel gebel moesten we naar een ander vliegveld waar we wel mee konden. We moesten wel alles eerst zelf voorschieten. En nu maar afwachten of we het geld terug krijgen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 3:58

Exogenesis schreef:
Caribbeanlover schreef:Exo, Als het al slecht liep met hun waarom heb je daar überhaupt dan geboekt? Check jij nooit ervaringen voordat je ergens boekt en reviews mbt hotels?
Ik heb heel veel reviews bekeken! Maar dat was allemaal positief. We hoorden pas tijdens de reis van bepaalde reizigers dat Nile Travel niet goed loopt, omdat deze reizigers inside information hadden. Dit zijn ook de reizigers die het voortouw hebben genomen in de rechtzaak.
Dan wisten zij het wel neem ik aan dat het niet goed ging. Waarom hebben zij daar ook geboekt? Wanneer horen jullie meer mbt de zaak en maken jullie een goede kans?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 4:00

Sarah1985 schreef:
Caribbeanlover schreef:
Sarah1985 schreef:Lijkt me echt vervelend dat je een overboeking hebt. Hoe kan dat toch. Boeken ze dan vaker die kamer

Wij hadden dit jaar wel dat we niet mee mochten met het vliegtuig
Waarom? Wellicht handig dat je dat er gelijk bij had gezet, nu vraag ik het alsnog Wink.
had te snel op verzenden geklikt. We mochten niet mee omdat de reisorganisatie onze tickets niet aan de vliegmaatschappij had betaald. Na veel gebel moesten we naar een ander vliegveld waar we wel mee konden. We moesten wel alles eerst zelf voorschieten. En nu maar afwachten of we het geld terug krijgen
Da's klote. Wat heb je tegen de reisorganisatie gezegd? Jullie worden bedankt ofzo? Kon je wel op tijd vertrekken op de andere luchthaven en moest je heel ver ervoor reizen? Waar had je geboekt toen?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Snoopy wo 21 aug 2013 - 4:00

Caribbeanlover schreef:
Snoopy schreef:Ik heb het zowel met hotel als vliegtuig meegemaakt.
Vliegtuig stelde niet zo veel voor. Bij inchecken bleek Economy overboekt te zijn, dus of ik het erg vond dat ik business class vloog. Eh geen probleem hoor.
En hotel ook gehad, dus we werden bij een ander gelijkwaardig hotel geplaatst. Later zijn we nog gaan kijken bij het hotel waar we eigenlijk hadden moeten zitten en die vonden we minder dan waar we uiteindelijk zaten. Ook hebben we we er een dagje extra all in uit kunnen halen als compensatie (we vlogen pas 's avonds, maar all in stopt eigenlijk bij uitchecken)
Uitchecken is vaak om 11.00 of 12.00 en vaak gaan wij pas een aantal uren daarna weg en mogen altijd gebruik maken van de all in, nooit problemen mee gehad. Waar was je toen heen geweest? Business class, helemaal geen probleem, dat begrijp ik dat wil ik ook wel eens meemaken.
Nou daar (Malta) hadden we eigenlijk wel onze all-inn pas moeten inleveren. Maar nu hadden we dus nog wel lunch en diner. Er zaten daar ook veel mensen niet all-inn, dus er werd gecheckt en dan stopt het dus officieel bij uitchecken.
Ben ook wel in Egypte geweest en daar zit eigenlijk iedereen all-inn dus maakt niet uit of je officieel al uitgecheckt hebt. Daar hadden we ook geen bandje of pasje als bewijs.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 4:14

In de caribbean doen ze niet moeilijk daarover. Een pasje ken ik niet, polsbandjes wel.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Sarah1985 wo 21 aug 2013 - 7:23

Caribbeanlover schreef:
Sarah1985 schreef:
Caribbeanlover schreef:
Sarah1985 schreef:Lijkt me echt vervelend dat je een overboeking hebt. Hoe kan dat toch. Boeken ze dan vaker die kamer

Wij hadden dit jaar wel dat we niet mee mochten met het vliegtuig
Waarom? Wellicht handig dat je dat er gelijk bij had gezet, nu vraag ik het alsnog Wink.
had te snel op verzenden geklikt. We mochten niet mee omdat de reisorganisatie onze tickets niet aan de vliegmaatschappij had betaald. Na veel gebel moesten we naar een ander vliegveld waar we wel mee konden. We moesten wel alles eerst zelf voorschieten. En nu maar afwachten of we het geld terug krijgen
Da's klote. Wat heb je tegen de reisorganisatie gezegd? Jullie worden bedankt ofzo? Kon je wel op tijd vertrekken op de andere luchthaven en moest je heel ver ervoor reizen? Waar had je geboekt toen?
We hadden de reisorganisatie gebeld en binnen een uur kwamen ze met een oplossing. Op zich prima behandeld . We konden op de andere luchthaven op tijd vertrekken moesten een uur met de bus een bus die stonk urine echt te ranzig ik werd met de minuut beroerder. Nare rit. We hadden bij o.ad geboekt.

We hadden ook geluk dat we het pinnen in het buitenland nog aan hadden staan van de vorige vakantie anders hadden we een dik probleem gehad
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 9:46

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/21781152/__Prostesten_Egypte_doen_Nile_Travel_de_das_om__.html

Exo, Ik weet niet wanneer je die reis hebt gemaakt met hun, maar lees dat ze recentelijk pas failliet zijn.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? - Pagina 2 Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum