Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

+4
Coco
Tania
Amber-
Papillio
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:09

CB adviseerde om dit door de voeding heen te doen zodat E. meer verzadigd zou zijn & daardoor zou ook haar ontlasting beter worden. Vaak word het gebruikt bij baby's die spugen, dat weet ik wel, maar dit kende ik nog niet.

Dus wie heeft er ervaring mee dat de Nutriton inderdaad verzadigd werkte en de ontlasting beter werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:10

ja dat klopt, maar hier kreeg mijn dochter erg zelf diarree van, ook weer een beetje te veel van het goede.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:12

Dat is ook niet helemaal de bedoeling natuurlijk. moet je het aan elke voeding trouwens toevoegen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Papillio vr 16 nov 2012 - 2:39

Sommige kindjes raken er juist verstopt van...

Persoonlijk zou ik het niet gebruiken, voor een verzadigd gevoel.
Zit je al aan de max qua hoeveelheid?
Waarom geef je geen voeding speciaal voor de moeizame ontlasting?
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:40

Ze zit echt aan de top qua voeding en andere voeding raadde het CB af. Moesten het dus met Nutriton proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Tania vr 16 nov 2012 - 2:42

ProudMother schreef:Ze zit echt aan de top qua voeding en andere voeding raadde het CB af. Moesten het dus met Nutriton proberen.

Waarom raden ze andere voeding af? En je moet natuurlijk niks.

Nutriton werkt bij veel kindjes juist ook verstoppend dus ik zou er wel een beetje mee uitkijken. Een verzadigd gevoel heeft het hier bij allebei de kinderen nooit gegeven

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  tweeling vr 16 nov 2012 - 2:42

Heb je al geprobeerd 10cc extra water aan de fles toe te voegen? Hoeveel voeding krijgt ze?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:47

tweeling schreef:Heb je al geprobeerd 10cc extra water aan de fles toe te voegen? Hoeveel voeding krijgt ze?

Ze zit nu op 120+4 en soms dus ook idd 10CC water extra. En dat hadden we ook al met 90+3 gedaan en ook dat hielp niet, vandaar dat ze adviseerde om haar wat meer voeding (+ evt water te geven) zodat ze beter zou gaan "poepen".

Als dat water niet werkte, moesten we dus nutriton gaan kopen en er door doen.

Andere voeding hebben we met Y. ook geprobeerd, en dat hielp ook niet, dus daar ben ik zoiezo geen voorstander van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:50

Dat verstopt toch als de ziekte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:52

Ik zit op de babyvoedingchecker te kijken naar samenstellingen, maar ben ik nu kippig of zie ik gewoon niet dat er ook andere voedingsstoffen in zitten waardoor het zou moeten verzadigen?

Wat maakt die voeding nou juist zo speciaal dat het voor hongerige baby's zou zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  tweeling vr 16 nov 2012 - 2:52

Herkenbaar, hier ook een groot poep drama gehad. Extra water hielp hier eventjes in het begin wel trouwens, daarna niet meer. Toen over gegaan naar de Nutrilon Omneo, had na 2 weken nog geen effect. Ze poepte alleen als we haar hielpen met de thermometer en we hebben haar zelf een paar keer een klysma moeten geven zo verstopt zat ze, vreselijk! Sinds 3 weken hebben we nu van de huisarts forlax junior gekregen, een poeder wat je kan oplossen in de eerste fles 's ochtends. We zijn begonnen met elke dag 1 zakje en toen begon ze 1 keer per 2 dagen zelf te poepen en inmiddels geven we nog een half zakje per dag en ze poept ook elke dag uit zichzelf nu. Dus misschien kun je er eens om vragen bij de huisarts? Misschien dat die nog andere ideeen heeft ipv het CB? Succes!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:56

Huisarts zegt eigenlijk hetzelfde als het CB, dus daar schiet ik weinig mee op. En ik geef haar zelfs tussendoor al iets extra water, maar ook dat helpt niet.

Als de nutriton verdikt natuurlijk de voeding ook iets, zodat ze ook weer langer over de fles zou moeten doen, dus daar wil ik het eigenlijk ook voor doen.

Die zakjes waar je het over hebt Tweeling ken ik inderdaad, maar dat is eigenlijk het allerlaatste red middel wat de HA toe wil passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Amber- vr 16 nov 2012 - 2:57

L.uuk kreeg van de nutriton echt vreselijke krampen. We gingen dit trouwens gebruiken voor zijn reflux, maar snel weer gestopt!

Ook l.uuk kon erg moeilijk poepen, op het advies van de kinderarts zijn we begonnen met voeding speciaal voor moeizame ontlasting van de kruidvat. En dit gaat erg goed. Hij heeft nu 1 keer per dag ontasting.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:58

Hier help nutriton wel voor dunnere poep, dat het meer moet verzadigen, daast hoopte ik ook op. Maar dat werkt hier niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:58

Er zitten geen andere voedingstoffen in, het verdikt de voeding waardoor het langzamer verteert.

Ik moest het door de borstvoeding doen zodat de voeding dikker werd omdat mijn zoon moeite had met melk drinken, als het dikker is slikt dat makkelijker. Maar gestopt omdat hij er verstopt van raakte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 2:59

amber22 schreef:L.uuk kreeg van de nutriton echt vreselijke krampen. We gingen dit trouwens gebruiken voor zijn reflux, maar snel weer gestopt!

Ook l.uuk kon erg moeilijk poepen, op het advies van de kinderarts zijn we begonnen met voeding speciaal voor moeizame ontlasting van de kruidvat. En dit gaat erg goed. Hij heeft nu 1 keer per dag ontasting.

Wat voor speciaals zit er in die voeding dan dat het juist wel goed gaat? Daar ben ik dan weer benieuwd naar, want overal lees ik dat hier dan ook bijv. johanesbroodpitmee inzit, nou dan kan ik het toch net zo goed door de standaart voeding heen doen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Amber- vr 16 nov 2012 - 3:01

ProudMother schreef:
amber22 schreef:L.uuk kreeg van de nutriton echt vreselijke krampen. We gingen dit trouwens gebruiken voor zijn reflux, maar snel weer gestopt!

Ook l.uuk kon erg moeilijk poepen, op het advies van de kinderarts zijn we begonnen met voeding speciaal voor moeizame ontlasting van de kruidvat. En dit gaat erg goed. Hij heeft nu 1 keer per dag ontasting.

Wat voor speciaals zit er in die voeding dan dat het juist wel goed gaat? Daar ben ik dan weer benieuwd naar, want overal lees ik dat hier dan ook bijv. johanesbroodpitmee inzit, nou dan kan ik het toch net zo goed door de standaart voeding heen doen ?

Ik heb werkelijk waar geen idee.
Maar het gaat op deze voeding erg goed, hij heeft ook minder krampjes. Dus ga er maar gewoon mee door.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Tania vr 16 nov 2012 - 3:02

ProudMother schreef:
Als de nutriton verdikt natuurlijk de voeding ook iets, zodat ze ook weer langer over de fles zou moeten doen, dus daar wil ik het eigenlijk ook voor doen.

Ligt eraan, toen we Nutriton gingen gebruiken moesten we ook een grotere speen gebruiken omdat ze het er anders niet doorheen kregen. Daardoor deden ze uiteindelijk net zo lang over de fles als zonder Nutriton.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 3:02

Mag je die voeding onbeperkt geven dan? Of stop je daar tzt weer mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 3:04

Het is toch gewoon voeding met johannesbroodpitmeel? Ik was even in de war, ik voegde johannesbroodpitmeel toe aan de voeding, dat verstopt. Dat is wat anders dan nutriton, dat is een complete voeding?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik denk dat kindjes die problemen hebben met flesvoeding dat toch wel houden, het is nou eenmaal niet echt ideale voeding, dus het blijft aanmodderen tot ze groot genoeg zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Tania vr 16 nov 2012 - 3:06

Eucalypta schreef:Het is toch gewoon voeding met johannesbroodpitmeel? Ik was even in de war, ik voegde johannesbroodpitmeel toe aan de voeding, dat verstopt. Dat is wat anders dan nutriton, dat is een complete voeding?

Volgens mij maakt het niet zoveel uit, ik denk dat kindjes die problemen hebben met flesvoeding dat toch wel houden, het is nou eenmaal niet echt ideale voeding, dus het blijft aanmodderen tot ze groot genoeg zijn.

Nutriton is gewoon johannesboordpitmeel.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 3:08

Daarom ben ik ook geen voorstander er van om te gaan switchen van voeding, daar moet ze zoiezo aan wennen weer. Daar adviseerde het CB dus om er iets door te doen zodat ze gewoon op de normale standaart voeding kan blijven, want bijv krampjes etc heeft ze niet. Ze komt alleen vaker voor een voeding (waar we nu dus echt op een max zitten) en heeft moeite met de ontlasting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 3:08

Oh kijk, ik dacht al dat ik gek was. Nou ja, dat is gewoon verdikkingsmiddel, niet meer en niet minder, zitten geen voedingsstoffen in, voegt niets toe, behalve dat het langzamer verteert en dat is dan weer niet zo goed voor de darmpjes, want die zijn niet gemaakt op slechtverteerbaar voedsel. Baby's horen gewoon onbeperkt te kunnen drinken, elke keer kleine beetjes, dat gaat met flesvoeding niet, dus dan krijg je dit soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Tania vr 16 nov 2012 - 3:12

Mijn zoontje was ook heel hongerig maar die kreeg vaak kleine flesjes. Vaker dan eigenlijk "de bedoeling" is bij flesvoeding maar zo was hij tevreden en met grotere flessen moest er te veel tijd tussen zitten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Thunder vr 16 nov 2012 - 3:13

Gooi eens een drupje (olijf) olie door de fles. Helpt ook vaak voor makkelijkere ontlasting.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting Empty Re: Nutriton voor verzadigd gevoel & betere ontlasting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum