Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

+7
_Lacey_
Exogenesis
Rosa
Mermaid
nina
Poubelle
Caribbeanlover
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 22:59

Ik niet. Mijn broertje wel, het geboekte hotel was vol en hij werdt overgeplaatst naar een wat hij zei beter hotel.

Kan gebeuren, maar ik snap dat niet. Ze kopen toch een aantal kamer is en ik vind dat je moet krijgen wat je geboekt hebt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Poubelle di 20 aug 2013 - 23:06

Nee.
Wel veel mensen moeten vertellen dat ze overboekt waren.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:09

Ik zal wel dom zijn,  maar wat houdt dat in?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Poubelle di 20 aug 2013 - 23:10

Ik heb 3 zomers als reisleidster gewerkt.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:16

Poubelle schreef:Nee.
Wel veel mensen moeten vertellen dat ze overboekt waren.
Oh het kwartje is gevallen hoor.................je hebt het over hetzelfde. Maar hoe is dat mogelijk?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Poubelle di 20 aug 2013 - 23:21

Uitleg


Laatst aangepast door Poubelle op di 20 aug 2013 - 23:37; in totaal 1 keer bewerkt
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:25

Raar dat de meeste daarvoor kiezen, want de klant staat toch voorop. Ben blij dat ik het nog nooit heb meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken.
Ik boek niks voor niks dat ene hotel en dat wil ik dan ook.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  nina di 20 aug 2013 - 23:25

Wel eens in het vliegtuig naar Sydney. Toen werd er gevraagd of er één iemand was die 24 uur later wilde vertrekken en diegene kreeg ik 800 euro contant mee en verblijf werd ook geregeld.

Het was dat we met z'n tweeën waren, als ik alleen was, dan had ik het serieus overwogen.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:29

Zou ik ook doen. Je hebt niks te verliezen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Mermaid di 20 aug 2013 - 23:29

Mijn broer heeft het wel meegemaakt met zijn vlucht. Was overboekt en hij vloog toen een dag later, kreeg een fijn geldbedrag mee (hij ging een paar maanden op stage, dus extra geld was heel welkom) en een hotelovernachting werd geregeld en hij kreeg geloof ik zelfs een tandenborstel en een bon om een pyjama en ondergoed ergens te kopen geloof ik.

Toen ik vorig jaar vanuit san diego terug vloog kreeg ik bij het inchecken wel een optie om geld te krijgen en een dag later te vliegen, maar daar had ik echt geen zin in. Een vriendin van me heeft het trouwens ook meegemaakt met vliegen, kreeg ook iets van 600 dollar. Hotels overboekt heb ik nog nooit gehoord in mijn omgeving.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:47

Waarom had je daar geen zin in? Als ik alleen was zou ik dat wel doen, je hoeft immers met niemand rekening te houden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Rosa di 20 aug 2013 - 23:47

Ik heb het weleens met een vlucht gehad, kwamen een man en ik bij dezelfde stoel aan waar bleek dat we beiden dat stoelnummer op ons ticket hadden staan. Maargoed omdat economyclass volzat werd ik toen overgeplaatst naar business of firstclass, was een lange vlucht en had er echt van genoten dus mij hoor je niet klagen smile
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Gast di 20 aug 2013 - 23:47

Vliegtuig overboekt heb ik ook wel eens meegemaakt. Was een vlucht binnen Europa en je kreeg iets van 250 euro om later op dezelfde dag te vertrekken. Ik kon niet omdat ik nog een aansluitende vlucht had, maar anders had ik het zeker gedaan.
Bij vluchten laten ze altijd een bepaald percentage te veel mensen boeken, omdat ze uit ervaring weten dat een deel niet op komt dagen. Dus dan zitten ze toch vol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover di 20 aug 2013 - 23:54

Rosa schreef:Ik heb het weleens met een vlucht gehad, kwamen een man en ik bij dezelfde stoel aan waar bleek dat we beiden dat stoelnummer op ons ticket hadden staan. Maargoed omdat economyclass volzat werd ik toen overgeplaatst naar business of firstclass, was een lange vlucht en had er echt van genoten dus mij hoor je niet klagen smile
Hahaha dat snap ik heel goed. Waarom mocht die arme man er niet heen en jij wel?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Exogenesis di 20 aug 2013 - 23:57

Twee keer een overboeking meegemaakt:

- Een keer een overboekt vliegtuig. Toen moesten we in een Tjsechisch toestel. Ik heb vliegangst, dus dit vond ik niet grappig. Het personeel kon geen Nederlands.

- En een keer zogenaamd een overboekt hotel (in Egypte). De reisorganisatie heeft ons toen geprobeerd de neppen, want dat hotel bleek helemaal niet vol te zitten. Die reisorganisatie heeft ons geprobeerd naar een goedkoper, slechter hotel te lokken. Is ze niet gelukt. Wij waren gelukkig met een grote groep gedupeerden en we hadden reisgidsen (met prijzen en info over de hotels) bij handen. Bovendien hebben we het oorspronkelijk geboekte hotel gebeld en zij gaven aan dat ze NIET vol zaten en dat onze reisorganisatie onze hele groep een uur daarvoor had geannuleerd. Uiteindelijk konden we toch terecht bij het hotel dat we geboekt hadden. Er loopt nu een rechtzaak vanuit onze hele groep tegen hen (NileTravel).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 0:02

Ik heb geen overboeking meegemaakt, maar wat anders. Door technische problemen kon ons vliegtuig niet vertrekken naar A'dam. Het hele vliegtuig werd ondergebracht in 2 super de luxe Riu hotels. We hebben daar 1 nacht overnacht en hebben, ontbijt, lunch en diner meegemaakt, heel uitgebreid. We konden van alles gratis gebruik maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 0:04

Dat is zéker niet verkeerd CBL! Very Happy
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  _Lacey_ wo 21 aug 2013 - 0:04

Nee. Wel een keer meegemaakt dat de reisorganisatie aan het hotel vergeten was door te geven dat ik zou komen (was een van de weinige keren dat ik via een reisorganisatie geboekt had trouwens). Stond ik daar bij de receptie. Was al gebroken door een vertraging van 6 uur, dus dit kon er ook nog wel bij.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Mermaid wo 21 aug 2013 - 0:08

Caribbeanlover schreef:Waarom had je daar geen zin in? Als ik alleen was zou ik dat wel doen, je hoeft immers met niemand rekening te houden.
Omdat ik heel graag naar huis toe wilde.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Gast wo 21 aug 2013 - 0:12

Exogenesis schreef:Twee keer een overboeking meegemaakt:

- Een keer een overboekt vliegtuig. Toen moesten we in een Tjsechisch toestel. Ik heb vliegangst, dus dit vond ik niet grappig. Het personeel kon geen Nederlands.
Ik snap echt niet wat daar erg aan is. Tsjechië is een normaal Europees land en de vliegtuigen daar moeten aan dezelfde eisen voldoen als Nederlandse vliegtuigen. Ik heb wel een gevlogen met LOT Polish airlines en Croatian Airlines en daar is de service stukken beter dan bij de KLM.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Snoopy wo 21 aug 2013 - 0:20

Ik heb het zowel met hotel als vliegtuig meegemaakt.
Vliegtuig stelde niet zo veel voor. Bij inchecken bleek Economy overboekt te zijn, dus of ik het erg vond dat ik business class vloog. Eh geen probleem hoor.
En hotel ook gehad, dus we werden bij een ander gelijkwaardig hotel geplaatst. Later zijn we nog gaan kijken bij het hotel waar we eigenlijk hadden moeten zitten en die vonden we minder dan waar we uiteindelijk zaten. Ook hebben we we er een dagje extra all in uit kunnen halen als compensatie (we vlogen pas 's avonds, maar all in stopt eigenlijk bij uitchecken)
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Japie wo 21 aug 2013 - 0:21

2 jaar geleden kwamen aan bij een hotel in Turkije en dat bleek overboekt te zijn volgens de manager. Wij werden naar een hotel aan de overkant gebracht en andere gasten naar een ander hotel. De volgende dag zijn we terug gegaan naar de balie en niet eerder vertrokken voordat we een kamer kregen ( het andere hotel was veel slechter ). Uiteindelijk na een hoop gedoe kregen we een kamer. Ter compensatie kregen we flinke korting op een.hamam behandeling en een excursie.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Mizz_S wo 21 aug 2013 - 0:31

Een keer, was een mix-up met de data bij de eigenaar van dat hostel. Toen mochten we 1 nachtje in een hostel van een vriend van hem overnachten, waar we met de taxi heengebracht werden. De volgende dag werden we ook met de taxi weer opgehaald. We kregen niet een tweepersoonskamer zoals we geboekt hadden, maar mochten in de woonkamer slapen op veldbedden die nog over waren uit de oorlogstijd (was in Bosnië). En ondanks dat dit slecht klinkt was het juist een super ervaring. Dit hostel bleek ook nog eens veel gezelliger, dus achteraf was het best jammer dat we er maar 1 nachtje zaten. Ik weet eigenlijk niet meer hoe het zat met betalen trouwens, geloof dat we 10 euro nog gegeven hebben ofzo uit aardigheid.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 0:38

Exogenesis schreef:Dat is zéker niet verkeerd CBL! Very Happy
Was het ook zeker niet , hotel Riu Palace Las Americas...........google maar eens dan zie je hoe mooi en luxueus het is.
Wat een gezeik heb jij gehad zeg en zeer terecht van de rechtzaak. Wanneer hoor je meer of je wellicht gewonnen hebt? Bedankt voor de naam, daar ga ik dus niet boeken.
Waarom hebben ze gelogen?
Gelukkig had iemand de reisgids bij hun, maar daar zou ik nooit aan denken om die mee te zeulen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Caribbeanlover wo 21 aug 2013 - 0:44

Snoopy schreef:Ik heb het zowel met hotel als vliegtuig meegemaakt.
Vliegtuig stelde niet zo veel voor. Bij inchecken bleek Economy overboekt te zijn, dus of ik het erg vond dat ik business class vloog. Eh geen probleem hoor.
En hotel ook gehad, dus we werden bij een ander gelijkwaardig hotel geplaatst. Later zijn we nog gaan kijken bij het hotel waar we eigenlijk hadden moeten zitten en die vonden we minder dan waar we uiteindelijk zaten. Ook hebben we we er een dagje extra all in uit kunnen halen als compensatie (we vlogen pas 's avonds, maar all in stopt eigenlijk bij uitchecken)
Uitchecken is vaak om 11.00 of 12.00 en vaak gaan wij pas een aantal uren daarna weg en mogen altijd gebruik maken van de all in, nooit problemen mee gehad. Waar was je toen heen geweest? Business class, helemaal geen probleem, dat begrijp ik dat wil ik ook wel eens meemaken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt? Empty Re: Ooit wel eens een overboeking mee gemaakt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum