Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een betere wereld, begint bij jezelf..

+15
Joli86
Mint
Exogenesis
Nyx
Arwyn
Sanne
Sea of Trees
Artemis
Japie
Rouxxxe
Mizz_S
Capt'n Zero
Mermaid
Eppie
Bazinga
19 plaatsers

Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Bazinga di 20 aug 2013 - 22:32

.. Dus wat doe jij om onze wereld te beteren?

Ik doe eigenlijk helemaal niks. Behalve elke dag met mijn sprankelende persoonlijkheid mensen opbeuren en zo. Maar qua milieu? Wij scheiden hooguit de grote stukken karton van de rest en zelfs dat is omdat de vuilniszak anders zo snel vol is... We zetten wel lampen e.d. uit, maar da's weer om onze eigen rekening te besparen.. We rijden geen auto, omdat we geen rijbewijs hebben enzovoorts, enzovoorts..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Gast di 20 aug 2013 - 22:52

Niet zo veel topics openen, dan kom ik niet aan andere dingen toe Laughing 

Wij scheiden afval; papier/gft/glas/metaal/rest en we brengen ook altijd netjes ander afval als lampen enzo weg naar zo'n verzamelpunt. Verder proberen we zo weinig mogelijk eten weg te gooien en we verbruiken niet veel energie. We gebruiken wel de auto veel, maar dat kan ook bijna niet anders, die hebben we echt nodig. We eten ook niet veel vlees, maar dat is deels ook omdat het duur is en niet zo gezond, niet alleen voor het milieu dus. En we proberen altijd zelf een tas mee te nemen naar de supermarkt, ik neem niet vaak een tasje aan, ook niet bij kledingwinkels enzo.

Ik vind het eigenlijk wel belangrijk, maar ik weet niet zo goed wat ik nog meer zou kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Eppie di 20 aug 2013 - 23:20

Wij scheiden papier en karton. Dit brengen we eens in de zoveel tijd weg.
Verder verzamelen we plastic afval. Dit wordt één keer per maand opgehaald.
GFT scheiden doe ik te weinig. Behalve het tuinafval. De rest gooi ik eigenlijk altijd in de grijze bak.
Dit heeft vooral te maken met luiheid.
We hebben beide een auto, dus dit is ook niet milieubewust. Dit moet wel omdat we beide te ver van ons werk wonen en ik onregelmatig werk en openbaar vervoer niet handig is.
We hebben alleen spaarlampen in huis en tijdens de verbouwing ons huis geisoleerd en vloerverwarming aangelegd.
Eppie
Eppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 48
Registratiedatum : 20-08-13
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Mermaid wo 21 aug 2013 - 0:05

Afval scheiden doen we. In ieder geval groen, papier en plastic.

Ik probeer niet veel stroom te gebruiken. Dus alleen aan wat nodig is.

We hebben beide geen auto (maar ook geen rijbewijs)

Maar op sociaal gebied die ik minder voor een betere maatschappij dan ik misschien zou willen. Ik zou vrijwilligerswerk willen doen, maar zolang ik weinig vastigheid heb qua werk vind ik dat lastig combineren. Plus dat ik veel van huis ben en dus een compleet onbetrouwbare vrijwilliger zou zijn. Ook ben ik ooit vol dromen en idealen aan mijn opleiding begonnen in de hoop ooit allemaal toffe maatschappelijk verantwoorde projecten te organiseren.. tja.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Capt'n Zero wo 21 aug 2013 - 0:33



Euhn euhh :nopompom: 


Ik zet me elk jaar een beetje in voor 3FM Serious Request. Zou meer kunnen, maar ik heb weinig tijd rond die dagen...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Mizz_S wo 21 aug 2013 - 0:38

* Afval scheiden (papier, plastic, glas, batterijen en zo, rest. Groen niet aangezien we geen groenbak hebben en het nergens kwijt kunnen, anders zouden we dat ook zeker doen)
* Geen eten weggooien of iig zo weinig mogelijk
* Groente en fruit kopen we veel biologisch/fairtrade. We doen sowieso elke week een deel van de boodschappen in de biologische winkel
* We eten weinig vlees, vaak vegetarisch
* Geld geven aan goede doelen (zou nog wel wat meer kunnen)
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Rouxxxe wo 21 aug 2013 - 1:41

Mermaid schreef: Ook ben ik ooit vol dromen en idealen aan mijn opleiding begonnen in de hoop ooit allemaal toffe maatschappelijk verantwoorde projecten te organiseren.. tja.
Haha wij hebben dezelfde opleiding gedaan en dit is erg herkenbaar Wink 

Wij scheiden papier en glas. Proberen niet te snel de kachel aan te zetten, en proberen niet onnodig licht en water te verspillen. We geven altijd aan collecte en mijn vriend geeft af en toe aan goede doelen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Japie wo 21 aug 2013 - 1:51

- Ik gooi het glas in de glasbak.
- Gebruik niet onnodig water.
- Gooi zo min mogelijk eten weg.
- Steun goede doelen.
- Zet de kachel niet onnodig aan.

Ik zou veel meer kunnen/moeten doen, want het is vooral laksheid van mijn kant.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Artemis wo 21 aug 2013 - 1:53

Qua milieu ben ik niet zo denderend denk ik, al zorg ik dat mijn tuin geschikt is voor vogels en bijen en andere beestjes omdat ik dat belangrijk vind.

Afval scheiden doe ik maar beperkt. Maar een betere wereld is natuurlijk niet alleen een beter milieu. Ik probeer gewoon zo netjes mogelijk met de mensen en mijn omgeving om te gaan.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Sea of Trees wo 21 aug 2013 - 1:55

Wij scheiden in principe niks, alleen dozen e.d omdat die niet in een vuilniszak kunnen.
Verder brengen wij ons kind heel erg bij dat je geen afval op straat mag gooien, daar ben ik heel strikt in. Ook geen kauwgum.

Voor sigarettenpeuken maak ik dan wel weer een uitzondering..
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Sanne wo 21 aug 2013 - 2:21

Afval scheiden doen we hier niet. We wonen in een appartement en hebben geen afzonderlijke container voor groenafval, omdat we daarvan maar weinig hebben.

Verder zijn mijn vriend en ik er wel mee bezig. We hebben een zuinige auto gekocht en doen ook mijn best om zuinig te rijden. Verder hebben we een nieuwe woning op het oog die wordt uitgerust met een warmtepomp in plaats van gasleidingen. En we willen dan zelf kiezen voor zonnepanelen. Maar dat is niet alleen uit milieu-oogpunt, maar ook vanuit kostenbesparing.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Arwyn wo 21 aug 2013 - 2:48

Afval scheiden doen we eigenlijk niet. Papier probeer ik wel zo veel mogelijk apart te houden, maar hier staat ook maar 1 container en oud papier ed wordt niet opgehaald.

Wel doe ik altijd de kraan uit tijdens het tanden poetsen, hebben we spaarlampen, probeer ik zo weinig mogelijk eten weg te gooien, gooi geen afval op straat (behalve het klokhuis van een appel als ik in het bos loop en hem daar eet) en ik doneer maandelijks aan een goed doel.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Nyx wo 21 aug 2013 - 4:02

Ik sta elke dag op. Wink 

Ik gooi glas in de glasbak.
Oud papier in een doos en dat breng ik dan naar mijn vader.
Plastic scheid ik.
Ik sta kort onder de douche. (maar dat komt gewoon omdat ik razendsnel mijn routine afwerk)
Als ik een papiertje heb en ik loop in het centrum dan houd ik het papiertje net zolang vast tot ik het in een prullenbak kan gooien.

Maar eigenlijk is alles voor eigen gewin. Tijd of geld, daar draait het om. Een volle vuilniszak weggooien kost € 1,80 en papier, glas en plastic kan ik gratis wegbrengen. En ik vind het vervelend als het centrum een troep is, dus gooi ik mijn eigen troep weg. Niets voor het milieu, allemaal voor mezelf. Twisted Evil 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Exogenesis wo 21 aug 2013 - 4:09

Wij hebben het papier, plastic, glas en groenafval apart.
Ik gooi nauwelijks eten weg.
Ik sta vrij kort onder de douche.
Handdoeken waarmee ik alleen mijn haar heb gedroogd gebruik ik twee keer.

That's it.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Mint wo 21 aug 2013 - 5:03

- Afval sorteren
- Rommel wat ik op straat tegen kom, ruim ik vaak op als ik een prullenbak zie
- Ik neem altijd een boodschappentas mee, ook als ik ga winkelen voor kleding
- Het belangrijkste; ik doe elke week vrijwilligerswerk
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Joli86 wo 21 aug 2013 - 8:26

Afval scheiden (papier, glas, blik, plastic, tuinafval en restafval) 
Zuinig met elektriciteit en water (maar meer omdat het geld verspilling is) Hihi
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Ella wo 21 aug 2013 - 8:36

We doen nog veel te weinig. Maar in ieder geval afval scheiden, geen eten weggooien, de meeste lampen vervangen door led lampen of spaarlampen, indien mogelijk rijden we met de auto die het zuinigst rijd.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  M-G wo 21 aug 2013 - 13:06

Om heel eerlijk te zijn doe ik de volgende dingen voornamelijk uit eigen belang voor de portemonnee (maar het valt wel onder de categorie: een betere wereld begint bij jezelf) 

- afval scheiden (papier, gft, huisvuil, plastic en glas
- spaarlampen en/of led-lampen
- wachten tot de wasmachine vol is
- (soms) de knoppen van alle verlengsnoeren uitzetten
- geen overbodige lampen laten branden
- verwarming een half uur uit voordat ik naar bed ga

Maar eigenlijk is het allemaal eigen belang... Neutral angel
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Moira do 22 aug 2013 - 0:07

Qua milieu doe ik niet zo gek veel.. We scheiden het afval wel, laten niet onnodig elektrische spullen aanstaan, verwarming niet onnodig laten branden, tuin is geschikt voor dieren etc.

Wel behandel ik mensen zo, zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Dat vind ik heel erg belangrijk! Daar denk ik vooral aan bij 'een betere wereld begint bij jezelf'.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  xxjojootjexx do 22 aug 2013 - 0:35

Om de wereld een beetje goed te doen loop ik over 2 weken voor het KWF langs de deuren.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een betere wereld, begint bij jezelf.. Empty Re: Een betere wereld, begint bij jezelf..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum