Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

+22
Exogenesis
Coco
Harrison
Rouxxxe
Blond
minoessepoes
Feline
rapa nui
loura
GreenGrass
Ilovethe90s
mzcharlotte
Mermaid
Fjell
VanillaRose
Tiara
Atelier Madame
Marin
Aziraphale
Eep
Chocolate Cookie
Engelse Drop
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 1:18

Ik ben net terug van vakantie en in het laatste hotel was het ontbijt exclusief maar dat kon je bijboeken voor 18 euro per persoon per dag. Heb ik dus niet gedaan, er stond een waterkoker op de kamer dus eerst een kop koffie/thee gedronken en later in de stad ergens een broodje met nog een kop koffie. Ik vond 36 euro voor 2 personen een beetje te gek worden als je er 3 nachten zou blijven maar aan de andere kant zat de ontbijtruimte 's ochtends behoorlijk vol en denk je er ook niet echt over na als het ontbijt in de prijs van de kamer zit opgenomen (alhoewel ik wel gezocht heb op prijs van hotels voor ik eea heb geboekt). Stel dat het ontbijt 10 euro zou kosten dan zou ik het wel gedaan hebben.

Zou jij over zo iets nadenken? Zou je gewoon het ontbijt nemen? Waar ligt voor jou zo'n beetje de grens qua bedrag?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Engelse Drop do 15 aug 2013 - 1:24

18 euro :O Daarvoor zou ik liever naar een lokale bakker/eettent gaan en daar een lekker broodje en koffie halen. Wat een onzin zeg!
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Chocolate Cookie do 15 aug 2013 - 1:35

Dat vind ik ook een duur ontbijt dan! Zou ik ook niet doen. En er zijn altijd wel plaatselijke bakkertjes waar je hele lekkere dingen kunt krijgen, dus zo'n ramp is dat niet smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Eep do 15 aug 2013 - 1:36

Jeetje, 18 euro is wel belachelijk veel. Mijn grens ligt denk ik bij 10 euro pp.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 1:45

18 euro is echt superveel! Dan mag het wel een 5-sterren ontbijt zijn met alles erop en eraan. Ik vind zelf een ontbijt al snel te duur, zelfs voor 10 euro zou ik het waarschijnlijk niet bijboeken. Dan zoek ik wel een lekkere bakker in de buurt. 
Maar mijn vriend en ik willen binnenkort wel een keer gaan ontbijten bij een luxe hotel in de stad. We gaan niet op vakantie deze zomer, dus dan vind ik dat wel een leuke activiteit voor 15 euro pp. Maar als ik dus al een dure vakantie heb, zou ik het niet snel bijboeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Aziraphale do 15 aug 2013 - 3:23

In Parijs kostte ons ontbijt €14 p.p. Ik vind dat echt te veel geld, zeker voor wat je kreeg. Er lag stokbrood, wat beleg zoals roomboter, kaas, ham, zoete cake, croissants, wat melk, yoghurt en muesli. Kopje thee of koffie en jus.
Mijn moeder betaalde heel veel voor mij, sowieso lunch en diner dus ik wilde graag het ontbijt betalen. Maar zij vond het ook erg duur.  Wij hadden zelf een waterkoker mee met mijn favoriete thee en m'n moeder had cappuccino zakjes o.i.d. dus we dronken 's ochtends lekker zelf wat op de kamer. Om 10:00 u ging de Carrefour open en dan haalde ik een bekertje biologische yoghurt, frambozen of ander fruit en bij de bakker twee verse croissants. Hartstikke lekker Wink
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Marin do 15 aug 2013 - 3:26

Tien euro per persoon is voor mij de max. Te zij t echt mega uitgebreid is en lekker, dan zou ik €15 nog overwegen. Maar als t ontbijt niet is inbegrepen zou ik eerder naar bakkertje gaan voor €5 of minder. Laatst ook gedaan, ideaal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Atelier Madame do 15 aug 2013 - 4:04

Jemig voor dat geld eet je ook nog ju lunch erbij onderhand makkelijk.
Voor mij is de max 9/10 euro. Voor een kop koffie, jus en 2 broodjes ben ik dat gemiddeld kwijt op een terras.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 4:09

Helaas vragen hotels echt hoge prijzen voor het ontbijt, bij alle hotels waar ik tot nu toe gewerkt heb is het minimaal 15 euro en dat vind ik het écht niet waard. Ik probeer hotel met ontbijt te boeken, vind anders 10 euro al teveel eigenlijk. Dan ga ik liever ergens brunchen of lekker bij de HEMA in de stad waar ik zit ontbijten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Tiara do 15 aug 2013 - 4:12

Ik boek meestal daarom gelijk ontbijt er bij in. Ik vind 18 euro ook veel.
We waren laatst een x een nacht bij een luxe hotel en daar vroegen ze 35 euro pp voor ontbijt :O Dat heb ik niet eens overwogen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  VanillaRose do 15 aug 2013 - 4:18

Ik vind het ook veel geld, maar als wij een weekendje weg zijn nemen we eigenlijk wel altijd ontbijt. En vaak kost dat tussen de 12 en 17 euro. Meestal zitten we wel in luxe hotels en is het ontbijt erg uitgebreid, ik vind het gewoon lekker relaxed. Vaak zitten we ook niet zo dicht bij een stad dus dan is ergens ontbijten geen optie.
Op vakantie in het buitenland zou ik het dan weer niet zo snel doen als ik geen logies ontbijt kan boeken vooraf.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Fjell do 15 aug 2013 - 5:47

Ik vind €10 eigenlijk ook wel het maximum.. Al heb ik ook wel eens meer betaald omdat ik het toch ook wel een heel relaxed begin van de dag vind. Gelukkig was de kwaliteit toen ook wel echt goed! En dat was dan ook in de winter en dan hadden we ook niet echt zin om in de stad op zoek te gaan naar eten. In de zomer vind ik het wel heerlijk om 's ochtends al lekker vroeg weg te gaan en dan een leuk plekje voor een ontbijt vinden. Vooral in Duitsland, daar heb je op elke hoek zo ongeveer een goede bakkerij Wink
Fjell
Fjell
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 120
Punten : 124
Registratiedatum : 26-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Mermaid do 15 aug 2013 - 6:10

Ik zou dat ook veel te veel vinden. Voor dat bedrag kun je ergens anders vast net zo lekker ontbijten.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  mzcharlotte do 15 aug 2013 - 6:15

In NY was het ook bij te boeken voor 16,50 pp. Ik vind dat echt veel te veel, we hebben samen dagelijks voor zo'n 10 tot 15 dollar ontbeten in winkel om de hoek.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Ilovethe90s do 15 aug 2013 - 6:19

Ik zou zeggen €12.50 max, €18 zou ik er pp ook niet aan uitgeven.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  GreenGrass do 15 aug 2013 - 6:38

Afhankelijk van de omgeving waar je zit, ben bereid maximaal 10-12.50 voor ontbijt uit te geven.
Afgelopen keer in ons hotel zat ontbijt bij overnachting in, maar we hebben ook wel eens hotel gehad en ontbijt bij de MacDonalds (onbijtbuffet, niet in NL) of ergens anders gehaald. Dan ben je voor 10 euro of minder met zijn tweeën klaar (ipv 20 euro).
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  loura do 15 aug 2013 - 6:40

In het hotel waar ik werk is een ontbijt 37,50 haha. Maar goed ik vind 10 euro max voor een ontbijtje.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  rapa nui do 15 aug 2013 - 6:45

loura schreef:In het hotel waar ik werk is een ontbijt 37,50 haha. Maar goed ik vind 10 euro max voor een ontbijtje.
 Waarom zijn die ontbijtjes eigenlijk zo duur? Zaten we ons de afgelopen dagen ook af te vragen. Natuurlijk staat er vaak wel een megabuffet met allerlei lekkers en je neemt meer dan normaal. Maar op zich zal dat in zijn geheel met veel gasten toch ook wel weer meevallen qua kosten. Is het om af te schrikken dat ze liever geen ontbijt serveren? Of denken de meeste mensen er niet bij na en ontbijten ze toch wel ivm relaxter en je wilt niet te veel moeite doen om iets anders te krijgen zodat het hotel hier weer extra aan verdient? of lokken met goedkopere kamers en dan apart ontbijt berekenen?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Feline do 15 aug 2013 - 8:41

Ik vind ontbijten in het hotel niet eens leuk eigenlijk. Zoek liever een leuk cafeetje op.. Hoef ik tenminste ook geen wekker te zetten smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  minoessepoes do 15 aug 2013 - 9:18

In het hotel waar wij woonde is het ontbijt 16euro en dat is "maar" een 3sterren hotel. Volgens mij zijn dat vrij normale prijzen voor hotels. Wij proberen altijd met ontbijt te boeken, zo niet dan gaan we inderdaad ook naar een bakkertje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Blond do 15 aug 2013 - 9:25

Eigenlijk vind ik 10 euro al teveel. Op vakantie boek ik altijd logies, en logies ontbijt is vaak per persoon zo'n 6,50 per dag. Nou voor 6,50 kan ik bij een plaatselijk bakkertje of supermarkt een heel lekker en uitgebreid ontbijt halen. 
Ik ga ook elk jaar met mijn moeder een nachtje naar Eindhoven (met Guus Meeuwis), en daar is het ontbijt ook 20 tot 25 euro per persoon. Mooi dat we dan naar de V&D gaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Rouxxxe do 15 aug 2013 - 22:25

Voor mij zou de max ook ongeveer €12.50 p.p zijn. Probeer wel meestal ontbijt er bij in te boeken, want mijn vriend en ik zijn wel fan van ontbijten in hotels smile. Maar vooral in het buitenland vinden we het dan ook meer dan prima om buiten de deur een goedkoper ontbijtje te zoeken.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  loura do 15 aug 2013 - 22:47

rapa nui schreef:
loura schreef:In het hotel waar ik werk is een ontbijt 37,50 haha. Maar goed ik vind 10 euro max voor een ontbijtje.
 Waarom zijn die ontbijtjes eigenlijk zo duur? Zaten we ons de afgelopen dagen ook af te vragen. Natuurlijk staat er vaak wel een megabuffet met allerlei lekkers en je neemt meer dan normaal. Maar op zich zal dat in zijn geheel met veel gasten toch ook wel weer meevallen qua kosten. Is het om af te schrikken dat ze liever geen ontbijt serveren? Of denken de meeste mensen er niet bij na en ontbijten ze toch wel ivm relaxter en je wilt niet te veel moeite doen om iets anders te krijgen zodat het hotel hier weer extra aan verdient? of lokken met goedkopere kamers en dan apart ontbijt berekenen?
Ik werk in een 5 sterren hotel dus dan ligt de service natuurlijk heel erg hoog. Alles word daar zelf gemaakt. Ze serveren geen standaard broodjes ofzo maar verse zelfgemaakte producten bereid door top chefs. Dus tja het is net wat je er voor over hebt. Ik zou het nooit betalen, dan ga ik liever luxe uit eten in de avond. In mijn hotel logeren vooral zakenmensen en het ontbijt word dan natuurlijk door het bedrijf betaald. De individuele gasten hebben vaak wel geld en betalen die 37,5 wel voor een ontbijt.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Harrison do 15 aug 2013 - 23:35

Het ligt er een beetje aan wat voor hotel en reis het is. Maar 12,50 is toch wel de max. Ik vind het ook niet leuk om in het hotel te ontbijten meestal. In Parijs zaten we tegenover een geweldig leuk bakkertje/cafetje daar ontbeten we elke dag! (Terwijl er wel ontbijt bij zat haha, maar was niet zo leuk)
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Coco do 15 aug 2013 - 23:50

Wij nemen alleen ontbijt erbij bij van de Valk en dat laten we dan op de kamer komen. Dan blijven we overdag ook op de kamer en daar kun je dan de hele dag wel van eten. We kijken dan lekker lui series op bed. laughcry En gaan in de avond uit eten.
Anders zonder ontbijt en eten we buiten de deur want mijn man eet hooguit 1 broodje als hij al eet en dan zijn die bedragen een beetje teveel van het goede.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel heb jij over voor een ontbijt? Empty Re: Hoeveel heb jij over voor een ontbijt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum